چگونه برای کنکور انسانی درس بخوانیم؟

دوستان عزیز بهتر است بدانید حتی جزئی ترین بخش های یک کتاب نحوه خاص مطالعه خود را دارند. در کنکور انسانی و به طور کلی کنکور سراسری، موفقیت از آن کسی خواهد بود که هر کتاب و هر نوع مطلبی را متناسب با ماهیت خاص خود مطالعه کند. اگر کتابی حفظی پیش رو دارید، مانند یک کتاب مفهومی با آن برخورد نکنید. یک پیروزی بزرگ با جمعی از شرایط و اقدامات صورت می گیرد.

سفالگری را تصور کنید که مهارت دارد؛ ولی گل ندارد و یا مهارت دارد، گل هم دارد؛ ولی دستگاه خود را ندارند. آیا موفق می شود؟ قطعاً خیر. داشتن یک منبع درست، خواندن آن به شیوه ای کاملا استاندارد، برنامه ریزی و مشورت با کسی که از قبل مسیر شما را رفته است ابزاری هستند که برای شرکت در کنکور نیاز هستند.

در ابتدای مسیر خود با مشاوری صحبت کنید که بداند در طول مسیر چه گام هایی باید بردارید. سپس با صحبت های انجام شده، کتاب های مناسب خود را تهیه کنید. در گام بعدی با یک برنامه ریزی کاملا اصولی، به شیوه درست منابع خود را مطالعه کنید. در تمامی این گام‌ها مشاوران موسسه 3گام در کنار شما هستند تا مسیر موفقیت را برای شما لذت بخش کنند. پس با برقراری ارتباط با ما از یک جلسه مشاوره اختصاصی برخوردار شوید.

حال با توضیحات داده شده می خواهیم بدانیم چگونه برای کنکور انسانی درس بخوانیم؟

 

چگونه درس های حفظی را برای کنکور انسانی بخوانیم؟

 

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اکثر دروس انسانی دارای محتویات حفظی هستند و گاه مطلبی به طور کلی حفظی است. به طور مثال درس اقتصاد از چند نوع محتوا تشکیل می شود؛ نخست محتوایی که مفهومی است و شما باید بتوانید با تعاریف موجود کتاب، از وضعیت اقتصادی کشور تصوری درست به دست آورید. در نوع دیگری از محتوا شما با محتوای حفظی روبرو می شوید، همانند تعاریف موجود در کتاب که خب گاه این مطالب حفظی به طور مستقیم منبع تست هستند و گاه لازمه درک و فهم یک بخش دیگر هستند. در نوع سوم محتوا شما با فرمول های اقتصادی سروکار دارید.

البته ممکن است این مسئله در درسی همانند روانشناسی کمتر به چشم بخورد؛ چرا که اکثر محتوای آن حفظی است و با تکرار و مرورهای بسیار و البته به کارگیری تکنیک های این بخش می‌ توانید به این منبع مسلط شوید. پس محتویات این بخش خاص قسمت های حفظی کتاب های درسی شما هستند. نکته مهم دیگر این است که تکنیک هایی که قرار است برای شما توضیح داده شود مخصوص یک داوطلب ضعیف یا قوی نیستند. اینکه شما در درسی ضعیف هستید، ساعت مطالعاتی کمی دارید و یا هر متغیر دیگر، در کاربرد تکنیک های پیش رو تاثیر خاصی ندارند و انتخاب هر کدام از روش های مدنظر به نوع شخصیت مطالعاتی شما بستگی دارد.

خب شاید بپرسید که من از کجا بدونم چه نوع شخصیت مطالعاتی دارم و کدام تکنیک را باید انتخاب کنم. اصلا جای نگرانی نیست و کاملا عادی است که شما ندانید چه روشی را باید انتخاب کنید. اما می توانید با داشتن یک جلسه مشاوره تخصصی با مشاوران موسسه 3گام، با هم رشته ای خودتان صحبت کنید و از تجارب مشاور استفاده کنید، شخصیت مطالعاتی خود را بشناسید و بهترین تصمیم را بگیرید.

