جدول برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد
جدول برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد

 

جدول برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد

در مطالعه این مطلب، اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چرا برنامه ریزی سه ماهه؟! برای مثال چرا برنامه ریزی چهار ماهه یا برنامه ریزی دو ماهه و ... نه! در پاسخ به این سوال باید گفت که برنامه ریزی سه ماهه یک نماد برای برنامه ریزی فشرده است و با توجه به توضیحاتی که در ادامه این مطلب به شما می دهیم می توانید این برنامه ریزی فشرده را به جای سه ماه در دو ماه یا چهار ماه یا هر مقدار که زمان باقیمانده تا کنکور دارید پیاده سازی کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که برنامه ریزی سه ماهه فقط برای افرادی که مطالعه داشته اند یا مطالعه نداشته اند نیست! تدوین جدول برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد که در این مطلب توضیح می دهیم با توجه به شرایط زمانی داوطلب، سطح علمی و نقاط قوت و ضعف داوطلب، میزان مطالعه داوطلبان مختلف ( از لای کتابو باز نکردم تا ده دور خوندم خسته شدم) و دانشگاه مورد نظر داوطلب خواهد بود. قبل از ورود عملی به بحث تدوین جدول برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد یک سری از پیش نیاز ها توضیح داده می شود که داوطلبان با خیال راحت مطمئن باشند با یک برنامه ریزی درست در زمان باقی مانده هم می توانند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند و بعد از آن وارد جزئیات برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد رشته های مختلف می شویم.

در پایان مطلب می توانید لینک نحوه برنامه ریزی سه ماهه اختصاصی رشته های مختلف را مشاهده کنید. 

برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد برای هر داوطلب به صورت اختصاصی با توجه به شرایط او تنظیم می شود.پس با هر سطح علمی و شرایط زمانی ای که هستید همین حالا برای گرفتن بهترین نتیجه در پنل مشاوره و برنامه ریزی تخصصی ثبت نام کنید.

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد برای موفقیت کافی است؟

مسلما اولین دغدغه داوطلبانی که این مطلب را مطالعه می کنند این است که آیا برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد برای موفقیت کافی است؟ که در پاسخ باید گفت در اکثر رشته ها این امکان وجود دارد که شما با یک برنامه ریزی فشرده مناسب به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید که نحوه این نوع برنامه ریزی را در قسمت های بعد در اختیار شما قرار می دهیم. در اینجا به امکان یا عدم امکان موفقیت با این روش برنامه ریزی سه ماهه می پردازیم. معمولا وقتی صحبت از کنکور می شود خیلی از داوطلبان با توجه به تجربه ای که از کنکور سراسری دارند از کنکور ارشد هم یک غول می سازند! در صورتی که روش محاسبه نمره کل و تراز که معیار رتبه دهی داوطلبان است برای کنکور سراسری و ارشد با هم تفاوت دارد. به همین دلیل شاید خیلی از داوطلبان فکر می کنند در کنکور سراسری با زمان خیلی بیشتر از سه ماه هم نتیجه نگرفته اند پس موفقیت در کنکور ارشد با برنامه ریزی سه ماهه را هم رویا می بینند. اما برمی گردیم به اصلی ترین تفاوت کنکور سراسری با کنکور ارشد یعنی روش محاسبه تراز. نحوه محاسبه تراز کنکور ارشد بر خلاف کنکور سراسری اجازه انعطاف بیشتری در برنامه ریزی داوطلبان ارشد می دهد برای مثال به شما اجازه می دهد با وجود حذف درس حتی رتبه یک رشته خود شوید در صورتی که در کنکور سراسری حتی با کمتر زدن یک درس ممکن بود شما حتی مجاز به انتخاب رشته هم نشوید! در یک کلام در کنکور ارشد تراز تک درس نداریم و مهم میانگین همه دروس شماست و برای مثال اگر دو درس ضریب دو در یک رشته داشته باشیم اگر داوطلب یک هر دو درس را پنجاه درصد بزند و داوطلب دو یک درس را صفر و درس دیگر را صد در صد بزند یک تراز مشابه کسب خواهند کرد. در تصویر زیر روش محاسبه تراز کنکور ارشد را مشاهده می کنید.

