آزمون استخدامی برای شیمی

برخی از دانشجویان رشته شیمی پس از مطالعه و تحقیق و کسب مدرک تحصیلی به دنبال شغل ایده‌ آل و مناسب با رشته تحصیلی خود می‌گردند، یکی از راه های پیدا کرده شغل ایده آل با توجه به مدرک تحصیلی شرکت در آزمون استخدامی است. داوطلب هایی که در هر یک از رشته های زیر مدرک مورد قبول داشته باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.
مقطع کاردانی شیمی: شیمی آزمایشگاهی، شیمی آزمایشگاهی گرایش غذایی، شیمی آزمایشگاهی گرایش صنعتی، شیمی آزمایشگاهی گرایش آرایشی و بهداشتی
مقطع کارشناسی شیمی: مهندسی شیمی، دبیری شیمی، شیمی محض، شیمی کاربردی، صنایع شیمی، شیمیایی معدنی، شیمی دارویی، شیمی گرایش صنایع غذایی، شیمی محیط زیست، مهندس شیمی گرایش نفت، مهندسی شیمی گرایش پالایش، مهندسی شیمی گرایش صنایع پتروشیمی
مقطع کارشناسی ارشد: مهندسی شیمی، دبیری شیمی، شیمی کاربردی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی معدنی، شیمی دارویی، شیمی تجزیه، مهندسی شیمی گرایش پلیمر، مهندسی شیمی گرایش پتروشیمی
مقطع دکتری: مهندسی شیمی گرایش شیمی پلیمر، شیمی کاربردی، شیمی گرایش شیمی فیزیک، شیمی گرایش شیمی آلی، شیمی گرایش شیمی معدنی، شیمی گرایش شیمی تجزیه، شیمی گرایش شیمی دارویی.
در ادامه به بررسی بیشتر آزمون استخدامی برای رشته شیمی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید، همچنین در صورت نیاز به برنامه ریزی و یا پاسخ به سوالات بیشتر می‌توانید با کارشناسان موسسه 3گام در ارتباط باشید.

شرایط و مدارک ثبت نام آزمون استخدامی شیمی

شرایط و موارد زیر برای ثبت‌نام آزمون استخدامی شیمی ضروری است:

  •  تابع کشور جمهوری اسلامی ایران.
  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی کشور.
  • انجام خدمت مقدس سربازی برای داوطلبان آقا.
  • تابع قوانین اساسی جمهوری اسلامی.
  • عدم سابقه جرم و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  •  سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام وظایف که توسط شورا یا کمیسیون پزشکی تایید شود.
  • عدم ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی.
  • همچنین یکی دیگر از شرایط ذکر شده این است که داوطلبان استخدام ۱۴۰۰ به بعد نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت و یا بازنشسته دستگاه های اجرایی باشند.

موقعیت های شغلی آزمون استخدامی شیمی

عنوان های شغلی مختلفی با توجه به رشته و مقطع در دفترچه نام‌نویسی استخدامی وجود دارد که برای اطلاع دقیق در سال جاری قبل از ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی داوطلب باید حتما دفترچه راهنمای ثبت نام را بررسی کند؛ زیرا در هرسال بنا به نیاز دستگاه های کشور این عنوان ها ممکن است تغییر کند، اما در ادامه برای آگاهی بیشتر به برخی از موقعیت های شغلی آزمون استخدامی شیمی اشاره می‌کنیم:

