شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1402

سازمان سنجش هر ساله در آذر ماه شروع به ثبت نام متقاضیان کنکور ارشد 1402 می نماید. ثبت نام کنکور ارشد 1402 از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است و داوطلبان با مراجعه به سایت در تاریخ و زمانی که سازمان سنجش اعلام می کند، می توانند در کنکور ارشد ثبت نام کنند.

کنکور ارشد سراسری و آزاد ادغام شده است و ثبت نام هر دو به صورت مشترک از طریق سایت سنجش صورت می گیرد.

گزینش تمامی دانشجویان دوره های تحصیلی مانند روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد از طریق اعلام نتایج کنکور ارشد انجام می شود به همین دلیل اگر متقاضی یکی از دوره های نام برده هستید باید در این آزمون شرکت کنید.

در ادامه به بررسی زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402، نحوه ثبت نام و شرایط ثبت نام آن می پردازیم.

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402

سازمان سنجش هر ساله در زمان و بازه مشخص به مدت یک هفته سایت سازمان سنجش را برای ثبت نام کنکور ارشد 1402 باز می کند تا داوطلبان بتوانند ثبت نام کنکور ارشد خود را تکمیل کنند.

داوطلبان باید در تاریخ و زمانی که اعلام شده که معمولا اواسط آذر ماه است وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوند و ثبت نام خود را انجام دهند.

در این بین داوطلبانی وجود دارند که به دلایل مختلفی نتوانسته اند ثبت نام خود را انجام دهند و مهلت ثبت نام به اتمام رسیده است. در این شرایط سازمان سنجش ثبت نام را برای این دسته از داوطلبان چند روزی تمدید می کند و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام کنکور ارشد 1402 خود را انجام دهند.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1402

ثبت نام کنکور ارشد 1402 به صورت اینترتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد. با شروع شدن زمان ثبت نام کنکور ارشد 1402 دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد نیز بر روی سایت قرار می گیرد تا داوطلبان بتوانند با شرایط و ضوابط ثبت نام آشنا شوند.

در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402 فرم پیش نویس ثبت نام ارشد قرار دارد که اشتباهات و خطاهای ثبت نام را به حداقل برساند. به دلیل اینترنتی بودن ثبت نام کنکور ارشد 1402 این فرم پیش نویس در نظر گرفته شده است تا داوطلبان ابتدا فرم را پر و بعد در سایت سنجش اقدام به ثبت نام کنکور ارشد خود کنند.

ثبت نام کنکور ارشد 1402 ملزم به پرداخت هزینه ای می باشد که از طریق سایت سازمان سنجش و با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب قابل پرداخت است.

افرادی که متقاضی شرکت در مجموعه امتحانی اول، دوم و همچنین اعلام علاقه مندی هستند باید چهار شماره سریال اعتباری خریداری کنند.

 

مراحل ثبت نام کنکور ارشد 1402

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  • دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402 و مطالعه دقیق آن
  • تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402
  • پرداخت هزینه ثبت نام و خرید سریال اعتباری
  • مراجعه به سامانه ثبت نام کنکور ارشد 1402
  • تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام
  • دریافت کد رهگیری ثبت نام

 

نکات خرید سریال اعتباری

همانطور که گفته شد اگر مایل به شرکت در دو رشته امتحانی (اصلی + شناور) هستید باید دو کارت اعتباری خریداری کنید.

همچنین اگر علاقه مند به گزینش رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هستید بااید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1402

در این بخش به بررسی شرایط ثبت نام کنکور ارشد به طور کامل می پردازیم.

همانطور که می دایند ثبت نام کنکور ارشد 1402 تابع شرایط و ضوابط خاصی است که داوطلبان باید از آن آگاه باشند و در صورت واجد شرایط بودن به ثبت نام کنکور ارشد 1402 اقدام کنند.

 مهم ترین نکات و شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1402:

  • افرادی که دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکتری هستند و یا دانشجوی سال آخر کارشناسی می باشند باید تا تاریخ ۳۱ شهریور 1402 فارغ التحصیل می شوند می توانند در کنکور ارشد 1402 ثبت نام نمایند.
  • مدارکی که در بالا گفته شد باید مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم با وزارت بهداشت باشد.
  • دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل می باشند اگر قصد ثبت نام در کنکور ارشد 1402 را دارند باید تا پایان مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1402 از تحصیل انصراف قطعی دهند.
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که می خواهند در کنکور ارشد 1402 شرکت کنند باید از لحاظ طرح خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص نموده و از نظر وزارت بهداشت منعی برای ثبت نام نداشته باشند.
  • افرادی که در سال 1402 در دوره روزانه قبول شده اند حتی اگر ثبت نام نکرده اند و انصراف قطعی داده اند نمی توانند در کنکور ارشد 1402 ثبت نام کنند.
  • معدل دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ار تاریه ۳۱ شهریور ۵۶ به بعد فارغ التخصیل شده اند نمی بایست کمتر از ۱۲ باشد.

 

نکات گفته شده بخشی از شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور ارشد 1402 بود برای مطالعه سایر بندها باید دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402 را دانلود و مطالعه کنند.