کد ضریب ارشد مدیریت
کد ضریب ارشد مدیریت

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته ارشد 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com/

 

کد ضریب ارشد مدیریت

کد ضریب در کنکور ارشد مدیریت نمایانگر رشته گرایش های مختلف مجموعه مدیریت می باشد که این اطلاعات از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. از طرف دیگر به گرایش هایی که در زیر مجموعه امتحانی ارشد مدیریت قرار گرفته اند و دارای ضریب تاثیر دروس امتحانی مشترک می باشد، کد ضریب مشابه داده می شود.

به عبارت دیگر کد ضریب ارشد مدیریت مجموعه رشته گرایش هایی است که از ضریب یکسانی در مواد درسی آزمون برخوردارند. مثلا برای کد ضریب 1 ارشد مدیریت، مواد امتحانی و ضرایب یکسانی در نظر گرفته شده است. به همین خاطر داوطلبانی که در کد ضریب 1 کنکور ارشد مدیریت پذیرفته می شوند، می توانند بنا بر سلیقه و اولویت های خود، هر یک از رشته های کد ضریب 1 را انتخاب نمایند.

شایان ذکر است که در کارنامه اولیه ای که به داوطلبان کنکور ارشد مدیریت ارائه می شود؛ در جدول قسمت پایین کارنامه، رتبه و نمره داوطلب در هر کد ضریب و مجاز بودن یا مجاز نبودن به انتخاب رشته در کد ضریب مورد نظر به تفکیک رشته های روزانه و غیر روزانه آورده شده است. اگر به کارنامه زیر که مربوط به مجموعه مدیریت است دقت کنید صحت مطالب گفته شده را خواهید دید. در جدول پایین کارنامه با عنوان «وضعیت داوطلب در هر کد ضریب در رشته امتحانی اول» کد ضریب های مختلف قرار داده شده است و سایر پارامترها با توجه به آن آورده شده اند.

 

داوطلبان گرامی می توانند از مطلب انتخاب رشته کنکور ارشد خود آموز انتخاب رشته ارشد را مطالعه کنند.

کارنامه اولیه ارشد مجموعه مدیریت
کارنامه اولیه ارشد مجموعه مدیریت

در ادامه به رشته های مندرج در هر یک از کد ضریب های دوازده گانه ارشد مجموعه مدیریت پرداخته می شود. و همچنین مواد امتحانی و ضریب هر درس به تفکیک کد ضریب ها نیز ارائه می شود.

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (1) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (1) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 3، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 2، تئوری های مدیریت با ضریب 3، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، تحقیق در عملیات با ضریب 2، بازاریابی با ضریب 4.

 

تقریبا همه شرکتایی که تو بازار هستن و یا میخوان تازه وارد بازار بشن به شدت نیاز به یک واحد بازرگانی دارن تا بتونن موفقیت بیشتری توی بازار مربوط به صنعت خودشون داشته باشن. یک‌ دانشجوی‌ مدیریت‌ بازرگانی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ مدیر تجاری‌ تحصیل‌کرده‌، می‌تواند امور تجاری‌ را تفکیک‌ و اداره‌ کند و به‌ یاری‌ قدرت‌ خلاقه‌ خویش‌ در ایجاد بازار جدید، ارائه‌ خدمات‌ متنوع‌ و تازه‌، ابداع‌ روش‌های‌ جدید در عرضه‌ و توزیع‌، کارآفرین‌ باشد. فارغ‌التحصیل‌ مدیریت‌ بازرگانی‌ باید بتواند برای‌ کالاهای‌ موجود، بازار جدیدی‌ پیدا کند‌ یا روش‌های‌ مطلوب‌ توزیع‌ را در سیستم‌ دولتی‌ طراحی‌ نماید، چون‌ امروزه یکی‌ از بزرگترین‌ مشکلات‌ کشور ما، رساندن‌ محصولات‌ کشاورزی‌ مثل‌ برنج‌، چای‌ و مرکبات‌ به‌ بازار و به‌ دست‌ مصرف‌کننده‌ است‌.