بهتر است بیش از این شما را منتظر نگذاریم و تکنیک های مطالعاتی دروس حفظی را به شما معرفی کنیم:

·        هایلایت کردن برای مطالعه دروس کنکور انسانی

این روش هیچ گاه قدیمی نمی شود. شاید بتوان به جرأت گفت اگر تنها همین روش را درست اجرا کنید دیگر مشکلی با دروس حفظی نخواهید داشت. میخواهید بدانید چطور انجام می شود؟ خب سعی کنید در مرحله اول از پر کردن کل مطالب صفحه پرهیز کنید. در مرحله بعدی فقط و فقط زیر مطالبی را هایلایت کنید که در جهت پاسخ به ماهیت بحث، کلیدی هستند. کشیدن خط یا دایره دور کلمات بسیار مهم و پر اهمیت بحث هم می‌تواند در یادآوری به شما کمک کند.

می خواهید بدانید چند روش هایلایت برداری وجود دارد؟ همین حالا با مشاور خودتان صحبت کنید و از انواع هایلایت برداری مطلع شوید برای این کار کافیست با ما ارتباط برقرار کنید.

·        خلاصه کردن بحث یا یادداشت برداری برای مطالعه دروس کنکور انسانی

شنیده اید که می گویند نوشتن معجزه می کند ؟ حقیقت دارد. ممکن است با صفحاتی یا مطالبی برخورد کنید که در آن برای متوجه شدن بحث شاید یک صفحه توضیح وجود داشته باشد، ولی آیا شما برای فهمیدن آن قسمت به تمام آن توضیحات نیاز دارید؟ شاید با دو خط مطلب هم اصل محتوا را بفهمید و با سرعت بیشتر بتوانید آن را مرور کنید. پس عیبی ندارد که در دفترچه ای جداگانه و یا کنار کتاب خودتان مختصری مفید از محتوا را بنویسید و بعدا فقط همان را مطالعه کنید.

می خواهید بدانید بهترین نوع خلاصه برداری چیست؟ اصلاً چه جوری خلاصه برداری کنیم؟ خب اینکه کاری نداره! از ما بپرسید؛ با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و تمام سوالات خود را بپرسید.

·        جزء نگاری مطالب برای مطالعه دروس کنکور انسانی

تا به حال به این فکر کرده‌ اید که چقدر طولانی بودن یک مبحث کلاف کننده می شود و یا اصلاً چند ساعت مداوم خواندن یک بحث چقدر آزار دهنده است؟ اگر این قبیل سوالات برای شما به وجود آمده است پس این روش کاملاً متناسب با شماست. در مطالعه خودتان مباحث طولانی را به چند دسته تقسیم بندی کنید. به طور مثال بحث انواع حافظه در روانشناسی ممکن است طولانی و پر از نکات باشد. هر قسمت حافظه را ابتدا کاملا مسلط شوید، سپس به سراغ بخش بعدی بروید. با این روش، افزایش ساعت مطالعه شما را آزار نمی دهد؛  چرا که با تسلط بر هر بخش می توانید استراحت کرده و سپس با انرژی کامل به سراغ بخش بعدی بروید.

·        بحث با دیگران برای مطالعه دروس کنکور انسانی

یک بار این شیوه را امتحان کنید. مثلاً در فلسفه قسمتی را بخوانید، سپس با اطرافیان از جمله خانواده یک بحث کوتاه کنید و آنچه آموخته اید را در حد چند دقیقه برای اطرافیان توضیح دهید. مطمئن باشید به خاطر اینکه بتوانید با تسلط کافی بحث کنید، تمام تلاش خود را می‌ کنید تا به بهترین حالت مطالب را هم یاد بگیرید و هم به خاطر آورید.

·        بازگو کردن با خود برای مطالعه دروس کنکور انسانی

این روش به نوعی در تکمیل یا مرتبط با روش قبلی است. ابتدا مطلب را کامل بخوانید، مطالب کلیدی را مشخص کنید و سپس با یادداشت برداری که انجام داده اید مطالب را برای خود توضیح دهید. طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته شنیدن صدای خودتان یادگیری مطالب را بسیار بالا می برد. به خاطر داشته باشید که گاه با اجرای این روش به طور اشتباه، انرژی داوطلبان در میانه مطالعه بسیار افت میکند و خستگی شدید آنها را فرا می‌ گیرد. می خواهید بدانید چطور می توانید این روش را به بهترین حالت اجرا کنید؟ قطعاً مشاوری که قبلا این مسیر را طی کرده می تواند به شما کمک خیلی زیادی بکند.

