سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1402

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد چند سالی است که با یکدیگر ادغام شده است و تمامی داوطلبان با می توانند ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد و سراسری خود را از طریق سایت سازمان سنجش انجام دهند. از آنجایی که روزانه تعداد داوطلبان علاقع مند به تحصیل در مقطع ارشد زیار می شود دانشگاه های سراسری به دلیل داشتن ظرفیت محدود دانشجو قادر به پذیرش دانشجو در مطقع کارشناسی ارشد نمی باشد به همین دلیل دانشگاه های  آزاد نیز اقدام به ثبت نام کنکور ارشد می کنند. پس همانطور که گفته شد ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد و سراسری همزمان صورت می گیرد و داوطلبان تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد نیازی به ثبت نام جداگانه ندارد و تنها باید ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد و سراسری از طریق سایت سازمان سنجش با پر کردن فرم ثبت نام اینترنتی صورت گیرد.                     

 

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

همانطور که گفته شد ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری چندین سال است که با یدیگر ادغام شده است و مانند سال های گذشته ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان دانشگاه های آزاد و سراسری تمامی دوره ها با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایند.

طبق اعلام سازمان سنجش تاریخ ثبت نام کنکور ارشد 1402 از تاریخ 16 الی 23 آذر ماه 1401 می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند در تاریخ گفته شده ثبت نام خود را انجام دهند، دو الی سه روز زمان ثبت نام کنکور ارشد را تمدید خواهد کرد تا داوطلبان جامانده نیز بتوانند ثبت نام کنکور ارشد خود را تکمیل کنند.

از آنجایی که ثبت نام کنکور ارشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است سازمان سنجش دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402 را در سایت خود قرار داده است که داوطلبان با شرایط و ضوابط ثبت نام آشنا شوند. همچنین فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نیز در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد قرار داده است تا داوطلبان برای پایین آوردن اشتباهات احتمالی و بالا بردن سرعت در زمان ثبت نام اصلی آن استفاده کنند.

کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد به محض اطلاع از این زمان باید به سایت گفته شده مراجعه کنند و اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم ثبت نام اینترنتی کنکور ارشد وارد نمایند.

 

 

 

روش ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

روش ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می باشد.

روش اصلی ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 به این صورت است که داوطلب دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت سازمان سنجش دانلود کرده و پس از مطالعه اقدام به ثبت نام کارشناسی ارشد می کند.

 

۱- وارد شدن به سایت سازمان سنجش

۲- دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

۳- تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام (این فرم در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور ارشد قرار دارد)

۴- پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت کد اعتباری

۵- مراجعه به سایت ثبت نام کنکور ارشد 1402

۶- تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

۷- دریافت کد رهگیری و یادداشت کردن آن بر روی یک برگه

 

 

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

شرابط عمومی برای ثبت نام ارشد

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسالم (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات).
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک‌ و فراماسونری و اعقاب آنها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خالف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال

 

 

 

شرایط اختصاصی برای ثبت نام ارشد

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی (زمان فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ 31/06/1402)
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شکرت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه کنند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص کنند و مشکلی برای ثبت نام در کنکور ارشد از سمت وزارت مذکور نداشته باشند.
  • فارغ التحصیالن و دانشجویان رشته های دبیری باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمایند. بدیهی است در صورت قبولی باید مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.
  • داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.
  • بر اساس مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ 18/10/1395، پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 نخواهند بود.
  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ 31/6/1386 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کمتر از 00/12 باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی که دولت در صورت نیاز تعیین میکند به خدمت اشتغال ورزند.
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطاء نمی نماید.