همچنین از جمله دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌ گرایش‌ مدیریت‌ بازرگانی‌ می­توان به موارد زیر اشاره کرد:
مدیریت‌ استراتژیک‌ ، حقوق‌ بازرگانی‌، توسعه‌ اقتصادی‌ و برنامه‌ریزی‌، روانشناسی‌ کار، بازاریابی‌ و مدیریت‌ بازار، تجزیه‌ و تحلیل‌ و طراحی‌ سیستم‌، سازمان‌های‌ پولی‌ و مالی‌ بین‌المللی‌، بازاریابی‌ بین‌الملل‌، سیاست‌ پولی‌ و مالی‌، سیستم‌های‌ خرید و انبارداری‌ توزیع‌، حقوق‌ بازرگانی‌ بین‌الملل‌، تحقیقات‌ بازاریابی‌، سمینار در مسایل‌ بازاریابی‌، بهره‌وری‌ و تجزیه‌ و تحلیل‌ آن‌ در سازمان و....

 

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (1) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت بازرگانی با گرایش های زیر

بازاریابی

بازرگانی بین المللی

تجارت الکترونیکی

مدیریت استراتژیک

بازرگانی داخلی

کارآفرینی

 

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (2) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (2) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 3، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 2، تئوری های مدیریت با ضریب 3، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، مالیه عمومی و بودجه با ضریب 3، مدیریت منابع انسانی با ضریب 3.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (2) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت دولتی با گرایش های زیر

توسعه منابع انسانی

طراحی سازمان های دولتی

بودجه و مالیه عمومی

خط مشی گذاری عمومی

مدیریت تطبیقی و توسعه

مدیریت تحول

مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت منابع انسانی

و مدیریت های زیر

مدیریت بحران

مدیریت اماکن متبرکه مذهبی

سیاستگذاری علم و فناوری

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (3) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (3) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 3، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 3، تئوری های مدیریت با ضریب 3، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، تحقیق در عملیات با ضریب 3، مدیریت تولید با ضریب 3.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (3) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت صنعتی با گرایش های زیر

تحقیق در عملیات

تولید و عملیات

مدیریت عملکرد

مدیریت زنجیره تامین

مدیریت کیفیت و بهره وری

مدیریت پروژه

 

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (4) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (4) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 3، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 2، تئوری های مدیریت با ضریب 3، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، تحقیق در عملیات با ضریب 2، مدیریت تولید با ضریب 2. بازاریابی با ضریب 2.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (4) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت فناوری اطلاعات با گرایش های زیر

کسب و کار الکترونیک

مدیریت منابع اطلاعاتی

سیستم های اطلاعاتی پیشرفته

مدیریت دانش

هوشمندی کسب و کار

مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (5) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (5) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 3، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 2، تئوری های مدیریت با ضریب 3، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، تحقیق در عملیات با ضریب 2، مدیریت تولید با ضریب 2.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (5) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت تکنولوژی با گرایش های زیر

نوآوری تکنولوژی

انتقال تکنولوژی

استراتژی های توسعه صنعتی

سیاست های تحقیق و توسعه

 

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (6) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (6) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 2، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 3، تئوری های مدیریت با ضریب 2، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 3، مدیریت مالی با ضریب 4، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک با ضریب 4، حسابداری مالی و صنعتی با ضریب 4.

 

معرفی مدیریت مالی:

این رشته تا قبل از سال 1381به عنوان یکی از گرایش های مدیریت بازرگانی محسوب می شد ولی به لحاظ اهمیت جریان های مالی سازمان ها و تاثیر این جریان ها بر روی موفقیت و سود آوری، از سال 1381 به صورت یکی از رشته های کارشناسی ارشد مدیریت درآمد. مدیریت مالی به اثربخش و کارای پول (وجوه/منابع مالی) به منظور دست‌یابی به اهداف سازمان گفته می‌شود. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزایش سرمایه (تأمین مالی)، و نحوه تخصیص آن است (به عنوان مثال بودجه بندی سرمایه‌ای). این امر تنها مختص بودجه بندی منابع بلند مدت نیست؛ بلکه منابع کوتاه مدت مانند دارایی‌های جاری را نیز در بر می‌گیرد. همچنین با سیاست توزیع سود سهامداران نیز مرتبط است.

