مهاجرت تحصیلی سوئد | نحوه گرفتن بورسیه سوئد
مهاجرت تحصیلی سوئد | نحوه گرفتن بورسیه سوئد

 

 

مهاجرت تحصیلی سوئد | نحوه گرفتن بورسیه سوئد

مهاجرت تحصیلی، زمینه ساز پیشرفت های بسیار زیادی برای دانشجویان است. مهاجرت های تحصیلی در سال های اخیر رایج شده است. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در دیگر کشورهای خارجی را دارید، بهتر است ابتدا درباره‌ی کشورهای گوناگون و دلایل محبوبیت آن‌ها مطالعه کنید به صورتی که صفر تا صد اپلای و اخذ بورسیه تحصیلی را بدانید و بتوانید از دانسته های خود در جهت مثبت استفاده و برای اخذ ویزای تحصیلی یا حتی بورسیه تحصیلی کشور مورد نظر خود اقدام کنید. کشور سوئد در شمال اروپا واقع شده و به همین دلیل از آب و هوا سردی برخوردار است. کشور سوئد به دلیل داشتن سطح کییفیت بالا زندگی، سیستم آموزشی عالی و .... یکی از مقصدهای مناسب برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل هستند. زبان کشور سوئد، سوئدی است اما زبان انگلیسی در این کشور رایج است. کشور سوئد هم مرز با دریای بالتیک است و از غرب با کشور نروژ همسایه است. سوئد دارای مرزهای دریایی با کشورهای دانمارک، آلمان، لهستان، روسیه، لیتوانی و استونی است. کشور سوئد دارای مساحت 450 هزار کیلومتر مربع است و جمعیت این کشور 10 میلیون نفر می باشد. پایتخت کشور سوئد استکهلم است و زبان های رایج در این کشور علاوه بر زبان سوئدی و انگلیسی، زبان های آلمانی شمالی، دانمارکی و نروژی است. کشور سوئد دارای اقتصادی پیشرفته است و همانطور که در ابتدا گفتیم سطح کیفیت زندگی در سوئد بالا است و هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشور هایی مانند اتریش، آلمان و هلند بالاتر است و امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تنها امکان پذیر است که به شرایط اخذ آن به صورت کامل در این مطلب می پردازیم.

همانطور که می دانید مهاجرت از راه های بسیاری امکان پذیر است اما در این مقاله به ببرسی مهاجرت تحصیلی و نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی سوئد ی پردازیم.

 

شرایط اخذ و بورسیه تحصیلی سوئد

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا

انواع بورسیه تحصیلی در کشور سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد و مدارک مورد نیاز آن

بورسیه تحصیلی سوئد و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد و انواع ویزای تحصیلی کشور سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد و مزایای تحصیل در کشور سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد و محدودیت سنی برای تحصیل

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد

 جدول رتبه بندی دانشگاه های سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد و هزینه های زندگی

بورسیه تحصیلی و آب و هوای سوئد

 

 

شرایط اخذ و بورسیه تحصیلی سوئد

قبل از پاییز سال 2012 کشور سوئد تحصیل رایگان برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم کرده بود اما پس از این تاریخ نسبت به قانون جدید تحصیل رایگان برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا را برداشت که کشور ایران نیز شامل این قانون می شود. با این حال امکان اخذ بورسیه تحصیلی در  این کشور وجود دارد که بورسیه های تحصیلی کشور سوئد علاوه بر هزینه های تحصیل، مخارج زندگی را نیز تامین می کند. دانشگاه های سوئد دارای با کیفیت ترین و پیشرفته ترین برنامه های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی مثل مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

 

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئد و اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع امکان پذیر نیست اما به بررسی مدارک و شرایط لازم آن می پردازیم. تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی داشتن مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است به دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نیازمند حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 هستید. تحصیل در مقطع کارشناسی سوئد 3 الی 4 سال طول می کشد و باید 180 واحد را با موفقیت بگذرانید. ترم های تحصیل در مقطع کارشناسی در ماه های ژانویه و سپتامبر برگزار می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی در کشور سوئد می توانند علاوه بر تحصیل، اجازه 10 ساعت کار در هفته را داشته باشند و درآمدی بین 8 تا 13 یورو را به دست آورند

رشته های تحصیل کارشناسی در سوئد به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

رشته های دانشگاهی

رشته های دانشگاهی همان رشته های مقطع کاردانی  هستند که طول مدت آن ها یک الی دو سال است. این رشته های دانشگاهی برای آن دسته افرادی است که قصد دارند مهارت های حرفه ای را فرا بگیرند اما نمی خواهند برای دریافت مدرک کارشناسی چند سال زمان بگذارند. این رشته های دانشگاهی در دانشگاه های سوئد در قالب کورس ارائه می شود.

