دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته ارشد 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com/

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

با انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد توسط سازمان سنجش و با مجاز شدن داوطلبان، فرایند انتخاب رشته بعد از حدود یک هفته بعد از اعلام نتایج، برای آنها آغاز می شود. لذا تمامی داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت کرده اند و بنا بر نتایج اولیه مجاز شده اند می توانند با در نظر گرفتن تمامی شرایط و ضوابط مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد با توجه به دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد و مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند. همچنین ممکن است داوطلبان دارای سهمیه به خصوصی در گکارنامه اولیه خود باشند که می بایست نسبت به تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته خود مطلع باشند. لذا داوطلبانی که دارای سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد هستند و همچنین داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران در انتخاب رشته هستند می توانند با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط مربوط به آن ها که در این مطلب هم به آن اشاره شده است، فرآیند انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، داوطلبان باید برای دست یافتن به نتیجه نهایی یکی از مهم ترین مراحل یعنی انتخاب رشته را انجام دهند که در این راستا نیاز به دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای داوطلبان آشکار می شود لذا ما هم تصمیم گرفتیم برای دسترسی راحت شما عزیزان لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402 را اینجا قرار دهیم لذا به محض انتشار لینک دانلود در اینجا قرار خواهد گرفت.

دانلود دفترچه ارشد آزاد 

داوطلبان گرامی می توانند از مطلب انتخاب رشته کنکور ارشد خود آموز انتخاب رشته ارشد را مطالعه کنند.

 

 

فهرست محتوایی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان می بایست قبل از انتخاب رشته به مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد بپردازند تا از نکات مهم و موثر در انتخاب رشته آگاهی یابند. البته ما برای اینکه کار داوطلبان عزیز را راحت تر کنیم فهرست محتوایی دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد را اینجا قرار داده ایم و سپس در ادامه به توضیح نکات مهمی که ممکن از چشم داوطلبان دور بماند خواهیم پرداخت.

در ادامه به توضیح مطالبی نظیر سهمیه ها و استعدادهای درخشان که برای انتخاب رشته داوطلبان گرامی ضروری است خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

فهرست محتوایی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد – انتخاب رشته و پذیرش دانشجو

در این بخش به صورت خلاصه به نکات زیر اشاره شده است که داوطلبان باید به هنگام انتخاب رشته آن ها را مورد توجه قرار دهند:

  1. کد دسترسی انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش در کارنامه اعلام نتایج اولیه درج شده استو داوطلبان براساس این کد دسترسی و کد ملی می توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.
  2. تمتمی داوطلبان مجاز می بایست با توجه به اطلاعات کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش و با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org حداکثر 100 کد رشته را متناسب با با کد مجموعه امتحانی خود انتخاب نمایند.
  3. داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول یا اصلی در کد رشته امتحانی دوم هم ثبت نام کرده اند باید کد رشته امتحانی دوم خود را در میان صد انتخاب خود بگنجاند.
  4. داوطلبان تنها امکان انتخاب رشته یا گرایش هایی را دارند که بر طبق کارنامه صادره توسط سازمان سنجش در کد ضریب متناظر با آن مجاز شده باشند.
  5. داوطلبان پس از ورود به سامانه انتخاب رشته با استفاده از شناسه انتخاب رشته موجود در پایین کارنامه صادره از سازمان سنجش باید با پرداخت هزینه مربوط به انتخاب رشته، با توجه به اولیت علاقه خود انتخاب رشته کنند.
  6. عدم انتخاب رشته در سامانه دانشگاه آزاد در موعد مقرر به منزله انصراف ارز پذیرش در دانشگاه ازاد اسلامی می باشد.  

 

 

 

فهرست محتوایی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد – سهمیه فارغ التحصیلان رتبه اول کارشناسی

بر طبق دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، فارغ التحصیل هر رشته در محل دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی فردی می باشد که دارای امتیازات درج شده در بندهای زیر باشد:

بند1- فارغ التحصیل رتبه اول هر سال تحصیلی محل دانشگاهی، فردی است که در رشته تحصیلی مربوطه دارای بالاترین معدل کل در بین فارغ التحصیلان آن سال تحصیلی باشد.