·        تصویرسازی برای مطالعه دروس کنکور انسانی

این تکنیک بیشتر در مواردی اجرا می‌ شود که با تاریخ و یا اسامی متعددی مواجه هستید. می توانید با استفاده از تصورات خود یادگیری و یادآوری این نوع از مطالب را سریع تر کنید. مثلاً تاریخ شروع یک فرآیند، جنگ یا دوره تاریخی را با دست خط خود درشت بنویسید و یا حوادث تاریخی را با رویا پردازی و تصور خودتان در آن وقایع، همراه کنید.

·        مرور و شخصی سازی نوع مطالعه برای مطالعه دروس کنکور انسانی

دو روش آخر به نوعی بستر و لازمه تکنیک های قبلی هستند. توجه داشته باشید که تا بدین جا تکنیک‌ های گوناگونی برای بالا بردن یادگیری شما در زمینه دروس حفظی گفته شد ولی آیا تمامی این تکنیک ها را باید با همدیگر اجرا کرد و یا به عبارت دیگر به تمام آنها نیاز دارید؟ خیر. شما ممکن است بنابر شخصیت خود فقط به اجرای برخی از این روش ها نیاز داشته باشید. برای تاثیر بیشتر و یادگیری عمیق تر با مشاوران موسسه 3گام ارتباط برقرار کرده و مطالعه خود را خاص شخصیت مطالعاتی خودتان کنید.

تا به اینجای کار روش خاص خودتان را انتخاب کرده اید، در این مرحله برای آن که تیر آخر را به غول فراموشی بزنیم باید مرورهای دقیق و کاملی داشته باشید. مرور خوب در یک برنامه ریزی خوب و دقیق انجام می شود. شما می توانید با استفاده از دفتر برنامه ریزی سایت موسسه 3گام، مطالعه و مرور خود را بهتر از همیشه و کاملا دقیق انجام دهید.

چگونه درس های حفظی مفهومی را برای کنکور انسانی بخوانیم؟

در قسمی دیگر از محتوای درسی با مطالبی برخورد می کنیم که شکل و اصل کلمات چندان اهمیت ندارد. یعنی با این موضوع سر و کار نداریم که دقیقاً تاریخ اتفاقی، مکان وقوع رخدادی، نویسنده خاصی، اسامی فلسفی و اطلاعات اقتصادی را بدانیم. بلکه در رابطه با موضوعی اگر بتوانیم در حد چند خط توضیحات کافی بلد باشیم، کفایت می کند. البته برخی ترجیح می دهند به این نوع از مطالب، حفظی مفهومی بگویند. به خاطر آن که در ابتدای یادگیری به هر حال شما باید مفاهیمی را حفظ کرده و در توضیحات خود به آنها اشاره کنید. به هر حال درباره مطالب حفظی مفهومی شما باید بتوانید با وجود قالب ها و ظاهر متفاوت سوال، جواب دقیق را بدهید شاید در درس فلسفه به این نوع از مطالب بسیار برخورد کرده باشید.

اما برای موفقیت در کنکور سراسری، چگونه باید درس های حفظی مفهومی را بخوانیم؟ در زیر به برخی روش‌ های موثر در یادگیری این نوع از مطالب اشاره می شود:

کلی خوانی برای مطالعه دروس کنکور انسانی

همانطور که اشاره شد، شاید برخی کلمات بسیار محدودی برای توضیح شما کاربردی باشند و وجود قالب مشخصی با اصطلاحاتی دقیق برای رساندن مفهوم نیاز نباشد. به همین خاطر به جزء جزء کلمات دقت نکنید و وسواس به خرج ندهید. کلمات حیاتی در مفهوم را بیابید و با دید کلی مطلب را بخوانید. در دفعات بعدی می توانید با استفاده از روش خلاصه نویسی و تکرار آن، به تسلط کافی در توضیح آن مبحث برسید.

