دریافت کد سوابق تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1403

 

 

کد سوابق تحصیلی در ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

هر ساله افراد زیادی در کنکور سراسری شرکت می کنند. یکی از نکات مهم برای داوطلبان آزمون سراسری که دفترچه ثبت نام  را مطالعه کرده اند، مواجه شدن با عنوان کد سوابق تحصیلی است و این سوال را به ذهن آن ها می آورد که "کد سوابق تحصیلی چیست؟" در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ خود را برای این سوال پیدا کنید. داوطلبان می توانند در مطلب راهنمای ثبت نام کنکور سراسری نسبت به جزئیات ثبت نام آزمون سراسری اطلاعات لازم را کسب کنند.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد کد سوابق تحصیلی یکی از اطلاعات ضروری و مورد نیاز به هنگام ثبت نام کنکور سراسری است. در واقع کد سوابق تحصیلی نمایانگر وضعیت کلی تحصیل داوطلب است. منظور از کد سوابق تحصیلی معدل کتبی داوطلب در آن مقطع تحصیلی می باشد.  

 

بر اساس اطلاعات ثبت نامی آزمون سراسری علاوه بر کد سوابق تحصیلی، تعدادی از کد های دیگر نیز برای ثبت نام آزمون سراسری مورد نیاز است. داوطلبان می توانند برای دسترسی راحت به این کد ها به مطلب

رجوع کنند.

 

 

مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1403

تمامی داوطلبان نظام ترمی – واحدی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 دریافت کرده اند می توانند نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند.

شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی در حال تحصیل

دانش آموزانی که در سال تحصیلی جاری در دوره پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند باید در ماه تیر سال جاری و پس از قبولی در دوره پیش دانشگاهی برای تایید سوابق تحصیلی خود به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه کنند. این متقاضیان اکنون صرفا باید سوابق دوره سه ساله متوسطه خود را تایید کنند و از هر نوع درخواست برای بررسی سوابق پیش دانشگاهی خود خودداری کنند.

مطلب دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به صورت جزئی و مفصل به این اطلاعات پرداخته و داوطلبان عزیز را از سایر شرایط و ضوابط ثبت نام مطلع خواهد کرد.

غیر مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1403

آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری 1402 که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1394 اخذ کرده باشند و دواطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 1391 دریافت کرده اند، اعمال سوابق تحصیلی چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی برای آن ها صورت نمی گیرد.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1403

مرحله اول: ابتدا داوطلبان باید وارد سایت dipcode.medu.ir شوند.

مرحله دوم: وارد کردن اطلاعات شخصی داوطلب

نکته: دقت داشته باشید که کد مربوط به مقطع تحصیلی را باید پیش دانشگاهی ثبت کنید.

مرحله سوم: چک کردن اطلاعات شخصی و مشاهده سوابق تحصیلی و تایید نهایی

نکته: دقت کنید که اطلاعات خواسته شده شخصی نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، محل صدور، محل تولد و مدرسه فارغ التحصیلی را به صورت کامل چک کنید و در صورت انطباق نداشتن اقدام به ویرایش آن ها کنید.

در مطلبی دیگر تحت عنوان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم کنکور سراسری به شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سوی دواطلبان به صورت گسترده پرداخته شده است.

راهنمای تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1403

در قسمت بالا به مراحل کلی دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی اشاره شد اما در این قسمت به مراحل تصویری دریافت این کد می پردازیم:

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری وارد شوید. بعد از باز شدن صفحه مورد نظر طبق تصویر زیر گزینه "برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید" را انتخاب نمایید.

 

راهنمای تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1400

ورود به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان

 

در مرحله بعد داوطلبان باید نسبت به وارد کردن کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد خود اقدام کنند.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1400

وارد کردن کد های خواسته شده و سایر اطلاعات

 

بعد از انتخاب گزینه ورود در مرحله بعدی اطلاعات شخصی شما به همراه نمرات نهایی تان نشان داده می شود. توجه داشته باشید اگر مقطع را پیش دانشگاهی انتخاب کنید در مراحل بعدی نمرات امتحان نهایی پیش دانشگاهی نمایش داده می شود و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به شما داده می شود.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1400

دریافت کد سوابق تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی

 

تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری 1403

تاثیری که سوابق تحصیلی بر نتایج کنکور سراسری می گذارد به نوع مدرک دیپلم متقاضی و گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت می کند بستگی دارد و متناسب با این موارد تاثیر سوابق تحصیلی نیز متفاوت خواهد بود. منظور از سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری، نمره هریک از دروس مرتبط می باشد. لازم به یادآوری است تنها نمرات امتحانی که به صورت نهایی و سراسری برگزار می شوند جز سوابق تحصیلی محسوب می شوند.