برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت
برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت

 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت

یکی از دلایلی که مطلب برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مدیریت را آماده کرده ام این است که در همه سال هایی که تجریه مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت را داشته ام همیشه داوطلبانی بوده اند که به هر دلیلی تا حدود سه الی چهار ماه به کنکور ارشد یا برنامه ریزی و مطالعه نداشته اند یا از برنامه ریزی مطالعه خود ناراضی بوده اند و از آن مطمئن نبوده اند. حتما نه تنها برای مطالعه کنکور ارشد بلکه برای کارهای دیگر هم به این مشکل برخورده اید که کارها تا دقیقه نود! طول می کشد و اگر نتیجه مطلوبی هم حاصل شود با استرس فراوان همراه است. اگر جزء داوطلبان این دسته نیستید که چه بهتر، اما اگر جزء دقیقه نودی ها هستید بدانید که تنها نیستید و طبق قانون مدیریتی پارکینسون که حتما با آن آشنایی دارید ( یا برای کنکور آشنایی پیدا خواهید کرد) کارها به اندازه ی زمانی که ما برای آن ها در نظر می گیریم به طول می انجامد. این مقدمه را گفتم که بدانید در حال نزدیک شدن به دقیقه نود هستیم! شاید برای یک درس دو واحدی یک شب تا صبح امتحان کافی باشد اما برای کسب رتبه های خوب در کنکور ارشد تقریبا سه ماه وقت نیاز است. پس با هر سطح علمی و مقدار مطالعه و زمان مطالعه ای که دارید ادامه مطلب را از دست ندهید. برای اینکه مطالب زیاد پیچیده نشود داوطلبان را به سه دسته تقسیم می کنیم و شرایط برنامه ریزی سه ماهه و اقداماتی که باید انجام بدهند را بررسی می کنیم. دسته بندی داوطلبان برای برنامه ریزی سه ماهه ارشد مدیریت به شکل زیر است:

1-داوطلبانی که تا حدی مطالعه داشته اند اما نگران جمع بندی و تسلط خود هستند

2-داوطلبان با لیسانس مدیریت یا رشته های مشابه که تا به حال مطالعه نداشته اند

3-داوطلبان با لیسانس غیر مرتبط که تا به حال مطالعه نداشته اند

4-شرایط داوطلبان رشته مدیریت مالی

 

معرفی کارشناسی ارشد مدیریت را در سایت 3گام مطالعه کنید.

 

 

 

در ادامه نحوه مطالعه و برنامه ریزی سه ماهه و اقداماتی که هر کدام از این گروه ها باید انجام دهند را مشاهده می کنید.

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت داوطلبان با مطالعه قبلی

معمولا داوطلبانی که مطالعه نصفه و نیمه ای داشتند در این تایم حدود سه ماه شرایط سخت تری را تجربه می کنند! با حجمی از درس هایی رو به رو می شوند که برای آن ها زمان گذاشته اند و مطالعه ی مطلوبی هم داشته اند ولی حالا که به سرفصل های ابتدایی برمی گردند حس می کنند تمام مطالب جدید است و هیچ چیزی نخوانده اند. و در بهترین حالت بیست درصد از کلیات را به یاد دارند. و تمرکز خود را از دست می دهند و استرس زیادی به سراغ آن ها می آید که همه تلاش های آن ها بر باد رفته باشد. از طرفی ممکن است که قصد داشته اند برخی دروس را برای مطالعه از بهمن ماه در برنامه ریزی بگنجانند که با این تفاسیر مطالعه درس های جدید هم در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. به طور کلی این دسته از داوطلبان به دلایل مختلف ممکن است دچار سردرگمی و استرس با شدت های متفاوت شوند. اما بهترین راه برای این داوطلبان چیست؟

اول اینکه باید سعی کنند استرس را از خود دور کنند در غیر این صورت بعد از این شرایط بدتر هم خواهد شد! در نظر داشته باشید ما در برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت حتی به کسی هم که هیچ مطالعه نداشته می گوییم حتی شانس رتبه برتر شدن را هم دارد پس شما هم می توانید که به رتبه دلخواه خود برسید.

