اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری | مزایای  برنامه ریزی
اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری | مزایای برنامه ریزی

 

اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری

اهمیت برنامه ریزی در هر کاری به چشم میخورد و درس خواندن بدون داشتن نقشه راه و برنامه ریزی نتیجه بخش نخواهد بود. پس برای نتیجه گرفتن مراحل برنامه ریزی و مزایای برنامه ریزی را بدانیم تا به اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری دست پیدا کنیم.

 

 

اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری ایجاد آرامش

استرس زمانی ایجاد می شود که ندانیم کجا و در چه وضعیتی هستیم. در زمان شروع برنامه ریزی کردن نیز اولین سوالی که باید به درستی به آن پاسخ دهیم این است که الان در چه وضعیتی هستیم؟

برای مشخص شدن مفهوم سوال می توان گفت شما باید به سوالات ریزتری نیز سوال دهید مانند:

  • چه درس هایی را تا الان خوانده ام؟
  • چه درس هایی را نخوانده ام؟
  • بر روی چه درس هایی تسلط نسبی دارم؟ بر روی چه درس هایی تسلط ندارم؟

اگر بتوانید لیست کاملی از کارهایی که تا الان انجام داده اید یا قصد انجام دادنش را داشته اید به دست بیاورید، ذهن شما مانند یک نقشه عمل می کند و آرامش ذهنی ایجاد می شود. مانند زمانی که شما سوار ماشین هستید و مقصد خود را می دانید و می دانید چه زمانی به مقصد می رسید به همین دلیل آرامش خواهید داشت.

 

 

اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری داشتن انگیزه

انگیزه زمانی به وجود می آید که شما از مسیری که در آن هستید مطمئن باشید و آرامش ذهنی و جسمی داشته باشید. زمانی که برنامه ریزی درسی مناسب داشته باشید و طبق آن عمل کنید، وقتی قسمتی از برنامه به درستی انجام می شود، انگیزه شما برای ادامه راه بالا می رود و شما انگیزه مضاعف دریافت میکنید. داشتن انگیزه یکی از نتیجه های داشتن برنامه ریزی در کنکور سراسری است.

 

 

اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری افزایش کیفیت مطالعه

برخلاف ذهینت اکثر داوطلبان ساعت مطالعه بالا نشان از کیفیت بالا درس خواندن نمی باشد. بعضی مواقع ساعت بالای مطالعه درسی از روی خواندن مطالب اضافی و وسواس بیهوده است اما داشتن برنامه ریزی به شما هدف می دهد که برای رسیدن به درصد و رتبه مورد نیاز، کافی است بخشی از مطالب خوانده شود و بعضی از دروس کافی است دو بار مرور شود و نیاز به خواندن مطالب اضافی نباشد.

افزایش کیفیت مطالعه تنها با داشتن برنامه ریزی در کنکور سراسری بوجود می آید.

 

 

اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری صرفه جویی در زمان

عدم هماهنگی بین کمیت درس ها و کارها باعث تلف شدن زمان ارزشمند دانش آموز می شود. اگر نتوان توازن در مرور درس های خوانده و درس های نخوانده شده ایجاد کرد، نانظمی در برنامه باعث دوباره کاری می شود باز هم زمان ارزشمند داوطلب تلف می شود.

همانطور که می دانید انسان دارای حافظه کوتاه مدت و بلند مدت است. اگر نتوان اطلاعات و درس های خوانده شده را که در حافظه کوتاه مدت ذخیره شده اند به حافظه ی بلند مدت انتقال داد، درس ها و اطلاعات را فراموش خواهید کرد. پس باید زمان های اتمام هر درس و مرور آن در برنامه به درستی مشخص شده باشد.

پنل هوشمند برنامه ریزی 3گام به صورت کامل بهترین زمان شروع و پایان هر درس و از همه مهم تر زمان و دفعات مرور را به شما داوطلبان عزیز ارائه خواهد داد. با داشتن این پنل شما می توانید در زمان با ارزش خود صرفه جویی کرده و برنامه ریزی را با هماهنگی بین کارهای مختلف داشته باشید و نگران زمان اتمام و مرور دروس نباشید.

 

 

اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری پیشرفت

می توان گفت برنامه ریزی باعث پیشرفت عملکرد و توان می شود. پیشرفت در عملکرد درسی و بازدهی بالا تنها با اهمیت دادن به برنامه ریزی در کنکور سراسری ممکن خواهد بود.

