مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی 99

 

 

 

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی 

همانطور که در بحث معرفی کارشناسی ارشد مدیریت  گفته شد در حال حاضر کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از رشته های جذاب بین رشته ای می باشد. این رشته در میان فارغ التحصیلان رشته های مختلف فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی همواره علاقمندان خاص خود را داشته است. به همین دلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در هر سال، جزء پرطرفدارترین و پرجمعیت ترین کنکورهای مقطع کارشناسی ارشد می باشد. این وضعیت مسلما نشان دهنده رقابت بالا برای قبولی در دانشگاه های برتر سراسری می باشد. در این مطلب سعی می کنیم همزمان با مشاوره ای جامع و مرحله به مرحله، نحوه ی مشاوره و برنامه ریزی را در موسسه 3گام برای کنکور کارشناسی مدیریت بازرگانی توضیح دهیم. همچنین ویژگی های یک برنامه ریزی خوب را برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ارائه دهیم.

همانطور که اشاره شد کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، جزء رشته های پر طرفدار کنکور کارشناسی ارشد می باشد. جذابیت این رشته، به دلیل به وجود آمدن هر چه بیشتر فرصت های شغلی مختلف و بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. بازار کار این رشته رو به رشد می باشد و با توجه به وضعیت نه چندان جالب بازار کار برخی رشته ها مخصوصا در رشته های فنی مهندسی هر ساله در حال افزایش است این نکته مشخص می کند که برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت باید گام های محکم و صحیحی برداشت که مسلما مهم ترین گام در این زمینه برنامه ریزی خوب و متناسب با شرایط هر داوطلب و استفاده مناسب از مشاوره می باشد. این موضوع هم برای داوطلبانی که در رشته مدیریت بازرگانی با رشته های مرتبط تحصیل کرده اند و هم برای داوطلبانی که قصد تغییر رشته به کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را دارند، اهمیت دارد. در ادامه ویژگی های یک برنامه ریزی خوب را برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی توضیح می دهیم.

 

به طور کلی برای داشتن یک برنامه ریزی خوب برای کنکور کارشناسی ارشد باید نکات زیر را در نظر بگیریم و با کلیک به روی هر قسمت می توانید سریعا به بخش توضیحات آن قسمت منتقل شوید.

 

 

 

مرحله صفر: مشاوره انتخاب رشته و گرایش صحیح برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد

مرحله اول: انتخاب منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی طبق شرایط هر فرد

مرحله دوم: برنامه ریزی و نحوه مطالعه کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

اهمیت داشتن مرور در برنامه ریزی برای تضمین قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

جمع بندی صحیح و رسیدن به تسلط در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

اهمیت انعطاف پذیری برنامه ریزی برای عدم خستگی و یا جبران عقب ماندگی ها

نتیجه گیری نهایی برای برنامه ریزی و مشاوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

 

مرحله صفر: انتخاب رشته و گرایش صحیح برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 

مسلما قبل از آغاز هرگونه فرآیند مشاوره و برنامه ریزی کارشناسی ارشد، ابتدا باید هدف خود را از شرکت در این کنکور مشخص کنید. این کار به ظاهر پیش و پا افتاده بسیار به شما کمک می کند و به شما دید بهتری برای ادامه راه می دهد.

درصد بسیار بالایی از داوطلبان در انتخاب هدف سردرگم هستند یا به دلیل حجم اطلاعات کمی که در اختیار دارند، تعیین هدف برایشان دشوار است. این داوطلبان بعد از صحبت با مشاوران دپارتمان ارشد مدیریت 3گام معمولا وضعیت بهتر و دید صحیح تری نسبت به کنکور کارشناسی ارشد پیدا میکنند. مشاوران ما همواره این نکته را با این داوطلبان یادآور می شوند که برای قایقی که هدف ندارد هر بادی باد مخالف است؛ پس باید سعی کنید ابتدا هدف خود را از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترسیم کنید و بعد با توجه به آن، به انتخاب رشته و گرایش کارشناسی ارشد بپردازید.