 

نحوه محاسبه تراز کنکور ارشد
نحوه محاسبه تراز کنکور ارشد

 

همانطور که مشاهده می کنید تنها عامل موثر در محاسبه تراز میانگین وزنی داوطلب است و نه درصد هر درس یا هر پارامتر دیگر! این مهم ترین دلیلی است که برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد برای موفقیت کافی است! از طرفی بر خلاف کنکور سراسری معمولا سوالات کنکور ارشد در بعضی از درس ها یک روند خاصی دارد و فصول با سوالات پر تکرار و مهم تقریبا مشخص است. در نتیجه در برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد، با روش هایی از جمله حذف درس، حذف سرفصل، تمرکز روی فصول پر تکرار و بهینه سازی روش ها و ساعت های مطالعه مرور می توان موفق شد. در ادامه به صورت جزئی تر وارد روش برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد می شویم.

با توجه به روش محاسبه تراز کنکور ارشد، برنامه ریزی داوطلبان می تواند بسیار منعطف باشد و بستگی به رشته ای که کنکور می دهید حتی می شود مثلا با انتخاب و مطالعه تنها  سه یا چهار درس از هفت درس به رتبه های برتر هم دست پیدا کرد. برای دریافت برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد متناسب با سطح خود و دریافت یک جلسه مشاوره تخصصی
همین حالا ثبت نام کنید.

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد حذف درس

اولین گام برای مدیریت زمان سه ماهه تا کنکور ارشد حذف درس یا دروس کم اهمیت تر یا سخت تر از نظر مطالعاتی از روند برنامه ریزی و تمرکز روی دروس نمره آور تر می باشد. اما طبیعتا با توجه به شرایط داوطلب این حذفیات ممکن است متفاوت باشد که ما در اینجا داوطلبان را به سه دسته تقسیم می کنیم:

داوطلبانی که حداقل یک دور مطالب مورد نظر را مطالعه کرده اند: شاید در برنامه ریزی سه ماهه داوطلبان خود دسته اول را به دو دسته یا حتی بیشتر بتوانیم تقسیم کنیم. اما به طور کلی اگر به نوعی خود را جزء این دسته می دانید و در برنامه مطالعاتی خود صد در صد مطالب کنکور را یک دور خوانده اید سعی کنید تا حد ممکن درسی را حذف نکنید مگر این که زمان مرور و تسلط کافی به همه این مطالب نداشته باشید. از طرفی اگر تا به حال تقریبا هفتاد در صد دروس مربوطه را مطالعه کرده اید در زمان با قی مانده نهایتا یک درس جدید را وارد برنامه ریزی سه ماهه خود کنند و به مرور دروس قبلی و رسیدن به تسلط بپردازند.

داوطلبانی که در نیمه راه مطالعاتی هستند: اگر پنجاه درصد از مطالب را مطالعه کرده اید یا به نیمی از مطالبی که خوانده اید تسلط دارید یک یا دو درسی که در آن تسلط کمتری دارید یا اصلا شروع نکرده اید را کنار بگذارید و در ادامه با روش های مطالعه و مرور صحیح سعی کنید در مطالب باقی مانده به تسلط برسید.

داوطلبانی که هنوز شروع نکرده اند: این داوطلبان شاید کار راحت تری داشته باشند چرا که می توانند بدون عذاب وجدان! از ابتدای مطالعه به مطالعه 60 درصد دروس با اهمیت تر بپردازند و بقیه دروس را حذف کنند. برای این داوطلبان در کنار انتخاب درست درس ها و برنامه ریزی مناسب، کنترل استرس بسیار مهم است و حتما باید با فردی که در این کار خبره است مشورت کنند که بتوانند از پس استرس خود بربیایند.
 

برای اطلاع از دروسی که حذف آن ها برای سطح شما مناسب تر است و لطمه ای به هدف شما وارد نمی کند و دریافت یک جلسه مشاوره تخصصی ثبت نام کنید. 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد حذف سرفصل

گام بعدی در برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد حذف سرفصل است. اما حذف سرفصل اصولی دارد که داوطلبان معمولا از آن غافل می مانند. مثلا داوطلبان پیش خود فکر می کنند چون از این سرفصل ها سوالات بیشتری می آید روی آن وقت بگذارم یا برعکس! در صورتی که ممکن است از سرفصلی پنج سوال در کنکور طرح بشود اما برای رسیدن به تسلط و تست زنی کافی بیش از سه ماه زمان نیاز باشد در صورتی که از پنج سر فصل ساده تر هر کدام یک سوال طرح شود یعنی در مجموع همان پنج سوال! شما به ظاهر پنج فصل مطالعه کرده اید در صورتی که با زمان کم تر توانسته اید به همان تعداد تست پاسخ بدهید. نکته بعدی اینکه ممکن است بعضی از سرفصل ها در برخی از دروس با روند سال های گذشته در کنکور ارشد تکرار نشوند. مسائلی مانند این ها همگی در برنامه ریزی یک داوطلب اثر مستقیم خواهد داشت. مشاوران تخصصی 3گام در برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد تمام این مطالب را رعایت می کنند تا تنها دغدغه داوطلبان اجرای برنامه ریزی و رسیدن به هدف مورد نظر خود باشد.