 

نظم در خواندن برای مطالعه دروس کنکور انسانی

برنامه ریزی و داشتن یک طبقه بندی ذهنی در خواندن مطالب حرف اول را در یادگیری می زند. چطور می خواهید مطلبی را بعداً به یاد آورید و مفهوم آن را درک کنید در حالی که درست آن را یاد نگرفته اید؟ مطالب را به طور دقیق بخوانید و اگر نیاز به طبقه بندی محتوا وجود دارد، طبقه بندی لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید که این برنامه ریزی و ایجاد نظم در مطالعه گاه نیاز به داشتن تجربه در این زمینه دارد که شما می توانید برای بهره مندی از آن از یک جلسه مشاوره تخصصی بهره برده و بهترین برنامه ریزی را برای خود انجام دهید.

تمرین و تست زنی برای مطالعه دروس کنکور انسانی

این یک روش در رابطه با هر محتوایی است و خاص مطالب حفظی مفهومی نیست. بلکه شما باید بعد از خواندن مبحث مربوطه با زدن تست های خود به روش اصولی به آن مبحث مسلط شوید. دقت داشته باشید که با حل تمرین های زیاد و انجام تست زنی به ابعاد گوناگون مفهوم مدنظر پی برده و به منظور طراح سوال بیشتر پی می برید.

مقایسه مطالب و سوالات با یکدیگر برای مطالعه دروس کنکور انسانی

گاه داوطلبان به اشتباه تمام تمرکز خود را صرف جواب درست تست می کنند بدون آنکه اصلاً توجه کنند که چرا سایر گزینه ها جواب تست مدنظر نیستند. اگر می‌خواهید به درستی این روش را اجرا کنید کافیست، گزینه های دیگر تست را بررسی کنید و گاه تست ها و تمرین های گوناگون را با یکدیگر مقایسه کنید تا به فهمی بیشتر از مسئله برسید.

ارتباط دهی بین مطالب برای مطالعه دروس کنکور انسانی

تا به حال در یک دفترچه جداگانه یا در کنار مباحث کتاب، سایر محتواهای مرتبط را یادداشت کرده اید؟ اگر این کار را انجام نداده اید اقدام به انجام آن کنید. چرا که اگر مطالب مرتبط با یک موضوع در کنار یکدیگر باشند و به طور منظم ارتباط دهی شوند، در درک عمیق مفهوم بسیار کمک می‌کنند. حتی به جرأت می‌ توان گفت در صورت اجرای درست این روش، دیگر با این نوع مطالب مشکل نخواهید داشت. به مطالب کتاب خود ساختاری منظم بدهید تا در ذهن شما نیز بهتر یاد آوری شوند.

موارد گفته شده تنها بخشی از تکنیک ‌های موجود هستند. در صورت برقراری ارتباط با مشاوران موسسه 3گام قطعاً روش‌های مناسب با شخصیت شما نیز به شما توصیه می شود.

 

چگونه درس های ادبیات، عربی و ریاضی را برای کنکور انسانی بخوانیم؟

بهتر است بدانید همانگونه که روش مطالعه دروس حفظی با دروس مفهومی متفاوت است، به همان صورت نحوه مطالعه هر درس با درس دیگر نیز متفاوت خواهد بود. اگر مطالعه خود را در خصوص کنکور، به صورت یکنواخت انجام دهید قطعاً در تست زنی پیشرفت نخواهید داشت. در یک مطالعه اصولی نمی توانیم درس ریاضی را همانند درس عربی بخوانیم چرا که حتما متوجه تفاوت های این دروس شده اید. پس در این بخش سعی می شود آشنایی بیشتری نسبت به نحوه مطالعه هر کدام از دروس ادبیات، عربی و ریاضی بدست آید.

1-    درس ادبیات برای مطالعه کنکور انسانی

الف) بخش تاریخ ادبیات: در بخش تاریخ ادبیات شما با اسامی و نام هایی برخورد خواهید داشت که  در مرحله اول به نظر می رسد به خاطر سپردن آنها کاری دشوار باشد اما برای مقابله با این دشواری بهتر است که یک مرور روزانه برای قسمت تاریخ ادبیات قرار دهید. فراموش نکنید که استفاده از فلش کارت می تواند بهترین نتیجه را در این قسمت برای شما به ارمغان آورد. البته که روش های دیگری می تواند متناسب با شما وجود داشته باشد. به همین خاطر سوالات خود را با مشاوران ما در میان بگذارید تا راهکارهای مناسب وضعیت خودتان را دریافت کنیم.

