تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 
تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 

 

 

 

تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 

با انتشار جدول اصلاح و تغییر ضرایب دروس رشته های مختلف توسط سازمان سنجش در چند روز گذشته در دروس و ضرایب بعضی از رشته ها برای کنکور 99 تغییراتی مشاهده شده است و باعث شده در ذهن داوطلبان سوالات زیادی در مورد این تغییرات شکل بگیرد. در این نوشته به بررسی و تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 می پردازیم تا داوطلبان بتوانند شرایط و برنامه ریزی خود را نسبت به این تغییرات عوض کنند و نگرانی های آن ها در این مورد کم شود. سعی شده همه تغییرات ضرایب دروس مجموعه حقوق که برای داوطلبان مهم و حیاتی بوده بررسی شود اما داوطلبان همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانند با ثبت نام رایگان از طریق لینک زیر سوالات و ابهامات خود را از مشاور تخصصی کارشناسی ارشد حقوق بپرسند یا در پایین همین متن در قسمت نظرات، هر گونه نظر یا سوال را برای ما ارسال کنند.
 

 

تحلیل کلی تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99

داوطلبان عزیز قبل از هرچیز توجه داشته باشند که به غیر از  ضریب ها و تغییر آن ها ، به دروس کنکوری هر رشته هم توجه داشته باشند تا در صورت تغییر دروس هم از آن بی اطلاع نمانند. توجه داشته باشید با وجود تغییرات کوچک و بزرگ در دروس و ضرایب در گرایش های مختلف مجموعه حقوق، همچنان اولین و مهمترین مسئله تسلط داوطلبین به دروس خاص هر گرایش هست که باید همچنان مد نظر ایشان قرار گرفته و پیش بروند. چرا که تسلط به هردرس درحد مطلوب و بالا میتواند گامی شتابان به سوی موفقیت در کنکور ارشد مجموعه حقوق باشد.اما ازبابت تحلیل تاثیر تغییر این ضریب ها در هردرس، با توجه به اینکه هر گرایش دروس مخصوص به خود را دارد و هردرس برای هرگرایش ضریب اختصاصی دارد لذا به صورت کلی نمی توان برای هردرس تحلیل ثابت تعریف کرد. چرا که به طور مثال متون حقوقی برای یک گرایش ضریب 2 دارد و برای گرایشی دیگر ضریب 3 و یا مدنی برای گرایشی ضریب 3 دارد د برای گرایشی دیگر ضریب 2 و مسلما به نوبه خود هر درس تاثیر خاصی دارد .

دریک نگاه کلی به گرایش هایی که متون حقوقی و متون فقه برای آنها ضریب 1 داشته و درتغییر جدید به ضریب 2 افزایش پیدا کرده، می توان گفت این دودرس دراین گرایش ها همچنان همپوشانی خود را حفظ کرده اند و داوطلبینی که دردرس متون حقوقی ضعیف هستند و زمان و یا زیربنای یادگیری آن را درمدت باقی مانده ندارند میتواندد با تسلط بر متون فقه برای کسب درصد بالا همچنان شانس قبولی خود را افزایش دهند. اما دراینجا به تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 در تعدادی ازگرایش هایی که متقاضیان بیشتری برای ورود به مقطع ارشد درانها وجود دارد می پردازیم. که البته این تحلیل یک نگاه کلی و اجمالی بوده و برای بررسی دقیق تر باید وضعیت هرداوطلب مورد سنجش قرار گیرد تا بهترین روش برای گزینش دروس مهم در زمان باقی مانده به دست آید. برای اعمال تغییرات در برنامه ریزی متناسب با شرایط شم و با توجه به تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق می توانید از یک جلسه مشاوره رایگان استفاده کنید.

 

 

تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 - گرایش حقوق خصوصی 

مهم ترین نکاتی که داوطلبان گرایش حقوق خصوصی در مورد تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق برای کنکور 99 باید درنظر داشته باشند این است  که درس مدنی همچنان با ضریب 3 جایگاه خود را حفظ کرده است و درمهم بودن آن شکی نیست – اما درس تجارت و متون فقه ازضریب 1 به ضریب 2 ارتقاء پیدا کردند که این میتواند برای عزیزانی که دردرس متون حقوقی پایه ضعیف دارند وضعیت مطلوبی را به وجود آورد. چرا در گذشته تجارت ضریب 1 داشته و درحال حاضر ضریب 2 دارد و هرسوال درست نتیجه دو برابر برای داوطلب حاصل می کند و این میتواند امری مهم باشد. چرا که اکثر دوستان در گرایش حقوق خصوصی به دروس تخصصی مدنی و تجارت و آیین دادرسی مدنی بیش از درس متون حقوقی تسلط دارند. و همچنین اگر درگذشته تجارت با ضریب 1 دربرابر مدنی با ضریب 3 قرار داشت اما درحال حاضر تجارت با ضریب 2 دربرابر مدنی قرار دارد و تسلط بردرس تجارت تاثیر به سزایی در قبولی خواهد داشت که میزان تاثیر آن دوبرابر شده است. که البته این موضوع درخصوص درس متون فقه  هم دربرابر درس مدنی ساری خواهد بود.

