انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 

 

 

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاهای سراسری و آزاد 1402، بعد از اعلام نتایج اولیه در نیمه شهریور ماه می باشد.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت یکی از مهمترین بازه های انتخاب رشته می باشد که باید به نکات زیر در آن توجه داشته باشید:

1- در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، دانشگاههایی که ظرفیت آنها پر نشده است و یا دانشگاه، ظرفیت خود را در دفترچه اولیه انتخاب رشته 1402.  به اشتباه کمتر اعلام کرده است، ظرفیت جدید را منتشر می کنند. دلیل پر نشدن ظرفیت بعضی رشته ها در بعضی دانشگاهها، عدم استقبال داوطلبان در انتخاب کد رشته محلهای آنها می باشد و در نتیجه چون ظرفیت پر نشده است، دانشگاه در تکمیل ظرفیت سعی می کند این ظرفیت خالی مانده را پر کند. بعضاً بین این دانشگاهها و رشته ها، رشته ها و دانشگاههای خوبی وجود دارد. اما بهترین نوع دانشگاهها در تکمیل ظرفیت، دانشگاههایی است که ظرفیت خود را در دفترچه اولیه کمتر وارد کرده اند.

2- انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را بهتر است کسانی انجام دهند که از قبولی اولیه خود راضی نیستند و در بین کد رشته های دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سازمان سنجش، دانشگاهها و رشته های بهتری از قبولی اولیه خود پیدا می کنند. همچنین تمامی کسانی که قبول نشده اند نیز می توانند از این شانس مجدد استفاده کنند.

بنابراین توجه داشته باشید که حتما در زمان تکمیل ظرفیت، حداقل دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 را مطالعه نمایید تا بتوانید قبولی خود را بهتر کنید و در این زمینه مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبانهای خارجی به صورت حضوری و تلفنی توسط مشاوران 3گام ارائه می شود.