آینده شغلی:

این رشته در حال حاضر دارای آینده شغلی بسیار مناسبی می باشد. از آنجا که امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا وجود دارد، فارغ التحصیلان مدیریت مالی می توانند هم در کادر اساتید و هیئت علمی دانشگاه­ ها و آموزشگاه­ ها مشغول شوند و هم در حوزه های مختلفی همچون سرمایه گذاری و بانکداری و بیمه و مدیریت ریسک و مهندسی مالی (ارایه روشهای نوین مالی) و ... و در پست های سازمانی ازجمله معاونت سرمایه گذاری و تامین مالی اعتبارات مالی و ارزیابی اقتصادی پروژه ها و شرکتهای سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار مشغول به ­کار شوند.

دروس پایه رشته مالی

  • تئوری های سازمان و مدیریت با رویکرد اسلامی
  • تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
  • بازارها و نهادهای مالی
  • مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته
  • مهندسی مالی و مدیریت ریسک
  • مدیریت مالی پیشرفته
  • اقتصادسنجی مالی
  • مدل سازی مالی

دروس اختیاری (4 واحد)

  • مدیریت مالی بین المللی
  • سرمایه گذاریهای جایگزین
  • مدلسازی مالی پیشرفته
  • علوم و ریاضیات اکچواری
  • سرمایه گذاری در مستغلات
  • مالی رفتاری، 7-حقوق قراردادها
  • حقوق مالیه عمومی
  • اقتصاد انرژی
  • مدیریت مالی استراتزیک
  • تأمین مالی پروژه ها
  • روش ها و مدل های ارزشیابی سرمایه گذاری ها
  • تجزیه و تحلیل و مدیریت فعال پرتفوی سهام

دروس تخصصی گرایش بانکداری:

  • مدیریت بانک و بانکداری اسلامی
  • مدیریت ریسک در بانک ها
  • بانکداری بین المللی

دروس تخصصی گرایش مهندسی مالی و مدیریت ریسک:

  • ابزارهای مالی اسلامی
  • مهندسی مالی پیشرفته
  • فرایندهای تصادفی در مالی

دروس تخصصی گرایش بیمه:

  • بیمه اسلامی
  • قراردادهای بیمه پیشرفته
  • بیمه های اتکایی

دروس تخصصی گرایش حقوق مالی:

  • مبانی حقوق مالی
  • حقوق و مقررات بازارهای سرمایه اسلامی و بین الملل
  • حقوق و مقررات بانکداری اسلامی و بین الملل

 

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (6) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت مالی

مهندسی مالی و مدیریت ریسک

بانکداری

بیمه

حقوق مالی

تامین مالی و سرمایه گذاری در نفت و گاز

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (7) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (7) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 3، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 3، تئوری های مدیریت با ضریب 2، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، بازاریابی با ضریب 2، کارافرینی با ضریب 3.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (7) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

کارآفرینی با گرایش های زیر

کسب و کار جدید

گردشگری

فناوری

سازمانی

بین الملل

توسعه

کسب و کار الکترونیکی

مربیگری کسب و کار

 

گرایش ­های کارشناسی ارشد مدیریت کارافرینی

عنوان گرایش های کارشناسی ارشد کارآفرینی عبارت است از:

1-کسب و کار جدید 2- فناوری 3- گردشگری 4- سازمانی 5- بین الملل 6- توسعه  7- کسب و کار الکترونیکی

 

گرایش کسب و کار جدید

هدف از اجرای این گرایش، آموزش افراد برای راه‌اندازی و مدیریت کسب وکار کوچک، ارائه مشاوره کسب و کار و انجام خدمات تخصصی به کارآفرینان و تدریس مهارت‌های کارآفرینی در موسسات مشاوره و آموزش کارآفرینی است. عارضه یابی و ارائه راهی برای حل آن به مدیران و مالکان کسب و کارهای کوچک از دیگر وظایفی است که از فارغ­ التحصیلان این بخش انتظار می­ رود. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می­ کنند با گذارندن دروس تخصصی استقرار کسب وکار، تشخیص فرصت‌ها، توسعه محصول جدید و مدیریت کسب‌وکار، دانش لازم را برای راه اندازی کسب‌وکار پیدا می­کنند و همچنین مهارت لازم را در محیط واقعی کسب می‌کنند.
این گرایش بخصوص به افرادی که روحیه کارآفرینی و خوداشتغالی دارند و یا علاقه زیادی به نوآوری و فضایی خارج از چارچوب­ها دارند، توصیه می­ شود.

