اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم، چه می شود؟

در کنکور کارشناسی ارشد و یا کارشناسی تنها زمانی داوطلبان می توانند به قبولی خود در دانشگاه ها اطمینان داشته باشند که تعدادی از تست ها را پاسخ داده باشند که برای آنان رتبه و تراز در نظر گرفته شود. در این میان این سوال مطرح می شود که "اگر برگه پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد را به صورت سفید تحویل بدهیم چه می شود؟" در این محتوا سعی خواهد شد علاوه بر این که به پاسخ این سوال پرداخته شود، پاسخ این سوال که"آیا در صورت سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه شانسی در قبولی دانشگاه های آزاد، پیام نور یا غیرانتقاعی در مقطع ارشد خواهد بود یا خیر" نیز مطرح شود و در نهایت پیشنهاداتی برای این گونه افراد در نظر گرفته می شود که مشاوران تخصصی موسسه 3گام، می توانند در این زمینه به افراد مشاوره لازم را بدهند.

سفید دادن کنکور ارشد به چه معناست؟

کنکور کارشناسی ارشد متقاضیان کمتری دارد و برخی افراد به دلیل اینکه شاغل هستند یا ممکن است افراد در سنین و شرایط مختلف برای مطالعه زمان کمتری داشته باشند به همین دلیل ممکن است به این فکر کنند که سفید تحویل دادن پاسخنامه بهتر از پاسخ دادن به سوالات باشد که منجر به این خواهد شد که درصد آنان منفی در تمامی دروس شود. این تصور ممکن است به این صورت تلقی شود که این افراد با سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه خود می توانند در برخی از دانشگاه های شهریه پرداز قبول شوند. در صورتی که اگر این افراد برگه پاسخنامه خود را سفید تحویل دهند سازمان سنجش این افراد را به صورت افراد غایب در نظر می گیرد و در نتیجه هیچ رتبه و ترازی برای آنان در نظر گرفته نخواهد شد. گاهی نیز ممکن است سازمان سنجش برای افرادی که برگه پاسخنامه خود را سفید تحویل داده اند یک رتبه در نظر بگیرد که آن هم به صورت چندین رقمی خواهد بود؛ بنابراین سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه در کنکور کارشناسی ارشد هیچ ارزشی نخواهد داشت.

گاهی نیز افراد به تصور غلط فکر می کنند که با داشتن رتبه چندین رقمی بدون تراز ممکن است بتوانند در دانشگاه های آزاد، پیام نور یا غیر انتفاعی مجاز به انتخاب رشته شوند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه بوده و رتبه بدون داشتن تراز هیچ ارزشی نخواهد داشت و این افراد حتی مجاز به انتخاب رشته در هیچ یک از دانشگاه ها نخواهند بود.

این سوال برای کسانی که فرصت مطالعه ندارند مطرح می شود که در این صورت چه راهی پیش رو دارند. برای چنین افرادی که به دلیل شاغل بودن یا سایر موارد قادر به مطالعه دروس نیستند می توانند در رشته ها و دانشگاهای بدون کنکور ثبت نام کنند. برای بررسی اینکه شرایط ثبت نام در این گونه دانشگاه ها چگونه است مشاوران تخصصی 3گام می توانند به داوطلبین در انتخاب درست تر و معقول تر کمک کنند چرا که به طور کلی هر داوطلب شرایط خاص خود را دارد و باید با توجه به شرایط خاص اش به درستی راهنمایی شود.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم، دولتی قبول می شوم؟

قبولی در دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی ارشد لازم به مجاز شدن به انتخاب رشته و تراز مناسب است. در بخش قبلی نیز این نکته بیان شد که با تحویل دادن برگه پاسخنامه در کنکور کارشناسی ارشد هیچ ترازی در نظر گرفته نمی شود و در نهایت حتی با داشتن رتبه چندین رقمی نیز این داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نخواهند بود. پس قبولی در دانشگاه های دولتی با تحویل دادن برگه سفید پاسخنامه یک تصور غلط است.

اگر مدت زمان محدودی برای مطالعه دارید می توانید با مشاوران تخصصی 3گام ارتباط برقرار کنید و برنامه اختصاصی با توجه به شرایط خودتان را دریافت کنید. هم چنین این امکان وجود دارد که با توجه به هدف و شرایط هر داوطلب مشاوران تخصصی 3 گام برنامه منعطف تری داشته باشند.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم، غیرانتفاعی قبول می شوم؟

گاهی افراد تصور می کنند که دانشگاه غیرانتفاعی نیازی به داشتن تراز قابل قبول و رتبه ندارد درصورتی که با تحویل دادن برگه پاسخنامه به صورت سفید نیز در این گونه دانشگاه ها مجاز به انتخاب رشته نخواهد بود. دانشگاه غیرانتفاعی هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان را بدون کنکور در مقطع ارشد پذیرش می کند که براساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان است که هرکدام شرایط خاص خود را دارد برای اطلاع از نحوه پذیرش در رشته های مختلف این دانشگاه مشاوران تخصصی 3گام می توانند اطلاعات کافی را در اختیار داوطلبان قرار بدهند.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم، آزاد قبول می شوم؟

گاهی برخی از افراد تصور می کنند که داوطلب در دانشگاه آزاد با هر رتبه ای مجاز به انتخاب رشته است. افرادی که با سفید تحویل دادن برگه خود رتبه چند رقمی چه بسا 5 یا 4 رقمی دارند، تنها به دلیل نداشتن تراز، مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد نخواهند بود. در صورت که افراد با هدف سفید تحویل دادن خواستار قبولی در دانشگاه آزاد هستند می توانند در رشته های بدون کنکور آزاد شرکت کنند اما درصورتی که افراد تمایلی به شرکت در رشته های بدون کنکور نداشته باشند برای قبولی در دانشگاه آزاد می توانند در کنکور چند درس تخصصی را مطالعه کرده و با پاسخ گویی به آنان شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه آزاد داشته باشند.

