برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی
برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

 

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

تقریبا حدود سه ماه مفید تا کنکور ارشد بیشتر باقی نمانده است از این سه ماه حدود سه هفته آخر فقط برای جمع بندی باید اختصاص داده شود در نتیجه زمان کمی برای مطالعه ی مطالب جدید داریم. عده ای ازداوطلبان که مطالعه را از ماه ها قبل شروع کرده ‌اند، دراین زمان باقی مانده در حال بالا بردن تسلط خود از طریق مرور و تکرار مطالب و تست زنی هستند. اما دسته ای از داوطلبان هستند که هم اکنون قصد اقدام برای مطالعه کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی (کلیه گرایش ها) را دارند. این افراد چند دسته هستند شامل: کسانی که دانشجو و یا شاغل هستند که پاره وقت می توانند برای کنکور مطالعه کنند و کسانی که فارغ التحصیل هستند و شاغل هم نیستند که تمام وقت می توانند مطالعه کنند. این افراد خود به دوسته قوی و ضعیف تقسیم می شوند. به این داوطلبان توصیه می شود مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنند:

معرفی کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی گرایش ژنتیک

معرفی کارشناسی ارشد زیست شناسی 

 

اکثر داوطلبان نمی دانند دراین فرصت محدود به چه صورت مطالعه کنکوری را آغاز کنند و به انسجام و جمع بندی برسند. در ادامه سعی می کنیم با همین دسته بندی ها بهترین نوع برنامه ریزی سه ماهه تا کنکور ارشد را توضیح دهیم و همچنین مجموعه اقدامات لازم و روش صحیح مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی برای کسب رتبه مناسب در کنکور زیست شناسی سلولی و مولکولی (کلیه گرایش ها) را برای هر دسته توضیح دهیم.

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی - داوطلبان در دوره تسلط 

این داوطلبان برای تضمین موفقیت خود در برنامه ریزی سه ماهه ارشد خود باید چند نکته را رعایت کنند. از جمله این نکات می توان به برنامه ریزی مناسب برای مرور و تست زدن و خلاصه نویسی اشاره کرد. این برنامه ریزی باید به نحوی باشد که در فواصل زمانی منظم همه فصول مطالعه شده مرور شود و هم چنین برای فصول مهم تر و پرتکرار و همچنین فصولی که برای داوطلب دشوارتر هستند زمانی جداگانه برای مطالعه عمیق تر اختصاص داده شود. علاوه بر این داوطلب باید برنامه ریزی را طوری تنظیم کند که تا قبل از فروردین این مرحله تمام شود و ماه فروردین فقط به جمع بندی اختصاص داده شود. از جمله نکات دیگر کار کردن روی مهارت تست زنی، پیدا کردن نقاط ضعف و برطرف کردن آن هاست. برای داشتن بهترین برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد با توجه به سطح علمی و میزان مطالعه ای که تا امروز داشته اید می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید و یک جلسه مشاوره تخصصی برای بررسی شرایط خود توسط مشاور تخصصی کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی داشته باشید. 
 

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی - داوطلبانی که هنوز یک دور را به اتمام نرسانده اند

این داوطلبان ممکن است دچار استرس شوند و نگران عدم اتمام و مرور مطالب در این فرصت باقی مانده باشند، ولی هیچ جای نگرانی نیست زیرا با یک برنامه ریزی سه ماهه دقیق و انتخاب فصول مهم و پرتکرار می توان تا آخر بهمن فصول مهمی که مطالعه نشده اند را مطالعه و مرور کرد و در ماه اسفند کل مطالب مطالعه شده مجددا مرور شوند و تست ها کار شوند. در نهایت در ماه فروردین اگر جمع بندی با شیوه اصولی انجام شود داوطلب می تواند با تسلط کافی برای کنکور ارشد آماده شود.