پنل هوشمند برنامه ریزی 3گام به صورت کامل روند پیشرفت شما را در هفته های متوالی نشان می دهد. شما می توانید درصد پیشرفت هر درس را به صورت ریزگزارش فصول در پنل هوشمند برنامه ریزی خود مشاهده کنید و مسیر ذهنی خود را با زمان اتمام درس ها مشخص کنید.

 

 

 

اهمیت برنامه ریزی در کنکور سراسری مقابله با بحران فکری

در دوران کنکور زمان هایی پیش می آید که شما ممکن است با بحران های فکری مواجه شوید. برای مقابله با بحران های فکری برنامه ریزی و داشتن یک روز جبرانی بسیار به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از دوران بحران فکری و درسی عبور کنید.

پنل هوشمند برنامه ریزی 3گام این امکان را به شما می دهد تا بتوانید یک روز در هفته را برای روز جبران درس های عقب مانده خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید اگر به برنامه نرسیدید یا مشکلی پیش آمد در آن روز حتما آن درس را خواهید خواند و دوباره به برنامه ریزی خود به صورت منظم برمیگردید.

 

 

 

مزایای برنامه ریزی در کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور باید ویژگی هایی داشته باشد تا تمام نگرانی های یک داوطلب را پوشش دهد. در ادامه به بررسی ویژگی ها و مزایای برنامه ریزی اشاره می کنیم.

  • اختصاصی بودن برای هر فرد

مهم ترین ویژگی هر برنامه ریزی درسی این است که باید نسبت به موقعیت و شخصیت داوطلب خصوصی و شخصی سازی شود تا بتواند فرد را هدفش برساند. پس ویژگی مهم هر برنامه ریزی درسی اختصاصی بودن آن بر اساس خصوصیت های جسمی و روحی می باشد. یکی از مزایای پنل هوشمند 3گام اختصاصی بودن منابع و برنامه ریزی آن است که طبق خواسته، هدف و شرایط داوطلب برنامه ریزی می شود.

  • انعطاف پذیری

همانطور که اشاره کردیم ممکن است داوطلبان با بحران های فکری رو به رو شوند یا موقعیت های از پیش تعیین نشده (بیماری، مهمانی، مسافرت و ...) برایشان اتفاق بیفند. برنامه ای مفید خواهد بود که در مقابل چنین مسائلی منعطف باشد. شما با داشتن پنل هوشمند برنامه ریزی 3گام می توانید روز جبرانی خود را انتخاب کنید و بدون نگرانی به تمام کارهای از پیش تعیین شده و نشده خود برسید زیرا این پنل هوشمند برنامه ریزی از انعطاف پذیری کامل برخوردار است و می تواند ساعات و روزهایی را برای جبران ساعت هایی که در اثر موارد غیر قابل پبش بینی از دست رفته است را جبران کند.

  • مشخص بودن هدف

مشخص کردن هدف مهم ترین بخش در برنامه ریزی می باشد. زیرا شما بر اساس هدفی که تعیین می کنید می توانید ساعت مطالعه و تعداد منابع خود را مشخص کنید. فردی که هدف قبولی پزشکی یا مهندسی در یک دانشگاه سراسری تهران را دارد باید بتواند روزانه حداقل 7 ساعت را برای مطالعه و تست زنی دروس وقت بگذارد تا به هدف خود دست یابد.

پنل هوشمند برنامه ریزی 3گام با مشخص بودن هدف و منابع معرفی شده توسط مشاور تخصصی رشته ی داوطلب، ساعات مطالعه، مرور و جبران هر درس را برنامه ریزی می کند و بازه اتمام هر درس را به داوطلب اعلام میکند و این باعث می شود تا داوطلب قوت قلبی برای رسیدن به هدف خود بگیرد.

  • قابل ارزیابی

برنامه ای خوب است که بتوان آن را در هر زمان ارزیابی کرد و نقاط ضعف و قوت را به راحتی پیدا کرد. زیرا باید بدانید در چه درس هایی کم کاری می کنید تا بتوانید آن ها را روز جبرانی خود قرار دهید.

پنل هوشمند برنامه ریزی 3گام به دلیل داشتن گزارش کار هفتگی این قابلیت مهم را برای داوطلبان ایجاد کرده است تا بتوانند پیشرفت یا پسرفت خود را در طول هفته های متوالی ارزیابی کنند.