سامانه مسند چیست و برای دانش آموزان چه کاربردی دارد؟
در سال های اخیر نام سامانه مسند برای دانش آموزان بسیار آشنا بوده و اطلاع از امکانات آن برای بهره‌مندی بیشتر ضروری است. سامانه مسند از سوی آموزش و پرورش برای دانش‌ آموزان معرفی و طراحی شده است. امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده است تا بسیاری از کارها به صورت اینترنتی انجام شود، سامانه مسند برای یکپارچه سازی تمامی سامانه های نرم‌افزاری و دسترسی آسان دانش آموزان تهیه شده است و کمک بسیاری در پیشرفت روند تحصیلی دانش آموزان و رفاه آن ها در جستجو و کار با نرم افزارها داشته است. به دلیل جدید بودن این سامانه بسیاری از دانش آموزان از عملکرد و امکانات سامانه مسند اطلاعی ندارند، به همین منظور در این محتوا قصد داریم تا سامانه مسند را به طور کامل و جامع بررسی کنیم، همچنین در صورتی که در پایان مطالعه این محتوا سوال و ابهامی در مورد سامانه مسند داشتید همواره می‌توانید با درخواست یک جلسه مشاوره تخصصی سامانه مسند با کارشناسان موسسه 3گام در ارتباط باشید تا به تمامی پرسش های شما پاسخ داده شود و راهنمایی شوید.

سامانه مسند

خدمات اینترنتی و نرم افزار های ارائه شده تسهیلات زیادی را برای مردم فراهم می‌کند که باعث صرفه جویی در زمان و دقت بیشتر در کار ها می‌شود به همین سبب سامانه های بسیاری از سوی آموزش و پرورش برای دانش‌ آموزان با هدف بالا بردن کیفیت تحصیل و پیشرفت روند تحصیلی طراحی و ارائه شده است. آموزش و پرورش برای نظم دهی به این سامانه ها، اخیرا سامانه ای تحت عنوان سامانه مسند ارائه کرده است. در واقع نام سامانه مسند مخفف کلمات مجموعه سامانه های نرم افزاری سازمان دانش آموزی است و برای دانش آموزان داخل کشور کاربرد دارد؛ از اهداف ایجاد سامانه مسند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازمان دهی نرم افزار های ارائه شده
  • آشنایی با نرم افزار های ارائه شده

دسترسی راحت به نرم افزار ها

  • سامانه مسند یک راهنما برای دیگر نرم افزار ها و سامانه های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. به دلیل اینکه این سامانه به تازگی ارائه شده است برخی از امکانات و گزینه های آن فعال نشده است و در آینده پنل ها و امکانات بیشتری اضافه خواهد شد. ورود و استفاده از سامانه مسند بسیار آسان و بدون دردسر است، در ابتدا دانش آموزان برای استفاده از امکانات آن باید به آدرس سایت  masnad.irsto.ir مراجعه کنند؛ بعد از وارد کردن آدرس سایت و جستجو آن در مرورگر خود، باید وارد پرتال خود شوند و در مرحله بعد جهت ورود به سامانه از کد ملی و رمز عبور استفاده کنند، همچنین برای دریافت رمز عبور باید به مدیریت مدارس خود مراجعه و اقدام به دریافت رمز کنند. لازم به ذکر است اگر دانش آموزی رمز عبور خود فراموش کرده باشند، می‌تواند با کلیک بر گزینه فراموشی رمز، اقدام به دریافت مجدد رمز خود کنند. رمز مجدد به شماره تلفنی که دانش آموز در زمان نام نویسی در مدرسه ثبت کرده است، ارسال می شود. همچنین دانش آموزان برای ورود به سامانه مسند می‌توانند راهنمای ورود به سامانه مسند را دریافت و مطالعه کنند.

اگر در زمان ورود و یا استفاده از امکانات سامانه مسند به مشکل بر خوردید، کارشناسان موسسه 3گام در کنار شما هستند تا اطلاعات مورد نیاز در رابطه با سامانه مسند را در اختیار شما قرار دهند، در صورت نیاز می‌توانید درخواست یک جلسه مشاوره تخصصی سامانه مسند داشته باشید.

کاربرد سامانه مسند

  • ارتقا خدمات اینترنتی مرتبط با آموزش و پرورش

از کاربرد های سامانه مسند می‌توان به آسان شدن دسترسی به خدمات اینترنتی، معرفی نرم افزار ها و سایت های ارائه شده آموزش و پرورش در هر نقطه از کشور عزیزمان اشاره کرد.

  • قرار گیری سامانه های کاربردی

در سامانه مسند برنامه ها و سامانه های بسیاری از سوی آموزش و پرورش به صورت سازمان یافته در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، از جمله:
سامانه سیدا، برنامه شاد، سامانه پادا و ...

  • گزینش دانش آموزان

یکی از کاربرد های سامانه مسند این است که رابط های دانش آموزی می توانند دانش‌ آموزان مختلف را در سطح استان و منطقه گزینش کنند و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند.

  • شناسایی رابط ها

در سامانه مسند دانش آموزان می‌توانند رابط های دانش آموزی استان، مدیر و مربی مدرسه و همچنین مسئول هر منطقه را مشاهده کنند.

  • انتخاب رابط

دانش آموزان پس از نام نویسی و ورود به سایت می تواند خود را به عنوان رابط معرفی کند و یا رابط جدیدی را انتخاب کند. همچنین قابلیت حذف رابط و یا اضافه کردن مجدد آن نیز برای دانش آموزان وجود دارد. البته‌ لازم به ذکر است که این سامانه نوپا بوده و در آینده امکانات بیشتری را برای دانش آموزان دختر و پسر فراهم می‌کند. اگر پس از مطالعه این محتوا در مورد کاربرد سامانه مسند و یا نحوه ورود به مشکل برخوردید می‌توانید با کارشناسان موسسه 3گام در ارتباط باشید، کافی است درخواست یک جلسه مشاوره تخصصی سامانه مسند داشته باشید.

جمع بندی سامانه مسند

سامانه مسند، از سوی آموزش و پرورش جهت رفاه بیشتر دانش آموزان و دسترسی آسان آن‌ها به نرم‌افزار ها و سامانه های موجود طراحی شده است. در واقع سامانه مسند، تمامی نرم افزارهای ارائه شده را به صورت سازمان یافته در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. دانش آموزان پس از جستجو سامانه مسند در اینترنت، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و می‌توانند از امکانات سایت مسند که در محتوا به آن اشاره شد بهره مند شوند. اگر پس از مطالعه این محتوا در زمینه دسترسی به سامانه مسند، ورود و نام نویسی، استفاده از امکانات آن پرسشی داشتید، کارشناسان موسسه 3گام آماده راهنمایی و پاسخ به سوالات شما هستند، در صورت نیاز به ارتباط می‌توانید درخواست یک جلسه مشاوره تخصصی سامانه مسند داشته باشید.