 اگر همچنان در هدف و یا رشته و گرایش انتخابی خود برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت، تردید دارید می توانید با ثبت نام از طریق لینک زیر یک جلسه مشاوره و صحبت با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت رزرو نمایید.

 

 

 

مرحله اول: انتخاب منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی طبق شرایط هر فرد

بعد از اطمینان از رشته و گرایش خود، اگر همچنان مایل بودید که در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی شرکت کنید، باید منابع درست و مناسب با سطح خود را داشته باشید.

 اولین مرحله برای شروع یک برنامه ریزی خوب، انتخاب منابع درست می باشد؛ چرا که بدون انتخاب بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی که متناسب با سطح شما باشد، برنامه ریزی با هر سطحی از دقت می تواند منجر به شکست شود.

 

انتخاب منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بزرگانی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول داوطلبانی هستند که در رشته های مرتبط با رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده اند. دسته دوم داوطلبان تغییر رشته ای هستند که کاملا از رشته و زمینه غیر مرتبط، وارد عرصه ی کنکور ارشد مدیریت بازرگانی شده اند.

واضح است که منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، برای این دو دسته از داوطلبان کاملا متفاوت است. حتی دو داوطلبی که با زمینه یکسان وارد فضای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی می شوند، مطمئنا در دروس مختلف سطح علمی یکسانی ندارند و این مسئله در انتخاب منابع صحیح تاثیرگذار خواهد بود.

 زمانی که هر فرد در برنامه ریزی خود به مطالعه یک درس اختصاص می دهد و اهمیت آن درس خاص در نقشه راهی که برای خود ترسیم کرده است، نکته دیگری است که می تواند در روند انتخاب منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، تاثیرگذار باشد؛ چرا که ممکن است با توجه به نحوه محاسبه تراز کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، یک داوطلب روی درسی حساب ویژه باز کرده باشد و بخواهد در آن درس درصد بالایی کسب کند ولی داوطلبی دیگر همان درس را فقط برای گرفتن حداقل درصد مطالعه کند یا حتی آن درس را حذف نماید.

پس به طور کلی باید دو مولفه ی اصلی، یعنی سطح علمی در آن درس و زمان متوسطی که  می خواهیم مطالعه کنیم را در نظر بگیریم؛ اما در درجه اول باید یک نقشه راه و استراتژی برای برنامه ریزی خود داشته باشیم و طبق آن منابع را انتخاب کنیم؛ چرا که قطعا در شرایط کاملا یکسان، با توجه به انگیزه و هدف داوطلب از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و انتظار او از خودش برای قبولی در این رشته، منابع مناسب کاملا تغییر خواهند کرد.

 

 

 

سوالات پر تکراری که داوطلبان موسسه از مشاور تخصصی این رشته می پرسند معمولا در مورد منابع مناسب کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی می باشد. مثلا سوال می کنند که اگر پک کامل منابع کنکور ارشد مدیریت بازرگانی مدرسان شریف را خریداری کنم می توانم موفق به کسب رتبه خوب در کنکور ارشد مدیریت بازرگانی بشوم یا خیر؟ یا می پرسند که کتاب های نگاه دانش بهتر است یا مدرسان شریف یا پارسه؟ که مسلما اگر از ابتدا این تیتر را دنبال کرده باشید شما هم می توانید پاسخ آن ها را بدهید. برای توضیحات تکمیلی ذکر این نکته ضروری است که انتخاب منابع مناسب کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کاری کاملا تخصصی است. برای این کار هم باید سطح داوطلب در دروس مختلف به درستی مشخص شود و هم این که با توجه به سطح داوطلب، مشخص شود که کدام کتاب برای او مناسب تر است.

