کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد
کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد

 

 

کد نظام وظیفه برای ثبت نام آزمون ارشد کدهای 01 تا 11

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد آورده شده است که در این مطلب به طور کامل کد نظام وظیفه برای ثبت نام آزمون ارشد مورد بررسی قرار گرفته است.

بر طبق اعلام سازمان وظیفه عمومی، متقاضی مرد باید هنگام پذیرفته شدن در دانشگاه، دارای یکی از شرایط ذکر شده برای وضعیت وظیفه عمومی باشد. کد نظام وظیفه عمومی باید هنگام ثبت نام در بند 15 فرم ثبت نام اینترنتی توسط داوطلب نوشته شود. در ادامه می توانید این کد ها را مشاهده کنید و کد متناسب با شرایط خود را وارد کنید. همچنین اطلاعات لازم از جمله کد رشته و کد دانشگاه را می توانید از طریق لینک های زیر مشاهده کنید. 

 

کد دانشگاه های دولتی سراسری برای ثبت نام ارشد  

کد دانشگاه های آزاد برای ثبت نام ارشد  

کد دانشگاه های غیر انتفاعی برای ثبت نام ارشد

کد دانشگاه های پیام نور برای ثبت نام ارشد  

کد دانشگاه های علمی کاربردی برای ثبت نام ارشد

 

کد (01) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد پایان خدمت

 بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه ثبت نام ارشد کد (01) به دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند اشاره دارد که متقاضی باید به صورت قطعی این کارت را دریافت کرده باشد.

کد (02) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد - کارت معافیت دائم  

دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) یکی از کد های یازده گانه برای تعیین وضعیت نظام وظیفه در ثبت نام آزمون ارشد می باشد. داوطلبانی که دارای این کارت هستند باید هنگام ثبت نام کد (02) را ثبت کنند.

کد (03) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد سنوات مجاز تحصیلی

مشمولان فارغ التحصیل کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی)، دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت، که زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد. این کد به آن دسته از داوطلبان تعلق دارد که دارای سنوات مجاز دوازده ترم تحصیلی باشند.

تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می باشد، در صورت عدم تمدید موعد اعزام، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

کد (04) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد  دانشجویان سال آخر کارشناسی  

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصیلی (برابر تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظیفه عمومی) فارغ التحصیل می شوند.

 

کد (05) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد - سقف مجاز سنوات تحصیلی

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.

کد (06) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد - کارکنان سازمان ها و وزارتخانه ها

کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها یا وزارتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از طریق این کد اقدام کنند.

کد (07) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد - کارکنان شاغل در نیروهای مسلح

کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل می توانند در دوره کارشناسی ارشد شرکت کنند.

کد (08) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد - طلاب علوم دینی

طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه در صورتی که مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تایید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه ای را لغو یا خاتمه یافته اعلام کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی بستگی دارد. این دسته از داوطلبان برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید نامه موافقت حوزه علمیه مربوط و معافیت تحصیل در حوزه را ارائه کند.

کد (09) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد - برگه معافیت موقت

کد (09) به مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا ...) در مدت اعتبار آن اشاره دارد. متقاضیانی که شامل این کد می شوند باید هنگام ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد به آن توجه داشته باشند.

 

کد (10) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد -  سربازان حین خدمت

کد (10) مختص کارکنان وظیفه (سربازان حین خدمت) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی است که بدون داشتن غیبت اولیه و به شرط دارا بودن سایر شرایط استفاده از معافیت تحصیلی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

تبصره: کارکنان وظیفه ای که خدمت آنان تا تاریخ 1403/06/31 تمام می شود، اجازه شرکت در آزمون را دارا می باشند. لیکن باید پس از قبولی و در زمان ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت هوشمند خود را ارائه دهند.

کد (11) در نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد - دانشجویان انصرافی

کد (11) به دانشجویان انصرافی دانشگاه ها اشاره می کند که در سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه (موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون وظیفه عمومی)، انصراف از تحصیل داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اینکه از تاریخ 1390/08/11 به بعد از امتیاز یکبار انصراف، استفاده نکرده باشند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب شرایط تحصیل مجدد در مقطع ارشد را مشاهده کنید. 

تذکرات مهم برای مشمولان نظام وظیفه

1) مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند.

2) دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

3) فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مشمول، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند.

4) سنوات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حد اکثر سه سال می باشد.

5) دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه ها باید جهت دریافت معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس + 10 شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه کنند؛ در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری خواهد شد.

ماده 33 قانون وضعیت نظام وظیفه

طبق ماده 33  قانون نظام وظیفه صدور معافیت تحصیلی متقاضیان (دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی) به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان منوط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع می باشد.

تبصره 1: حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سال تمام و در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته پنج سال و کارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دکترای پزشکی پیوسته هشت سال و دکترای تخصصی شش سال است.

تبصره 2: در مواقع ضروری با تشخیص و اعلام کمیسیون موارد خاص دانشگاه های مربوط حداکثر یک سال می تواند به مدت گفته شده در بالا اضافه گردد.