ادغام انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون اطلاعیه سازمان سنجش
ادغام انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون اطلاعیه سازمان سنجش

 

 

 

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com/

 

ادغام انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون اطلاعیه سازمان سنجش

با توجه به اعلام سازمان سنجش فرم انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی با فرم انتخاب رشته با آزمون ادغام شده است.

یعنی داوطلبان باید همه کد رشته های بدون آزمون و با آزمون مد نظر خود را در همان فرم 150 تایی سنجش بچینند. در صورتی که تا سال گذشته این انتخاب رشته کنکور سراسری با آزمون و با سوابق تحصیلی جدا از هم انجام می شدند.

 بر این اساس و با توجه به تغییرات جدید داوطلبانی که قصد انتخاب رشته با سوابق تحصیلی را دارند باید به این نکته دقت کنند که در زمان مشخص شده برای انتخاب رشته "با آزمون" نسبت به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) خود اقدام کنند. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه و خطا در فرآیند انتخاب رشته به شما پیشنهاد می کنیم از کمک مشاوران خبره در زمینه انتخاب رشته استفاده کنید. همچنین می توانید از نرم افزار انتخاب رشته 3گام برای نحوه چیدن همزمان انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون استفاده کنید. در واقع داوطلبان باید به ترکیب فرم انتخاب با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی توجه لازم را داشته باشند و آن را بر اساس گزینه هایی که که برای شان بهترین است انتخاب کنند.

در جدیدترین به روزرسانی نرم افزار انتخاب رشته 3گام امکان چیدن همزمان کدرشته های با آزمون و بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی برای وارد کردن در فرم 150 تایی سنجش وجود دارد. علاوه بر این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که با توجه به اعتبار مدرک، دانشگاه، شهر، شهریه و دیگر عوامل مهم، بهترین حالت فرم چیده شده را با توجه به شرایط اختصاصی خود تحویل بگیرید .

در ادامه مطالب اطلاعیه مذکور آورده شده است.

 

 

 

 

داوطلبان گرامی می توانند در راستای کاملتر شدن اطلاعات انتخاب رشته ای خود به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه کنند تا انتخاب رشته خود را با درصد موفقیت بیشتری انجام دهند.

 

ادغام انتخاب رشته با آزمون و با سوابق تحصیلی توسط سازمان سنجش

 

ادغام انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون توسط سازمان سنجش
ادغام انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون توسط سازمان سنجش

 

ضمن آرزوی موفقیت برای متقاضیان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1400 بدین‌وسیله به اطلاع همه متقاضیان آزمون فوق می‌رساند که نتیجه اولیه آزمون هم اکنون به صورت کارنامه تهیه و بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است. متقاضیان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1400 می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را در درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مشاهده نمایند.

انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره 2) به تفکیک ارائه شده است.

تبصره 1: متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام نموده و غایب جلسه آزمون (در روزهای چهارشنبه 9 تیر تا شنبه 12 تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا 150 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

تبصره 2: متقاضیانی که قبلاً در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه 13/05/1400 منتشر می‌شود از روز پنجشنبه 14/05/1400 تا روز چهارشنبه 1400/05/20 نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

تبصره 3: در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها نماید، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

 

 

 

 

نحوه چیدن درست همزمان انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون

از آنجا که تعداد گزینه های مورد نظر برای انتخاب در فرم انتخاب رشته 150 گزینه می باشد لذا داوطلبان باید دقت داشته باشند این ترتیب را بر اساس علاقه و آنچه که برای شان بهتر است انتخاب کنند. نحوه و ترکیب فرم انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون می تواند برای هر داوطلب متفاوت باشد چرا که علاقه ها و شرایط داوطلبان نیز با یکدیگر فرق دارند. برای مثال اگر کسی علاقه مند به انتخاب رشته های بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باشد می تواند ابتدا ده گزینه اول را از این رشته ها قرار دهد و پنج تای بعدی را از رشته های با آزمون. یا مثلا می توان ده انتخاب اول را از رشته های با آزمون انتخاب کرده و پنج تا یا ده تای بعدی را از رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی قرار دهد. به هر حال چیزی که اینجا مهم است این می باشد که کلا انتخاب های سال های قبل برای هر دو گروه از رشته های با آزمون و بدون آزمون حدود سیصد انتخاب بود الان برای هر دو گروه فقط 150 انتخاب خواهد بود که داوطلبان می بایست در انتخاب آن ها دقت لازم را داشته باشند. شایان ذکر است که ترتیب قرار گرفتن این دو دسته از رشته ها به هیچ وجه در شانس قبولی بیشتر تاثیر ندارد و صرفا داوطلبان می بایست بر اساس علاقه و آنچه که متناسب با شرایط شان است؛ انتخاب رشته خود را بچینند. نحوه انتخاب رشته با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی کاملا سلیقه ای بوده و داوطلبان نباید برای این چیدمان به خود استرشس وارد کنند.