مهاجرت تحصیلی رایگان | اروپا
مهاجرت تحصیلی رایگان | اروپا

 

 

مهاجرت تحصیلی رایگان

مهاجرت تحصیلی رایگان خواسته ی بسیاری از دانشجویان مشتاق تحصیل در خارج از کشور است تا بتوانند در وهله ی اول تحصیلات خود را ادامه دهند و در وهله ی دوم در هزینه ها صرفه جویی کنند. صفر تا صد اپلای و اخذ بورسیه تحصیل می تواند شما را برای انتخاب کشور مورد نظرتان کمک کند. حال به بررسی مهاجرت تحصیل رایگان می پردازیم.

در سال های اخیر شهریه های دانشگاه های سراسر جهان افزایش یافته است و بسیاری از داوطلبان فکر مهاجرت تحصیلی را به کل فراموش کرده اند چون می دانند از پس هزینه های تحصیل و زندگی بر نخواهند آمد. اما در این بین کشورهایی هستند که دانشجویان می توانند به آن مهاجرت کنند و از تحصیل رایگان یا کم هزینه بهره مند شوند. تعدادی از کشور های شمال اروپا امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم کرده است. از کشورهایی که تحصیل رایگان یا کم هزینه دارند می توان به آلمان، فرانسه، فنلاند، نروژ، بلژیک، یونان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش و همچنین جمهوری چک اشاره کرد که دانشجویان می توانند مهاجرت تحصیلی رایگان یا کم هزینه را تجربه را کنند و همچنین از سطح آموزشی با کیفیت و خوبی برخوردار شوند.

در ادامه به بررسی مهاجرت تحصیلی رایگان در برخی از کشورهای اروپایی می پردازیم.

 

 

مهاجرت تحصیلی رایگان در اروپا

تعدادی از کشورهای اروپایی هستند که شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می کنند و اگر دانشجویان بین المللی دارای شرایط و مدارک مورد نیاز باشند می توانند اقدام به مهاجرت تحصیلی رایگان در اروپا کنند. در قاره اروپا تعدادی از کشورها به دلیل هزینه ای که می گیرند به کشورهایی تحصیل رایگان معروف هستند. تحصیل رایگان در اروپا در کشورهایی مانند آلمان، اتریش و نروژ امکان پذیر است و در کنار این کشور ها، کشورهای فرانسه، ایتالیا، چک، لهستان، فنلاند و اسپانیا کشورهایی هستند که هزینه های تحصیل در آن ها بسیار ناچیز است.

این نکته قابل ذکر است که کشورهای گفته شده به عنوان تحصیل رایگان در اروپا شناخته می شوند و دانشجویان باید از پس هزینه های زندگی خود بربیایند. به طور کلی می توان گفت متوسط هزینه های زندگی در این کشورها به صورت ماهانه بین 400 تا 700 یورو می باشد و دانشجویان باید توانایی پرداخت این مقدار هزینه را برای گذراندن زندگی خود داشته باشند.

همانطور که می دانید تمامی کشورهای نام برده دارای دانشگاه های متعددی هستند که برترین خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه می دهند و دانشجویان می توانند با تحصیل رایگان در اروپا یا تحصیل ارزان به خواسته ی خود برسند. دانشگاه های اروپا به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که هزینه تحصیل برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورها متفاوت است با این حال در برخی از دانشگاه های دولتی دانشجویان بین المللی می توانند از تحصیل رایگان در اروپا بهره مند شوند.

 

مهاجرت تحصیلی رایگان در اروپا  - مزایا

  • تحصیل رایگان در اروپا بدون هزینه
  • اقتصاد و صنعت قوی و شکوفای اروپا
  • تنوع رشته های تحصیلی و دانشگاه های اروپا
  • بهره گیری از مدرن ترین سیستم های آموزشی در اروپا

 

 

مهاجرت تحصیلی رایگان در اروپا  - مدارک مورد نیاز اقامت

  • اصل و کپی مدارک شناسایی متقاضی شامل گذرنامه معتبر و شناسنامه و ترجمه این مدارک
  • ارائه چند قطعه عکس با زمینه سفید
  • ارائه ی آخرین مدرک تحصیلی متقاضی و ریز نمرات مربوط به مدرک و ترجمه ی آن
  • ارائه ی نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • ارائه اسناد و مدارک بانکی که نشان از توانایی مالی فرد برای هزینه های زندگی و هزینه تحصیل یک سال وی می شود.