رشته ها کارشناسی

رشته های کارشناسی رشته هایی هستند که ماهیت آکادمیک دارند و معمولا طول این رشته ها 3 الی 4 سال است.  در دوره های کارشناسی تمرکز معمولا بر روی درس های تئوری است تا عملی اما در این جنبه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی شما دارد. در کشور سوئد رشته های دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی و خصوصی تدریس می شود.

 مدارک و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

  • مدارک دیپلم گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه، کارنامه های تحصیلی دوره دبیرستان، گواهینامه و کارنامه دوره پیش دانشگاهی
  • نیازمند مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس 6.5 و یا تافل حداقل 90
  • دارای مدرک زبان سوئدی B1
  • پاس کردن درس ریاضی جزو پیش نیازهای پذیرش در دانشگاه های سوئد است.
  •  داشتن رزومه
  • طول دوره: بستگی به انتخاب رشته های دانشگاهی یا کارشناسی بین 1 الی 4 سال
  • امکان کار پاره وقت به مدت 10 ساعت در هفته

 

 

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

همانطور که گفته شد شانس اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بالا تر از کارشناسی است و در حال حاضر 900  فرصت بورسیه در این مقطع برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. می توان گفت تمامی رشته های فنی مهندسی، علوم تجربی، رشته های علوم انسانی، بیزینش و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس و ارائه می شود پس قطعا داوطلب باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 به بالا باشد. سوئد 38 دانشگاه معتبر دارد که حدود 600 رشته به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. در طول تحصیل دانشجویان می توانند بیمه رایگان دریافت کنند و از خوابگاه های دانشجویی بهره مند شوند.

دوره های کارشناسی ارشد در سوئد 2 ساله است و باید 60 تا 120 واحد درسی بسته به نوع دوره کارشناسی ارشد 1 سال یا 2 سال بگذرانند.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در سوئد به دو صورت امکان پذیر است. دوره کارشناسی ارشد نظری و دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی. در هر دوره دانشجو باید پایان نامه خود را جهت فارغ التحصیلی ارائه دهد.

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می توانند علاوه بر تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.

 

تعدادی از بورسیه های تحصیلی در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

  • BTH Scholarships
  •  Chalmers University of Technology scholarships
  •  Dalarna University scholarships
  •  Halmstad University scholarships
  •  KTH Royal Institute of Technology scholarships

 

مدارک و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

  • طول دوره کارشناسی ارشد: 1 الی 2 سال
  • تعداد واحدها: بین 60 الی 120 واحد بستگی به نوع دوره کارشناسی ارشد دارد
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 به بالا
  • دارای مدرک زبان سوئدی B2
  •  داشتن رزومه علمی قوی
  • داشتن توصیه نامه از اساتید کارشناسی
  • امکان کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته

 

 

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا

می توان گفت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا مهم ترین و اصلی ترین بورسیه کشور سوئد محسوب می شود که دانشجویان به دنیال گرفتن این بورسیه هستند. تحصیل در دانشگاه های سوئد در دوره دکترا به زبان انگلیسی است و دوره تحصیل دکترا در سوئد حدود 4 سال است که نیازمند گذراندن 240 واحد درسی است. تحصیل در مقطع دکترا با اخذ بورسیه تحصیلی شرایط بسیار ایده آلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم میکند و تحصیل دانشجو به نوعی شغل محسوب می شود به طوری که در طول تحصیل ماهانه مبلغ 2 هزار یورو به دانشجو پرداخت می شود به همین دلیل است که دانشجویان ایرانی رقابت سختی را در راه اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا درسوئد دارند، همچنین دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می توانند علاوه بر تحصیل به مدت 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند.

