دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1402

 

 

 

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.
https://final.3gaam.com/

 

ّدانلود دفترچه انتخاب رشته زبان 1402

در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 بهتر است اطلاعات لازم در مورد شانس قبولی در رشته ها و دانشگاه های مختلف را با توجه به رتبه خود در هر زیرگروه جمع آوری کنید و پس از اولویت بندی همه انتخاب های خود، اقدام به انتخاب رشته نهایی نمایید. سعی کنید در پر کردن فرم نهایی انتخاب رشته سنجش عجله نکنید.

انتخاب رشته زبان 1402 وقتی صحیح انجام می شود که شما براساس علاقه انتخاب های خود را چیده باشید و اولیت بندی انتخاب رشته خود را براساس علاقه به رشته و دانشگاه قرار دهید. برای این که بتوانید شانس قبولی خود را به دقت ارزیابی کنید و اولویت بندی خود را به خوبی انجام دهید، می توانید از نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام استفاده کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1402

 

دفترچه انتخاب رشته زبان

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبان گروه های آزمایشی و به ویژه گروه زبان می بایست نسبت به انتخاب رشته زبان اقدام کنند. داوطلبان برای انتخاب رشته در هریک از گروه های آزمایشی قبل از انجام هر کاری باید به مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور بپردازند و تمامی نکات لازم را مورد بررسی قرار دهند. البته داوطلبان توجه داشته باشند این دفترچه برای رشته های با کنکور گروه های آزمایشی منتشر می شود و لذا برای رشته های بدون کنکور دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی باید مورد مطالعه قرار بگیرد. در سال های اخیر رشته های بدون کنکور مورد توجه داوطلبان گروه های آزمایشی قرار گرفته است؛ گروه آزمایشی زبان هم با داشتن لیستی از رشته های بدون کنکور زبان می تواند گزینه ای منایب برای تعداد زیادی از داوطلبان باشد.

توصیه ما به داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند این است که برای انتخاب رشته های با کنکور به نرم افزار انتخاب رشته 3گام مراجعه کنند تا نسبت به شانس های قبولی خود مطلع شوند. برای مثال نرم افزار انتخاب رشته زبان 3گام با استفاده از رتبه ها و درصدها داوطلبان می تواند شانس های قبولی آن ها را با کمترین درصد خطا نشان می دهد. داوطلبان رشته های زبان دقت داشته باشند که به هنگام انتخاب رشته از آخرین رتبه های قبولی زبان هم اطلاعات کافی داشته باشند تا در انتخاب رشته خود از این اطلاعات بهره مند شوند. از طرف دیگر برای یک انتخاب رشته درست و متناسب با شرایط و تیپ شخصیتی خود می بایست هم به شناختی از خود رسیده باشید و هم شناخت خوبی از رشته های زبان داشته باشید که برای این شناخت معرفی رشته های زبان به داوطلبان می تواند بسیار کارساز باشد.

 

 

 

 

محتوای دفترچه انتخاب رشته زبان

دفترچه انتخاب رشته زبان دارای قسمت های مختلفی است که مطالعه و شناخت هر بخش به انتخاب رشته با کیفیت داوطلبان کمک شایانی خواهد کرد. در اینجا به توضیح بخش های آن خواهیم پرداخت:

 

بخش اول دفترچه انتخاب رشته زبان

در بخش اول دفترچه انتخاب رشته که برای همه گروه های آزمایشی پنجگانه کنکور (تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان) یکسان می باشد به توضیحاتی در مورد شرایط و ضوابط کلی پذیرفته شدن دانشجویان، گزینش دانشجویان، کارنامه اولیه کنکور سراسری و انتخاب رشته پرداخته است. علاوه بر این توضیحاتی درباره سهمیه های کنکور سراسری نظیر سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و سایر سهمیه ها هم قرار داده شده است. البته مباحث دیگری هم در این بخش توضیح داده شده اند که در ادامه به لیست آن ها اشاره می شود:

  • تعهدات تحصیل رایگان دانشجویان پذیرفته شده
  • نحوه بومی گزینی یا گزینش بومی
  • توزیع ظرفیت در رشته ها و دوره های مختلف
  • شرایط کلی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه فرهنگیان، نیمه حضوری، پیام نور و غیر انتفاعی و پردیس خودگردان)

 

 

 

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته زبان

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان هم اطلاعات مختلفی در مورد شرایط، ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات را در بر می گیرد که در اینجا به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. در این بخش به صورت خلاصه در مورد شهریه دوره های غیر روزانه اعم از شهریه کارشناسی دوره شبانه، شهریه دانشگاه پیام نور، شهریه دانشگاه غیر انتفاعی و شهریه پردیس خودگردان توضیح داده شده است و در قسمت های بعدی به شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و البته در مورد شرایط دانشگاه های خاص توضیحاتی ارائه شده است.

 

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته زبان

در بخش سوم دفترچه انتخاب رشته زبان به اطلاعاتی در مورد لیست کد رشته محل ها، فرم پیش نویس انتخاب رشته توضیح داده شده است. در حقیقت اطلاعاتی مانند دوره تحصیلی، کد رشته محل، نام دانشگاه و یا موسسه محل تحصیل، نام رشته تحصیلی، ظرفیت پذیرش در دو نیمسال اول و دوم در این بخش قرار گرفته اند که داوطلبان کنکور سراسری زبان باید آن ها را به دقت مورد مطالعه قرار دهند. در پایان هم فرم پیش نویس انتخاب رشته قرار گرفته است که داوطلبان می توانند انتخاب های خود را به ترتیب علاقه در آن بنویسند.

 

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان 1402 - انتخاب رشته کنکور زبان 1402 دانشگاه سراسری

دفترچه انتخاب رشته زبان 1402 بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سنجش منتشر می گردد و پس از آن سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 باز می شود. معمولا داوطلبان به مدت یک هفته فرصت دارند با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه، حداکثر 150 رشته از دانشگاه های روزانه، نویت دوم، پیام نور، مجازی، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را انتخاب و در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند. 

لازم است داوطلبان گروه آزمایشی زبان قبل از شروع به انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته زبان 1402 را مطالعه کنند و کد رشته محل های مورد نظر خود را (بر اساس ضوابطی که در دفترچه انتخاب رشته زبان 1402 درج گردیده) انتخاب و بر اساس اولویت بندی،  چیدمان آن ها را ابتدا در فرم پیش نویس مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج نمایند و پس از اطمینان آن ها را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری  خود وارد نمایند.

بدیهی است پس از تائید نهایی کد رشته های انتخابی توسط داوطلب، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می شود. داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده می شود. همچنین پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی نیز داوطلبان می توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح و یا ویرایش نمایند.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان 1402 - انتخاب رشته کنکور زبان 1402 دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 و دانشگاه آزاد 1402 به صورت جداگانه می باشد. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دانشکاه آزاد 1402، لیست رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد در دفترچه ای جداگانه تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org منتشر می شود و همه ی داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته این دانشگاه، به سایت ذکر شده مراجعه کنند و پس دریافت دفترچه، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

مشاوره حضوری انتخاب رشته کنکور سراسری نیز در محل موسسه واقع در میدان انقلاب توسط مشاوران بسیار باتجربه و خبره انجام خواهد شد. از مشاوره های تلفنی انتخاب رشته نیز می توانید بنا به نیاز و به خصوص داوطلبان شهرستانی استفاده نمایند.