سامانه ساتب به عنوان یکی از سایت های زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شده و خدمات متعددی را در راستای برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت و پودمان ها به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه می کند. در نتیجه دانشجویانی که تمایل داشته باشند در این دوره ها شرکت نمایند می بایست به سامانه ساتب به نشانی اینترنتی  sateb.uast.ac.ir مراجعه نمایند. در این مقاله ضمن بررسی سامانه ساتب دانشگاه جامع علمی کردی، اهداف و امکانات آن مورد بررسی قرار می گیرد. چراکه آشنایی با سامانه ساتب برای دانشجویانی که قصد شرکت در دوره های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارند ضروری و لازم می باشد، همچنین دانشجویان می توانند برای دریافت راهنمایی تخصصی پیرامون سامانه ساتب و یافتن پاسخ پرسش های خود با کارشناسان تخصصی مؤسسه 3گام ارتباط برقرار نمایند.

سامانه ساتب

دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تسهیل فرایند و امور یادگیری افراد در جامعه اقدام به تهیه و ارائه دوره و طرح های آموزشی کوتاه مدت و در قالب پودمان نموده است. این دوره ها در سامانه الکترونیکی ساتب که عنوان اختصاری سامانه جامع آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی می باشد و به نشانی sateb.uast.ac.ir در اختیار افراد علاقه مند قرار دارد. لازم به ذکر است منظور از پودمان مجموعه ای از دروس می باشد که در کنار یکدیگر و به عنوان مکمل هم باعث شکل گیری یک مهارت خاص در فرد می شوند. همچنین ثبت نام در این دوره ها و طرح ها برای عموم افراد آزاد می باشد و متقاضیان جهت آشنایی و ثبت نام در این طرح ها می بایست به سامانه ساتب مراجعه نمایند.

در نتیجه شرکت در دوره های دانشگاه جامع علمی کاربردی در سامانه ساتب نیازی به شرکت در کنکور نداشته و داوطلبان با داشتن شرایط لازم دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند در سامانه ساتب ثبت نام نمایند. دوره های برگزار شده در سامانه ساتب دارای محدودیت ظرفیت نیز نبوده و متقاضیان نگرانی در مورد تکمیل ظرفیت نخواهند داشت.

داوطلبان برای شرکت در دوره های دانشگاه جامع علمی کاربردی پیش از مجبور به مراجعه حضوری به واحدهای مربوطه بودند، اما اکنون با راه اندازی سامانه ساتب شرایط بسیار تسهیل یافته و متقاضیان با داشتن شرایط لازم نظیر مدرک تحصیلی موردنیاز برای شرکت در دوره ها و عدم مشکل نظام وظیفه برای آقایان و سایر شرایط می توانند در این دوره ها به صورت غیرحضوری ثبت نام و شرکت نمایند.

دوره های دانشگاه جامع علمی کاربردی به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود و گاهی نیز دوره ها به صورت نیمی حضوری و نیمی غیر حضوری برگزار می شوند؛ لذا لازم است داوطلبان به نوع برگزاری دوره پیش از ثبت نام توجه لازم نمایند.

همان طور که گفته شد، مهم ترین هدف سامانه ساتب یا همان سامانه جامع آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی کوتاه مدت و پودمان های تخصصی بوده تا دانشجویان بتوانند پس از فارغ التحصیلی و کسب مهارت لازم به اشتغال در آن حرفه بپردازند. برای ثبت نام در دوره های دانشگاه جامع علمی کاربردی و بهره مندی از آن ها لازم است تا متقاضیان آشنایی کاملی با سامانه ساتب به نشانی sateb.uast.ac.ir داشته باشند که در این بخش به معرفی آن پرداخته شد. همچنین داوطلبان می توانند برای بررسی اختصاصی سامانه ساتب و دریافت راهنمایی پیرامون این سامانه با کارشناسان تخصصی مؤسسه 3گام مشاوره نمایند.

کاربرد سامانه ساتب

همان طور که پیش تر توضیح داده شد سامانه ساتب یا همان سامانه جامع آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی به نشانی الکترونیکی sateb.uast.ac.ir دارای خدمات متعددی می باشد که مهم ترین آن ثبت نام غیرحضوری دوره های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد. در این راستا دانشجویان و متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی می بایست آشنایی کاملی با عملکرد سامانه ساتب داشته باشند.

