کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی برای ثبت نام کنکور سراسری
کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی برای ثبت نام کنکور سراسری

 

 

کد دانش آموزی در ثبت نام کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی است؟

هر داوطلب در آموزش و پروش دارای یک کد مخصوص به خود است که در برگیرنده سوابق تحصیلی دانش آموز می باشد. در واقع با این کد اطلاعات دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش منطقه تحصیلی ثبت می گردد تا شناخت هر دانش آموز به راحتی صورت بگیرد. همچنین کارهای اداری دانش آموزان در مواردی مانند امتحانات نهایی، دریافت کد سوابق تحصیلی نیز با استفاده از این کد صورت می گیرد. داوطلبان باید به هنگام ثبت این کد را به همراه داشته باشند و آن را به دقت وارد کنند. همچنین برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد ثبت نام کنکور سراسری می توانید به مطلب راهنمای ثبت نام کنکور سراسری  مراجعه کنید.

بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش برای تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری نیاز به کد سوابق تحصیلی (اطلاعات و ریز نمرات دروس داوطلبان) است و برای دریافت کد سوابق تحصیلی نیز کد دانش آموزی مورد نیاز است. همچنین برای تکمیل روند ثبت نام کنکور سراسری 1402 علاوه بر کد دانش آموزی نیاز به کد های دیگری مانند کد منطقه، کد مقطع و ... هست که دواطلبان می توانند با مراجعه به مطلب کد های لازم برای ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنند.

سامانه اطلاع رسانی وضعیت و سوابق تحصیلی دانش آموزان

یکی از سامانه هایی که در ارتباط با وضعیت تحصیلی دانش آموزان اطلاعات کاملی را ارائه می دهد سامانه سناد می باشد. تمامی مدیران و حتی دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه سناد اطلاعات لازم در مورد وضعیت تحصیلی و یا کد های مورد نیاز ثبت نام را به دست آورند. وزارت آموزش و پرورش از سال 1390 اقدام به توسعه و راه اندازی سامانه دانش آموزی سناد کرد تا در یکپارچه سازی و ارائه خدمات هوشمند به دانش آموزان تحول ایجاد کند.

سامانه اطلاع رسانی وضعیت و سوابق تحصیلی دانش آموزان
سامانه اطلاع رسانی وضعیت سوابق تحصیلی دانش آموزان

لازم به یادآوری است که داوطلبان باید برای تکمیل اطلاعات خود در مورد شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری مانند تاثیر سوابق تحصیلی، تاثیر سهمیه ها و ... حتما به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری رجوع کنند و آن را به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهند.

دریافت کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی از طریق سایت سازمان سنجش

 

الف) مراحل دریافت کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی با کد ملی:

1- ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

2- انتخاب کردن گزینه سراسری

3- انتخاب گزینه «سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش»

4- وارد کردن اطلاعات نام، نام خانوادگی و شماره شناسنامه

ب) راهنمای تصویری دریافت کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی با کد ملی

این پروسه شامل دو مرحله زیر می باشد که دواطلب می تواند با وارد کردن کد ملی کد دانش آموزی خود را دریافت کند.

1- با کلیک کردن بر روی لینکی که در ادامه مطلب قرار داده ایم به صفحه زیر وارد می شوید؛ در این مرحله روش دوم را انتخاب کنید و اقدام به وارد کردن اطلاعات خواسته شده نام، نام خانوادگی و کد ملی کنید تا کد دانش آموزی مقطع مربوط به خود را دریافت نمایید. مراحل را بر طبق تصویر زیر ادامه دهید.

 

ورود به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات شخصی
ورود به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات شخصی

 

 

نکته: وقتی که روش دوم را برای ورود انتخاب می کنید کد دانش آموزی نیز خواسته شده اما وارد کردن کد دانش آموزی اجباری نمی باشد و فقط با وارد کردن اطلاعات خواسته شده نام، نام خانوادگی و کد ملی به صفحه بعد وارد شوید.

2- بعد از اینکه اطلاعات را وارد کردید به صفحه زیر ورود پیدا می کنید که کد دانش آموزی داوطلب در این صفحه نمایش داده می شود که شامل 8 رقم می باشد.

 

دریافت کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
دریافت کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی

داوطلبانی که به کد دانش آموزی مقطع دیپلم نیاز دارند می توانند به مطلب کد دانش آموزی مقطع دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کنند.

نحوه دریافت آسان کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی از طریق کارنامه

یکی از راه های دسترسی آسان به کد دانش آموزی مراجعه به کارنامه یکی از دوره های دبیرستان داوطلب می باشد که این کد در قسمت ابتدایی همه کارنامه ها درج شده است. برای مثال تصویر زیر محل قرار گرفتن کد دانش آموزی را در کارنامه داوطلب نشان می دهد.

دریافت کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی با کارنامه
دریافت کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی با کارنامه

راه های دیگری نیز برای دسترسی به کد دانش آموزی وجود دارد؛ داوطلبان می توانند با مراجعه به مدرسه یا اداره آموزش و پرورش منطقه تحصیل خود نسبت به دریافت کد دانش آموزی خود اقدام کنند.