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور آلمان

وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی به خصوص مهاجرت تحصیلی رایگان می شود اولین کشوری که در ذهن دانشجویان تداعی می شود کشور آلمان می باشد. آلمان کشوری است با اقتصاد پویا که تحصیلات رایگان و امکانات رفاهی خوبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است که می توان گفت اولین مقصد دانشجویان بین المللی برای مهاجرت تحصیلی رایگان، کشور آلمان می باشد. اغلب دانشگاه های دولتی آلمان هیچ شهریه ای برای از دانشجویان بومی و یا بین المللی دریافت نمی کنند و می توان گفت به جز ایالت بادن-وورتبورگ، دانشگاه های دولتی آلمان در 15 ایالت از 16 ایالت آلمان هیچ شهریه ای از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند. کشور آلمان درهر ترم تحصیلی برای پوشش هزینه های اجرایی دانشگاه مبلغ جزئی معادل 150 تا 250 یورو از دانشجو می گیرد. به صورت کلی می توان گفت تقریبا تمام دانشگاه های دولتی در آلمان شهریه ای گرفته نمی شود که به یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رایگان تبدیل شده است. هزینه زندگی در آلمان در برخی از شهرها می تواند زیاد باشد اما یکی از مقرون به صررفه ترین کشورها برای تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی است.

مهاجرت تحصیلی آلمان و نحوه گرفتن بورسیه آلمان می تواند به شما کمک کند که بهترین انتخاب را برای آینده خود انجام دهید.

 

هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان

  • شهریه دانشگاه های دولتی آلمان: رایگان
  • هزینه مدیریت: بین 59 تا 250 یورو برای هر ترم
  • هزینه زندگی در آلمان: 800 تا 1100 یورو در ماه

 

برخی از مزایای تحصیل رایگان در آلمان

  • شانس بالای دریافت ویزای تحصیلی آلمان
  • آموزش باکیفیت برای همه به صورت رایگان
  • ارائه اکثر برنامه های تحصیلی در تمامی مقاطع به زبان انگلیسی
  • نزدیک بودن از نظر فاصله جغرافیایی

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه به تحصیل به هزینه کم معروف می باشد و نسبت به آلمان در زمینه تحصیل رایگان شهرت زیادی ندارد اما اغلب دانشگاه های کشور فرانسه امکان تحصیل رایگان و یا کم هزینه را برای دانشجویان فراهم می کند. هزینه ی اولیه ثبت نام در هر ترم تحصیلی در دانشگاه های این کشور به مبلغ 170 یورو می باشد. دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان تحصیل رایگان را دارند و از شرایط آن داشتن مدرک فرانسوی در سطح B1 و داشتن حداقل معدل 14 است.

کشور فرانسه امکان تحصیل رایگان در سال 2022 را نیز فراهم کرده است و بورسیه های تحصیلی این کشور از 7000 یورو به 21000 یورو افزایش داده شده است که به معنی 3 برابر شدن رقم بورسیه های تحصیلی کشور فرانسه است. نکته ای که باید به ان دقت کنید شما برای تحصیل رایگان در کشور فرانسه باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید زیرا اکثر برنامه های تحصیلی در کشور فرانسه به زبان فرانسوی تدریس می شود.

 

مهاجرت تحصیلی فرانسه و نحوه گرفتن بورسیه فرانسه می تواند به شما کمک کند که بهترین انتخاب را برای آینده خود انجام دهید.

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور ایتالیا

چندین سالی است که ایتالیا به دلیل مواجه شدن با مشکلات اقتصادی خواهان جذب دانشجویان از سراسر جهان شده است. به واسطه ی این اتفاق مهاجرت تحصیلی رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است و به یکی از مقصدهای معروف برای تحصیل رایگان در اروپا شده است. لازم به ذکر است که دانشگاه های دولتی این کشور رمقی بین 900 تا 4000 یورو برای هر سال نسبت به مقطع تحصیلی از داشجویان می گیرد. مزیت هایی که تحصیل رایگان در ایتالیا برای شما فراهم می کند شامل وام دانشجویی، کمک های مالی، بورسیه تحصیلی است. شهر میلان در رنکینگ جهانی QS دارای رتبه 40 و شهر رم از رتبه 70 برخوردار است.

 

مهاجرت تحصیلی ایتالیا و نحوه گرفتن بورسیه ایتالیا می تواند به شما کمک کند که بهترین انتخاب را برای آینده خود انجام دهید.

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور اسپانیا

کشور اسپانیا امکان تحصیل رایگان را در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فراهم کرده است و دانشجویان از سراسر جهان می توانند با هزینه های بسیار کم در اسپانیا تحصیل کنند و از بهترین و بالاترین کیفیت آموزشی با فرهنگ غنی استفاده کنند.

از مزیت های تحصیل رایگان دکترا در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • امکان دریافت ویزای همراه اسپانیا برای همسر و فرزندان
  • هزینه های پایین زندگی در اسپانیا
  • امکان سفر بدون نیاز به ویزا به تمام کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا
  • امکان کار بعد از فارغ التحصیلی در کشورهای اتحادیه اروپا و دریافت اقامت
  • امکان استفاده از خدمات درمانی کشور ایانیا در مدت اقامت

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور چک

مانند کشورهای فرانسه و آلمان برای تحصیل در کشور چک نیز شرط زبان وجود دارد و آن دسته از دانشجویانی که توانایی مکالمه به زبان چک اسلواکی را داشته باشند می توانند به تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی جمهوری چک بپردازند. آن دسته از دانشجویانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند باید مبلغی در حدود 4000 هزار تا 12000 هزار یورو در سال باید به عنوان شهریه پرداخت کنند. پایتخت کشور چک، پراگ در رنکینگ QS رتبه 35 را دارد.

