برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com/

تخمین رتبه کنکور دی ماه

مهم‌ترین سؤالی که برای هر داوطلبی پس از مشخص شدن درصدهای کنکور پیش می‌آید، آن است که "چه رتبه‌ای تو کنکور میارم؟" پاسخ به این سؤال تا پیش از کنکور 1402 و با توجه به نتایج کنکورهای سال اخیر کار چندان سختی به نظر نمی‌رسید و با تقریب نزدیکی هرکسی می‌توانست رتبه کنکور را تخمین بزند. اما با تغییرات کنکور سراسری از سال 1402 که هم شامل نحوه برگزاری کنکور و همچنین شامل موارد مؤثر در آزمون می‌شود، تخمین رتبه کاری تخصصی‌تر شده است. چراکه در کنکور دی ماه 1402 با حذف دروس عمومی و همچنین تأثیر قطعی 40 درصدی سوابق در کنکور سبک جدیدی در برگزاری کنکور رخ داد. در این مقاله ضمن بررسی تخمین رتبه در آزمون دی ماه به نکات مهم در این زمینه اشاره می‌شود.

یکی از بهترین راه‌حل‌ها در تخمین رتبه کنکور دی ماه و همچنین کاربرد از آن برای انتخاب رشته، استفاده از نرم افزار تخصصی تخمین رتبه است که با شرایط کنکور 1402 متناسب سازی شده باشد. بدین منظور داوطلبان کنکور دی ماه می‌توانند پس از انتشار کارنامه کنکور دی ماه می توانید تخمین رتبه دقیقی انجام دهید و از خدمات تخصصی انتخاب رشته و تخمین رتبه موسسه 3 گام با آخرین تغییرات کنکور سراسری بهره‌مند شوند.

تخمین رتبه کنکور دی ماه

تخمین رتبه کنکور سراسری یکی از اقدامات مؤثر در مسیر آزمون کنکور برای داوطلبان و دانش آموزان می‌باشد. این موضوع با دو مرحله‌ای شدن کنکور سراسری، حذف دروس و زیرگروه‌ها و همچنین تأثیر 40 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور دی ماه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ازآنجاکه رتبه و تراز داوطلبان کنکور آزمون دی ماه تا مرداد ماه سال 1402 و پس از مرحله دوم کنکور مشخص نخواهد شد، لذا داوطلبان می‌بایست پس از مشخص شدن درصدهای خود در کارنامه کنکور دی ماه نسبت به تخمین رتبه و تعیین رشته و دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند. تخمین رتبه دقیق و صحیح باعث می‌شود داوطلب سنجشی اصولی از شرایط خود برای پذیرش در رشته مورد نظرش داشته باشد و با آگاهی و برنامه ریزی دقیق‌تر برای کنکور تیرماه آماده شود.

همان‌طور که گفته شد انجام تخمین رتبه کنکور دی ماه با توجه به تغییرات کنکور نیازمند بررسی تخصصی‌تر شده است، در این راستا موسسه 3 گام با داشتن نرم افزار تخصصی تخمین رتبه و انتخاب رشته کنکور که متناسب با آخرین تغییرات کنکور سراسری به‌روزرسانی شده است امکان تخمین رتبه دقیق در رشته‌های مختلف را در کنکور دی ماه فراهم آورده است؛ لذا داوطلبان می‌توانند پس از مشخص شدن درصدهای خود در آزمون دی ماه با مراجعه به نرم افزار تخمین رتبه موسسه 3 گام  نسبت به تخمین رتبه آزمون دی ماه اقدام نمایند.

نکته قابل توجه آن است که تغییرات کنکور سراسری 1402 موجب شده است تا در رشته‌های مختلف با تأثیرگذاری‌های متفاوت دروس تخصصی و عمومی در سوابق تحصیلی مواجه شده و این موضوع باعث تخصصی‌تر شدن تخمین رتبه کنکور دی ماه شده است. همچنین شما داوطلبان محترم می‌توانید برای اطلاع دقیق‌تر پیرامون تغییرات و تحلیل کنکوری دی ماه به مقاله ... مراجعه نمایید.

با چه رتبه‌ ای، چه رشته/محلی قبول می‌شوم؟

سؤال "با چه رتبه‌ای در چه رشته‌ای قبول می‌شوم؟" را شاید بتوان متداول‌ترین پرسش در میان داوطلبان و دانش آموزان کنکوری دانست. به همین دلیل داوطلبان به دنبال تخمین رتبه قبولی خود می‌باشند تا با استفاده از آن بتوانند از احتمال قبولی در رشته محل مورد نظر خود آگاه شوند. از آنجایی که کنکور دی ماه اولین کنکور با تأثیر قطعی 40 درصدی سابق تحصیلی و همچنین کنکوری بدون دروس عمومی و زیرگروه بود، انجام تخمین رتبه آزمون دی ماه نیازمند دقت بالا و همچنین در نظر گرفتن شرایط و تغییرات کنکور 1402 می‌باشد. تخمین صحیح از رتبه کنکوری دی ماه و همچنین رشته‌ای که با آن رتبه می‌توان در آن قبول شد موجب می‌شود تا داوطلبان با برنامه ریزی دقیق‌تری خود را برای نتایج نهایی و یا تلاش دوباره در کنکور تیرماه 1402 آماده نمایند.

