گرایش های ارشد مهندسی صنایع
گرایشهای کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی صنایع

 

 

 

معرفی گرایش بهینه سازی سیستم ها

می توان گفت مهمترین، و پیچیده ترین امتحان ورودی کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی صنایع، متعلق به گرایش بهینه سازی سیستم ها می باشد. معرفی منابع ارشد مهندسی صنایع به صورت تخصصی به این نکات پرداخته است. دروسی که در این گرایش از دانشجویان امتحان گرفته می شود نسبت به گرایش های دیگر برای دانشجویان صنایع تخصصی تر بوده و لذا دانشجویان صنایع از این جهت از دانشجویان رشته های دیگر جلوتر هستند.

ادامه مطلب ...

 

معرفی گرایش سیستم های سلامت

مهندسی سیستم ها کمک میکند تا سیستمهای موجود سلامت شناسایی، بررسی و آنالیز شوند؛ سپس با ارائه راه حلهایی، سیستم کاراتر عمل کند و بهره وری سیستم افزایش یابد. این امر باعث میشود بیمارستانها بیمارمحور، پاسخگو و انعطاف پذیرتر باشند.

ادامه مطلب ...

 

معرفی گرایش مدیریت نوآوری و فناوری

گرایش مدیریت نوآوری و فناوری در کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، شامل مجموعه فعالیت هایی است که منجر به تجاری سازی محصولات با بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در سطح بنگاه می شود. در این گرایش به دانشجویان یک فهم عمیق و جامع از تفاوت‌های مابین مدیریت نوآوری و فناوری با روشهای سنتی معمولی ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب ...

 

 

 

معرفی گرایش مدل سازی سیستم های کلان

مدل سازی سیستم های کلان به تعلیم و تحقیق در زمینه برنامه ‌ریزی و طرح سیستم‌ های مختلف موردنیاز جامعه می‌پردازد. این سیستم ها عموماً در ابعاد مختلف منطقه، یا کشور مطرح می‌شوند. سیستم های حمل و نقل، آب رسانی و فاضلاب، ارتباطات، انتقال و توزیع کالاها، تأمین و توزیع انرژی، خدمات آموزشی یا بهداشتی از اینگونه‌اند.

ادامه مطلب ...

 

معرفی گرایش آینده پژوهی

آینده پژوهی رشته ای میان رشته‌ای و تلفیقی از علوم مهندسی و مدیریت است. هدف از این رشته تربیت متخصصانی است که دارای قدرت تخیل، پیش بینی و تصمیم گیری صحیح و به موقع در عرصه های خرد و کلان مخصوصاً در عرصه علم و فناوری باشند.

ادامه مطلب ...

 

 

 

معرفی گرایش سیستم های مالی

مهندسی سیستمهای مالی عبارتست از طراحی، توسعه و نوآوری در ابزار و سیستمهای مالی و ارائه راه حلهای خلاقانه برای حل مشکلات مالی و کاهش ریسک در جهت افزایش ارزش شرکتها.

ادامه مطلب ...

 

معرفی گرایش لجستیک و زنجیره تأمین

زنجیره تأمین شامل تمامی فعالیت‌های مرتبط با جریان و مبادله کالاها و خدمات، از مرحله ماده خام تا مرحله محصول نهایی است. مدیریت زنجیره تأمین (SCM) ایجاد هماهنگی در تولید، موجودی، مکان یابی و حمل و نقل بین شرکت کنندگان در یک زنجیره تأمین است که برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ گویی و کارایی برای موفقیت در بازار صورت می گیرد.

ادامه مطلب ...

 

معرفی گرایش مدیریت پروژه

مطالب مربوط به این گرایش از مهندسی صنایع تنها مربوط به دوره کارشناسی ارشد مدیریت پروژه گرایش مهندسی نفت و گاز که در دانشگاه تهران پذیرش می شود، می باشد. لذا بقیه دانشگاه ها فقط تحت عنوان مدیریت پروژه در این گرایش پذیرش دارند.

ادامه مطلب ...

 

معرفی گرایش مدیریت مهندسی 

در بازار کار گرایش های ارشد مهندسی صنایع، گرایش مدیریت مهندسی در دنیا گرایشی شناخته شده، با سابقه، متداول و پولساز است. بیش از ۳۰۰ دانشگاه در دنیا رشته مدیریت مهندسی را دارند و 65 دانشگاه با این رشته، کنسرسیوم رشته را تشکیل داده‌اند. دوره ۴ ساله کارشناسی،‌ دکترا و مجازی آن نیز متداول است.

ادامه مطلب ...

 

معرفی گرایش مدیریت سیستم و بهره وری (این گرایش در دفترچه ثبت نام 95 حذف شده است)

گرایش مدیریت سیستم و بهره ‌وری در کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را می‌ توان چکیده دوره کارشناسی مهندسی صنایع دانست که به فارغ‌ التحصیلان سایر رشته های فنی و مهندسی، اختصاص یافته است ...

ادامه مطلب ...