آزمون استخدامی برای حقوق

اگر شما به یک فرد بگویید که رشته شما حقوق است شاید در اولین سوال خود به شما بگوید که قصد دارید وکیل شوید یا قاضی؟ این همان برداشت اولیه از حیطه شغلی فارغ التحصیلان حقوق است. البته نباید آزمون دفتر اسناد را نیز فراموش کنیم (ناگفته نماند که شما دوست عزیز می توانید شرایط شرکت در هر کدام از موارد بالا را در سایت موسسه 3گام مشاهده کنید و از یک جلسه مشاوره تخصصی با هم رشته خودتان نیز بهره مند شوید).

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که انواعی از مشاغل هستند که در قالب آزمون استخدامی می توانید در آن ها به فعالیت حرفه ای خودتان بپردازید؟ مشاغل مختلفی همانند بازار اوراق بهادار، بانک های سراسر کشور و یا سازمان بازرسی کل کشور از جمله محدود مشاغلی هستند که می توانید با احراز شرایطی که در ادامه گفته می شود در آنها مشغول به کار شوید.

پس در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با بررسی این موضوع بتوانید استفاده بیشتری از فرصت های شغلی مرتبط با خودتان کنید.

شرایط و مدارک ثبت نام آزمون استخدامی حقوق

در این قسمت قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه شرایطی باید مهیا باشد و یا احراز شود که شما دوست عزیز بتوانید در یک آزمون استخدامی رشته حقوق شرکت کنید؟ حال با تصور اینکه شرایط لازم احراز شد، چه مدارکی جهت ثبت نام در آزمون نیاز است؟

خب برای جواب دادن به این سوالات باید این نکته را در نظر بگیریم که عبارت آزمون استخدامی حقوق یک عبارت کلی و تنها برای اشاره به توانایی شما برای شرکت در آزمون های استخدامی مرتبط با رشته خودتان است. حال اگر می خواهید در یک آزمون استخدامی شرکت کنید ابتدا باید ارگان مربوطه را شناسایی و سپس با مطالعه دفترچه آن از شرایط آزمون مدنظر مطلع شوید.

مواردی از قبیل:

·        داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

·        نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

·        عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

·        داشتن توانایی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست

·        اعتقاد به دین مبین اسلام

·        التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

از جمله موارد کلی و شرایط عمومی شرکت در آزمون های استخدامی هستند.

شرایط اختصاصی شرکت در هر آزمونی نسبت به آزمونی دیگر بسیار متفاوت هستند؛ ولی معمولاً آنچه میان آن ها مشترک است داشتن مدرک فارغ التحصیلی در رشته حقوق است.

همچنین در خصوص مدارک نیز مدارکی مانند:

·        عکس پرسنلی

·        کارت ملی

·        صفحه اول و صفحه دوم شناسنامه

·        آخرین مدرک تحصیلی

·        کارت نظام وظیفه

از جمله موارد مشابه بین اکثریت آزمون های استخدامی هستند. البته این نکته نیز وجود دارد که به خاطر زیاد بودن و متفاوت بودن شرایط و مدارک هر آزمون استخدامی نسبت به آزمون دیگر ممکن است شما دچار سردرگمی شوید و به همین منظور است که تیم مشاوره ای موسسه 3گام برای شما دوست عزیز یک جلسه مشاوره تخصصی در نظر گرفته است که با بهره مندی از آن می توانید بسیار سریع تر و راحت تر از وضعیت آزمون های استخدامی مطلع شوید.

موقعیت های شغلی آزمون استخدامی حقوق

بهتر است برای توضیح این عنوان به این نکته آغازین اشاره شود که به ندرت یک آزمون استخدامی مخصوص فارغ التحصیلان حقوقی وجود دارد که از شما پروانه وکالت خواهد به همین خاطر است که اگر شما بتوانید مواد آزمونی جلسه را به صورت درست پاسخگو باشید قادر خواهید بود به عنوان کارمند حقوقی موسسه به فعالیت بپردازید. توجه داشته باشید که میان استخدامی شرکتی و استخدامی سازمان های دولتی تفاوت وجود دارد.

زمانی که یک شرکت خصوصی اقدام به انتشار آگهی می کند معمولاً قید می شود که فرد با موفقیت در آزمون چه موقعیتی در آن شرکت به دست می آورد و یا حتی در استخدامی بانک ها نیز این امر قابل مشاهده است. اما در استخدامی سازمان های دولتی همانند قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دیگر ارگان ‌های وزارتخانه ای و سازمانی چندان مشخص نیست که موقعیت شغلی شما چه خواهد بود؛ اما آنچه مشخص است این است که بر حسب تجربه ای که در آن ارگان به دست می آورید می توانید موقعیت های شغلی بهتری کسب کنید و به نوعی ترفیع بگیرید.

برنامه ریزی برای قبولی در آزمون

و اما سوال نهایی و سرنوشت ساز مربوط به آزمون های استخدامی این است که چگونه برای آزمون مدنظر بخوانیم و نحوه مطالعه را با یک مدیریت مناسب و مختص به خودمان برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای آزمون مدنظر بخوانیم و نحوه مطالعه را با یک مدیریت مناسب و مختص به خودمان برنامه ریزی کنیم؟

موسسه 3گام با در اختیار داشتن تیمی حرفه ای از مشاوران متخصص به همراه مجموعه ای کامل از خدمات آموزشی همانند مشاوره های ویژه و اختصاصی، برنامه ریزی حرفه ای، پیگیری برنامه مطالعاتی شما، تامین منابع مطالعه شما و غیره می تواند در این مسیر در کنار شما باشد و در کمترین زمان بهترین نتیجه را با توجه به وضعیت شخصی شما حاصل کند.

معمولاً و طبق روی همیشگی، آزمون های استخدامی از مجموعه سوالات عمومی و اختصاصی برخوردار هستند که نوع مطالعه هر کدام از این دسته از سوالات متفاوت است. نحوه مطالعه، نحوه تست زنی، نوع مرور و زمان جمع بندی از جمله مواردی هستند که برای اکثریت داوطلبان حائز اهمیت هستند. زمان ظرف خطا نیست و بهتر است با یک مشاوره ویژه و برخورداری از یک برنامه ریزی حرفه ای از تمامی اشتباهات جلوگیری شود.

جمع بندی آزمون استخدامی حقوق

در این محتوا متوجه آن شدیم که علاوه بر مشاغلی همانند وکالت، موقعیت های شغلی دیگری همانند کار در وزارتخانه ها و یا ارگان های دولتی یا خصوصی نیز هستند که فرصتی مناسب جهت فعالیت و درآمد زایی هستند. حال اگر قصد دارید در یک آزمون استخدامی شرکت کنید بهتر است با دانلود دفترچه آزمون مربوطه از شرایط عمومی و اختصاصی آزمون مدنظر آگاه شوید و مدارک لازم جهت ثبت نام را با توجه به دفترچه تهیه کنید و یا از طریق ارتباط با تیم مشاوره ای موسسه 3گام سوالات خود را بپرسید و نسبت به شرایط و مدارک و اطلاعات لازم را کسب کنید.