در ادامه به نکات ضروری پیرامون عملکرد سامانه ساتب پرداخته می شود:

  • برای شرکت در دوره های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و همچنین پودمان های تخصصی، متقاضیان می بایست ابتدا به سایت سامانه ساتب به نشانی sateb.uast.ac.ir مراجعه نموده و شرایط و ضوابط برگزاری دوره ها را مطالعه نموده و در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام در دوره های آموزشی اقدام نمایند.
  • همچنین اگر داوطلبان به دنبال شرکت در دوره آموزشی خاصی می باشند، می بایست با مراجعه به سامانه ساتب از آخرین اخبار دوره های آموزشی و همچنین لیست دوره های آموزشی و پودمان ها آگاه شوند.
  • اگر داوطلبان در زمینه ثبت نام در دوره های آموزشی به مشکل برخورد کنند، می بایست به لیست مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در سامانه ساتب مراجعه نموده و با شعب مربوط در صورت لزوم ارتباط حاصل نمایند.
  • یکی از مهم ترین سوالات متقاضیان پیرامون دوره های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و سامانه ساتب آن است که " فقط دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مجوز ثبت نام در دوره های سامانه ساتب را دارند؟" که در پاسخ باید گفت، ثبت نام دوره های آموزشی و پودمان های کسب مهارت در سامانه ساتب برای تمامی علاقه مندان واجد شرایط شرکت در دوره ها میسر می باشد و الزامی به دانشجو بودن در دانشگاه جامع علمی کاربردی نمی باشد.
  • امکان ثبت نام به عنوان مجری و برگزار کننده دوره های کوتاه مدت آموزشی دانشگاه علمی کاربردی نیز در سامانه ساتب برای واجدان شرایط میسر می باشد؛ لذا مربیان و استاتید می توانند برای برگزاری دوره آموزشی و جذب مهارت آموز به سامانه ساتب مراجعه نمایند. سپس با ارائه مدارک لازم و مراجعه حضوری به یکی از واحد های استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به دریافت کد اختصاصی مجری اقدام نمایند.
  • در بازه های زمانی خاص، امکان تحصیل همزمان سربازان در دانشگاه علمی کاربردی فعال می شود، لذا سربازانی که متقاضی تحصیل و کسب مهارت همزمان با سربازی خود در دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشند می بایست در بازه زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام در دوره ی مد نظر خود در سامانه ساتب اقدام نمایند.

سامانه ساتب به عنوان سامانه ثبت نام غیر حضوری و آنلاین دوره های آموزشی مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی، با برنامه ریزی و برگزاری دوره های مختلف در اکثر زمینه های تحصیلی و مهارتی اقدام به فراهم آوردن بستری مناسب جهت آموزش و اشتغال‌زایی افراد نموده است. دانشجویان و علاقه مندان به شرکت در این دوره ها می بایست پس از کسب اطلاعات دقیق پیرامون شرایط و چگونگی برگزاری دوره های آموزشی و همچنین آشنایی کافی با سامانه ساتب نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. همچنین داوطلبان می توانند برای دریافت پاسخ پرسش های خود پیرامون سامانه ساتب و همچنین رفع ابهامات خود با کارشناسان تخصصی مؤسسه 3گام مشاوره نمایند.

جمع بندی سامانه ساتب

سامانه ساتب یا همان سامانه جامع آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی به نشانی الکترونیکی sateb.uast.ac.ir یکی از سامانه های دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد که با هدف ثبت نام و برگزاری دوره های آموزشی و پودمان های کسب مهارت طراحی و اجرا شده است. سامانه ساتب با تسهیل در فرایند ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی امکانات متعددی را در این زمینه برای فراگیران و همچنین اساتیدی که قصد تدریس و جذب مهارت آموز دارند ارائه نموده است که در این مقاله به تفضیل به آنها پرداخته شد. یکی دیگر از نکات مثبت سامانه ساتب و تحصیل در دوره های آموزشی آن، عدم نیاز به شرکت در کنکور و همچنین مجوز تحصیل همزمان با خدمت سربازی برای آقایان می باشد که شرایط آن در این مقاله ذکر شد؛ لذا دانشجویان، سربازان و اساتیدی که متقاضی استفاده از امکانات دانشگاه جامع علمی کاربردی و سامانه ساتب می باشند لازم است آشنایی کافی با این سامانه داشته و از عملکرد آن اطلاع دقیقی داشته باشند. در این راستا متقاضیان می توانند برای بررسی شرایط خود و همچنین دریافت آخرین اخبار پیرامون سامانه ساتب و همچنین راهنمایی اختصاصی درمورد استفاده از سامانه ساتب با کارشناسان تخصصی مؤسسه 3گام ارتباط برقرار نمایند.