بهترین منابع آزمون EPT

آزمون EPT دانشگاه آزاد که تقریبا هر ماه برگزار می شود، مختص دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد است. دانشجویان نتیجه آزمون EPT خود را برای آزمون جامع و دفاع از رساله به دانشگاه ارائه می دهند. نمره کل این آزمون از 50 است که حداقل نمره قابل قبول برای دانشگاه 40 است. آشنایی با بخش های آزمون و همچنین شناخت منابع مناسب عاملی بسیار موثر در کسب نمره بالا و قبولی است. منابعی مناسب هستند که جامع، بروز و دارای حجم مناسب باشند. داوطلبین آزمون PTE بر اساس سطح زبان به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول افرادی هستند که سطح زبان نسبتا خوبی دارند. تنها چالشی که ممکن است این افراد با آن مواجه شوند، عدم تسلط به انواع تست آزمون EPT است. این افراد نیاز دارند تا با انواع تست این آزمون، به ویژه آزمون های برگزارشده سال های قبل، آشنا شده و با به کار گیری دانش زبانی خود و مهارت تست زنی، به سوالات آزمون پاسخ دهند. دسته دوم افرادی هستند که از سطح زبان خوبی برخوردار نیستند. این افرادی با چالش بزرگتری روبرو هستند چرا که علاوه بر مهارت تست زنی برای آزمون EPT باید برای تقویت سطح زبان خود نیز تلاش کنند. از این رو بر آن شدیم که منابع آزمون را برای این دو دسته افراد به صورت جداگانه معرفی کنیم. مد نظر داشته باشید که ممکن است فردی مهارت درک مطلب خوبی نداشته باشد اما بر ساختار و گرامر تسلط نسبتا خوب و دایره لغات وسیعی داشته باشد. طبیعتا این فرد درصورت کمبود زمان برای ارائه نتیجه آزمون برای دفاع رساله خود نیاز به تمرکز صد در صد بر گرامر و لغت ندارد؛ پس می تواند از مطالعه کتاب های متعدد در زمینه گرامر و واژگان چشم پوشی کرده و فقط تست های سال های قبل را مطالعه کرده و در عوض بخش اعظمی از زمان خود را به درک مطلب که نقطه ضعف او در آزمون EPT است، اختصاص دهد. لازم به ذکر است که منابع معرفی شده لزوما مناسب همه­ ی افراد نیست و هر فرد متناسب با شرایط فردی خود باید منابع مناسب را دریافت کند. جهت دریافت منابع متناسب با شرایط خود می توانید یک جلسه مشاوره با مشاور تخصصی این رشته رزرو کنید.

همانطور که می دانید این آزمون از چهار بخش تشکیل شده که به شرح زیر می باشد:

سوالات

نوع سوال

پرسش

1 تا 25

واژگان

عمدتا به صورت پیدا کردن مترادف کلمات داده شده

26 تا 65

گرامر

چهارگزینهای و تحلیل خطا

66 تا 85

درک مطلب

شامل سه الی چهار متن درک مطلب

86 تا 100

کلوز تست

 

بهترین منابع آزمون EPT - بخش واژگان

از آنجاییکه واژگان آزمون قابل پیش بینی نیستند و دایره واژگان محدود نیست نمی توان منبعی قطعی برای بخش واژگان آزمون EPT معرفی کرد. اما کتاب های 504 و پس از آن 1100 لغات ضروری از جمله منابعی هستند که برای اکثریت آزمون های زبان و حتی آزمون ورودی دانشگاه در مقاطع مختلف نیز کاربرد دارد. برخی شرکت کنندگان مطالعه کتاب های زبان دوران دبیرستان را نیز پیشنهاد می کنند. البته همه ی این موارد به سطح زبان شرکت کننده نیز بستگی دارد. منابع پر تکرار بخش واژگان آزمون EPT به شرح زیر است:

  • داوطلبانی که از سطح زبان خوبی برخوردار نیستند:
  • 504 Absolutely Essential Words (Pearson)
  • 1100 words you need to know (Barrons)
  • Essential Words for Toefl/GRE (Barrons)
  • Vocabulary for College Bound Students
  •  
  • داوطلبانی که سطح زبان متوسط یا بالاتر دارند:
  • 1100 words you need to know (Barrons)
  • Essential Words for Toefl/GRE (Barrons)
  • Vocabulary for College Bound Students

بهترین منابع آزمون EPT - منابع بخش گرامر

  • داوطلبانی که از سطح زبان خوبی برخوردار نیستند:
  • English Grammar in Use (elementary to advanced)
  • Understanding and Using English Grammar by Betty Azar
  • Longman Preparation Course for the TOEFL Test The Paper Test (بخش گرامر)