همچنین برخی از داوطلبان سوال می کنند که اگر منابع داوطلبان رتبه برتر کنکور ارشد بازرگانی را تهیه کنند می توانند موفق شوند یا خیر؟ پاسخ ما به این داوطلبان این است که با توجه به بازاری که در حال حاضر برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی وجود دارد، موسسات و انتشارات متعددی در این حوزه فعالیت می کنند و مطمئنا در هر درس بیش از دو منبع خوب برای مطالعه وجود دارد؛ اما با توجه به توضیحات بالا مسلما این خوب بودن نسبی خواهد بود و برای هر داوطلبی مناسب نیست. حتی اگر همه داوطلبان رتبه برتر، یک منبع را خوانده باشند باز هم دلیل خوبی برای انتخاب آن منبع نمی باشد. به دو دلیل:

  1. اکثر داوطلبان رتبه برتر با توجه به زمانی که برای مطالعه کنکور وجود دارد که معمولا کمتر از یک سال است، فرصت مطالعه و بررسی همه منابع را نداشته اند؛ پس نظر دقیقی در این زمینه نمی توانند بدهند.
  2. همین داوطلبان رتبه برتر اگر بدانند با اختصاص زمان کمتر و بهره وری بیشتر در مطالعه منبعی غیر از منبعی که خوانده اند، به همان درصد می رسیدند، مسلما منبع دیگری را انتخاب می کردند. البته این به معنای این نیست که همه داوطلبانی که موفق به کسب رتبه خوب در کنکور ارشد مدیریت بازرگانی شده اند، منابع را اشتباه انتخاب کرده اند؛ اما مسلما داشتن مشاور با تجربه و متخصص، زمان شما را برای اطلاع از بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت بازرگانی به حداقل ممکن می رساند. علاوه بر این مشورت با مشاوران متخصص و خبره از هزینه های جبران ناپذیر مالی، زمانی و روانی که تعویض منابع خواهد داشت، جلوگیری می کند.

 

 

ما در تیم تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ارشد مدیریت 3گام همه منابع جدید و موجود را از انتشارات مختلف بررسی و با سرفصل ها و تغییرات هر ساله کنکور مقایسه می کنیم. همچنین همواره در تلاشیم که با شناخت کامل از منابع مختلف، بتوانیم منابع را متناسب با سطح هر داوطلب معرفی نماییم.

 

علاوه بر این در سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی 3گام، کتاب هایی که برای افراد مختلف مناسب است می باشد را در قسمت مدیریت کتاب ها قرار می دهیم تا مشاوره و برنامه ریزی که داوطلب دریافت می کند مناسب با همان منبعی باشد که برای او انتخاب شده است. در تصویر زیر بخشی از قسمت مدیریت کتاب ها را در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام مشاهده می کنید.

 

مدیریت کتاب ها در پنل برنامه ریزی
مدیریت کتاب ها در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام

 

مرحله دوم: برنامه ریزی و نحوه مطالعه کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

تا این قسمت از توضیحات، تقریبا مقدمات داشتن برنامه ریزی مناسب برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی را متوجه شده اید؛ اما می توان گفت اصلی ترین بخش موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد، همین برنامه ریزی است.

کم نبودند داوطلبانی که با انگیزه بالا و هدفی مشخص پا به عرصه کنکور گذاشته اند، با وسواس زیاد، منابع را انتخاب کرده اند و مطالعه به ظاهر مناسبی هم داشته اند اما در آخر نتیجه دلخواهشان را نگرفته اند.

به جرات می توان گفت مشکل این دسته از داوطلبان نداشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور ارشد یا عدم اطلاع از نحوه صحیح مطالعه می باشد. طبق بررسی های تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام، یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت رتبه های برتر، داشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی و اطلاع از نحوه مطالعه صحیح همراه با مرور و دوره مناسب بوده است و بزرگترین دلایل عدم موفقیت در کنکور ارشد هم به نداشتن برنامه ریزی صحیح بر می گردد.

 

 

 

برای داشتن یک برنامه ریزی خوب باید به چند نکته مهم دقت کنید:

 

اهمیت زمان بندی و مدیریت زمان در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی

در یک برنامه ریزی خوب باید کل ساعات متناسب با توان فرد و طول هر وعده مطالعاتی باید استاندارد باشد. باید بعد از هر چند دقیقه مطالعه، استراحت مناسبی هم داشت. به صورت کلی باید زمانی که برای هر درس در برنامه ریزی می گذاریم، متناسب با اهمیت آن در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت باشد؛ اما ممکن است داوطلب در درسی که از اهمیت بالایی برخوردار است، قوی باشد که در این صورت می تواند با یک نسبت درست، از ساعت مطالعه این درس کم کند و به بقیه ی دروس اختصاص دهد. با توجه به این که یادگیری در افراد مختلف متفاوت است، این نکته هم می تواند اهمیت داشته باشد که در کدام بخش از روز، یادگیری برای شما بهتر اتفاق می افتد.

در پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی 3گام این امکانات برای کمک  به برنامه ریزی بهتر در نظر گرفته شده که در عکس های زیر می توانید مشاهده کنید.

 

زمان بندی پنل برنامه ریزی
زمان بندی پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام

 

در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی 

نکته ی دیگری که تا حدودی در بالا به آن اشاره شد و در برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد، در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف می باشد. چرا که داشتن آگاهی درست از  نقاط قوت و ضعف در دروس مختلف کنکور ارشد، می تواند کاملا مسیر برنامه ریزی شما را مشخص کند و در طول زمان هم با بررسی این نکات و همچنین آنالیز مقدار پیشرفت می تواند جهت ‌دهی مناسبی به برنامه شما بدهد.

 

پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و سنجش آن در طول زمان، یکی از کارهایی است که معمولا داوطلبان در آن دچار مشکل می شوند که ما در تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام با کنکورهای مختلف این بررسی را انجام می دهیم و توسط پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی 3گام این نقاط قوت و ضعف را در برنامه ریزی در نظر می گیریم.

 

 

 

در تصویر زیر می توانید این قابلیت پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام را مشاهده کنید.

 

نقاط قوت و ضعف در پنل برنامه ریزی
نقاط قوت و ضعف در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام

 

حذف درس و سر فصل برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

نکته دیگری که از تحلیل مناسب کنکور حاصل می شود و در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی باید در نظر بگیرید، حذف سرفصل ها یا حتی یک تا چند کتاب به طور کامل از روند مطالعه با توجه به نقاط قوت و ضعف خود و زمان مطالعه است که در دو قسمت بالا توضیح داده شد. این کار هم می تواند موجب افزایش بهره وری شما شود و هم در صورت عدم تحلیل مناسب کنکور کارشناسی ارشد مدیریت، می تواند آسیب جدی به روند پیشرفت و نتیجه گیری شما وارد کند.

 تیم مشاوره و برنامه ریزی3گام با تحلیل کنکور ارشد مدیریت بازرگانی سال های گذشته و همچنین با پیش بینی نسبی و پیدا کردن روند کلی کنکور ارشد بازرگانی، این اطلاعات را از طریق پنل مشاوره و برنامه ریزی هوشمند 3گام، در برنامه ریزی شما لحاظ می کند. برای مثال در بخش اهمیت فصول با توجه به وضعیت و زمان داوطلب ممکن است نیاز باشد فقط فصول خیلی مهم مطالعه شود یا در بخش مدیریت سر فصل ها شاید نیاز باشد سرفصلی حذف شود یا اینکه با توجه به اهمیت سرفصل های مختلف در بودجه بندی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، بعضی سرفصل ها بدون لطمه خوردن به توالی بحث، زودتر مطالعه شود که در پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی 3گام این امکانات قرار داده شده است.

 

 

 

حذف سرفصل ها در پنل برنامه ریزی
حذف فصول در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام

 

سرفصل ها و سرفصل های حذف شده در پنل برنامه ریزی
سرفصل ها و سرفصل های حذف شده در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام

 

 

 

آنالیز برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی 

طبیعتا بعد از انجام همه مراحل در برنامه ریزی خود باید برنامه هم به صورت کلی در ابتدای برنامه ریزی و هم در بازه های زمانی مختلف بررسی شود تا مشخص شود برنامه ریزی از استانداردهای لازم برخوردار است یا خیر؟ این آنالیز برنامه ریزی مخصوصا به دلیل محدودیت زمانی که معمولا داوطلبان با آن درگیرند، خیلی کمک کننده خواهد بود. گاهی ممکن است برنامه ای در نگاه اول بسیار خوب باشد و داوطلب حس کند بدون احساس فشار می تواند کاملا آن را اجرا کند؛ اما با یک بررسی اجمالی ممکن است متوجه شود برنامه او تا زمان کنکور تمام نخواهد شد و حتی یک بار هم نمی تواند دروس را مرور نماید. از طرفی هم ممکن است برنامه ای داشته باشد که به داوطلب فشار بیاورد که زودتر از زمان استاندارد، دروس و مرور جامع را تمام کند. این برنامه هم باعث می شود که داوطلب دچار خستگی شود و باز هم نتواند نتیجه لازم را بگیرد.