حذف سرفصل فرآیندی به ظاهر ساده است ولی اگر درست انجام نشود به راحتی زحمات شما هدر خواهد رفت در صورتی که با درست انجام دادن این فرایند بسیار در عملکرد مدیریت زمان شما موثر خواهد بود و در انرژی و زمان شما صرفه جویی خواهد شد.حتی اگر قصد کسب رتبه یک در کنکور ارشد را دارید در نظر داشته باشید مطالعه همه مطالب و سرفصل ها می تواند در بهینه مطالعه کردن شما تاثیر منفی بگذارد. پس حتما سعی کنید در برنامه خود سرفصل ها را اولویت بندی کنید و نسبت به حذف سرفصل های کم اهمیت تر اقدام کنید. 

برای دریافت یک جلسه مشاوره تخصصی در مورد حذف سرفصل ها می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد – سطح علمی

طبیعتا سطح علمی داوطلبان در برنامه ریزی و مخصوصا برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد تاثیر مستقیم دارد. واضح است که هرچه سطح علمی داوطلب بهتر باشد کار او آسان تر است و برنامه ریزی سه ماهه برای این داوطلب می تواند از فشردگی کمتری برخوردار باشد. اما برای داوطلبان ضعیف چطور؟ جدای از اینکه برنامه ریزی سه ماهه برای این داوطلبان ممکن است با توجه به نیاز و رشته او فشرده باشد اما این داوطلبان به غیر از برنامه ریزی ای که دریافت می کنند باید تکنیک های تست زنی و مرور و مطالعه سریع را هم یاد بگیرند. به طور خاص داوطلبان تغییر رشته ای  باید در نظر بگیرند که با توجه به اینکه کنکور ارشد به نوعی رقابت محسوب می شود و ممکن است حتی با وجود برنامه ریزی سه ماهه مناسب برای کنکور ارشد ( که تا اینجا به آن پرداختیم) اما با روش های معمول  مطالعه به رقابت با داوطلبانی بپردازیم که سال ها در حال تحصیل و مطالعه در این رشته بوده اند. اما چاره چیست؟ آیا داوطلبان ضعیف و تغییر رشته ای دیگر نباید امیدی به قبولی در کنکور ارشد داشته باشند؟ قطعا همانطور که توضیح داده شد این داوطلبان با داشتن برناه ریزی سه ماهه مناسب و یادگیری روش های مرور و مطالعه و تست زنی خاص می توانند بهینه ترین نتیجه ممکن را در این زمان محدود کسب کنند. مشاوران تخصصی 3گام برای برنامه ریزی سه ماهه همه داوطلبان از ضعیف تا قوی و حتی تغییر رشته ای ها برنامه ای ارائه می دهند که شرایط ذکر شده در آن موجود باشد.

 

برای اطلاع از نحوه تعیین سطح علمی و دریافت مشاوره و برنامه ریزی 3ماهه می توانید با کلیک روی دکمه زیر ثبت نام کنید. جلسه اول مشاوره تخصصی است. 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد – میزان مطالعه قبلی

قطعا یکی از مهم ترین مولفه ها برای برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد میزان مطالعه قبلی داوطلب برای کنکور است. اما بعضا داوطلبان دچار استرس یا سردرگمی می شوند که چطور ممکن است با برنامه ریزی سه ماهه به داوطلبانی که شاید از تابستان شروع کرده اند برسند. در پاسخ باید گفت اولا که شما در دجه اول باید با خودتان رقابت کنید و سعی کنید بهترین خود را ارائه دهید و نکته بعدی این که نکات بسیاری در مطالعه وجود دارد که لزوما کسی که زمان طولانی تری به مطالعه پرداخته لزوما در کنکور موفق نمی شود! و نکته ای بسیار ساده تر ممکن است فردی از تابستان با زمان روزانه سه ساعت شروع به مطالعه کرده و شما با زمان بیشتری بتوانید در این سه ماه به مطالعه بپردازید. پس اگر حتی تا بحال مطاله ای نداشته اید نگران نباشید هنوز هم احتمال موفقیت برای شما وجود دارد. مشاوران تخصصی 3گام برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد را با توجه به میزان مطالعه قبلی شما ارائه می دهند. اگر مطالب قبلی که مطالعه کرده اید از کیفیت کافی برخوردار باشد برای مطالب قبلی برنامه مرور دریافت خواهید کرد و برنامه ریزی سه ماهه شما برای مطالب باقی مانده اعمال خواهد شد.