ب) بخش سبک شناسی: در برخورد با این بخش ابتدا شما باید ویژگی تمام سبک ها را گردآوری کنید. نکته اساسی و کلیدی در این قسمت روش گردآوری شما است پس بهتر است بدین منظور در خصوص ویژگی های سبک شناسی از روش تطبیقی استفاده کنید که لازمه این کار جمع کردن اطلاعات در کنار یکدیگر و مقایسه آنها با هم است.

ج) بخش نقد ادبی: سوال این بخش بیشتر جنبه حفظی دارد که خب در بخش مطالب حفظی راهکارهای مناسبی برای این گونه مطالب ارائه شد ولی به خاطر داشته باشید که می توانید برای تصویرسازی بیشتر، نام نویسندگان و منتقدان را به صورت داستانی در ویس خود ضبط کرده و در مواقعی از روز به صدای خود گوش کنید در این روش مطالب برای شما تثبیت می شوند.

د) بخش عروض و قافیه: از جمله بخش های دشوار ادبیات بخش عروض و قافیه است که می طلبد شما با گذاشتن زمان بیشتر به آن مسلط شوید. در قسمت عروض سعی کنید پس از خواندن هر شعر وزن آن را بیان کنید و بهتر است این کار با صدای بلند انجام شود تا صدای خودتان در ذهن شما ماندگار شود. البته استفاده از ضبط صدا نیز در این قسمت بسیار کاربردی است. سعی کنید در دفتر یادداشت خود برای هر مثالی قطعه شعری یادداشت کنید و نکات آن را در کنارش بنویسید. داشتن یک بانک نمونه به پیشرفت شما بسیار کمک می کند.

در قسمت قافیه، بهتر است تمامی نکات مربوطه به قافیه یادگیری شود. برای این کار ابتدا بر اساس ترتیب کتاب خود نکات، قواعد و تبصره‌ ها را کاملاً یاد بگیرید و سپس با تسلط مناسب به سراغ تست زنی بروید.

2-    درس عربی برای مطالعه کنکور انسانی

در برخورد با زبانی که زبان مادری نیست باید نکات خیلی مهمی را مد نظر داشت. معمولاً افراد چندان نمی توانند زبان دیگری را بدون توضیحات فرد دیگری مطالعه کنند و به همین خاطر بهره مندی از کمک افراد دیگر همانند یک استاد اولین و اصلی ترین راهکار پیش برد درس عربی است. با این تفاسیر توصیه های زیر در جهت پیشرفت شما ارائه می شود:

الف) پیش مطالعه کلاسی برای مطالعه کنکور انسانی: اگر مطلبی را قبل از توضیحات فرد دیگری بخوانید چارچوب بحث برای شما مشخص می شود و می دانید که گوینده از چه نقطه ای قصد دارد شروع کند و به چه نقطه ای می خواهد برسد. مهم تر آنکه ممکن است برای شما سوالاتی پیش بیاید که می توانید با توضیحات معلم خود در حین تدریس در پی برطرف کردن آنها باشید و به سرعت یادگیری خود بیفزایید.

ب) توجه به مطالب کلاس برای مطالعه کنکور انسانی: سعی کنید در کلاس درس تمامی نکات ارائه شده توسط معلم خود را بنویسید و یادداشت برداری دقیقی از صحبت های معلم خود داشته باشید بدین خاطر که اولین برخورد شما با مطلب باید کاملا اصولی باشد. اگر مطلب جدید در مرحله اول یادگیری شما کاملاً برای شما تفهیم شود به جرات می توان گفت دیگر در یادگیری آن محتوا در آینده مشکلی نخواهید داشت. پس در کلاس درس ابتدا گوش دهید سپس از معلم خود زمانی برای یادداشت برداری بخواهید.

ج) مطالعه درس در روز یادگیری برای مطالعه کنکور انسانی: خوب تصور کنید پیش مطالعه داشته اید، به کلاس درس رفته اید و حال یاد داشت های خود را دارید؛ در منزل در همان روز تدریس محتوای درسی خود، زمانی را برای مطالعه نهایی اختصاص دهید و تمام نکات آخر و مبهم کتاب درسی خود را مشخص کنید. با مجموعه روش بالا دیگر شما مشکلی در آن قسمت نخواهید داشت.

