مشاور تخصصی آزمون وکالت

سلام یونس حسین پور هستم
دانش آموخته حقوق دانشگاه گیلان و پذیرفته شده در آزمون کانون وکلای دادگستری گیلان در سال ۱۳۹۹ با رتبه ۶.
علت اصلی برای انتخاب رشته حقوق علاقه و اشتیاقی بوده که به این رشته داشتم و از دوره دبیرستان هدف اصلی خودم را برای تحصیل در این رشته قرار دادم.چرا که حقوق صرف دانستن قوانین و مقررات نیست. بلکه علم و آگاهی نسبت به یکی مهم ترین ابعاد زندگی یعنی همان حق ها و تکالیف ما انسان هاست. اینکه چه چیزی باعث تنظیم روابط اجتماعی ما می شود در واقع وجود قانون نیست بلکه فرهنگ احترام به حق های افراد جامعه در قبال یکدیگر است. صرف وجود قانون موجب نظم و برقراری عدالت نیست بلکه آن فرهنگ صحیح و اخلاق عمومی است که قانون را با ارزش و مفید می نماید.
در هر حال این رشته تحصیلی نیازمند مطالعه در زمینه های مختلف از جمله تاریخ و فلسفه و ..است.
به همین علت درس مورد علاقه من در طول دوران دانشجویی فلسفه حقوق و حقوق مدنی بوده است که در حال حاضر هم سعی در بهبود اندوخته ام در این زمینه ها دارم.
توصیه من برای داوطلبین عزیز این است که این رشته تحصیلی را به صورت علمی و دقیق دنبال کنند و در زمان دانشجویی علاوه بر دروس دانشگاه مطالعه در زمینه های تاریخی و فلسفی حقوق را فراموش نکنند.
در خصوص آزمون های این رشته هم بعد از اتمام دوره تحصیل فرصت های مختلفی وجود دارد.از جمله آزمون قضاوت‌ وکالت سر دفتری و استخدامی های دستگاه های دولتی می باشد.اینجانب در طول مدت آمادگی برای آزمون وکالت تمامی این آزمون های مرتبط را شرکت کرده و می توانم تجربیات خودم را در اختیار شما داوطلبین عزیز قرار بدم اینکه چطور می شود در برنامه ریزی آزمون های مختلف توازن را برقرار و شانس قبولی خود را افزایش داد.در آخر سلامتی و موفقیت در آن جایگاهی که بدان علاقه مند هستید را برای شما آرزومندم.