برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی
برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی

 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی 

اکنون در شرایط بسیار مهم و حیاتی از نظر زمان باقی مانده تا کنکور هستیم. حدود سه ماه و نیم تا کنکور باقی مانده است که این زمان شاید در ظاهر کوتاه و بی فایده باشد ولی در واقع با توجه به عملکرد حافظه، بهترین و تعیین کننده ترین زمان برای رقابت در کنکور کارشناسی ارشد می باشد. ارزش این سه ماه باقی مانده چندین برابر زمان مطالعه در تابستان و پاییز است.

تحلیل دروس و روش صحیح مطالعه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر از مهم ترین رمزهای موفقیت برای داوطلبان کنکور ارشد کامپیوتر می باشد. این داوطلبان در هر گروهی اکنون سه وضعیت دارند. دسته اول داوطلبانی که از قبل مطالعه داشته اند که یا دور اول مطالعه خود را تمام کرده اند و یا هنوز دور اول تمام نشده است و حالا می خواهند به مرور دور اول مطالعه شان و تست زنی بپردازند. دسته دوم داوطلبانی که تاکنون مطالعه نداشته اند و حالا می خواهند تازه شروع به مطالعه کنند و دسته سوم داوطلبانی که تغییر رشته ای هستند و هنوز شروع به مطالعه نکرده اند.

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی برای هر سه دسته از داوطلبان استراتژی های کاربردی و اصولی در نظر می گیرد تا بیشترین استفاده را در این سه ماه از زمان باقی مانده داشته باشند. بعضی از اصول برای هر سه گروه یکسان است ولی در هر دسته باید وضعیت مطالعه و رشته لیسانس داوطلب در نظر گرفته شود.

 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی - دسته اول

دسته اول یعنی داوطلبانی که از قبل مطالعه داشته اند. این دسته از داوطلبان از قبل به مطالعه دروس کنکور کارشناسی ارشد پرداخته اند که یا دور اول مطالعه شان را تمام کرده اند و یا هنوز در حال مطالعه دور اول هستند. در برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی در ابتدا خطاهای مطالعه دور اول داوطلب را بررسی می کنیم و به داوطلب کمک می کنیم که در سریع ترین زمان ممکن دور اول خود را تمام کنند. سپس فاز جمع بندی و تست زنی شروع می شود. در این دوره به آگاهی های لازم در مورد اینکه کدام کتاب ها و به طور جزیی تر کدام سر فصل ها بیشترین اهمیت و بالاترین بازدهی را در کنکور دارند میرسیم و بیشترین زمان و انرژی را بر روی همین مباحث می گذاریم. در فاز جمع بندی برای انواع دروسی که وجود دارد روش های مختلفی از جمع بندی وجود دارد. بعضی از دروس را باید در فاز جمع بندی نیز دوباره از اول تا آخر مطالعه کرد(مانند هوش مصنوعی) ولی بعضی دیگر از دروس را نه به صورت کامل بلکه به صورت چند فصل مهم تر باید مورد مطالعه قرار گیرد (مانند اصول طراحی و ساخت کامپایلرها).

این دسته از داوطلبان جز داوطلبان پر امید برای رتبه های تک رقمی و دو رقمی هستند.

 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی - دسته دوم

دسته دوم یعنی داوطلبانی که تاکنون مطالعه نداشته اند. این دسته از داوطلبان ممکن است به این استنباط نادرست رسیده باشند که سه ماه زمان کمی است و نمی توانند در رقابت کنکور کارشناسی ارشد به جایی برسند که کاملا اشتباه است. 3 ماه زمان کافی برای کسب رتبه خوب در کنکور کارشناسی ارشد می باشد به شرطی که بدانیم چه چیزهایی را باید بیشتر بخوانیم و چه چیزهایی را اصلا نباید بخوانیم. سه ماهی که پیش رو داریم زمان تعیین کننده ای است چون که بیشترین بازدهی حافظه را در این زمان داریم. در برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی برای این داوطلبان دروسی که بیشترین بازدهی را دارند(به عنوان مثال پایگاه داده) را مشخص می کنیم و به طور ریزتر از هر کتابی که تعیین می شود فصول پر اهمیت تر را مشخص می کنیم که داوطلب با توجه به زمان باقی مانده بیشترین بازدهی را داشته باشد. سپس یک ماه آخر را به جمع بندی دور اول مطالعه می پردازیم.

این دسته از داوطلبان نیز با تلاش و پشتکار می توانند از رتبه های برتر امسال باشند.

 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی - دسته سوم

دسته سوم یعنی داوطلبانی که تغییر رشته ای هستند. برای این دسته از داوطلبان حذف کامل دروس ریاضی بسیار مهم می باشد. از دروس تخصصی نیز مطالعه دروسی که ارتباط کمتری با بقیه دروس دارند مثل درس های هوش مصنوعی و پایگاه داده بسیار مهم می باشد. داوطلبان این دسته باید به صورت حرفه ای به مطالعه زیر فصل ها و زیر شاخه های هر درس بپردازند. در برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی برای این دسته از داوطلبان هم برنامه ویژه ای داریم که بتوانند با فایل ها و جزوه هایی که در اختیارشان قرار می گیرد سرعت بهتری در مطالعه داشته باشند و بتوانند با دیگر داطلبان رقابت کنند.