همچنین آگاهی از این موضوع که "با چه رتبه‌ای در چه رشته‌ای قبول می‌شوم؟" باعث می‌شود داوطلبان در انتخاب رشته اصلی خود، با چینش دقیق‌تر و تخصصی‌تر احتمال قبولی خود را افزایش دهند. در این راستا داوطلبان می‌توانند از نرم افزار تخصصی تخمین رتبه و انتخاب رشته موسسه 3 گام در رشته‌های مختلف کنکور سراسری دی ماه استفاده نمایند و تخمین رتبه‌ای دقیق با توجه به شرایط خود در آزمون دی ماه داشته باشند.

برای چه رتبه‌ای، چه درصدهایی نیاز دارم؟

یکی از دغدغه‌های داوطلبان و دانش آموزان حین مطالعه برای کنکور سراسری، آن است که با چه درصدهایی می‌توانند به رتبه دلخواه خود دست پیدا کنند. چراکه با دانستن این موضوع می‌توانند برنامه ریزی مطالعاتی خود را دقیق‌تر انجام داده و احتمال موفقیت خود را در کسب درصدهای مورد نظر افزایش دهند. همچنین این موضوع با توجه به تغییرات کنکور سراسری و در نتیجه حذف دروس عمومی و تأثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی اهمیت بیشتری یافته است؛ لذا در این مورد داوطلبان و دانش آموزان می‌بایست برای تخمین رتبه خود سوابق تحصلی و نمرات کسب شده در آزمون امتحانات نهایی را نیز در نظر گرفته و با آگاهی از ضرایب هر درس نسبت به تخمین رتبه اقدام نمایند که کاری بسیار دقیق و تخصصی می‌باشد و اگر با بی دقی و همراه شود می‌تواند تخمینی با ضریب خطای بسیار بالا انجام شود. نرم افزار تخصصی تخمین رتبه موسسه 3 گام با پوشش آخرین تغییرات آزمون سراسری دی ماه یعنی تأثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی در رشته‌های مختلف و همچنین حذف دروس عمومی در تمامی رشته‌ها، این امکان را به داوطلبان داده است تا تخمینی دقیق از رتبه و درصدهای لازم برای قبولی در رشته مورد نظر خود داشته باشند. 

جمع بندی تخمین رتبه کنکور دی ماه

تخمین رتبه را می‌توان یکی از ابزارهای کمکی در مسیر کنکور سراسری دانست که اگر درست و با دقت انجام شود، می‌توانید ارزیابی دقیقی از وضعیت قبولی داوطلب نمایش دهد. این موضوع به خصوص در کنکور 1402 که با تغییرات گسترده‌ای از جمله دو مرحله‌ای شدن کنکور، جمله حذف دروس عمومی و تأثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی برگزار می‌شود اهمیت بیشتری پیدا کرده است. چراکه داوطلبان آزمون دی ماه می‌توانند با تخمین رتبه خود در کنکور دی ماه، ارزیابی صحیحی از شرایط خود برای قبولی در رشته مورد نظر خود داشته باشند و در ادامه مسیر مطالعاتی برای کنکور تیرماه با برنامه ریزی دقیق‌تری قدم بردارند. در این راستا داوطلبان برای تخمین رتبه نیازمند ابزاری می‌باشند که ضمن در نظر گرفتن تغییرات کنکور سراسری بتواند تخمینی نزدیک به واقعیت و دقیق از رتبه و رشته قبولی داوطلب به نمایش بگذارد. همچنین تخمین رتبه پیش از انتخاب رشته اصلی می‌تواند کمک شایانی به چینش و اولویت‌بندی داوطلبان کند و شانس قبولی آن‌ها در کنکور و رشته مورد نظر خود افزایش دهد. در این مقاله با بررسی تخمین رتبه آزمون دی ماه، تمامی شرایط یکه داوطلبان جهت تخمین رتبه کنکور دی ماه می‌بایست در نظر بگیرند مورد بررسی قرار گرفت. همچنین داوطلبان می‌توانند برای دسترسی آسان به تخمین رتبه از کنکور دی ماه به نرم افزار تخصصی تخمین رتبه موسسه 3 گام مراجعه نمایند تا ضمن ارزیابی و تخمین اصولی رتبه خود بر اساس آخرین تغییرات کنکور 1402 از امکانات دیگر این نرم افزار در زمینه انتخاب رشته نیز بهره‌مند شوند.