د) استفاده از کتاب های تست برای مطالعه کنکور انسانی: تطبیق مطالب درسی با تست مقداری در ابتدا برای شما دشوار است و یا آنقدر دشوار است که ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد ولی تهیه کتاب های تست حال یا مطابق با سرفصل های درسی و یا طبقه بندی شده می تواند مشکل شما را برطرف سازد. ابتدا سعی کنید سرفصل مربوطه را در درسنامه خود بخوانید سپس اقدام به تست زنی کنید. زدن تست غلط اصلا موردی ندارد ولی حواس خود را به این نکته جمع کنید که حتما پاسخنامه تست، مطالعه شود و نکات تست زنی ک منجر به برداشت غلط شده‌ اند را در کتاب مطالعاتی خود یادداشت کنید.

 

3-    درس ریاضی برای مطالعه کنکور انسانی

درس ریاضی چندان با حال و هوای کنکور انسانی سازگار نیست و داوطلبان انسانی به نوعی از آن فراری هستند به همین خاطر است که کسانی که از این درس استقبال می کنند معمولاً رتبه های خوبی را از آن خود می کند. در برخورد با درس ریاضی به نکات زیر دقت کنید تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهید:

الف) دقت کافی به تدریس معلم: از همان ابتدای کلاس درس تمام حواس خود را به آموزش معلم معطوف کنید و اولین گام یادگیری خود را بی نقص بردارید. سوالات خود را در کلاس پرسید و نقطه مبهمی را برای خود ایجاد نکنید. با یادداشت برداری و رفع عیب از این مرحله خارج شوید.

ب) حل تمرین های کتاب و حل تمرین های اضافی: در مرحله بعدی تمام تلاش خود را به کار گیرید که تمرین های آن بحث در قالب کتاب درس را کاملاً درست حل کرده و به آنها مسلط شوید. اگر به کتاب درسی خود در آن مبحث به تسلط رسیدید دیگر وقت آن است که در کتاب دیگری تمرین های اضافی حل کنید. البته بسیار عادی است که شما برای انتخاب منابع خود و تهیه کتاب نیاز به راهنمایی داشته باشید. در تمامی این مسیر ما شما را تنها نگذاشته و در کنار شما هستیم پس با استفاده از مشاوره اختصاصی می توانید از آخرین کتب مربوطه مطلع شده و بهترین تصمیم را برای بگیرید.

ج) حل تست های کنکوری: یک کتاب تست مطابق با سرفصل های کتاب درسی خود تهیه کنید و تست زنی مبحث مربوطه را به بعدها موکول نکنید بلکه پس از یادگیری هر مبحث و تسلط کافی بر تمرین ها نیاز است که شما به حل تست بپردازید. پاسخنامه را به دقت بررسی کنید و از زدن تست غلط نترسید.

*در کلیه دروس، قسمت بسیار بزرگی از یادگیری شما مربوط به مرحله تست زنی است. تهیه کتاب های تست مناسب نیاز به مشورتی تخصصی با هم رشته خود دارد. اگر اقدام به خرید کتاب های تست اشتباه بکنید یادگیری شما عمیقاً آسیب می بیند و جبران لطمات آن زمان زیادی را از شما می گیرد پس گذاشتن زمان و صحبت با یک هم رشته ای در یک جلسه مشاوره تخصصی امری کاملا منطقی است. ما در موسسه 3گام سعی می کنیم به کلیه سوالات شما پاسخ دهیم.

*در محتوا به تدریس معلم اشاره شد اما ممکن است شما از این آیتم برخوردار نباشید. پس می توانید با تهیه کتاب های درسنامه دار و یا خرید آموزش های مربوطه این نقصان موجود را برطرف کنید. البته ممکن است شما به خاطر تسلط و پای قوی که دارید بی نیاز از این راهکار باشید پس بیشترین حواس خود را معطوف به تست کرده و رفع عیب کنید.

* در ابتدای تست زنی گرفتن زمان امری چندان مطلوب نیست و روی کیفیت مطالعه شما تاثیر منفی میگذارد. با دیدن تسلط نسبی بر روی مطالب، دیگر می توانید با گرفتن زمان، مدیریت زمان خود را نیز انجام دهید.

