با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه خانم یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد مدیریت را به طور کامل گوش دهید. همچنین به پیشنهاد رتبه های برتر مطلب نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد زبانشناسی را در سایت 3گام مطالعه کنید.

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99

متن مصاحبه با خانم یاسمن یوسفی رتبه برتر کارشناسی ارشد رشته زبانشناسی همگانی سال 99 رو می توانید در این مطلب مطالعه کنید. در این مصاحبه خانم یاسمن یوسفی به عنوان رتبه برتر کنکور ارشد زبانشناسی همگانی تجربیات خود از شروع مطالعه تا روز کنکور رو با شما در میان می گذارد.

 

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد زبانشناسی همگانی کسب کردین لطفا خودتان رو معرفی کنید.

یاسمن یوسفی هستم با رتبه 3 سهمیه و 49 کشوری در زبانشناسی همگانی دانشگاه تهران قبول شدم. رشته لیسانسم مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه شهید چمران اهواز با معدل 15 و نیم بوده است. از آبان 99 3گامی شدم.

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

دروس عمومی: حدود 30 درصد

دروس خصوصی: حدود 40 درصد

 

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما بروی کنکور ارشد زبانشناسی همگانی چه شکلی بوده است؟

روند مطالعه من طوری بود که از اول دوست داشتم ارشد شرکت کنم. به خاطر همین از همان اول با منابع مختلف و برنامه ریزی های مختلف مواجه بودم که باید مدیریت می کردم و با برنامه ریزی دقیق جلو می رفتم. لذا رفتم در مورد رشته ام تحقیق کردم که در این بین با موسسه 3گام آشنا شدم و سایت را که مطالعه کردم دیدم نتایج خوبی داشته لذا در آن ثبت نام کردم که سرفصل های دروس برای من مشخص شد. من هم منابع اصلی داشتم یعنی به زبان اصلی و جزوات را پیدا کردم و به صورت هفتگی آزمون می دادم و طبق برنامه ریزی 3گام پیش می رفتم. که تا عید باید مرورها را انجام می دادم و مسلط می شدم. من پاره وقت هم کار می کردم. بعد قضیه کرونا بود در ماه اسفند که کنکور به خرداد افتاد و سه ماه دیگر فرصت مطالعه به دست آوردم و دوباره از نو دروس را شروع کردم را خواندم که خیلی برای من مفید بود و کاملا مسلط شدم. من دوست داشتم زبان شناسی را همگانی را بخوانم که زبان عمومی در آن مهم بود. زبان شناسی انگلیسی، فارسی و یک دستور فارسی جزو درس های تخصصی بودند که خواندم. من از قبل هم با این دروس آشنا بودم. دوباره کنکور عقب افتاد که برای من خیلی فشار روانی داشت و حتی می خواستم درس خواندن را بگذارم کنار. ولی تصمیم گرفتم برای هدفم سختی ها را تحمل کنم. تا بالاخره کنکور برگزار شد و نتیجه ای را که می خواستم از آن گرفتم.

 

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور و برنامه ریزی در زمان مطالعه بروی شما چگونه بود؟

برنامه ریزی برای کنکور و برای هر چیز و هر کاری مهم است که باید داشت. یک نمای کلی از کاری که می خواهید انجام دهید داشته باشید در واقع یک برنامه ریزی اولیه در ذهن داشته باشید و مکتوب کنید.. من ابتدا منابع را مشخص کردم و برای هر کدام تارگت تعیین کردم. ولی به خاطر عقب افتادن کنکور برنامه ام به هم می ریخت ولی هدفم این بود تا اول فرودین دو دور دروس را خوانده باشم. و در فروردین هم تصمیم داشتم تست بزنم. البته با راهکارهایی که می گرفتم و با پنل برنامه ریزی که به من می گفت کدام درس کی تمام می شود خیلی خوب پیش رفتم. برنامه ریزی اولیه مهم است که پایه درس خواندن و مطالعه را تشکیل می دهد. اگر برنامه ریزی و پایبندی به آن را نداشته باشیم مطمئنا نمی شود به هدف رسید. تاثیر حضور مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مجموعه زبان شناسی باعث شد که یک برنامه ریزی منسجم داشته باشم.

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی رو انجام می دهید و چه کار هایی رو انجام نمی دهید؟

من اگر به اول برگردم همه بخش ها را می خواندم که بعد از کنکور پشیمان نشوم. به نظرم تا جایی که می شود باید مطالعه کرد. یکی دیگر این بود که وقتم بیش از حد در اینستاگرام هدر می رفت که اگر برگردم عقب این کار را نخواهم کرد و استفاده از آن را به حداقل می رساندم.

 

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99  سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

دوست دارم به همه داوطلبان بگویم که هر هدفی که در ذهنتان دارید می توانید انجام دهید. هر کاری را که می خواهید انجام دهید حتما در ذهنتان آن را مجسم کنید و برای آن تلاش کنید. همیشه به هدفتان فکر کنید و بی وقفه برای آن تلاش کنید.

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل رو چگونه درصد بندی می کنید؟

اولین عامل: داشتن هدف

دومین عامل: برنامه ریزی

سومین عامل: مداومت و استمرار

 

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال هشتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

من کار می کردم و تفریح هم می کردم ولی از اپلیکیشن و یکی از طرح های 3گام استفاده کردم که من متناسب با شرایطم این طرح 3گام را انتخاب کردم . طرح حرفه ای 3گام را داشتم که یک آنالیز داشت و برای هر درس یک دورنمایی ارائه می داد. مثلا می دانستم کدام کتاب را کی بخوانم، کی مرور کنم و کی تمام کنم. در واقع طرح حرفه ای دقیقا این موضوعات و دورنمایی از دروس را برای من روشن کرده بود.

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال نهم

چی شد 3گام رو انتخاب کردید؟

من تو گوگل در مورد رشته ام سرچ کردم که موسسه 3گام را شناختم. اولین بار که رفتم سایت می خواستم رتبه های برتر رشته خودم را بشناسم که اطلاعات لازم را کسب کردم و رتبه های برتر رشته خودم را شناختم. در مرحله بعدی بیشتر رفتم سایت 3گام تا ببینم چه خدماتی دارد که مجاب شدم در آن ثبت نام کنم و شروع به استفاده از 3گام و خدماتش کردم.

 

 

مصاحبه با یاسمن یوسفی رتبه برتر ارشد رشته زبانشناسی همگانی 99 سوال یازدهم

سخن آخر؟

هر جایی هستید و هر نقطه ای که هستید می توانید آن را تغییر دهید. همان لحظه که به آن فکر می کنید می توانید آن را تغییر دهید. تجسم این فکر می تواند منجر به موفقیت شود به دنبال اهدافتان بروید که حتما به آن ها خواهید رسید.