 

تیم مشاوره و برنامه ریزی موسسه 3گام با استفاده از آنالیز پنل هوشمند 3گام تمام این نکات را بررسی می کنند و برنامه ای به شما ارائه می دهند که هم دروس را در بازه ای مناسب به اتمام برسانید هم بتوانید به موقع به مرور جامع و جمع بندی برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی برسید.

 

 

 ضمن اینکه در این قسمت از پنل، زمان اتمام مطالعه هر کتاب به شما داده می شود و شما می توانید متوجه شوید با زمانی که در هر روز برای مطالعه روزانه خود اختصاص می دهید تا چه زمانی می توانید یک دور منابع کنکور ارشد مدیریت بازرگانی را بخوانید و مرور مجدد این دروس چقدر طول خواهد کشید.

 

آنالیز برنامه ریزی پنل مشاوره و برنامه ریزی
آنالیز برنامه ریزی پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام

 

  اهمیت داشتن مرور در برنامه ریزی برای تضمین قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

در مطالب قبلی هم توضیح داده شد که برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی، زمانی خوب است که به همراه مرور مناسب باشد که ضمن رسیدن به تسلط، بتوانید در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موفق شوید. در واقع مهم نیست چقدر استعداد و یا چه مقدار پیش زمینه در دروس مختلف دارید و یا چند ساعت مطالعه بیشتر نسبت به دیگر داوطلبان کنکور ارشد مدیریت بازرگانی داشته اید، در نهایت موضوعی که باعث تمایز  شما از دیگر داوطلبان می شود، مرورهایی است که انجام داده اید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هر مروری هم نمی تواند قبولی شما را در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی تضمین کند. این مرورها باید با فواصل زمانی منظم و مناسب با حجم درسی که مطالعه شده است باشد تا بتواند بیشتر اثر را داشته باشد.

 

مشاوران ما در مرکز تخصصی مشاوره و برنامه ریزی 3گام جدا از برنامه ریزی روزانه، برنامه ای برای مرور به شما خواهند داد. در واقع اساس برنامه ریزی با پنل هوشمند 3گام، برنامه ریزی مبتنی بر مرور است.

 

 

 

با پنل برنامه ریزی 3گام در یک زمان مشخص و در مقایسه با داوطلبی که خودش برنامه ریزی انجام داده است می توانید هم به میزان بیشتری مطالعه کنید و هم تعداد مرورهای بیشتر و مناسب تری داشته باشید. مسلما این یکی از مزیت های استفاده از طرح های مشاوره و برنامه ریزی 3گام برای کنکور ارشد می ‌باشد.

 

  جمع بندی دروس کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

هر داوطلب برای رسیدن به رتبه خوب در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، باید بعد از مطالعه و مرور مناسب حتما زمانی را برای جمع بندی صحیح دروس و منابع مختلف در نظر بگیرد تا بتواند با ذهنی آماده و تسلط کافی در جلسه کنکور کارشناسی ارشد حاضر شود. هر چقدر که در طول مدت مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی، نکات گفته شده را رعایت کرده باشید کار شما برای جمع بندی راحت تر خواهد بود.