 با هر مقدار مطالعه اگر حس می کنید "فقط" مطالعه کرده اید و مطالب بازدهی نداشته و تسلط ندارید یک ماه از این زمان را به مرور و تست زنی مطالب قبلی بپردازید و تا خیالتان از مطالب قبلی راحت نشده به مطالعه مطالب جدید اقدام نکنید. باید روش مطالعه و مرور خود را هم تغییر دهید که در زمان کم تر حجم بیشتری مطالعه کنید و از طرفی با مشکلی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنید هم مواجه نشوید یعنی فراموشی! اما به چه شکل؟ مشاوران ما با توجه به همه شرایط شما یعنی میزان مطالعه تا امروز، سطح علمی شما، رتبه و دانشگاه مورد نظر برای قبولی، تعداد ساعات مطالعه و ... برنامه ریزی سه ماهه را برای شما تنظیم می کنند و با توجه به تیپ مطالعاتی شما روش های بهینه مطالعه و مرور مناسب شما را در اختیارتان قرار می دهند و تمام اقدامات لازم را که نیاز است انجام دهید به شما آموزش می دهند.

 

 

 

اگر حس می کنید به مطالبی که خوانده اید یا حداقل بخشی از آن تسلط نسبی دارید باید با یک برنامه ریزی منظم به مرور و تست زنی مطالب قبلی بپردازید و در برنامه مطالعاتی خود با یک شیب ملایم دروس جدید را هم اضافه کنید. بعضی دروس هستند که اگر تا بحال شروع نکرده اید بهتر است سمت آن ها نروید مگر این که پیش زمینه خیلی خوبی داشته باشید مثلا درس تحقیق در عملیات برای رشته بازرگانی، درس تئوری های مدیریت یا زبان برای مدیریت مالی، درس ریاضی برای مدیریت دولتی و ... اما باز هم این یک نسخه کلی نیست و ممکن است به نسبت شرایط هر فرد حتی با خواندن دروسی به این شکل هم به نتیجه مطلوب از آن درس برسید.

 

مهم ترین مطلبی که در برنامه ریزی سه ماهه باید در نظر بگیرید بهینه بودن برنامه نسبت به زمانی که قرار است برای مطالعه بگذارید و نتیجه ای که قرار است از آن درس یا سر فصل برای شما حاصل شود.  این یعنی همان تخصیص منابع در مدیریت! برای دریافت بهترین برنامه ریزی مناسب با شرایط خود و رزرو یک جلسه مشاوره تخصصی ثبت نام کنید.

 

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت داوطلبان با لیسانس مرتبط بدون مطالعه

در جلسات تلفنی یا حضوری ای که با این گروه از داوطلبان دارم اولین نکته ای که قبل از شروع بحث به من می گویند این است که : "ای آقا حالا ما لیسانسمون مدیریت بوده ولی همه رو با جزوه پاس کردیم و هیچی یاد نگرفتیم یا الان چیزی یادمون نیست!" اما در جواب این سوالی که حتما در ذهن شما هم نقش بسته باید این نکته را عرض کنم که فرصت برنامه ریزی سه ماهه اصلا فرصت کمی برای کسب رتبه خوب در کنکور ارشد مدیریت نیست اما چرا همه با وجود اینکه بعضا بیشتر از این هم زمان می گذارند نمی توانند در آن موفق بشوند یکی از بزرگترین دلایل این است که خیلی ها راه های اشتباهی انتخاب می کنند و وقتی که متوجه اشتباه خود می شوند دیگر دیر شده است! مطمئن باشید اگر از روز اول برنامه ریزی سه ماهه یک چشم انداز برای خود داشته باشید به راحتی می توانید رتبه های عالی کسب کنید ولی این نکته را در ذهن داشته باشید که فرصت حدس و خطا ندارید. حالا مرتبط بودن لیسانس کجا به درد شما می خورد؟ حداقل استفاده ای که می توانید از این که لیسانس رشته مدیریتی داشته اید بکنید این است که دید شما نسبت به دروس کامل تر از تغییر رشته ای ها است و اولا راحت تر می توانید نسبت به سطح خود دروس و سرفصل ها را برای مطالعه انتخاب کنید و یا حذف کنید و از طرفی به هر حال نسبت به دیدی که در یک درس پیدا کرده اید راحت تر می توانید روی دور مطالعه قرار بگیرید و مطالب برای شما غریبه نخواهد بود. هنوز مشکل دارید؟ مشاوران تخصصی ارشد رشته مدیریت برای این گروه برنامه ویژه ای دارند. با انتخاب طرح برنامه ریزی سه ماهه معجزه برای کنکور ارشد مدیریت، ابتدا از شما یک تعیین سطح در دروس مختلف گرفته می شود (مهم نیست حتی اگر بسیار ضعیف باشید) سپس با توجه به نقاط قوت و ضعف شما درس ها و سرفصل هایی که لازم است حذف شوند مشخص می شود و برای سر فصل هایی که باید مطالعه داشته باشید طبق همان سطحی که تعیین شده به شما بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت معرفی می شود و بعد از آن یک برنامه ریزی سه ماهه به صورت روزانه و هفتگی دریافت می کنید که مطالب را هم بتوانید مطالعه کنید هم مرور کنید هم به تست زنی بپردازید تا به تسلط برسید.

