نحوه مطالعه درس مکانیک خاک و مهندسی پی برای کنکور ارشد عمران
نحوه مطالعه درس مکانیک خاک و مهندسی پی برای کنکور ارشد عمران

 

 

نحوه مطالعه درس مکانیک خاک و مهندسی پی

درس مکانیک خاک و در کنار آن مهندسی پی را می توان به جرات از مهم ترین دروس کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران معرفی کرد. برای این که شما هم به این موضوع آگاهی پیدا کنید ممنون میشم که تا پایان این مطلب، همراه بنده باشید .

یکی از منابع ارشد عمران قابل اطمینان برای مطالعه این درس، که طی چند سال اخیر، نتیجه مطلوبی داشته است، کتاب مکانیک خاک و مهندسی پی انتشارات سری عمران می باشد . مکانیک خاک در 9 فصل و مهندسی پی در 4 فصل نوشته شده است که با توجه به منبع مذکور، در ادامه توضیحاتی ارائه خواهم داد .

این دو درس اهمیت بسیار زیادی در کنکور شما دارند. یکی از مهم ترین دلایل این ادعا این موضوع است که شما با مطالعه کردن اصولی و مرور های چند گانه در این دو درس حتما به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست پیدا می کنید و کسب درصد خوب در این دو درس بسیار امکان پذیر است و به هیچ عنوان دور از ذهن نیست. مسئله مهمی که باید گفته شود این است که با توجه به مفاهیم قابل فهم این دو درس، درصد میانگین کشوری بسیار بالایی دارد و اگر شما این درس را به خوبی مطالعه نکنید، نمی توانید تراز خوبی در این درس کسب کنید و همین موضوع سبب می شود تا رتبه خوبی به دست نیاورید. لذا مکانیک خاک و مهندسی پی حتما باید در برنامه شما جایگاه ویژه ای داشته باشند و به هیچ عنوان حتی یک فصل هم از مجموع 13 فصل این دروس حذف نکنید و تمامی فصل ها را با دقت و مرور های چند گانه مطالعه کنید.

این دو درس مفاهیم بسیار قابل درک و فهمی دارند که با توجه به رویکرد جدید طراحان کنکور شما بایستی تمامی این مفاهیم را به خوبی یاد بگیرین و تنها به حفظ کردن فرمول در این مباحث اکتفا نکنید. 

مکانیک خاک و مهندسی پی، مفاهیم بسیار قابل درکی دارند که با توجه به  فصل های 1، 2 و 3 مکانیک خاک کتاب سری عمران، فصول پایه ای برای شروع هستند و حتی میتوان گفت برای درسی مانند مهندسی پی نیز پایه و اساس کار هستند. شاید شما با مراجعه به جداولی که در خصوص اولویت های مطالعه این دو درس طراحی شده اند این فصول ها را در اولویت اول مشاهده نکنید ولیکن باید بگویم که این فصول پایه مطالب درسی هستند و حتما باید آن ها را مطالعه کنید.

اهمیت دروس مکانیک خاک و مهندسی پی در حدی می باشد که شما باید حتما در ابتدای کارتان آنها را کاملا تثبیت کنید و بدانید که این دو درس اهمیت بسیار بالایی دارند. شما قطعا می توانید با مفهومی خواندن این دو درس و حل تست های زیاد به تسلط بسیار خوبی برسید چرا که این دروس مثل جامدات و یا ریاضیات نیستند که از شما انرژی و وقت زیادی بگیرند و از همه مهم تر اینکه هیچ تضمینی هم به شما برای کسب درصد بالا نمی دهند ولیکن در درسی مانند مکانیک خاک، شما حتما می توانید درصد بسیا خوبی کسب کنید لذا اهمیت این دو درس (مکانیک خاک و مهندسی پی) را فراموش نکنید، که از شما انرژی و وقت زیادی بگیرند . درس های جامدات و ریاضیات به دلیل تنوع بالایی که در سوالات دارند، تضمینی به شما برای کسب درصد بالا نمی دهند ولیکن در درسی مانند مکانیک خاک و حتی مهندسی پی، شما با ممارست و حل تست های مناسب، می توانید درصد بسیار خوبی کسب نمائید .

به عنوان نکته آخر توجه کنید که هیچ فصلی نباید حذف شود و شما باید در تمامی فصل های این دو درس به تسلط بسیار خوبی برسید و تلاش کنید تا درصد بالایی کسب کنید .