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی - داوطلبان بدون مطالعه 

در برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی این داوطلبان به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. داوطلبانی که تمام وقت می توانند برای کنکور مطالعه کنند (شاغل و یا دانشجو نیستند).
  2. داوطلبانی که نیمه وقت می توانند برای کنکور مطالعه کنند (به دلایل مختلفی از جمله: دانشجو هستند، شاغل هستند و یا متاهل هستند)

هرکدام از این داوطلبان نیز به دو دسته قوی و ضعیف تقسیم می شوند. در ادامه برای هر دسته در مورد برنامه ریزی سه ماهه صحبت می کنیم؛

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی(کلیه گرایش ها) – داوطلبان تمام وقت 

منظور از داوطلبان تمام وقت داوطلبانی هستند که به طور میانگین بتوانند هشت ساعت در روز را مطالعه کنند. این داوطلبان ممکن است پایه ضعیف یا قوی داشته باشند.

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی برای داوطلبان با پایه ضعیف

در ابتدا برای برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست سلولی و مولکولی (کلیه گرایش ها) به داوطلبانی می پردازیم که پایه درسی ضعیفی دارند. دوستان گرامی، اول از همه این ذهنیت را ازخود دور کنید که نمی توانید موفق شوید. چرا که این ذهنیت فقط شما را از رسیدن به هدفتان دور کرده و مانع از تلاش شما برای رسیدن به آن می شود. هر پیروزی که برای آدمی به دست آمده نقطه آغازی داشته و برای به دست آوردن هر موفقیتی باید از یک نقطه شروع کرد و هرچه زودتر پا به عرصه عمل بگذاریم زودتر و بهتر نتیجه مطلوب حاصل می شود.

  این گروه از دوستان می توانند در مدت باقی مانده (سه الی چهارماه) در دانشگاه های سراسری شهرستان، دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی قبول شوند. البته به شرطی که برنامه ریزی اصولی برای کنکور ارشد داشته و منابع را متناسب با سطح و زمان و هدف خود انتخاب کرده و از همه مهم تر شیوه مطالعه و مرور صحیح را بدانند. اگر این مدت باقی مانده را بدون برنامه ریزی درست پیش ببرند احتمال از دست دادن شانس قبولی بسیار زیاد است. مواردی مانندمطالعه نکات مهم مباحث سلولی و مولکولی که بیشترین همپوشانی را با دروس دیگر دارد، این مطالب بسیار کاربردی هستند از این جهت که می توان با مطالعه یک کتاب و یک درس به بخشی از سوالات دروس دیگر هم پاسخ داد و در زمان صرفه جویی کرد. همچنین مطالعه نکات پر تکرار در این راستا بسیار حائز اهمیت است و همچنین عوامل دیگر (شامل حذف بعضی فصول و بعضی دروس) که می تواند به این دوستان کمک شایانی نماید. دلیل این که جزئی تر وارد منابع مناسب و برنامه ریزی سه ماهه مناسب برای این دسته از داوطلبان نمی شویم این است که داوطلبان این دسته ممکن است با توجه به عواملی مثل زمان لازم برای مطالعه، نقاط قوت و ضعف در دروس مختلف، سطح علمی و... به منابع خلاصه شده متفاوتی نیاز داشته باشند و برنامه ریزی آن ها از نظر اولویت بندی دروس و سرفصل های مختلف با هم متفاوت باشد. پیشنهاد می کنیم اگر قبولی برای شما حیاتی است! با توجه به حساسیت موضوع از مشاوره و برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد که توسط مشاوران 3گام با توجه به همه شرایط داوطلب تدوین می شود استفاده کنید. 

 

 