گرایش فناوری
هدف از ایجاد این گرایش تربیت کارآفرینان و مدیرانی است که با برنامه ­ریزی در حوزه های مرتبط با فناوری و مدیریت سازمان‌های مبتنی بر فناوری و برخورداری از شناخت کامل از برنامه ­ریزی استراتژیک در جامعه به فعالیت بپردازند. دانشجویان این گرایش مهارت‌های تخصصی خود را با گذراندن دروس کارآفرینی در فناوری‌های نوین، مدیریت تحقیق و توسعه، بهره برداری از فرصت‌های علم و فناوری و طراحی محصول کسب می‌کنند.
این گرایش بخصوص به فارغ ­التحصیلان رشته­ های فنی و همچنین فناوری اطلاعات(یا رشته­های مرتبط با آی تی) در مقطع کارشناسی توصیه می­ شود.

گرایش گردشگری
هدف از این گرایش تربیت کارآفرینان با توانایی ایجاد کسب و کار در زمینه گردشگری، بازاریابی فعالیتهای گردشگری داخلی و بین المللی است که در عین حال با سیستم های اطلاع رسانی و مسائل حقوقی مرتبط با گردشگری نیز آشنایی داشته باشند.
شغل­هایی که در آینده برای فارغ­التحصیلان این گرایش مناسب هستند: کارآفرینان فردی، مشاور کسب و کار، مربی، کارشناس کارآفرینی در گردشگری و ....

گرایش سازمانی
هدف از اجرای این گرایش آموزش افرادی است که بتوانند فعالیت­های کارآفرینی سازمان‌ها را هدایت کنند. دانش­آموختگان این گرایش، دانش و مهارتهای لازم برای ورود به عرصه کارآفرینی در سازمان‌ها را با گذراندن دروس مدیریت کارآفرینی سازمانی و مدیریت کسب و کارهای بین‌المللی، فناوری اطلاعات و کارآفرینی سازمانی، مدیریت نوآوری و تکنولوژی سازمانی، کسب می‌کنند. این گرایش به نوآوری در سازمان­ها می­پردازد و ابزارهای لازم برای بین­المللی شدن این سازمان­ها را از طریق توجه به کارآفرینی، نوآوری، کیفیت و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار می ­دهد. این گرایش بخصوص به افرادی که علاقه به کار در سازمان­ها و شرکت­های دولتی یا خصوصی را داشته­­اند توصیه می­شود.

گرایش بین­ الملل
در این گرایش تلاش می شود کارآفرینانی جهت بهره گیری از فرصتهای کارآفرینی بین الملل با توجه به تفاوتهای فرهنگی کشورها تربیت شوند که توانایی برقراری ارتباطات بین الملل و تجارت و بازاریابی بین المللی را نیز داشته باشند.

گرایش توسعه
هدف این گرایش بیشتر دانشجویان رشته های مرتبط با اقتصاد می باشد و سعی در آموزش کارآفرینانی با توانایی برنامه ریزی یکپارچه توسعه ملی و منطقه ای و توسعه اقتصادی و فرصتهای کارآفرینی می باشد.

گرایش کسب و کار الکترونیکی
یکی از جدیدترین گرایش های کارآفرینی که ترکیبی از آموزش های دروس کارآفرینی و دروس مربوط به فناوری­های نوین را در خود جای داده است و مباحثی از جمله تجارت الکترونیک، بازاریابی الکترونیکی و مدیریت پروژه های کسب و کار الکترونیک را شامل می شود.