 

تعدادی از بورسیه های تحصیلی در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

  • Karlstad University schoa rships
  • Karolinska Institutet scholarships
  • Kristianstad University scholarships
  • Linnaeus University scholarships
  • Lund University scholarships
  • Mid Sweden University scholarships

 

مدارک و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا

  • داشتن سپروایزر و استاد راهنما
  • داشتن مقالات علمی معتبر
  • مدرک زبان آیلتس 7 به بالا
  • رزومه تحصیلی قوی
  • رزومه تحقیقاتی قوی
  • مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به همراه ترجمه
  •  طول دوره 4 سال
  • امکان کار پاره وقت به مدت 30 ساعت در هفته
  • حقوق ماهیانه 2 هزار یورو

 

انواع بورسیه تحصیلی در کشور سوئد

 بورسیه های دولتی سوئد برای متخصصان جهانی SISGP :

بورسیه های دولتی سوئد به منظور تشویق دانشجویانی که واجد شرایط و از کشورهای در حال توسعه هستند و می خواهند برای تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی به سوئد مهاجرت کنند. این بورسیه هزینه های شهریه و زندگی، همچنین بیمه درمانی و بهداشت را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی ویزبی VISBY :

بورسیه تحصیلی ویزبی برای مقطع کارشناسی ارشد است. این بورسیه در کشور سوئد به دانشجویان  ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی، روسیه و اوکراین که قصد تحصیل در سوئد را دارند داده می شود. بورسیه تحصیلی ویزبی هزینه تحصیل، هزینه های ماهانه، بیمه و یک بلیط سفر را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی برای تحقیقات سطح کارشناسی از ناحیه بالکان غربی و ترکیه:

این بورسیه ترکی – سوئدی و بورسیه SI برای دانشجویان بالکان غربی اختصاص داده شده است.

این نوع موسسات تعدادی از بورسیه های کامل خود را برای شهروندانی از ناحیه بالکان غربی و ترکیه برای نزدیکی بیشتر ساکنان بالکان غربی، ترکیه و اتحادیه اروپا با توجه و تمرکز بر روی دموکراسی و حقوق بشر، حکومت داری مناسب و نقش قانون قرار داده است.

بورسیه تحصیلی اختصاصی دانشگاه های سوئد:

موسسه سلطنتی تکنولوژی: این بورسیه برای چشم پوشی از هزینه شهریه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد داده می شود.

دانشگاه لینشوپینگ:  بورسیه دانشگاه لینشوپینگ بر اساس لیاقت به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان داده م شود. این بورسیه دانشگاه لینشوپینگ به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد داده می شود.

دانشگاه جهانی لاند: برنامه کمک هزینه تحصیلی دانشگاه جهانی لاند برای دانشجویان دانشگاهی که جزو شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا – منطقه اقتصادی اروپا مانند سوییس هستند می باشد و تنها به افرادی تعلق می گیردکه ملزم به پرداخت شهریه هستند. بورس های تحصیلی تنها برای دوره های کارشناسی یا مطالعات کارشناسی ارشد در دسترس هستند. این نوع بورس تحصیلی ممکن است از 25% تا 100% شهریه را پوشش دهند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه مالمو: بورسیه تحصیلی این دانشگاه به دانشجویان کارشناسی ارشد و همچنین دانشجویان کارشناسی به عنوان کمک هزینه تحصیلی داده می شود که این دانشجویان باید دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا – منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در سوئد در دانشگاه مالمو باشند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه استکهلم: بورس های بین المللی که به دانشجویان غیر اروپایی تنها برای پوشش شهریه داده می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه اومئو برای دانشجویان بین المللی: بورسیه های مختلفی که به  دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه اومئو داده می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه اوپسالا: بورسیه تحصیلی دانشگاه اوپسالا برای دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در دانشگاه اوپسالا را دارند و نیاز به منابع مالی برای تحصیل دارند، داده می شود.

 

 

بورسیه تحصیلی سوئد و مدارک مورد نیاز آن

برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد در هر مقطعی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا لازم است مدارک مورد نیاز را به صورت صحیح و ترجمه شده آماده کنید. ارسال مدارک تماما به صورت آنلاین می باشد و فرم های اطلاعاتی برای اخذ بورسیه نیز باید کاملا تکمیل شود.

