تاثیر معدل در کنکور ارشد وزارت بهداشت
تاثیر معدل در کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 3گام از لینک زیر استفاده کنید.

https://final.3gaam.com/

 

میزان تاثیر معدل در کنکور ارشد وزارت بهداشت

بر طبق دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت میزان تاثیر معدل در کنکور ارشد وزارت بهداشت نیز یکی از ملاک هایی است که در تعیین رتبه داوطلب موثر می باشد. در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت معدل مقطع کارشناسی به میزان 20 درصد و نمره آزمون کتبی نیز به میزان 80 درصد در پذیرفته شدن نهایی داوطلبان تاثیر خواهد داشت. اگر تراز یا نمره کل یک داوطلب 100 نمره باشد از این عدد 80 نمره تراز به آزمون کتبی و 20 آن به معدل داوطلب تعلق می گیرد.

ضریب معدل موثر در کنکور ارشد بهداشت

همانطور که به آن اشاره شد معدل کارشناسی داوطلبان به میزان 20 درصد بر نمره کل تراز موثر خواهد بود. اما از آنجایی که دانشگاه های کشور از نظر سطح علمی، امکانات، اعتبار و تسهیلات آموزشی با یکدیگر متفاوت هستند لذا معدل داوطلبی که در یک دانشگاه سطح یک فارغ التحصیل شده با دانشگاه هایی که سطح آن ها پایین تر است، متفاوت خواهد بود. برای این منظور باید معدل ها با ضریب معدل موثر هم تراز شوند تا محاسبه نیز به صورت عادلانه باشد که این کار با بهره گیری از روش علمی تراز انجام می شود. باید توجه داشت که ضریب معدل موثر به کیفیت دانشگاه کارشناسی بستگی دارد. نحوه محاسبه تراز کنکور ارشد هم از اهمیت بالایی در میان داوطلبان برخوردار است.

معدل چه مقاطعی در کنکور ارشد بهداشت موثر است؟

 داوطلبان باید به هنگام ثبت نام معدل مقطع کارشناسی و کاردانی خود را به دقت در فرم اینترنتی ثبت نام کنکور ارشد بهداشت وارد نمایند تا به همراه سایر ملاک ها در تعیین رتبه معدل لحاظ شود. برای کسب اطلاعات بیشتر داوطلبان مطلب راهنمای ثبت نام کنکور ارشد بهداشت  می تواند راهگشای مسیر ثبت نام این آزمون باشد. 

تاثیر معدل داوطلبان سال آخر تحصیلی در کنکور ارشد بهداشت

داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت باید تا اتمام زمان ثبت نام، مهلت تمدید ثبت نام یا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نسبت به ویرایش و ثبت کردن آخرین تغییرات در معدل خود اقدام کنند.

 

نحوه تاثیر معدل الف در کنکور ارشد بهداشت

تاثیر معدل الف به این صورت می باشد که اگر داوطلبی 90 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در یک دانشگاه را به دست بیاورد، در آن دانشگاه پذیرفته خواهد شد.

تاثیر معدل رتبه های برتر مقطع کارشناسی در کنکور ارشد بهداشت

تاثیر معدل برای آن دسته از داوطلبانی که در دوره کارشناسی خود رتبه های برتر را کسب کرده اند به این صورت می باشد که به فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در هر کد رشته محل، یک ظرفیت مازاد بر ظرفیت آزمون داده می شود که به آن سهمیه شاگر اول یا سهمیه رتبه برتر نیز گفته می شود. این داوطلبان نیز باید مانند سایر داوطلبان حد نصاب نمره علمی کنکور را کسب نمایند. اما نحوه تاثیر معدل آن ها متقاوت می باشد؛ زیرا که علاوه بر تاثیر 20 درصدی در کنکور اگر داوطلب بتواند 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی در یک دانشگاه را کسب کند در آن دانشگاه پذیرش خواهد شد.

تاثیر معدل داوطلبان تغییر رشته در کنکور ارشد بهداشت

بر طبق اطلاعیه های سازمان سنجش حتی اگر داوطلب تغییر رشته ای نیز باید تاثیر نعدل او نیز به میزان 20 درصد در تعیین رتبه او لحاظ خواهد شد.

زمان ویرایش معدل در فرم ثبت نام کنکور ارشد بهداشت

برای سازمان سنجش، صحیح وارد کردن اطلاعات ثبت نامی و به ویژه معدل داوطلبان بسیار حائز اهمیت می باشد لذا اگر داوطلبی معدل خود را به اشتباه وارد کرده باشد در زمان های مقرر شده توسط سازمان سنجش باید آن ها را ویرایش کند؛ این زمان ها به صورت زیر می باشند:

  • در زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ارشد
  • در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد
  • در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد

نکات مهم در ارتباط با تاثیر معدل در کنکور ارشد بهداشت

  • باید توجه داشت در بعضی از رشته ها، که فقط دارندگان مدارک مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و ...) پذیرش می شوند داوطلب باید به هنگام ثبت نام معدل این مقاطع تحصیلی را نیز وارد کند.
  • معدل کل برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی پرستاری که قصد دارند در ازمون کارشناسی ارشد شرکت کنند باید حداقل 14 باشد.
  • دانشجویان سال آخر که حداکثر تا 30 بهمن 1401 و یا 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل می شوند باید میانگین نمرات دروسی را که گذرانده اند در قسمت معدل وارد کنند. این داوطلبان باید تا پایان زمان ثبت نام، تمدید مهلت ثبت نام و یا مهلت دریافت کارت نسبت به ویرایش و ثبت تغییرات نهایی معدل خود اقدام نمایند.
  • توجه نمایید که معدل باید تا دو رقم اعشار وارد گردد.
  • داوطلبان دقت داشته باشند که معدل خود را به صورت صحیح وارد کنند زیرا هر گونه اختلاف در معدل وارد شده با معدل نهایی، موجب لغو قبولی فرد خواهد شد