برای اینکه یک قبولی هوشمندانه داشته باشید می توانید با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، قبولی خودتان را تا حد زیادی تضمین کنید. شما به وسیله ارتباط با کارشناسان موسسه 3گام می توانید تا حد زیادی در خصوص برنامه ریزی دقیق اطلاعات کسب کنید و شانس قبولی خودتان را با مطالعه هوشمندانه افزایش دهید.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم، پیام نور قبول می شوم؟

همان طور که اشاره شد در صورت سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه در کنکور کارشناسی ارشد افراد، برای آنان هیچ ترازی درنظر گرفته نمی شود. در این صورت گاهی سازمان سنجش برای این داوطلبان رتبه هایی با عدد 4 یا 5 رقمی در کارنامه نشان می دهد و همین ممکن است باعث شود که افراد فکر کنند در این صورت می توان در دانشگاه آزاد، پیام نور یا غیرانتفاعی مجاز به انتخاب رشته باشند در صورتی که این دانشگاه ها نیز همانند دانشگاه سراسری برای این افراد مجاز نیست.

لازم به ذکر است که برای اطلاع از جدیدترین اخبار پذیرش بدون کنکور، می توانید با کارشناسان 3گام ارتباط برقرار کنید و از میزان پذیرش هر دانشگاه در رشته های بدون کنکور مطلع شوید.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند می توانند به جای اینکه با شرکت در کنکور برگه خود را سفید تحویل دهند و نهایت متوجه شوند که هیچ تراز و رتبه ای برای آنان در نظر گرفته نشده است در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند.

قبولی در رشته های بدون کنکور

تا به اینجا مطالبی مطرح شد که سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد هیچ کمکی برای قبولی در دانشگاه ها نخواهد کرد. در این صورت راه مناسب تری که برای افرادی که شرایط و زمان مناسبی برای مطالعه برای کنکور ندارند رشته های بدون کنکور مقطع ارشد است. دانشگاه آزاد و دولتی پذیرش دانشجو صرفا با توجه به سوابق تحصیلی ممکن است که هرکدام شرایط خاص خود را دارد. اما اگر فردی دارای سوابق تحصیلی مناسبی برای قبولی در این دانشگاه ها را ندارد، می توانند در آزمون های فراگیر دانشگاه پیام نور که در از دروس ترم اول کارشناسی ارشد مطرح می شود شرکت کنند که در صورت قبولی می توانند در ترم های بعدی کارشناسی ارشد تحصیل کنند. در دانشگاه علمی کاربردی شرایط مربوط به ثبت نام در دفترچه منتشر می شود و با توجه رشته مورد نظر شرایط می تواند متفاوت باشد که در زمینه مشاورین تخصصی 3گام می تواند کمک لازم را به داوطلبین داشته باشد.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم، از کنکور سال بعد محروم می شوم؟

در پاسخ این سوال باید گفت که اگر فرد در سال بعد در کنکور بتواند رتبه و تراز خوبی کسب کند و مجاز به انتخاب رشته شود سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه در کنکور کارشناسی ارشد سال قبل برای این داوطلبان محرومیتی ایجاد نخواهد کرد و افراد می توانند با توجه به رتبه و تراز خود در دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی بدون مشکل انتخاب رشته نماید.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم چه می شود؟

در این مقاله مطرح شد که گاهی افراد بنابراین که در کنکور کارشناسی ارشد شرایط متفاوت است و برخی از افراد ممکن است به دلیل شاغل بودن فرصتی برای مطالعه دروس نداشته باشند به اشتباه تصور کنند که با سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه خود بدون داشتن درصد منفی شانس بهتری برای قبولی در دانشگاه ها خواهند داشت درصورتی که این تصور کاملا اشتباه است و این سفید بودن برگه پاسخنامه کمکی به قبولی آنان نخواهد کرد. پس سفید بودن برگه پاسخنامه کاملا بی ارزش خواهد بود. به این دلیل برگه سفید تحویل دادن هیچ کمکی به افراد نمیکند که در این صورت هیچ تراز و رتبه برای این افراد در کارنامه کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش ثبت نمی شود و گاهی هم نیز برای این افراد بدون تراز رتبه چند رقمی مثلا 4 یا 5 رقمی در کارنامه کنکور نمایش داده می شود که در این صورت هم این افراد مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی نیستند؛ بنابراین سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه کاملا بی ارزش خواهد بود.

نکته و سوال دیگری که ممکن است مطرح شود اینکه سفید تحویل دادن برگه پاسخنامه در کنکور کارشناسی ارشد برای سال بعد محرومیت ایجاد نمی کند و در صورتی که فرد بتواند در کنکور سال بعد رتبه و تراز قابل قبولی کسب کند با توجه به آن می تواند در هر یک از دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی انتخاب رشته کند.

در مجموع پیشنهادی که در این زمینه مطرح می شود این است که فرد می تواند دروسی که ضریب بالاتری در رشته خود دارد را مطالعه کنند و چندین تست در این دروس به صورت صحیح جواب دادن می تواند این افراد را مجاز به انتخاب رشته کند.

برای مطالعه هوشمندانه و اصولی و هم چنین با توجه به شرایط خود می توانید با مشاوران تخصصی 3گام ارتباط برقرار کنید و با توجه به شرایط اختصاصی خودتان، برنامه ریزی اصولی دریافت کنید.