زمان ثبت نام کنکور ارشد
زمان ثبت نام کنکور ارشد

 

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد

هر سال داوطلبان زیادی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به ثبت نام در کنکور ارشد می کنند. داوطلبانی که شرایط ثبت نام کنکور ارشد را داشته باشند می توانند در زمان ثبت نام کنکور ارشد که از سمت سازمان سنجش اعلام می شود اقدام به نام نویسی کنند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد از سوی سازمان سنجش در تاریخ ۱۶ الی ۲۳ آذر ماه سال جاری اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت نام خود را انجام دهند.

کلیه متقاضیان ادامه تحصیل در مطقع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد باید در زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند.

در ادامه به بررسی زمان ثبت نام کنکور ارشد می پردازیم.

داوطلبان ارشد در زمان ثبت نام کنکور ارشد مجاز به انتخاب دو رشته امتحانی اصلی و شناور از بین رشته های کارشناسی ارشد موجود در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد هستند. این انتخاب نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مرتبط ندارد.

 

این بدان معناست که داوطلبان می توانند بدون توجه به عنوان مدرک تحصیلی خود در آزمون رشته های امتحانی گروه علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و هنر شرکت کنند.

در طول اعلام زمان ثبت نام کنکور ارشد اطلاعیه های متعددی در خصوص ثبت نام کنکور ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان باید اطلاعیه های موجود را بررسی کنند تا از زمان ثبت نام کنکور ارشد به موقع باخبر شوند.

 

 

مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد

آن دسته از داوطلبانی که از زمان اولیه ثبت نام کنکور ارشد جا مانده اند و یا قصد ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد خود را دارند می توانند از مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، استفاده کنند.