مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

 

اعلام آمار دقیق پذیرفته شدگان پزشکی دانشگاه آزاد
مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

 

 

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته ارشد 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com

 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد معمولا یک هفته بعد از انتخاب رشتته دانشگاه های سراسری بوده است. تمامی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 که براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و رشته گرایش متناسب با کد رشته امتحانی آن ها در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 وجود دارد، در صورت تمایل می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 100 رشته محل در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند. 

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir کارت اعتباری تهیه کنند و برای ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد 1402 دانشگاه آزاد، شناسه و رمز و کد دسترسی 7 رقمی مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش خود را وارد کنند.

به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از تهیه کارت اعتباری انتخاب رشته از دایر بودن رشته/گرایش مورد تقاضای خود در دانشگاه آزاد اسلامی اطمینان حاصل کنند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402، می توانند همانند انتخاب رشته سراسری 100 کد رشته را متناسب با مجموعه امتحانی خود انتخاب نمایند.

داوطلبان فقط می توانند از همان کد رشته ای که آزمون داده و مجاز شده اند، انتخاب رشته کنند. داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی در کد رشته امتحانی دوم (شناور) نیز مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند بدون تهیه کارت اعتباری مجدد، کد رشته های مربوط به کد رشته امتحانی خود را در میان صد رشته محل انتخابی قرار دهند.

لازم است داوطلبان کدرهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج حفظ کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می توانید راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد را در سایت 3گام بخوانید.

 

داوطلبان گرامی می توانند از مطلب انتخاب رشته کنکور ارشد خود آموز انتخاب رشته ارشد را مطالعه کنند.

 

داوطلبانی که در یکی از رشته‌ های دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی انتخاب رشته سراسری یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند، می‌توانند به دلخواه خود در یکی از رشته ها ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402، بر اساس رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند احتمالات قبولی خود را با استفاده از تحلیل نرم افزار هوشمند 3گام مشاهده کنند.

نرم افزار  انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 3گام بر خلاف دیگر نرم افزارهای انتخاب رشته، تنها محل هایی را ارائه نمی دهد که در آن قبول می شوید، بلکه همه کد رشته محل های دفترچه انتخاب رشته را برای شما بر اساس احتمال قبولی آنالیز می کند. این نرم افزار در دو مرحله انتخاب های شما را اولویت بندی می کند. مرحله اول، اولویت بندی انتخاب رشته بر مبنای آنالیز داوطلبان در سالهای گذشته و مرحله دوم،آنالیز اختصاصی اولویت بندی بر مبنای معیارهای منحصر به فرد شما.

 

 

 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 - ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 دانشگاه آزاد تا پایان مهلت ثبت نام امکان پذیر می باشد و داوطلبان نیازی به تهیه مجدد کارت اعتباری برای ویرایش رشته محل های انتخابی خود ندارند.

 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 - دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان می توانند از طریق لینک آبی شده، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را نیز دانلود کنند.

 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 - پذیرش بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی (استعداد درخشان) در کنکور ارشد آزاد 1402

رتبه های برتر کنکور سراسری در صورتی که مدرک خود را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفته و در رشته امتحانی مشابه با رشته کارشناسی خود کنکور داده باشند، می توانند در ادامه تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 از تسهیلات ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر و جذب اعضای هیأت علمی استفاده کنند.

پذیرفته شدگان سهمیه شاگرد اولی کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1402 تنها می توانند در رشته محل های تعیین شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام، پذیرش آن ها لغو خواهد شد. لذا از داوطلبان خواهشمندیم نسبت به سهمیه ها، امتیازات و شرایط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اطلاعات لازم را به دست آورند تا در صورت لغو پذیرش بتوانند شانس خود را در رشته های بدون آزمون امتحان کنند.

 

 

 

 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 - نحوه پذیرش سهمیه شاگرد اولی کنکور ارشد آزاد 1402

در صورتی که داوطلب استعداد درخشان بتواند 90 درصد تراز آخرین فرد قبولی عادی آن رشته/ شهر را به دست آورد، از سهمیه شاگرد اولی دانشگاه آزاد برخوردار خواهد شد. 10 درصد ظرفیت هر رشته/شهر به داوطلبان دارای سهمیه شاگرد اولی (استعداد درخشان) تعلق خواهد گرفت.

متقاضیان استفاده از سهمیه استعداد درخشان باید از ارسال هر گونه مدارک به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه خودداری کنند. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی لازم است در زمان مقرر فرم های متقاضیان واجدالشرایط را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ارسال کنند. همچنین داوطلبان می توانند در مورد شرایط و ضوابط به لینک آبی شده سایر سهمیه های انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مراجعه کنند تا بتوانند از شانس قبولی خود در سهمیه های مختلف مطلع شوند.

 

مهمانی و انتقال دانشجویانی که به صورت بدون آزمون (سهمیه استعداد درخشان) در دانشگاه پذیرفته شده باشند، ممنوع است.

 

 

 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 -  شرایط مهمانی و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد 

هر گونه انتقال و میهمانی از واحدها، پردیس ها و و مراکز بین المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است.

 

شرایط انصراف دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد (دانشجویان پذیرش شده با آزمون با بدون آزمون) اگر  بعد از پذیرش در دانشگاه، ثبت نام و اخذ واحد به هر دلیلی بخواهند انصراف بدهند، طبق قوانین و مقررات دانشگاه باید هزینه پرداخت نمایند. دانشجویان شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق آزمون در همان دانشگاه یا دانشگاه دیگر پذیرفته شده اند از پرداخت هزینه انصراف معاف می باشند.

 

زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 دانشگاه آزاد

نتایج نهایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.