 

  • داوطلبانی که سطح زبان متوسط یا بالاتر دارند:
  • Longman Preparation Course for the TOEFL Test The Paper Test (بخش گرامر)
  •  Grammar Digest
  • Oxford Practice Grammar (upper intermediate & advanced)

بهترین منابع آزمون EPT - منابع بخش درک مطلب (Reading)  و کلوز تست

در بخش درک مطلب و کلوز تست نمی توان به صورت قطعی برای سطوح مختلف منابع معرفی کرد چرا که در بخش درک مطلب دانش زبان همراه با مهارت پاسخگویی به سوالات درک مطلب است که باعث می شود داوطلبان بتوانند پاسخگوی این سوالات باشند. ممکن است فردی با سطح زبان پیشرفته در مهارت پاسخگویی به سوالات درک مطلب مشکل داشته باشد و برعکس این مساله نیز صادق است. از این رو منابع را نمی توان به قطعیت سطح بندی کرد اما می توان با دریافت یک جلسه مشاوره و مشورت با مشاور تخصصی به پاسخ این سوال «کدام کتاب مناسب من است»، رسید.

  • Toefl Reading Flash
  • Select Reading Series (1-4)
  • Active Skills for Reading (1-4)
  • Longman Preparation Course for the TOEFL Test The Paper Test (بخش درک مطلب)

بهترین منابع آزمون EPT - جمع بندی

با توجه به اینکه زبان انگلیسی و آزمون های مربوط به آن را نمی توان تنها به چند کتاب محدود دانست، بنابراین بهتر است در رابطه با اینکه چه منابع و کتب دیگری می تواند موجب آمادگی بیشتر شما گردد، اطلاعات دقیق تری را کسب نمایید. از این رو، پیشنهاد می کنیم که یک جلسه مشاوره تلفنی با مشاور تخصصی این آزمون رزرو کنید. منابع پر تکرار نیز به شرح زیر است:

مهارت ها

داوطلبانی که از سطح زبان خوبی برخوردار نیستند

 

داوطلبانی که سطح زبان متوسط یا بالاتر دارند

 

واژگان

504 Absolutely Essential Words (Pearson)

1100 words you need to know (Barrons)

Essential Words for Toefl/GRE (Barrons)

Vocabulary for College Bound Students

 

1100 words you need to know (Barrons)

Essential Words for Toefl/GRE (Barrons)

Vocabulary for College Bound Students

 

گرامر

English Grammar in Use (elementary to advanced)

Understanding and Using English Grammar by Betty Azar

Longman Preparation Course for the TOEFL Test The Paper Test (بخش گرامر)

 

Longman Preparation Course for the TOEFL Test The Paper Test (بخش گرامر)

 Grammar Digest

Oxford Practice Grammar (upper intermediate & advanced)

 

درک مطلب و کلوز تست

Toefl Reading Flash

Select Reading Series (1-4)

Active Skills for Reading (1-4)

Longman Preparation Course for the TOEFL Test The Paper Test (بخش درک مطلب)

 
  1. منابع آزمون EPT را به چه صورت مطالعه کنیم؟ با توجه به اینکه زبان انگلیسی فرار است باید مطالعه مدام همراه با تمرین را مدنظر داشت. رمز موفقیت در این آزمون تمرین، مرور و تثبیت است.
  2. خواندن تمامی کتاب ها، چقدر زمان می برد؟ مدت زمانی که شما برای مطالعه خود اختصاص می دهید، سطح زبان و همچنین تندخوان یا کندخوان بودن شما همگی عواملی هستند که در مدت زمان مطالعه برای این آزمون تاثیرگذار هستند. این زمان باتوجه به فاکتورهای مذکور برای هر فرد متفاوت است اما عموما داوطلبانی که سطح زبان خوبی ندارند، با حداقل 6 الی 8 ماه مطالعه می توانند علاوه بر افزایش سطح زبان خود، برای آزمون نیز آمادگی پیدا کنند. این زمان برای داوطلبان با سطح زبان خوب تقریبا یک دوم یا یک سوم خواهد بود.
  3. با کدام منابع شروع کنم؟ پیشنهاد می شود قبل از شروع در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید و پس از آن با توجه به منابعی که باید تهیه کنید، از کم حجم ترین کتاب و در عین حال سبک ترین کتاب از لحاظ بارعلمی شروع کنید. اما پیشنهاد می شود با دریافت یک جلسه مشاوره با مشاور تخصصی این آزمون ، مسیر هموارتری را برای خود انتخاب کنید.