  • نامه انگیزشی
  • رزومه تحصیلی
  •  اثبات دانش و سابقه کار
  • ارائه دو نامه مبنی بر سوابق تحصیلی و کار
  • کپی پاسپورت معتبر

 

بورسیه تحصیلی سوئد و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی

  • فرم 105031 : در دو نسخهنیاز است.
  • وجود دو قطعه عکس ۴×۶ تمام رخ، رنگی، زمینه سفید، بدون روتوش
  • مبلغ ۱۵۰۰ کرون جهت بررسی مدارک به حساب اداره مهاجرت سوئد
  • اصل پاسپورت به علاوه فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه به غیر از صفحات سفید در دونسخه از مدارک لازم برای ویزای تحصیلی سوئد است.
  • برای تمکن مالی خود باید مدرک مالی نشان دهنده توان مالی خود را Bank Statement معادل 102000 کرون برای هر سال تحصیل که برای دوره دوساله فوق لیسانس برابر ۲۰۴۰۰۰ کرون خواهد شد را در دو نسخه باید داشته باشید.
  • نامه پذیرش دانشگاه
  •  اگر تحصیل شما از یک سال کمتر طول میکشد باید بیمه مسافرتی خود را از مکان های اطراف سفارت تهیه بفرمایید.
  • پاکت نامه به همراه تمبر که آدرس روی آن قید شده باشد نیز از مدارک لازم برای ویزای تحصیلی سوئد به شمار میرود.

 

 

بورسیه تحصیلی سوئد و انواع ویزای تحصیلی کشور سوئد

اقامت دانشجویی سوئد از نوع ویزای شینگن است و به دو نوع می باشد.

1- نوع اول برای کورس ها یا همان دوره های کوتاه مدت می باشد و مدت ویزا حدود 6 ماه است. که در صورتی که این نوع ویزا را داشته باششید برای تمدید ویزا باید ادامه تحصیل دهید یا در کشور سوئد مشغول به کار شوید که در حال حاضر بهترین روش اخذ کورس دوره های زبان در سوئد  است.

2- نوع دوم برای دوره های کارشناسی، کارشناس ارشد و دکترا می باشد که مدت آن ها یک سال می باشد.

 

 

بورسیه تحصیلی سوئد و زمان ثبت نام برای دانشگاه های سوئد

 

زمان و تاریخ دوره اول برای ثبت درخواست در فصل پاییز

میانه اکتبر: فعال شدن ثبت نام آنلاین

میانه ژانویه: ددلاین درخواست پذیرش

فوریه: مهلت اثبات عدم نیاز به پرداخت

فوریه: مهلت ارسال مدارک تکمیلی

مارس: نخستین اعلام لیست متقاضیان برگزیده

آوریل: آخرین مهلت دانشجو برای پاسخ به پیشنهاد پذیرش دانشگاه

آوریل: دومین اعلام لیست متقاضیان برگزیده

سپتامبر: آغاز ترم تحصیلی پاییز

زمان و تاریخ بدوره دوم برای ثبت درخواست در فصل بهار

ابتدای ژوئن: فعال شدن ثبت نام آنلاین

میانه اوت: آخرین مهلت ثبت درخواست پذیرش

ابتدای سپتامبر: مهلت اثبات عدم نیاز به پرداخت

ابتدای سپتامبر: مهلت ارسال مدارک تکمیلی

میانه اکتبر: نخستین اعلام لیست متقاضیان برگزیده

 پایان اکتبر: آخرین مهلت دانشجو برای پاسخ به پیشنهاد پذیرش دانشگاه

نوامبر: دومین اعلام لیست متقاضیان برگزیده

ژانویه: آغاز ترم بهار

 

 

بورسیه تحصیلی سوئد و مزایای تحصیل در کشور سوئد

مزایای تحصیل در سوئد به شرح زیر است :

