برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته ارشد 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com/

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

اگر رتبه بدی را در کنکور کارشناسی ارشد به دست آورده اید و در آخرین سطوح مجازی انتخاب رشته کارشناسی ارشد هستید، یک مقدار قضیه چالش برانگیز است. صرف نظر از دلیل کسب چنین رتبه و نتیجه ای، باید با دیدی کاملاً حرفه ای و هوشمندانه به این مسئله نگاه کرد. می خواهم به نظام فکری شما قدری نظم دهم. زیرا وقتی چنین اتفاقی می افتد واکنش های مختلفی را در داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می بینیم. انواع واکنش ها به ترتیب زیر است:

 

 

داوطلبان گرامی می توانند از مطلب انتخاب رشته کنکور ارشد خود آموز انتخاب رشته ارشد را مطالعه کنند.

 

1- نهایت افسردگی، سرخوردگی و عذاب با دیدن نتیجه کنکور کارشناسی ارشد:

داوطلبانی که تلاش نسبتاً خوبی داشته اند و رتبه ای که به دست آورده اند زمین تا آسمان با آنچه که تصور می کرده اند تفاوت دارد در این دسته قرار می گیرند. به هر حال انسان تمایل دارد تا ثمره زحمات و تلاش های خود را ببیند و وقتی تلاش انجام می شود و نتیجه حاصل نمی شود، بار روانی عظیمی به سمت داوطلب هجوم می آورد.

این دسته از داوطلبان بر سر دو راهی اینکه انتخاب رشته کنم یا نکنم در می مانند. از طرفی به این نتیجه می رسند که انتخابی در پیش روی خود نمی بینند و از طرفی پذیرش های عجیب غریب دانشگاه های متنوع، قدری آن ها را خوشبین به انتخاب رشته نگه می دارد. البته اگر به جاهایی مثل پیام نور و غیر انتفاعی می اندیشند. اگر هدفشان خیلی خیلی خیلی بالاست که بیشتر بر انتخاب رشته نکردن مانور می دهند و اگر دیگر حوصله تلاش جانفرسای مجددی ندارند، انتخاب رشته می کنند تا به هر نحوی جایی قبول شوند. اگر هدفتان خیلی خیلی بالاست که انتخاب رشته شما بر سر دانشگاه ها و گرایش های خاصی دور می زند. با این دید که آن ها را قبول نمی شوید و انتخاب رشته می کنید که فقط انتخاب رشته کرده باشید. اما اگر می خواهید به هر نحوی جایی قبول شوید که قصه متفاوت است و باید حتماً هوشمندانه تر و با دقت بیشتری انتخاب های مختلف و البته ممکنه خود را اولویت بندی کنید. اینجا بیشتر بحث اولویت بندی اهمیت پیدا می کند.

 

2- نهایت بی خیالی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد:

دسته ای هستند که تلاشی نکرده اند، حالا به هر دلیل. این دسته بیشتر به عنوان دستگرمی در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند و بیشتر مثال بارز "حالا بریم یه کیک و ساندیسی هم بخوریم" می باشند. این دسته اگر مجاز به انتخاب رشته ارشد شوند که حتی خوشحال نیز می شوند و یک سری انتخاب بی سر و ته را انجام می دهند. البته بسته به هدف و دیدگاه آن ها درباره انتخاب رشته ممکن است وسواس به خرج دهند یا ندهند. آن دسته که وسواس دارند باید روی اولویت بندی انتخاب رشته ارشد خود در انتخاب های قابل دسترس برای آن ها مانور دهند و اتفاقاً باید مانور خوبی دهند. حداقل بدون تلاش به نتیجه ای می رسند که برایشان شاید ارزشمند باشد.

 

 

3-افراد بین این دو دسته یعنی افرادی که کمی ناراحتند و کمی بی خیال:

این افراد ممکن است برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد تلاش اندکی کرده باشند و خودشان نیز خوب می دانستند که با این تلاش رسیدن به جاهای بالا منطقی نیست. این دسته از این حیث ناراحتند که ای کاش بیشتر تلاش می کردند و از این حیث بی خیال هستند که به هر حال می دانستند تلاش زیادی نکرده اند. این دسته اتفاقاً در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دقت بیشتری می کنند. از طرفی یک تلاش نصفه و نیمه کرده اند و دوست دارند با همین تلاش نصفه و نیمه به جایی برسند. البته اگر برای دستگرمی و آزمایش در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نکرده باشند. باید دقت خاصی روی حد قبولی دانشگاه ها و گرایش های مختلف داشته باشند و با حرفه ای گری تمام جوری انتخاب رشته کنند که از اشتباهات احتمالی دیگران حداکثر استفاده را ببرند. به هر حال شما در مقایسه با رقبا سنجیده می شوید. اولویت های بالا و پایین آن ها می تواند انتخاب های شما را پر معناتر و البته با شانس بیشتری همراه کند.

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد در 3گام

 

انتخاب رشته

 

انتخاب رشته هوشمندانه 3گام به طور کامل بر این دغدغه ها و واکنش ها اشراف دارد و با توجه به سابقه طولانی در زمینه مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دسته بندی کاملی از این طیف انتخاب رشته های کارشناسی ارشد دارد و بنابراین می تواند بهترین انتخاب برای یک انتخاب رشته مطمئن و خوب باشد. انتخاب رشته هوشمندانه 3گام پاسخی است به تمام پارامترهای درگیر در انتخاب رشته تا شما در اوج ناراحتی، دلسردی و بی خیالی به آن ها توجه نکنید. این توجه را ما انجام داده ایم تا در این زمینه دغدغه خاصی نداشته باشید.