برنامه ریزی اختصاصی 3گام با توجه به  همه شرایط هر داوطلب تدوین می شود پس با هر میزان مطالعه قبلی که داشته اید می توانید ازبرنامه ریزی سه ماهه استفاده کنید. برای استفاده از 
یک جلسه مشاوره تخصصی و دریافت برنامه ریزی سه ماهه ثبت نام کنید.

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد – ساعات مطالعه روزانه

ساعت مطالعه روزانه که هر داوطلب می تواند در برنامه ریزی سه ماهه داشته باشد کل روند برنامه ریزی و حتی پارامتر های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به رشته ای که شما قصد شرکت در کنکور ارشد آن را دارید در مجموع به تعداد ساعات مختلفی برای مطالعه نیاز خواهید داشت. اما به طور متوسط می توان گفت در برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد با زمان مطالعه روزانه 6 ساعت، حتی کسب رتبه های عالی دور از ذهن نخواهد بود. قطعا داوطلبانی که قصد کسب رتبه های معمولی تر را دارند ممکن است بتوانند با مطالعه کمتر به رتبه دلخواه خود برسند. برنامه ریزی سه ماهه ای که 3گام به شما ارائه می دهد کاملا مطابق با تعداد ساعاتی است که شما می توانید مطالعه داشته باشید.

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد – جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید سعی کردیم بیشتر نکات اصلی و مهم برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد را بررسی کردیم. نکاتی مثل حذف درس، حذف سرفصل، سطح علمی، میزان مطالعه قبلی و تعداد ساعات مطالعه روزانه، مهم ترین پارامترهای این برنامه ریزی سه ماه بودند اما قطعا برای هر داوطلب شرایط دیگری هم وجود دارد که باید آن ها را در برنامه ریزی لحاظ کرد. اما همانطور که اشاره شد اجرای برنامه ریزی سه ماهه بخشی از کاری است که شما باید برای رسیدن به موفقیت انجام دهید. قطعا برنامه ریزی سه ماهه ای که خیلی ایده آل باشد و واقعیات در آن در نظر گرفته نشده باشد یا منابع بسیار حجیم در آن انتخاب شود و یا با روش های اشتباه اجرا شود محکوم به شکست است. اما موسسه 3گام با پشتوانه سال ها تجربه و سابقه مشاورین تخصصی این رشته می تواند برای شما بهترین برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد با توجه به پارامتر های گفته شده را ارائه دهد و همچنین در کنار این برنامه ریزی شما تا روز کنکور از کمک یک مشاور تخصصی در رشته خود بهره مند خواهید بود و مشاور در مورد منابع و روش های مطالعه و ... راهنمایی های لازم را خواهد داد. ممکن است لازم باشد در بعضی از دروس بجای مطالعه کتاب های حجیم لازم به مطالعه جزوه یا استفاده از  ویدیوهای آموزشی باشد که مشاوران این منابع را در اختیار  شما قرار خواهند داد. با ثبت نام از طریق لینک زیر می توانید یک جلسه مشاوره تخصصی با مشاور تخصصی رشته خود داشته باشید. 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد –  رشته ها 

با کلیک بر روی نام رشته خود در جدول زیر، می توانید اطلاعات تخصصی برنامه ریزی سه ماهه ویژه همان رشته را مشاهده کنید.

رشته های مورد پشتیبانی برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد 3گام

برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد حقوق برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد حسابداری برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مدیریت
برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مشاوره برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد روانشناسی تربیتی برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مهندسی برق
برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد زبان  برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مهندسی شیمی برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مهندسی عمران
برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد زبان شناسی برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد زیست شناسی 
برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مدیریت کسب و کار برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد روانشناسی  برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد تربیت بدنی
برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد اقتصاد  برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد علوم تربیتی برنامه ریزی سه ماهه ارشد علوم سیاسی 
برنامه ریزی سه ماهه ارشد مهندسی مکانیک برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی صنایع