 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت داوطلبان با لیسانس غیر مرتبط

در مطالعه و برنامه ریزی سه ماهه برای داوطلبان با لیسانس غیر مرتبط شاید سخت ترین مرحله این است که بتوانند روش مطالعه هر درس را یاد بگیرند و بتوانند دید مناسبی برای دروس مختلف پیدا کنند. کار داوطلبانی که استرس کمتری دارند قطعا راحت تر خواهد بود اگر تغییر رشته ای هستید و استرس هم دارید باید در نظر بگیرید که حتی خیلی از داوطلبانی که تغییر رشته ای هم نیستند و با شما استارت برنامه ریزی را خواهند زد از نظر سطح علمی خیلی قوی نیستند و آن ها هم باید به مرور مطالب بپردازند و شاید عمده تفاوت شما با آن ها نداشتن دید مناسب نسبت به دروس و سرفصل های مختلف است. اما شاید یک سد بسیار بزرگ بر سر راه شما قرار داشته باشد زمان کم برای حدس و خطا! اگر بتوانید از ابتدای برنامه ریزی سه ماهه خود با یک روش مطمئن به مطالعه بپردازید و حذف سرفصل و انتخاب منابع درست داشته باشید حتی شانس رتبه برتر شدن هم دارید. مشاوران تخصصی رشته مدیریت به شما کمک می کنند تا از ابتدا سرفصل های امتیاز اور تر و راحت تر را مطالعه کنید و نحوه مطالعه هر درس را هم به صورت اختصاصی به شما آموزش می دهند و در کنار آن برای دروس مختلف بسته به نیاز شما با استفاده از فایل های پی دی اف و ویدیو و وویس های مختلف زمان رسیدن شما به تسلط را برایتان کوتاه تر می کنند.

 

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت  شرایط داوطلبان رشته مدیریت مالی

صحبت هایی که در قسمت های قبل برای برنامه ریزی سه ماهه انجام شد برای همه گرایش ها به جز گرایش مدیریت مالی صادق است. همانطور که می دانید با اینکه رشته مدیریت مالی یکی از رشته های مجموعه مدیریت است اما شرایط آن بسیار متفاوت تر است. وجود سه درس ضریب چهار وقت گیر، تعداد درس های بیشتر نسبت به بقیه گرایش ها، تعداد ظرفیت های پایین نسبت به بقیه گرایش ها و تعداد داوطلبان بالا عملا مدیریت مالی را سخت ترین گرایش مدیریت برای قبولی کرده است. به همین دلیل اگر تا به حال شروع نکرده اید کار سختی در پیش خواهید داشت. اگر رشته کارشناسی شما مدیریت مالی بوده می توانید نیم نگاهی به دانشگاه های دولتی هم داشته باشید در غیر این صورت یا بهتر است برای سال بعد از همین حالا شروع کنید یا اینکه اگر به دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد راضی هستید با برنامه ریزی سه ماهه می توانید امید داشته باشید که به هدف مورد نظرتان دست پیدا کنید.