  • کارشناس نظارت و ارزیابی کیفیت: هدف از استخدام متخصصان شیمی در این عنوان شغلی بررسی استاندارد های تولید محصول و فرایند های فرآوری، بررسی محصول تولید شده، به روز رسانی معیارهای کنترل کیفیت بر اساس استاندارد های جدید و داده های به روز، مدیریت پروژه ها و فعالیت ها را بر عهده دارد. البته هر یک از این وظایف بستگی به نوع صنعتی که فرد در آن فعالیت می‌کند نیز دارد.
  • کارشناس هواشناسی همدیدی: در این عنوان شغلی فرد وظیفه دارد پارامترهای هواشناسی را در ایستگاه های هواشناسی اندازه گیری کند همچنین داده های مربوطه را به موقع ثبت و ارسال کند.
  • دبیری شیمی: در این موقعیت شغلی فرد استخدامی که به عنوان معلم محسوب می‌شود می ‌تواند در مدارس دولتی و غیر دولتی، مدارس غیر انتفاعی، مؤسسات و سازمان ‌های غیر دولتی تدریس کنند و فعالیت‌ های آموزشی جانبی را نیز داشته باشند. همچنین با کسب تجربه و سابقه کار ارتقا شغلی پیدا کند و به عنوان معاون و یا سایر عناوین شغلی در آموزش و پرورش داشته‌ باشند.
  • دبیر علوم تجربی: یکی دیگر از موقعیت های شغلی برای افرادی که در آزمون استخدامی شیمی شرکت می‌کنند دبیر علوم تجربی است که بنا بر نیاز اعلام شده در دفترچه داوطلب می‌تواند جذب مراکز آموزشی شود و تدریس درس علوم تجربی را داشته باشد.
  • هنرآموز صنایع شیمیایی: هنرآموز صنایع شیمیایی کسی است که باید وظایف مختلفی را انجام دهد، از جمله بررسی فعالیت ها در آزمایشگاه های شیمی، بررسی فعالیت در خط تولید مواد پاک کننده، تصفیه آب مورد نیاز در صنایع شیمیایی و ... همچنین بر حسب نیاز می‌تواند در مراکز مختلفی از جمله کارخانجات صنایع پلیمر، پالایش گاز، پتروشیمی، مواد شوینده و ... فعالیت داشته باشد.
  • کارشناس امور سلامت ایثارگران: فرد استخدامی در این موقعیت شغلی باید مقررات ایثارگران را به درستی بداند و روند اجرای آن را نظارت کند، همچنین رفع مشکلات اجتماعی ایثارگران و رفع مشکلات اجتماعی و مشاوره در موارد مختلف به عهده کارشناس امور سلامت ایثارگران است.
  • کارشناس پژوهش: کارشناس پژوهش، کسی است بنا به نیاز اعلام شده در دفترچه استخدامی می‌تواند در مراکز و سازمان‌های مختلف در انجام خدمات پژوهشی و امور مرتبط با پژوهش و همچنین بررسی و کنترل و نظارت بر عملکرد نهاد و نحوه تنظیم آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها همکاری داشته باشد.
  • کارشناس تحقیقات گیاه‌پزشکی: در این عنوان شغلی فرد موظف است به تحقیق و پژوهش در مورد عوامل آسیب رسان به محصول، شناسایی آفات و روش های به روز مبارزه با آن‌ها با کمترین آسیب محیط زیستی بپردازد.
  • بازرس کار: وظایف مختلف این موقعیت شغلی نیز عبارت است از: بررسی روند و اجرا صحیح مقررات قانون کار، به روزرسانی آیین نامه ها و دستورالعمل‌های فنی و تحقیقات مورد نیاز در رفع نواقص ناشی از اجرای مقررات حفاظت فنی و ...

هر یک از موقعیت های ذکر شده، طبق دفترچه ارائه شده از سوی سازمان سنجش برای شرکت ها، سازمان ها و نهادهای مختلفی مورد نیاز است که همواره برای اطلاع دقیق از موقعیت های شغلی آزمون استخدامی شیمی با توجه به گرایش و دفترچه سال جاری می‌توانید با درخواست یک جلسه مشاوره تخصصی آزمون استخدامی شیمی، از کارشناسان موسسه 3گام راهنمایی کسب کنید.

برنامه ریزی برای قبولی در آزمون استخدامی شیمی

قبولی در آزمون استخدامی نیاز به برنامه ریزی دقیق و هدفمند دارد که لازمه ‌ی آن پس از انتخاب منابع درست برنامه ریزی متناسب با شرایط هر فرد است تا به هدف قبولی برسد، پس برنامه‌ریزی برای هر فرد به صورت متفاوتی انجام می‌شود تا تاثیرگذار باشد. در این مسیر وجود فردی راهنما که بتواند با در نظر گرفتن زمان برای مطالعه و آنالیز دقیق سطح شما منابع مناسبی را به شما معرفی کند و با توجه به تجربیات برنامه مناسبی ارائه دهد ضروری است. از مزایای پنل برنامه ریزی موسسه 3گام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در آنالیز تلسکوپی شما به کمک الگوریتم های موجود از تمامی تاریخ های پایان هر درس و مرور آن اطلاع می‌یابید که در غلبه به استرس مطالعه شما کمک می‌کند.
در برنامه ریزی موسسه 3گام شما از روز اول برنامه مختص به خود را مشاهده می‌کنید. مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه 3گام در این مسیر کنارتان هستند تا به تلاش هدفمند شما جهت دهند. برای ارتباط می‌توانید یک جلسه مشاوره‌ تخصصی برنامه‌ ریزی آزمون استخدامی شیمی رزرو نمایید.

جمع بندی آزمون استخدامی برای شیمی

یکی از راه های پیدا کرده شغل ایده آل با توجه به مدرک تحصیلی شرکت در آزمون استخدامی است که در هر مقطع موقعیت های شغلی مختلفی برای داوطلبان وجود دارد. آمادگی برای شرکت در این آزمون نیاز به آنالیز دقیق شرایط داوطلب و برنامه ریزی دارد، موسسه 3گام با توجه به استاندارد های علمی، برنامه ریزی اصولی و واقع بینانه ای بنا بر توانایی های داوطلب ارائه می‌دهد و آسودگی خاطر را برای اتمام مطالعه دروس و تسلط بر آن ها ایجاد می کند. برای دریافت برنامه ریزی می‌توانید با کارشناسان موسسه 3گام در ارتباط باشید.