 

دانشگاه های دولتی برگزار کننده دوره های زبان چک

  • دانشگاه چارلز در پراگ
  • دانشگاه ماساریک در برنو
  • دانشگاه پالاکی در اولوموک
  • دانشگاه بوهمیا جنوب
  • دانشگاه بوهمیا غرب

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور بلژیک

کشور بلژیک دارای دو زبان اصلی است و هزینه های تحصیلی نیز در این کشور با توجه به اینکه دانشجویان چه زبانی را برای تحصیل انتخاب می کنند، متفاوت خواهد بود.دانشجویان می توانند زبان فرانسوی یا زبان انگلیسی را انتخاب کنند.  به همین ترتیب هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی 890 دلار و برای سایر دانشجویان 12100 دلار می باشد. پایتخت کشور بلژیک به نام بروکسل در رنکینگ جهانی QS رتبه 43 را به خود اختصاص داده است.

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور اتریش

کشور بی نظیر اتریش از دیگر کشورهای اروپایی است که تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. کشور اتریش دارای هزینه های مقرون به صرفه تحصیلی می باشد که دانشجویان اروپایی با انتخاب دانشگاه های دولتی کشور اتریش تنها مبلغ 363 یورو و دانشجویان غیراروپایی باید مبلف 726 یورو را برای هر ترم تحصیلی باید پرداخت کنند. هزینه های زندگی در کشور اتریش برای دانشجویان بین المللی شامل مبلغ 11400 یورو می باشد. همچنین پایتخت کشور اتریش، وین دارای رنکینگ 13  QS در جهان می باشد.

 

دانشگاه های رایگان اتریش

  • University of Vienna
  • Medical University of Vienna
  • University of Innsbruck
  • Vienna University of Technology

 

مهاجرت تحصیلی اتریش و نحوه گرفتن بورسیه اتریش می تواند به شما کمک کند که بهترین انتخاب را برای آینده خود انجام دهید.

 

مهاجرت تحصیلی رایگان کشور نروژ

سطح زندگی در کشور نروژ به یکی از با کیفیت ترین سطح زندگی در اروپا مشهور است. دانشگاه های بسیار با کیفیت و مجهز دارد و دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی با نمره آیلتس بالا می توانند تحصیل رایگان در کشور نروژ را امتحان کنند. همانند شرایط تحصیل در آلمان، دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه متداول هر ترم تحصیلی در حدود 300 تا 600 کرون است.

نمرات آیلتس مورد نیاز برای کشور نروژ

  • دوره کارشناسی: آیلتس 6
  • دوره کارشناسی ارشد: آیلتس 6.5
  • دوره دکترا: آیلتس 7

 

5 دانشگاه برتر نروژ

  • دانشگاه اسلو (University of Oslo)
  • کالج دانشگاه برگن (Bergen University College)
  • دانشگاه علم و صنعت نروژ (Norwegian University of Science and Technology)
  • دانشگاه ترومسو (University of Tromso)
  • دانشگاه لایف سانس نروژ (Norwegian University of Life Sciences)

 

مهاجرت تحصیلی نروژ و نحوه گرفتن بورسیه نروژ می تواند به شما کمک کند که بهترین انتخاب را برای آینده خود انجام دهید.

 

مهاجرت تحصیلی رایگان متوسط هزینه زندگی دانشجویی

 

هزینه ها

کشور آلمان

کشور بلژیک

کشور سوئیس

کشور نروژ

کشور اتریش

غذا در رستوران ارزان قیمت

10

15

22.31

17.91

12

غذا در رستوران متوسط برای 2 نفر

45

60

89.22

81.9

50

شیر یک لیتر

0.71

0.98

1.41

1.8

1.08

برنج یک کیلوگرم

2.9

1.9

2.51

2.6

1.78

مرغ یک کیلوگرم

7.34

8.92

22.55

12.01

10.97

گوشت یک کیلو گرم

11.1

13.63

44.13

23.83

17.4

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی

2.7

2.2

2.86

3.69

2.4

هزینه سفر شهری یک ماه

70

49

48.7

76.78

46

هزینه آب، برق، گاز، زباله ماهیانه

217.52

133.55

162.76

155

167.83

اینترنت 60 مگا بایتی یا بیشتر

30.24

46.11

52.78

47.48

29.78

شلوار جین

75.74

84.06

94.41

86.61

79.41

یک جفت کفش مردانه

102.09

121.5

89.22

130.82

109.04

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

700.62

722.62

1270

1.019

719.97

اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر

526.54

602.23

1006

801.31

577.94

متوسط درآمد خالص ماهیانه

2228

1949

4624

2865

1916