 

تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 - گرایش جزا و جرم شناسی 

مهم ترین نکاتی که داوطلبان گرایش جزا و جرم شناسی در مورد تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق برای کنکور 99 باید درنظر داشته باشند این است که باید گفت جایگاه و تحلیل بحث متون حقوقی و متون فقه همانند توضیحات ذکر شده در بالا بوده است. اما راجع به دروس تخصصی این گرایش میتوان گفت تسلط بر دروس جزای عمومی و جزای اختصاصی شانس قبولی داوطلبان را بسیار افزایش می دهد چرا که ضریب این دودرس از 2 به 3 ارتقاء یافته و جایگاه چشمگیری در قبولی خواهد داشت. البته درخصوص درس متون حقوقی و متون فقه نباید این مهم را درنظر دور داشت که باتوجه درنظر گرفتن ضربی 2 برای این دودرس، بنابراین تاثیر آن در آمون 2برابر شده است اما درخصوص درس جزای عمومی و اختصاصی افزایش آن به ضریب 3 باعث تاثیر 1/5 برابر آن درآزمون شده است. که البته همانطور که در توضیحات اولیه هم بیان شد تسلط بردرس متون فقه میتواند همپوشانی با درس متون حقوقی در حد متوسط رو به بالا داشته باشد.

 

 

تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 - گرایش حقوق بین الملل

مهم ترین نکاتی که داوطلبان گرایش حقوق بین الملل در مورد تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق برای کنکور 99 باید درنظر داشته باشند این است که درسال های قبل درس حقوق مدنی ( تعهدات با ضریب 1) جزء دروس کنکوری بود. اما در تغییرات جدید این درس برداشته شده است. بدون درنظر گرفتن وجود یا عدم وجود جایگاه علمی این درس برای متقاضیان حقوق بین الملل باید گفت این درس برای عزیزانی که  تسلط خوبی داشتند سکوی پرتاب خوبی بود چرا که با داشتن ضریبی برابر با حقوق اساسی و بین الملل خصوصی، میتوانست جبران مافات مناسبی داشته باشد. اما درتغییرات ضرایب جدید درس مدنی حذف شده و درس سازمانهای بین المللی با ضریب 2 جایگزین آن گردیده است و ازآنجا که دردوره کارشناسی دانشجویان به درس مدنی بیشتر از درس سازمانهای بین المللی اهمیت می دهند، این قضیه میتواند نقطه عطفی به سوی تخصصی تر شدن رسته ها و شناخته تر شدن دروس در دوره کارشناسی منجر شود. ازسوی دیگر درس حقوق بین المللی عمومی به ضریب 3 افزایش پیدا کرده و تاثیر قبولی آن نسبت به گذشته، ازدرس متون حقوقی بیشتر گردیده است. ضمنا درس حقوق بین الملل خصوصی هم که جزء دروسی بود که میتوانست شانس قبولی داوطلبان را بالا ببرد ازدروس کنکوری حذف گردیده – حقوق اساسی همچنان با ضریب 1 جایگاه خود را حفظ نموده است. بنابراین دو درس حقوق بین المللی و سازمان های بین المللی ازدروس تخصصی میتواند موثرترین دروس در اخذ نتیجه را داشته باشد و متون حقوقی هم همانند گذشته با ضریب 2 وجود دارد.

 

تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق ارشد 99 - گرایش تجارت بین الملل 

مهم ترین نکاتی که داوطلبان گرایش تجارت بین الملل در مورد تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق برای کنکور 99 باید درنظر داشته باشند این است که  متون حقوقی به ضریب 3 افزایش پیدا کرده است که تاثیر ان در کنکور 1/5 برابر بیشتر شده است – دروس مدنی و بین الملل خصوصی و بین الملل عمومی با همان ضریب گذشته خود پابرجاست و اما حقوقی تجارت ازضریب 1 به ضریب 2 افزایش پیدا کرده است که تاثیر آن در کنکور 2 برابر شده است . بنابراین تاثیری همانند درس مدنی در گرایش تجارت بین الملل دارد.