بند2- برای تعیین فارغ التحصیل رتبه اول هر سال، دانشجویان رشته یا گرایشی را که حداکثر تا پایان شهریور ماه هر سال فارغ التحصیل شده و مشمول شرایط و ضوابط تعیین شده باشند با هم مقایسه می کنند و از میان فارغ التحصیلان هر رشته و گرایش هر سال، فردی که میانگین کل بالاتری را کسب کرده باشد به عنوان رتبه اول آن رشته یا گرایش مشخص می شود.

بند3- فارغ التحصیلان باید از طریق آزمون سراسری (رشته های با آزمون) وارد دوره تحصیلی شده باشند و حداکثر مدت تحصیل آن ها برای دوره کارشناسی پیوسته 4 سال و کارشناسی ناپیوسته 2 سال از زمان شروع به تحصیل در نظر گرفته شود.

بند4- فارغ التحصیلان رشته هایی که براساس سرفصل مصوب، طول مدت تحصیل آن ها بیش از زمان های مذکور در بند 3 می باشدهم می توانند از این امتیاز استفاده نمایند.

بند5- در هیچ کدام از نیمسال های تحصیلی مشروط نشده باشند و همچنین فاقد دروس معادل سازی شده باشند.

بند6- در موارد استثنایی چنانچه چند نفر دارای شرایط کاملا مساوی باشند فردی که مدت تحصیل او حداقل یک نیمسال کوتاه تر باشد به عنوان رتبه اول رشته معرفی می شود و در غیر این صورت همه آن ها به عنوان نفر اول معرفی می گردند.

بند7- واجدان شرایط برخورداری از امتیاز ممتازین براساس ظرفیت محاسبه شده (10 درصد ظرفیت هر رشته/ شهر) و حد نصاب قبولی (90 درصد نمره آخرین فرد قبولی عادی آن رشته/ شهر) بررسی و نتایج آن ها اعلام خواهد شد. بنابراین به داوطلبان اکیدا توصیه می شود که در این مورد هیچ گونه مدرکی را ارسال نکنند و تنها با مراجعه به محل دانشگاهی مربوطه موضوع درخواست خود را مطابق ضوابط مربوطه اعلام نمایند.

بند8- فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی نیز با رعایت مفاد بندهای 1 الی 6 می توانند از مزایای مذکور بهره مند گردند.

 

 

 

فهرست محتوایی دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد – سهمیه رزمندگان و ایثارگران

براساس محتوای دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نحوه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در انتخاب رشته این دانشگاه به صورت زیر می باشد:

  1. 25 درصد ظرفیت هر کد رشته/ محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت)
  2. 5 درصد ظرفیت هر کد رشته/ محل نیز به «جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت)

 

 

 

تذکرات مهم در استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران

  • طبق بند «الف» ماده 90 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نگردد، خالی مانده آن ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند، باقی مانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.
  • براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصدی و یا 5 درصدی) 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/ محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/ محل می باشد.
  • ظرفیت در کد رشته/ محل هایی به سهمیه های فوق تخصیص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی برای آن ها وجود داشته باشد.
  • سهمیه های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هر گونه تغییر در این سهمیه ها توسط مراجع ذیصلاح ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.
  • براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ 98/10/18 آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

 

 

 

 

فهرست محتوایی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد – توصیه های مهم

در بخش آخر دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به توصیه های مهم در ارتباط با شرایط و ضوابط ذکر شده در بالا اشاره شده است که عبارتند از:

  1. شهریه پذیرفته شدگان واحدها، پردیس ها و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی براساس شهریه مصوب سالانه این محل های دانشگاهی تعیین می شود و تا دو برابر شهریه واحدهای داخلی می باشد.
  2. با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.
  3. هر گونه انتقال و میهمانی از واحدها، پردیس ها و مراکز بین المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع می باشد.
  4. دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد (اعم از دانشجویان با آزمون یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می شوند.
  5. در صورت عدم تشکیل کلاس در یک واحد دانشگاهی به علت قلت پذرش، واحدهای دانشگاهی با هماهنگی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی می تواند مطابق ضوابط و دستوالعمل های داخلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تغییر محل پذیرش پذیرفته شدگان اقدام نمایند.
  6. ثبت نام دارندگان مدرک معادل رسمی/ غیر رسمی (در مقطع پایه) رشته های غیرپزشکی برابر با بخشنامه شماره 28562/30 مورخ 96/5/11 صورت می گیرد.