نکته: ممکن است عده ای از داوطلبان با پایه ضعیف هدفشان قبولی در بهترین گرایش و بهترین دانشگاه باشد (رتبه برتر شوند) ، این دوستان نباید اسیر حرف های مبالغه آمیزی شوند که گفته می شود با پایه درسی ضعیف هم در این سه ماه بهترین رتبه کسب می شود. و اگر می شنوند که فردی درمدت 4ماه خوندن به رتبه های خوب دست پیدا کرد، بدانند که آن فرد قطعا مطالعه قبلی داشته و در این مدت 4ماه بسیار فشرده و منسجم به مطالعه پرداخته است. این عزیزان با کمی تامل، به این موضوع فکر کنند که اگر امسال نتوانند قبول شوند آیا این پایان راه است؟ و دیگر فرصتی ندارند؟ قطعا جواب این سوال منفی است. چرا که چه بخواهند و چه نخواهند کنکور ارشد سال بعد خواهد رسید و این افراد هم با آن مواجه می شوند. اما فردی برنده است که با خود بگوید من سالهای قبل هم منتظر کنکور ارشد امسال بودم درحالی که نخواندم و تلاشی نکردم اما الان یک بار برای همیشه این را باور می کنم که ارشد سال بعد خواهد رسید و من اگر در این مدت بخوانم برنده خواهم بود. و یک سال دیگر در همین زمان به جای اینکه افسوس از دست رفتن دوباره فرصت را بخورم، خود را برای ثبت نام در بهترین دانشگاه آماده میکنم. پس این دوستان قطعا با یک روش و برنامه ریزی مناسب و ملایم و منابع قابل فهم می توانند موفقیت دلخواه را کسب کنند. مشاوران تخصصی 3گام برای این دسته از داوطلبان هم برنامه ویژه ای دارد که با مطالعه منابع خلاصه تر و مباحث با اولویت بالا بتوانند نتیجه ی در حد متوسط را کسب کنند و سپس با پشتوانه همین برنامه برای قبولی در دانشگاه های تراز اول در کنکور سال بعد تلاش کنند و حتما با این روش می توانند به نتیجه برسند.

 

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی برای داوطلبان با پایه قوی

داوطلبانی که تمام وقت می توانند مطالعه کنند در صورت داشتن پایه قوی باید بسیار محتاطانه برنامه ریزی کنند تا حداکثر استفاده را از این زمان محدود ببرند. همچنین این افراد باید قدر موقعیت خود را دراین سه ماهه بدانند. و با یک سهل انگاری آینده درسی خود را خراب نکنند. داشتن سطح درسی قابل قبول می تواند سکوی پرتابی باشد برای آن ها. این دوستان باید نقاط ضعف خود را بشناسند و آنها را تقویت کنند. برروی مطالبی که بسیار مهم است تمرکز بیشتری داشته باشند. روش تست زدن را بیاموزند و تست زنی خود را با روش درست اصلاح کنند. اگر با یادگیری مطلبی مشکل دارند روش یادگیری و به حافظه سپردن آن مطلب را یاد بگیرند. باید کاری کنند در این سه ماهه باقی مانده دچار خستگی فکری و جسمی نشوند که این خود مستلزم راه کارهایی هست. منابعی که انتخاب میکنند باید هم جنبه مروری داشته باشد و هم در این مدت سه ماهه کارساز باشد. گاهی بعضی داوطلبان درزمان های نزدیک کنکور به خاطر مطالبی که نتوانستند یاد بگیرند احساس استرس می کنند. که همین استرس باعث بهم ریختن ذهن آ نها می شود. اما به راحتی میتوان این موضوع را برطرف کرد. به طور مثال اگرمنبع مطالعاتی مناسب باشد به احتمال زیاد بسیار از این سوال ها برطرف خواهد شد. و یا اگر فردی در کنار داوطلب باشد که به سوال های او پاسخ دهد و داوطلب دیگر نگران سوالها و ابهامات خود نباشد، کمک بسیار مهمی در پیشرفت داوطلب خواهد بود. تقسیم بندی ساعات شبانه روز برای مطالعه، نحوه تقسیم درسها دریک روز، مدیرت مطالب درسی و زمان باقی مانده برای 2 بار مرور مطالب، چگونگی تنظیم مرور مطالب به همراه تست زدن و بسیاری موارد دیگر که همگی میتواند قطعا به این عزیزان برای کسب یک نتیجه مطلوب کمک کند.بنابراین موفقیت درنزدیکی شماست. برنامه ریزی سه ماهه طلایی را ازدست ندهید.

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی(کلیه گرایش ها)- داوطلبان نیمه وقت 

منظور از داوطلبان نیمه وقت وقت داوطلبانی هستند که به طور میانگین بتوانند چهار الی پنج ساعت  در روز را مطالعه کنند. این داوطلبان ممکن است پایه ضعیف یا قوی داشته باشند.

