بهترین روش مطالعه آزمون وکالت
بهترین روش مطالعه برای آزمون وکالت

بهترین روش مطالعه برای آزمون وکالت

قبل از هر چیز باید گفت برای قبولی در آزمون وکالت باید همه مطالب درسی و بحث های کتب درسی را مطالعه نمود؛ چرا که نه تنها همه مطالب به یکدیگر مرتبط هستند و زیر بنای یادگیری محسوب می‌گردند، بلکه یادگیری هر مطلب این امکان را به داوطلب می‌دهد که بتواند تستهای بیشتری را در جلسه آزمون پاسخ دهد. پیشنهاد مشاوران دپارتمان تخصصی آزمون وکالت 3گام به داوطلبان یادگیری صفر تا صد همه مطالب می باشد؛ اما گاهی داوطلبان با کمبود وقت مواجه می‌شوند واین سوال برایشان پیش می‌آید که در این فرصت محدود چه مطالبی باید خوانده شود و اولویت با چه مطالبی است. به همین دلیل مشاوران ما در این مطلب، بهترین روش مطالعه برای آزمون وکالت را هم برای داوطلبانی که زمان کافی برای یادگیری دارند و هم داوطلبانی که می خواهند در مدت زمان محدود به موفقیت برسند، توضیح داده ا ند. 

 

برای ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی آزمون وکالت، ارتباط با مشاور متخصص و دریافت یک جلسه مشاوره به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 

آن دسته از داوطلبان که از قبل مطالعه داشتند به طبع در فرصت باقیمانده باید همه مطالب را مرور نمایند تا تسلط آنها بیشتر گردد اما داوطلبانی که در فرصت کم قصد شروع مطالعه یا تکمیل مطالعه را دارند می‌توانند با اولویت بندی زیر به کار خود ادامه دهند . لازم بذکر است که این اولویت بندی براساس آزمون های سنوات قبل بوده و به طور صد درصد نمی توان گفت در سال های آتی هم به همین صورت خواهد بود.

مدنی: مدنی 3 و 4 و6 و 7 و 8 و 5 و2 و1

آیین دادرسی مدنی: آیین دادرسی مدنی 2 و 3 و 1

تجارت: تجارت 2 و 3 و 4 و 1= البته تجارت 2 و 3 را می‌توان در یک ردیف اولویتی قرار داد

جزای عمومی: جزای عمومی 2 و3 و 1

جزای اختصاصی: جزای اختصاصی 1 و 3 و2

آیین دادرسی کیفری: آیین دادرسی کیفری 2 و 1

 

مطالعه یک مطلب بسیار مهم: قبولی در آزمون وکالت 

 

برخلاف تصور عده ای که رشته حقوق را رشته ای کاملاً تئوری می‌دانند باید گفت این رشته کاملاً عملی و کاربردی بوده و برای درک بهتر آن باید در میدان عمل آن را آموخت. از همین رو بهترین روش مطالعه برای آزمون وکالت برای آن دسته از داوطلبانی که زمان کافی برای یادگیری عملی را دارند، طی کردن همین مسیر در کنار مطالعه مطالب تئوری برای آموختن و تسلط در این رشته می باشد.

اما بهترین روش مطالعه برای آزمون وکالت برای داوطلبانی که شرایط و یا زمان کافی برای یادگیری عملی ندارند، دقت به مفهوم کلمات به هنگام مطالعه ی مطالب تئوری است؛ چرا که گاهی عدم آگاهی به مفهوم یک کلمه باعث می‌گردد برداشت از متن متفاوت گردد.

از سوی دیگر داوطلبان عزیز باید در هنگام مطالعه متون حقوقی (همزمان و یا بعد از یادگیری مفهوم متن)، در ذهن خود برای موضوع یا مفهوم متن یک شبیه سازی انجام دهند ویا در قالب مثال آن را فرا گیرند.

همچنین می توانند آن متن را برای فردی و یا اگر فردی وجود ندارد برای خود، به صورت غیر کتابی توضیح دهند تا مشخص گردد که آیا مطلب را فراگرفته اند یا نه و در صورت فراگیری آیا قدرت تفسیر و بیان آن را دارند یا نه. این موضوع در جایی به کار می‌آید که داوطلب مطلب حقوقی را خوانده و یاد گرفته است ولی در هنگام تست زنی، قدرت تطبیق سوال تست با مفاهیم حقوقی مربوطه را ندارد و به همین علت در پیدا کردن گزینه های صحیح که معمولاً بین دو گزینه اتفاق می‌افتد، دچار تردید خواهد شد.