معرفی رشته مربیگری کسب و کار:

اهداف طراحی و معرفی این رشته، پرورش شایستگی­های لازم در افراد برای ایفای نقش­های زیر در فرایند ایجاد کسب و کارهای نوپا و توسعه کسب و کارها می­باشد: 

  • پرورش افراد توانمند در ایجاد کسب و کارهای نوپا ((creating new business/ start-ups
  • پرورش افراد توانمند در انجام فعل مربیگری (act of coaching) در کسب و کارها
  • پرورش افراد توانمند در طراحی و استقرار فرایند مربیگری در کسب و کارها و سازمان ها

بازار کار دانش آموختگان رشته مربیگری کسب و کار :
دانش آموختگان این رشته می توانند در قالب فعالیت ها و حرفه های زیر فعالیت داشته باشند:

  • تاسیس  کسب و کارها در زمینه های مورد علاقه ، به ویژه کسب و کارهای  ارائه خدمات مربی گری  به مالکان و مدیران کسب و کارها
  • اداره کسب و کارهای ویژه ارائه خدمات مربی گری  به مالکان و مدیران کسب و کارهای کوچک ، متوسط و بزرگ
  • ایفای نقش مربی مستقل (خویش فرمائی )در بازار کار در روابط با افراد فعال در کسب و کارها
  • ایفای نقش در توسعه خوشه های صنعتی در جایگاه عضو تیم خوشه ، ایفای نقش مربی در مراکز توسعه خدمات کسب و کارها(BDSPs) ، مراکز شتاب دهی کسب و کارها ، مراکز رشد یا نوآوری کسب و کارها  ،
  • ایفای نقش  مشاوره کسب و کارها  برای  پرورش مدیر  در کسب و کارهای کوچک ، متوسط و بزرگ
  • فعالیت به عنوان مدرس برنامه­های آموزشی و تربیتی کارآفرینی برای نسل جوان در موسسات و نهادهای آموزشی
  • فعالیت به عنوان مدرس برنامه های آموزش مربیگری به سازمان­ها و علاقه مندان مستقل

دروس پایه-مشترک رشته مربیگری کسب و کار در مقطع کارشناسی ارشد:

ایده پردازی و فرصت­یابی، اصول و نظریه­های مربیگری کسب و کار، نوآوری طراحی و تجاری سازی محصول جدید، تدوین طرح و مدل کسب و کار، بازاریابی در کسب و کارهای کوچک، فقه و حقوق کسب و کار و...

دروس  اختیاری رشته مربیگری کسب و کار در مقطع کارشناسی ارشد:

تامین مالی کسب وکارهای کوچک، تحلیل محیط کسب و کار ایران، تئوری­های کارافرینی، روانشناسی مربیگری کسب و کار، روش­های تسهیل یادگیری، طراحی و پیاده­سازی فرایند مربیگری و...

 

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (8) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (8) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 3، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 2، تئوری های مدیریت با ضریب 3، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، مدیریت منابع انسانی با ضریب 3، بازاریابی با ضریب 2.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (8) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت منابع انسانی با گرایش های زیر

مدیریت منابع انسانی اسلامی

مدیریت منابع انسانی بین الملل

مدیریت عملکرد و بهره وری منابع انسانی

مدیریت استراتژیک منابع انسانی

سرمایه های انسانی دفاعی

 

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (9) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (9) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 4، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 3، تئوری های مدیریت با ضریب 2، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، تحقیق در عملیات با ضریب 3، دانش حمل و نقل با ضریب 3.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (9) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای

 

رشته ها و مواد امتحانی کد ضریب (10) ارشد مدیریت

دروس امتحانی کد ضریب (10) ارشد مدیریت: زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 4، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام با ضریب 2، ریاضی و آمار با ضریب 4، تئوری های مدیریت با ضریب 2، اقتصاد خرد و کلان با ضریب 2، دانش مدیریت بازرگانی و حمل و نقل با ضریب 2.

جدول رشته های مندرج در کد ضریب (10) کنکور ارشد مجموعه مدیریت

مدیریت بازرگانی دریایی