 

  اهمیت انعطاف پذیری برنامه ریزی برای عدم خستگی و یا جبران عقب ماندگی ها

در برنامه ریزی بلند مدت خود باید حتما این نکته را در نظر بگیرید که روزهایی در پیش خواهید داشت که بازدهی شما به اندازه همیشه نخواهد بود، مخصوصا که هر چه بیشتر از شروع مطالعه بگذرد طبیعی است که تا حدودی احساس خستگی کنید و یا به هر دلیلی غیر از این موارد نتوانید به برنامه ای که داشتید پایبند باشید؛ در اینجا ذکر این نکته الزامی است که برنامه ریزی واقع بینانه تا حدودی این مشکل را برطرف می کند اما مشکل کاملا از بین نمی رود و شما باید انعطاف در برنامه ریزی را در نظر بگیرید و برای آن مواقع از قبل در ذهن خود راهکار داشته باشید. یک جلسه مشاوره انگیزشی هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

 پنل مشاوره و برنامه ریزی هوشمند 3گام  با قابلیت ثبت گزارش کار، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که اگر موفق به اجرای بخشی از برنامه ی خود نشدید، با ثبت گزارش کار آن را در برنامه ی روزهای بعد مطالعه کنید. طبیعتا با این کار آنالیز برنامه ریزی شما هم تغییر می کند و می توانید مشاهده کنید که آن مقدار عمل نکردن به برنامه ریزی چقدر باعث عقب افتادن شما شده است.

 

 

 

  نتیجه گیری نهایی برای مشاوره و برنامه ریزی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

پس به طور کلی می توان گفت پنج عامل اساسی در مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت، تاثیرگذار خواهد بود :

خود داوطلب: این که پیش زمینه داوطلب و رشته تحصیلی او چه بوده است، مسلما در نقاط قوت و ضعف، زمان و شرایط برنامه ریزی تاثیرگذار خواهد بود.

مثلا از داوطلبی که از رشته های فنی، قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را داشته باشد انتظار می رود درس ریاضی و آمار را در سطح خوبی پاسخ بدهد؛ اما مسلما در درس های تخصصی، زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

اهمیت دروس:  اهمیت دروس با ضریب آنها در کنکور مشخص می شود. برای مشاهده ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کلیک کنید.

طبیعی است که درسی که بالاترین ضریب را داشته باشد از اهمیت بالاتری برای مطالعه برخوردار است و به همین نسبت از اهمیت آن تا درسی که کمترین ضریب را دارد، کم می شود. این موضوع می تواند به ما کمک کند که در برنامه ریزی خود کل زمانی را که می خواهیم به مطالعه تخصیص بدهیم را با نیم نگاهی به این اهمیت دروس بسنجیم.

حجم درس: علاوه بر اهمیت درس، حجم یک درس هم در برنامه ریزی کنکور ارشد تاثیرگذار است. به عنوان مثال برای دو درس با اهمیت یکسان، باید تصمیم گیری کنید که برای درسی که حجم بیشتری دارد چگونه زمان اضافی اختصاص دهید و آیا این کار به صرفه هست یا خیر.

مرور: در مورد اهمیت داشتن مرور در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت به تفصیل صحبت شد. همواره در نظر داشته باشید، مطالعه هر چقدر هم که با کیفیت و خوب باشد بدون مرور مناسب به موفقیت منجر نمی شود.

زمان: واضح است که به نسبتی که یک فرد برای مطالعه روزانه یا هفتگی می تواند وقت بگذارد، نوع برنامه ای که باید داشته باشد، متفاوت خواهد بود. برای مثال برنامه داوطلب شاغل که روزانه هشت ساعت در محل کار است با داوطلبی که وقت کاملا آزاد دارد، باید متفاوت باشد تا بتوانند به موفقیت برسند.

مواردی که در بالا اشاره شد بدیهی ترین عوامل تاثیر گذار در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت بازرگانی است. قطعا موارد بیشتری می توان نام برد که با توجه به شرایط افراد متفاوت روی برنامه ریزی تاثیرگذار است.

 ما در تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام تمام مراحل گفته شده را در نظر می گیریم و طبق شرایط خاص هر داوطلب به او برنامه ای می دهیم.

 

برنامه ریزی  با پنل هوشمند 3گام به صورتی است که داوطلب تنها دغدغه ی عمل به آن را دارد و نگرانی بابت داشتن برنامه مناسب ندارد. همچنین می تواند وقت خود را به جای برنامه ریزی، به مطالعه اختصاص دهد تا به بهترین نتیجه ممکن در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی برسد.