دانشگاه آزاد اسلامی، برای برگزاری مصاحبه آزمون دکتری در شرایطی که به صورت حضوری میسر نباشد، سامانه ی "مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد" را طراحی و اجرا نموده است. سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد به آدرس الکترونیکی lms.mshdiau.ac.ir در اختیار داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد قرار داشته و آن‌ها می توانند به صورت مجازی پیگیر انجام مصاحبه دکتری خود باشند. در این مقاله به معرفی سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد پرداخته و امکانات این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد می بایست آشنایی کافی با سامانه مصاحبه مجازی داشته باشند و همچنین از شرایط برگزاری آن اطلاع یابند. بدین منظور و جهت کسب آخرین اطلاعات پیرامون مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد و بررسی شرایط خود داوطلبان می توانند با کارشناسان تخصصی موسسه 3گام ارتباط برقرار نمایند.

سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد

سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی lms.mshdiau.ac.ir یکی از سامانه های مجازی دانشگاه آزاد است که به منظور تسهیل برگزاری مصاحبه دکتری در شرایطی که امکان مصاحبه حضوری وجود ندارد طراحی و راه اندازی شده است. در این راستا داوطلبان کنکور دکتری که قصد شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را دارند، می توانند پس از قبولی در آزمون کتبی و همچنین کسب حدنصاب نمره برای پذیرش مصاحبه دکتری، در بازه زمانی تعیین شده از سوی دانشگاه آزاد به سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و در جلسه مصاحبه دکتری به صورت مجازی شرکت نمایند.

هدف اصلی سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد همان‌طور که گفته شد، فراهم کردن شرایط برگزاری جلسه مصاحبه دکتری به صورت مجازی برای متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد است؛ لذا لازم است داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد می آشنایی کافی را با این سامانه داشته باشند تا در صورتی که جلسه مصاحبه آنها به صورت مجازی برگزار شد مشکلی نداشته باشند. بدین منظور داوطلبان دکتری می توانند برای اطلاع از آخرین تغییرات و همچنین آگاهی از شرایط و چگونگی استفاده از سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد با کارشناسان تخصصی موسسه 3گام ارتباط برقرار نمایند.

کاربرد سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد

سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد به نشانی lms.mshdiau.ac.ir برای تسهیل و ایجاد شرایط مناسب برگزاری جلسه مصاحبه دکتری به صورت مجازی تدارک دیده شده است و کاربرد اصلی آن نیز همین موضوع است. در نتیجه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد پس از آنکه انتخاب رشته خود را انجام داده و به مصاحبه در یکی از واحد های دانشگاه آزاد دعوت شدند، می بایست در بازه زمانی مشخص شده و با اطلاعات کارت ورود به جلسه مصاحبه به سایت مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی  lms.mshdiau.ac.ir مراجعه نموده و فرایند مصاحبه خود را انجام دهند.

داوطلبان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد برای اطلاع از زمان دقیق مصاحبه خود و همچنین چگونگی ثبت نام در سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد می بایست به سامانه دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

پذیرفته شدگان و راه یافتگان به مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در تمامی دوره های با آزمون و یا بدون آزمون می بایست در بازه زمانی مشخص نسبت به دریافت برگه ورود به جلسه مصاحبه خود اقدام کرده و با اطلاع از ساعت دقیق برگزاری جلسه شرایط خود را برای حضور در مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد مهیا نمایند.

لازم به ذکر است اگر چه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ممکن است به صورت مجازی و در سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد برگزار شود، اما تمامی شرایط  و قوانین و فرایند مصاحبه دقیقاً مشابه جلسه حضوری بوده و لذا لازم است داوطلبان خود را برای آن آماده نمایند.

همان‌طور که گفته شد جلسه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد اگرچه به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما همچنان یک جلسه رسمی است و لذا لازم است داوطلبان نکاتی را در این جلسه مجازی رعایت نمایند:

  • ایجاد محیطی آرام و با پوشش صدایی مناسب
  • فراهم کردن دوربین و میکروفون مناسب
  • امتحان کردن میکروفون و دوربین پیش از شروع جلسه
  • ایجاد شرایط نوری مناسب در محل برگزاری جلسه مصاحبه
  • اطمینان از کیفیت اینترنت مناسب و بدون قطعی
  • همچنین پیشنهاد می‌شود داوطلبان نیم ساعت زودتر از زمان مقرر در برگه اطلاعات مصاحبه (برگه ورود به جلسه مصاحبه) در سامانه حضور یابند.

شرکت در جلسه مصاحبه یکی از مهم ترین مراحل پذیرش در دوره دکتری است و انجام آن به صورت مجازی می تواند مزیت های فراوانی داشته باشد، نظیر کاهش استرس داوطلبان، آمادگی بیشتر و ... اما در صورت عدم رعایت نکات گفته شده می تواند بسیار مشکل ساز باشد. به داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد پیشنهاد می‌شود با آگاهی از نحوه برگزاری جلسه مصاحبه مجازی دکتری و رعایت نکات گفته شده با آمادگی بالا در جلسه مصاحبه حاضر شده تا بتوانند شانس قبولی خود را افزایش دهند. داوطلبان می توانند با برقرار ارتباط با کارشناسان تخصصی موسسه 3گام از بررسی اختصاصی شرایط خود و همچنین اطلاع از تمامی نکات لازم جهت موفقیت در جلسه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد بهره‌مند شوند.

جمع بندی سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد

سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد با آدرس اینترنتی lms.mshdiau.ac.ir ، به منظور برگزاری آسان تر و بهتر جلسات مصاحبه دکتری به صورت مجازی در صورت لزوم ایجاد شده است؛ لذا داوطلبان کنکور دکتری که موفق شده اند در یکی از مراکز دانشگاه آزاد دعوت به مصاحبه شوند، لازم است در بازه زمانی تعیین شده جهت دریافت برگه اطلاعات جلسه مصاحبه دکتری خود اقدام کرده و سپس در تاریخ و ساعت دقیق مقرر شده به سامانه مصاحبه مجازی دکتری مراجعه نموده و نسبت به شرکت در جلسه مصاحبه اقدام نمایند. در این مقاله ضمن معرفی و بررسی سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد، نکات لازم جهت برقراری هرچه بهتر جلسه مصاحبه مجازی دکتر قرار داده شده است که لازم داوطلبان پیش از شرکت در جلسه مصاحبه از آن‌ها آگاهی یابند. همچنین داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد می توانند جهت اطلاع از چگونگی کارکرد سامانه مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد و همچنین دریافت پاسخ تمامی پرسش های خود پیرامون این موضوع با کارشناسان تخصصی موسسه 3گام ارتباط برقرار نمایند.