آیین دادرسی کیفری در آزمون ارشد

با توجه به شکلی بودن درس آیین دادرسی کیفری و از سوی دیگر تحلیلی بودن سوالات آزمون ارشد،  بنابراین نوع منبع مطالعاتی میتواند تاثیر خوبی در آزمون داشته باشد. از نگاه دیگر میتوان گفت نوع مطالعه و سبک یادگیری، تعیین کننده منبع انتخابی است.

این درس با توجه به دارا بودن ضریب بالا در حقوق کیفری اطفال و نوجوانان، میتواند تاثیر بسیار خوبی در کسب رتبه عالی داشته باشد. همچنین در گرایش جزا و جرمشناسی هم علی رغم داشتن ضریب 2 ، جایگه خوبی در کسب درصد بالای درسی دارد. چراکه بسیار نص محور است. که البته مطالعه مطالب درسی از بابت تحلیل قانون و اصول حقوقی بسیار حائز اهمیت است. مشاوران ما در دپارتمان حقوق موسسه 3گام با بهره گیری از تجارب تخصصی خود، روش مناسب با شرایط شما را تدوین می کنند.

آیین دادرسی کیفری در آزمون وکالت ( اسکودا و مرکز مشاوران قوه قضاییه)

اگر بخواهیم درس آیین دادرسی کیفری را در آزمونهای وکالت بررسی نماییم به این نتیجه می رسیم که این درس در این آزمونها نیاز به مطالعه کاربردی دارد. به نوعی بهتر است برای مطالعه این درس علاوه بر تسلط به مطالب تحلیلی، به آراء وحدت وریه و قانون تسلط بسیار خوبی داشته باشید. تطبیق قوانین خاص با قانون آیین دادرسی کیفری از نکات مهم دیگر در این درس می باشد. بنابراین توصیه می شود با آنالیز تسلط خود در این درس، منبعی را انتخاب بنمایید که تا حد ممکن شما را به این موضوع نزدیک کند. مشاوران ما در دپارتمان حقوق موسسه 3گام با بهره گیری از تجارب تخصصی خود، روش مناسب با شرایط شما را تدوین می کنند.

آیین دادرسی کیفری در آزمون قضاوت و داوری

برخلاف تصور عده ای از داوطلبان که گمان میکنند در آزمون قضاوت، سوالات درس آیین دادرسی کیفری صددرصد نص محور است، باید گفت هرچند نص قوانین و آراء وحدت رویه جایگاه خاصی در آزمون قضاوت دارد، اما سوالات تحلیلی هم در آزمون جایگاه خود را دارد و صرف ماده خوانی موثر نیست. درس آیین دادرسی کیفری در آزمون های قضاوت ضریب کمی دارد، اما 2نکته در این خصوص بسیار مهم است:

  1. حتی با وجود دارا بودن ضریب پایین در آزمون، هیچگاه نمی توان اهمیت و تاثیر این درس را نادیده گرفت. چرا که در مصاحبه ورودی به این مشاغل، به درصد پاسخگویی داوطلب در این درس توجه می شود.
  2. حتی اگر برای ازمون های قضاوت و داوری این درس مطالعه نشود و یا کم مطالعه شود، اما داوطلب برای گذر موفقیت آمیز از مصاحبه علمی در این مشاغل، قطعاً نیاز به تسلط کافی به این درس دارد. بنابراین بسیار اشتباه است که ازابتدای شروع مطالعه برای آزمونهای قضاوت، درس آیین دادرسی کیفری نادیده گرفته شود.

مشاوران ما در دپارتمان حقوق موسسه 3گام با بهره گیری از تجارب تخصصی خود، روش مناسب با شرایط شما را تدوین می کنند.

آیین دادرسی کیفری
آیین دادرسی کیفری