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی برای داوطلبان با پایه ضعیف:

صادقانه بخوام بگم احتمال قبولی برای داوطلبانی که پایه ضعیفی دارند و تا کنون اقدام به مطالعه برای کنکور نکرده اند و همچنین میزان مطالعه آن ها در طول روز کم تر از 5 ساعت می باشد، در این فرصت سه الی چهار ماهه تنها برای برخی گرایش ها در دانشگاه های شهرستان (نوبت شبانه)، دانشگاه های آزاد ، غیر انتفاعی و پیام نور شانس دارند. در نتیجه اگراین داوطلبان هدفشان قبولی در دانشگاه های سراسری نوبت روزانه و بهترین دانشگاه هاست بهتر است از اکنون برای سال بعد آماده شوند.

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی برای داوطلبان با پایه قوی:

  این گروه از دوستان می توانند در مدت باقی مانده (سه الی چهارماه) در دانشگاه های سراسری تهران (نوبت شبانه) و شهرستان (روزانه) قبول شوند. البته به شرطی که برنامه ریزی اصولی برای کنکور ارشد داشته و منابع را متناسب با سطح و زمان و هدف خود انتخاب کرده و از همه مهم تر شیوه مطالعه و مرور صحیح را بدانند. اگر این مدت باقی مانده را بدون برنامه ریزی درست پیش ببرند احتمال از دست دادن شانس قبولی بسیار زیاد است. مواردی مانندمطالعه نکات مهم مباحث سلولی و مولکولی که بیشترین همپوشانی را با دروس دیگر دارد، این مطالب بسیار کاربردی هستند ازین جهت که می توان با مطالعه یک کتاب و یک درس به بخشی از سوالات دروس دیگر هم پاسخ داد و در زمان صرفه جویی کرد. همچنین مطالعه نکات پر تکرار در این راستا بسیار حائز اهمیت است و همچنین عوامل دیگر (شامل حذف بعضی فصول و بعضی دروس) که می تواند به این دوستان کمک شایانی نماید. دلیل این که جزئی تر وارد منابع مناسب و برنامه ریزی سه ماهه مناسب برای این دسته از داوطلبان نمی شویم این است که داوطلبان این دسته ممکن است با توجه به عواملی مثل زمان لازم برای مطالعه، نقاط قوت و ضعف در دروس مختلف، سطح علمی و... به منابع خلاصه شده متفاوتی نیاز داشته باشند و برنامه ریزی آن ها از نظر اولویت بندی دروس و سرفصل های مختلف با هم متفاوت باشد. پیشنهاد می کنیم اگر قبولی برای شما حیاتی است! با توجه به حساسیت موضوع از مشاوره و برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد که توسط مشاوران 3گام با توجه به همه شرایط داوطلب تدوین می شود استفاده کنید

نکته: ممکن است عده ای از این داوطلبان هدفشان قبولی در بهترین گرایش و بهترین دانشگاه باشد (رتبه برتر شوند)، این عزیزان با کمی تامل، به این موضوع فکر کنند که اگر امسال نتوانند رتبه برتر شوند می توانند برای کنکور سال بعد تلاشکنند. چرا که به زودی کنکور ارشد بعدی خواهد رسید. اما فردی برنده است که با خود بگوید من سال های قبل هم منتظر کنکور ارشد امسال بودم درحالی که نخواندم و تلاشی نکردم اما الان یک بار برای همیشه این را باور می کنم که کنکور ارشد سال بعد خواهد رسید و من اگر در این مدت بخوانم برنده خواهم بود. و یک سال دیگر در همین زمان به جای اینکه افسوس از دست رفتن دوباره فرصت را بخورم، خود را برای ثبت نام در بهترین دانشگاه آماده می کنم. پس این دوستان قطعا با یک روش و برنامه ریزی مناسب می توانند موفقیت دلخواه را کسب کنند. مشاوران تخصصی 3گام برای این دسته از داوطلبان هم برنامه ویژه ای دارد که با مطالعه منابع خلاصه تر و مباحث با اولویت بالا بتوانند نتیجه ی در حد متوسط را کسب کنند و سپس با پشتوانه همین برنامه برای قبولی در دانشگاه های تراز اول در کنکور سال بعد تلاش کنند و حتما با این روش می توانند به نتیجه برسند

در نهایت باید بگوییم که بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی به شما کمک می کند که بدانید وقت خود را برای چه مطالبی بیشتر بگذارید و نسبت به کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی به شما بینش می دهد.