  •  امکان کار نیمه وقت علاوه بر تحصیل در سوئد مهم ترین ویژگی تحصیل در سوئد امکان کار پاره وقت در کنار تحصیل می باشد.
  •  امنیت بالای اجتماعی سوئد کشور سوئد یکی از امن ترین کشورها در اروپا می باشد.
  • اقامت پس از تحصیل در سوئد اگر جزو آن دسته از افراد باشید که می خواهید پس از تحصیل در سوئد مستقر شوید می توانید بعد از اتمام تحصیل درخواست اقامت کاری کنید و پس از 3 تا 5 سال کار کردن در کشور سوئد، اقامت دائم دریافت کنید.
  • تحصیل رایگان در سوئد فرزندانی که به عنوان همراه وارد سوئد میشند می توانند از مزایای تحصیل رایگان همانند یک شهروند سوئدی برخوردار گردند.
  •  امکان ادامه تحصیل در سوئد برای همسر بصورت کاملا رایگان امکان ادامه تحصیل همسر بصورت رایگان بعد از یک ترم تحصیلی در سوئد برای تمامی دانشجویان وجود دارد.
  •  بورسیه تحصیلی سوئد دولت سوئد سالانه میلیون ها دلار هزینه بابت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در اختیار دانشگاه ها قرا ر میدهد که دانشگاه ها این را به متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد ارائه میکنند.

 

بورسیه تحصیلی سوئد و محدودیت سنی برای تحصیل

می توان گفت برای تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی محدودیت سنی گذاشته شده است اما در کشور سوئد می توان گفت که این محدودیت سنی برای تحصیل وجود ندارد. درست است که  محدودیت سنی برای تحصیل در کشور سوئد وجود ندارد اما این را در نظر بگیرید که شرایط سنی برای پذیرش و اخذ ویزا کاملا مهم است و اگر شما سن بالایی داشته باشید ممکن است نتوانید ویزای کشور سوئد را دریافت کنید.

 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد

دانشگاه های ممتاز 

  • Lunds universitet Lund University
  • Uppsala Universitet Uppsala University
  • Kungliga Tekniska Högskolan — KTH Royal Institute of Technology
  • Stokholm Universitet Stockholm University
  • Göteborgs Universitet Goteborg University
  • Chalmers tekniska hogskola Chalmers University of Technology
  • Umeå universitet Umea University
  • Linköpings universitet Linkopings University
  • Karolinska institutet The Karolinska Institute
  • Lulea Tekniska Universitet Lulea University of Technology
  • Sveriges Lantbruksuniversitet — SLU The Swedish University of Agricultural Sciences

دانشگاه های خوب

  • Handelshögskolan i Stokholm Stockholm School of Economics
  • Mittuniversitetet Mid- Sweden University
  • Malmö Högskola University College of Malmö
  • Karlstads universiteit 
  • Linne universitetet 
  • Orbero universitet 
  • Blekinge Tekniska Högskola Blekinge Institut of Technology
  • Gmnastik-och idrottshogskolan
  • University College of Boras Hogskolan Boras
  • Högskolan I Halmstad Halmstad University College
  • Högskolan i Skövde Skövde University College
  • Högskolan Vast HV
  • Södertörns högskola Södertörn University Colleg
  • Högskolan I Gävle University College of Gävle
  • Mälardalens Högskola University College of Mälardalens
  • Högskolan I Jönköping Jönköping University College

دانشگاه های متوسط ج

  •  Högskolan I Kristiandstad Kristiandstad University College ً تا کارشناسی ارشد
  •  Konstfack University College of ArtsT Crafts and design ً تا کارشناسی ارشد
  • Högskolan Dalarna Dalarna University College  تا کارشناسی ارشد 
  • örebrö Universitet University of örebrö
  • Kungliga Konsthögskolan  تا کارشناسی ارشد
  • Kungl. Musikhogskolan I Stockhplm kmh ً تا کارشناسی ارشد
  • Operahogskolan o Stockholm ً تا کارشناسی ارشد
  • Stockholms dramatiska hogskola ً تا کارشناسی ارشد
  • Beckmans designhogskola bda ً تا کارشناسی ارشد
  • Gammelkroppa skogsskola gss  ً تا کارشناسی ارشد
  • Stockholms Musikpedagogiska Institute smi ً تا کارشناسی ارشد
  • World Maritime University

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد

برای رشته های علوم پزشکی

  • Karolinska Institute
  • University of Gothenburg
  • Malmo University
  • Lund University
  • Uppsala University
  • Linkoping University
  • Umea University
  •  Orebro University
  • Stockholm University
  • Sweden University Agricultural Science

 

 