*در مرور ریاضی، بیشتر بر روی حل تست تاکید داشته باشید. اگر بخواهید کلیه مباحث را به صورت کلاسی مرور کنید دچار خستگی می شوید و سرعت شما کاهش می یابد در نتیجه بیشترین مرور خود را بر روی تست بگذارید.

چگونه برای کنکور انسانی برنامه ریزی کنیم؟

شاید در مرحله اول تصور کنید که برنامه ریزی کلمه ای است که فقط مربوط می شود به اینکه چه چیزی را در چه زمانی بخوانیم. ولی آیا معنای برنامه ریزی همین است؟ برنامه ریزی یک موضوع تک بعدی نیست بلکه زمانی می گوییم فردی با برنامه ریزی درس می خواند که تک تک گام های خود در مسیر موفقیت را با حساب و کتاب دقیق قرار داشته باشد. برنامه ریزی از مراحل و قسمت های مختلف تشکیل می شود که در ادامه اورده شده است. هم چنین شما می توانید بهترین جدول برنامه ریزی برای کنکور انسانی را مشاهده کنید. 

 

صحبت با مشاور برای مطالعه کنکور انسانی

 

زمانی که می خواهید آشپزی کنید سریعا مواد اولیه را بدون راهنمایی یک آشپز ترکیب کرده و پخت می کنید؟ شما برای یک آشپزی ساده که آینده شما هم به آن بستگی ندارد حداقل از یک آشپز راهنمایی می‌ خواهید. حال می شود بدون پرسیدن نظر یک متخصص در مسیری گام برداشت که آینده شما را می سازد؟!

انتخاب منابع درست برای مطالعه کنکور انسانی

 

با نظر مشاور خود منابع را تهیه کنید. این منابع می توانند کتاب های درسنامه‌ ای و همچنین کتاب های تستی باشند. بدون هیچ کدام از این ها راه چندان راحتی را در پیش نخواهید داشت. پس با نظر مشاور در اولین فرصت کتاب های خود را تهیه کنید.

 شروع به مطالعه و تست زنی برای مطالعه کنکور انسانی

 

با نظر مشاور خود اقدام به شروع مطالعه کنید. انتظار نداشته باشید که بدون راهنمایی یک مشاور بدانید که چه زمانی باید بخوانید، چه زمانی باید مرور کنید، چه زمانی باید تست بزنید، چگونه هایلایت کنید و این قبیل موارد.

 

 شرکت در آزمون های آزمایشی برای مطالعه کنکور انسانی

در مرحله آخر برای سنجش خود و برای مدیریت زمان در آزمون های آزمایشی شرکت کنید، توانایی خود را در محیط شبیه سازی شده بسنجید و کمبود های مطالعاتی خود را متوجه شوید و در پی برطرف کردن آنها باشید.

لازمه تمامی این موارد داشتن یک راهنما است؛ در موسسه 3گام تلاش می شود در کنار یک مشاور، برنامه ریزی دقیق شخصیت خود را دریافت کنید و به سمت موفقیت گام بردارید.

هم چنین شما می توانید برای انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی بررسی های لازم را انجام دهید و برای کسب راهنمایی های دقیق تر با مشاوران تخصصی موسسه 3گام ارتباط برقرار کنید. 

 

جمع بندی چگونه برای کنکور انسانی درس بخونیم؟

 

زمانی که شروع به مطالعه می کنید رویکرد یکسانی نسبت مطالعه دروس مختلف نداشته باشید. دروس حفظی را به سبک خودشان و دروس مفهومی را به شیوه مطلوب و متناسب با آنها مطالعه کنید. در مطلبی که گذشت به تمامی این روش ها اشاره شد و حتی دانستیم که دروسی از جمله ادبیات، عربی و ریاضی باید به شیوه خاص خودشان خوانده شوند تا موفقیت شما در کنکور سراسری تضمین شود. برنامه ریزی برای کنکور انسانی یک امر یک شبه و یک روزه نیست و نمی توان از شما دوست عزیز انتظار داشت که بتوانید یک برنامه ریزی کاملا اصولی را خودتان بدون هیچگونه تجربه انجام دهید. از طریق صحبت با یک هم رشته ای خود می توانید نقصان برنامه خود را متوجه شده و با پشتیبانی کاملاً حرفه‌    ای به سمت هدف خود گام بردارید.