دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی
دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

 

قابل توجه داوطلبان گرامی که با توجه به اعلام سازمان سنجش فرم انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی با فرم انتخاب رشته با آزمون ادغام شده است. لذا داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانند به لینک آبی شده ادغام انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون اطلاعیه سازمان سنجش مراجعه نمایند.

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402، دارای سه فصل اصلی است که داوطلبان برای انتخاب رشته بهتر بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی، حتما باید جزئیات کامل دفترچه انتخاب رشته  و ثبت نام بدون کنکور سازمان سنجش را به خوبی مطالعه کنند. برای اطلاع بیشتر شما از نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری  رشته های مختلف، می توانید توضیحاتی در مورد دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402 را در این مقاله مطالعه کنید.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

 

در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سال 1400 هم قرار داده شده است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400

 

توضیحات دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

 

داوطلبان گرامی می توانند در راستای کاملتر شدن اطلاعات انتخاب رشته ای خود به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه کنند تا انتخاب رشته با آزمون خود را با درصد موفقیت بیشتری انجام دهند.

 

نحوه ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی 1402

برای ثبت نام رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 1402،(رشته های بدون کنکور سراسری 1402)، 5 مرحله در دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402 ذکر شده است. مراحل ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری 1402 به شرح زیر است:

گام اول: دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402 در سایت سازمان سنجش و بررسی و تعیین رشته محل های مورد علاقه

گام دوم: تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور سراسری 1402 و مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام و ارائه درخواست تحصیل در رشته محل های موردعلاقه

گام سوم: انتظار برای تماس دانشگاه مبنی بر موافقت با پذیرش و یا رد درخواست در زمان تعیین شده

گام چهارم: بررسی رشته محل هایی که دانشگاه با پذیرش شما موافقت کرده است (بعد از تماس از سوی دانشگاه) و اتخاذ تصمیم نهایی در زمان مقرر و انتخاب فقط یک کدرشته محل

گام پنجم: مراجعه به دانشگاه موردعلاقه، ارائه مدارک لازم برای ثبت نام، پرداخت وجه ثبت نام برای پذیرش و ارائه تعهد کتبی مبنی بر علاقه به تحصیل در کدرشته محل انتخابی در دانشگاه یا مؤسسه پذیرش شده

این پنج مرحله که در دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402 ذکر شده است ممکن است سوالاتی در ذهن شما ایجاد کند. مثلا مدارک مورد نیاز ثبت نام بدون کنکور سراسری 1402 چیست؟ یا هزینه ثبت نام  رشته های بدون کنکور سراسری چقدر است؟ که ما مطابق با دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری این سوالات را در ادامه مطلب پاسخ می دهیم.

 

سایت ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

تا قبل از سال 99، انتخاب رشته ی با کنکور و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، به صورت همزمان انجام می شدند. اما برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سال 1402 باید جداگانه اقدام کنید. مرحله اول ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402 فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش خواهد بود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی خود را انجام دهند. بعد از ثبت اینترنتی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی  از طریق سایت سنجش، در صورت پذیرش داوطلب مرحله بعدی در محل دانشگاه و به صورت حضوری انجام می گیرد.

 

 

 

مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی

اطلاعات کامل شناسنامه ای 

عکس پرسنلی مناسب

کدملی

کد بخش محل تولد 

کد دانش آموزی

کد منطقه محل اخذ دیپلم 

معدل دیپلم

کد پیش دانشگاهی

کد پیگیری 12 رقمی ایثارگر (در صورت دارار بودن شرایط)

کد وضعیت نظام وظیفه (برای داوطلبان رشته های بر اساس سوابق تحصیلی پسر)

کدپستی

توجه داشته باشید که اطلاعاتی مانند کد بخش محل تولد را می توانید در دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی  پیدا کنید.

 

فرآیند انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را دانلود کنید و نسبت به مطالعه دقیق مندرجات آن اقدام کنید.

 کد رشته های انتخابی مورد نظر خود را از دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402 استخراج  و در فرم پیش نویس درج کنید.

برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمائید.

 قبل از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام براساس رشته های سوابق تحصیلی، کلیه اطلاعات مندرج در فرم پیش نویس خود را مجدداً کنترل نمائید.

نسبت به وارد کردن اطلاعات خود از روی فرم پیش نویس در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 1402 به صورت دقیق اقدام کنید.

 در مرحله بعدی به پیام های خطای احتمالی که به شما داده شده توجه کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمائید.

به عناوین رشته و دانشگاه که بر اساس کد رشته های بر اساس سوابق تحصیلی انتخابی شما، نمایش داده میشود توجه کرده و آنها را دقیقاً با رشته های انتخابی تطبیق دهید. در این مرحله عناوین رشته ها در دوره ها و مقاطع مختلف، با رنگهای مختلف نمایش داده میشود. به این موارد دقت داشته و در صورتی که در درج کد اشتباه کرده اید، به مرحله قبل برگشته و اصلاح نمائید. چنانچه همه رشته  ها و دانشگاه هایی که نمایش داده میشود، مورد تأیید شما است، به مرحله بعد بروید.

 در مرحله بعد دو امکان در اختیار شما قرار داده می شود، اول اینکه در صورتی که فرم تقاضانامه شما نیاز به تصحیح دارد، با زدن کلید مربوطه به صفحه قبل برگردید و در غیر اینصورت کلید تأیید نهایی را بزنید.

در آخرین مرحله شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی به شما نمایش داده می شود، تأکید می شود که این شماره ها را یادداشت کرده و به صورت محرمانه نزد خود نگهداری کنید و حتماً فرم تقاضانامه تکمیل شده خود را چاپ کرده و تا اعلام نتایج، آن را نزد خود نگه دارید

در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات فرم تقاضانامه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ،منحصراً می توانید در مهلت مقرر ثبت نام نسبت به ویرایش آن اقدام کنید.

 

هزینه ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1402

داوطلبان برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، باید هزینه ی ثبت نام بدون کنکور سراسری 1402 را به صورت جداگانه پرداخت کنند. که هزینه ثبت نام بدون کنکور آن ها در زمان  قبولی آن ها در دانشگاه مورد نظر آن ها در زمان پذیرش بدون کنکور آن ها یعنی مهر 1402 دریافت خواهد شد.هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری 1401 طبق اعلام سازمان سنجش مبلغ 130000 تومان (صد و سی هزار تومان) خواهد بود.

 

زمان اعلام نتایج و پذیرش رشته های براساس سوابق تحصیلی 1402

طبق زمان بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 1402 اواخر شهریور، خواهد بود. در زمان اعلام نتایج رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 1402، نحوه اعلام نتایج رشته های بدون کنکور سراسری 1402، به این شکل است که چنانچه داوطلب پذیرفته شده باشد، از دانشگاه با او تماس می گیرند و قبولی او را اطلاع می دهند.

 

شرایط جسمانی و کارایی اعضا در انتخاب رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 1402

داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی هستند، باید دارای یک سری از شرایط جسمانی را دارا باشند و برای رشته های مختلف ممکن  است محدودیت های برای کارایی اعضای آن ها وجود داشته باشد.برای دیدن این ویژگی ها به جداول فصل سوم دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی مراجعه کنید.