جدول رتبه بندی دانشگاه های سوئد

جدول رتبه بندی دانشگاه های سوئد

Ranking

World Rank

University

1

125

Uppsala University / Uppsala Universitet

2

131

Lund University / Lunds Universitet

3

177

Royal Institute of Technology / Kungliga Tekniska Högskolan

4

205

University of Gothenburg / Göteborgs Universitet

5

213

Karolinska Institute / Karolinska Institutet

6

231

Stockholm University / Stockholms Universitet

7

242

Linköping University / Linköpings Universitet

8

263

Umea University / Umeå Universitet

9

317

Chalmers University of Technology

10

500

Swedish University of Agricultural Sciences / Sveriges Lantbruksuniversitet

11

884

Lulea University of Technology / Luleå tekniska Universitet

12

1181

Malmo University / Malmö högskola

13

1217

Linnaeus University / Linnéuniversitetet Växjö + Kalmar Universities

14

1226

Orebro University / Örebro Universitet

15

1292

University of Karlstad / Karlstads Universitet

16

1335

Blekinge Institute of Technology / Blekinge Tekniska Högskola

17

1415

Jönköping University / Högskolan i Jönköping

 18

1429

Mid-Sweden University / Mittuniversitetet

19

1434

Mälardalen University / Mälardalens Högskola

20

1652

Stockholm School of Economics / Handelshögskolan i Stockholm

 

  بورسیه تحصیلی سوئد و هزینه های زندگی

 

موارد

هزینه ها به یورو

رستوران ارزان قیمت

9.55

کاپوچینو

3.51

1بطری آب معدنی

1.65

1 لیتر شیر

1.10

1 کیلو گرم برنج

2.41

12 عدد تخم مرغ

2.72

1 کیلو گرم پنیر

8.35 €

1 کیلو گرم گوشت گاو

14.32

1 کیلو گرم موز

2.13

1 کیلو گرم گوجه فرنگی

2.90

1 کیلو گرم سیب زمینی

1.10

1 کیلو گرم پیاز

1.24

1 کیلو گرم پرتغال

2.42

 

 

موارد

هزینه ها به یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

810.00       

اجاره آپارتمان 1خوابه در خارج از شهر

584.63 

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1،303.92

 اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر

937.70 

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

5،146.41

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز

3،373.76

 

 

بورسیه تحصیلی و آب و هوای سوئد

می توان گفت که سوئد کشوری 4 فصل است؛ در تابستان ها دما در طول روز بین ۱۵-۲۵ درجه است. هوا در این قسمت تقریباً شرجی است که باعث می شود روزهای گرم، گرمتر از حالت عادی حس شود.

فصل بهار و پاییز سوئد از زیباترین و دیدنی ترین ایام سال شناخته می شود چرا که در این فصول از سال میتوان شاهد گل های زیبا در حال شکوفه دادن و ریزش برگ های پاییزی با طبیعتی بی نظیر و رویایی را باشیم. بسیاری از گردشگران و مسافران با توجه به  آب و هوای سوئد فصل بهار و پاییز را به عنوان باشکوه ترین و بهترین فصول سال می دانند که طبیعت زیبا و رنگارنگ سوئد در فصل بهار و پاییز را به گرما و روزهای آفتابی تابستان ترجیح می دهند. در فصل بهار و پاییز احتمال بارش باران بسیار بالا بوده از این رو در سفر به سوئد بهتر است بارانی های خود را فراموش نکنید.

فصل زمستان سوئد به عنوان فصل خلوت کشور شناخته می شود در این ایام از سال  آب و هوای سوئد بسیار سرد بوده و در برخی مواقع غیر قابل تحمل می باشد

کشور سوئد به لحاظ چگونگی آب و هوا به 3 بخش تقسیم می شود:

  1. قسمت جنوبی که آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد
  2. قسمت مرکزی که آب و هوای مرطوب قاره ای دارد
  3. قسمت شمالی که آب و هوای قطبی دارد

البته کسانی که مهاجرت به سوئد را انتخاب می کنند باید توجه داشته باشند با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، در تابستان ها آفتاب غالبا غروب نمی کند و در زمستان ها نیز طلوع نمی کند. مثلا در پایتخت سوئد یعنی شهر استکهلم، روشنی روز در اواخر ژوئن بیش از 18 ساعت از 24 ساعت است اما در دسامبر در این شهر تنها 6 ساعت نور خورشید وجود دارد. البته بارش فراوان برف باعث شده است سوئد کم آبی نداشته باشد در نتیجه محصولات کشاورزی را با خیال راحت کشت کند و نیازی به خرید آب نداشته باشد.