تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - تحلیل درس به درس
تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - تحلیل درس به درس

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 

تحلیل کنکور هنر 99 را به صورت درس به درس برای داوطلبان کنکور هنر 1400 آماده کرده ایم. بعد از مطالعه تحلیل کنکور هنر 99 که توسط مشاور تخصصی کنکور هنر 3گام آماده شده است؛دید بهتری نسبت به سطح سوالات و نحوه مطالعه خود پیدا می کنید. همچنین می توانید سوالات کنکور هنر 99 و سال های پیش از آن را، از لینک آبی شده دانلود کنید. 

هرچند با مطالعه تحلیل کنکور هنر 99، نسبت به سطح سوالات آگاه می شوید و مطالب مهم تر کنکور هنر را می شناسید اما بهتر است برای نتیجه گیری بهتر، مطلب برنامه ریزی کنکور هنر را هم مطالعه کنید تا با بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور طبق تحلیل ها آشنا شوید. 

بررسی بودجه بندی سوالات با توجه به سرفصل ها و پایه های مختلف، دید واقعی تر و صحیح تری از فضای سوالات کنکور هنر به شما خواهد داد. به علاوه در میان تحلیل تست ها، نکاتی راجع به خواندن صحیح تر کتاب ها نیز بیان شده که می تواند راهگشای داوطلبان سال های آینده باشد. تحلیل سوالات کنکور هنر 99 را با دفترچه سوالات عمومی شروع می کنیم. برای مطالعه تحلیل درس مورد نظر خود با کلیک روی نام درس می توانید به قسمت تحلیل و بررسی همان درس از کنکور هنر 99 بروید. 

مطالب کاربردی برای کنکور هنر 1400 

 

تحلیل و بودجه بندی دروس عمومی کنکور هنر 99 

در این قسمت به تحلیل سوالات عمومی کنکور انسانی 99 می پردازیم. همچنین در این قسمت به صورت درس به درس نکات مهمی که در هر درس می تواند برای داوطلبان کنکور 1400 مفید باشد را برای شما قرار داده ایم. 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس ادبیات 

 

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس ادبیات 

مبحث درس ادبیات  تعداد سوالات
معنی واژه 3
املا 3
تاریخ ادبیات 1
آرایه ادبی 4
دستور زبان فارسی 5
قرابت معنایی 9

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس عربی

 

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس ادبیات 

مبحث درس عربی  تعداد سوالات
تعریب و ترجمه 10
درک مطلب 4
تحلیل صرفی 3
حرکت گذاری -
قواعد 8

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس دین و زندگی 

 

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس ادبیات 

مبحث درس دین وزندگی  تعداد سوالات
دوم دبیرستان 9
سوم دبیرستان 9
پیش دانشگاهی 7

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس زبان 

 

 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درس ادبیات 

مبحث درس زبان  تعداد سوالات
واژگان 8
گرامر 4
Cloze test 5
Reading 8

 

تحلیل دروس تخصصی کنکور نظام جدید هنر 99 

در این قسمت به تحلیل سوالات اختصاصی کنکور نظام جدید هنر 99 می پردازیم. همچنین در این قسمت به صورت درس به درس نکات مهمی که در هر درس می تواند برای داوطلبان کنکور 1400 مفید باشد را برای شما قرار داده ایم. تحلیل دروس تخصصی کنکور نظام جدید هنر 99 شامل دروس: درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک، خلاقیت تصویری، خلاقیت نمایشی می باشد. 

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درک عمومی هنر

تحلیل سوالات درس درک عمومی هنر نشان می دهد که تقریبا نیمی از سوالات با سوالات نظام قدیم مشترک است. اما از لحاظ بودجه بندی ، نسبت به سال های اخیر تغییراتی مشاهده می شود. 15 سوال مربوط به مباحث تاریخ هنر و 15 سوال مربوط به مباحث دیگر ( صنایع دستی ، عکاسی ، نمایش ، موسیقی ، چاپ و خوشنویسی ) می باشد در صورتی که در سوال های نظام قدیم و همینطور سوالات کنکور سال اخیر 20 سوال به مباحث تاریخ هنر اختصاص داده میشد . تعداد سوالات مربوط به مبحث (هنر اسلامی) نسبت به سال های اخیر کاهش پبدا کرده و تنها 1 سوال از این مبحث طرح شده است . اما مباحث (هنر قرن 19 و 20) همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. همینطور 6 سوال مربوط به هنرهای نمایشی ( 1 سوال تلفیقی با هنر اشکانی ) می باشد .

سوالات از لحاظ سطح بندی و میزان سختی ، تفاوت آنچنانی با سوالات نظام قدیم و همینطور سالهای اخیر ندارند و صرفا مطالعه ی کتاب های درسی و منابع معرفی شده از سمت سازمان سنجش برای پاسخگویی به سوالات کافی نیست. تعدادی از سوالات در حد کتاب های درسی و در سطح پایین تری طرح شده است و انتظار میرود که داوطلب متوسط حداقل 8 تا 10 سوال و داوطلب قوی حداقل 12 تا 15 سوال را پاسخ دهد.

در بخش تاریخ هنر ایران ، 2 سوال از ( هنر پیشا تاریخی ) ، 1 سوال از ( هنر ایران باستان ) و 1 سوال از ( هنر اسلامی ) طرح شده است

در بخش تاریخ هنر جهان، 1 سوال از ( هنر پیشا تاریخی ) 4 سوال از ( تمدن های باستانی ) ، 1 سوال از ( صدر مسیحیت و بیزانس ) ، 1 سوال از ( باروک و روکوکو ) و 4 سوال از ( هنر قرن 19 و 20 ) طرح شده است

در سایر بخش ها ، 4 سوال از ( صنایع دستی ) ، 2 سوال از ( عکاسی ) ، 6 سوال از ( نمایش ) 1 سوال از ( موسیقی ) 1 سوال از ( خوشنویسی ) و 1 سوال از ( چاپ ) طرح شده است.

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - درک عمومی ریاضی – فیزیک

سوالات درک عمومی ریاضی فیزیک نظام جدید با سوالات نظام قدیم این درس کاملا یکسان و منطبق است.

مانند هرسال 25 سوال از ریاضی و هندسه و 5 سوال از مباحث فیزیک طرح شده است. تحلیل این درس نشان میدهد که به طور کلی سطح سوالات متوسط بوده است.  8 سوال مربوط به محاسبات عددی میباشد و لازمه ی پاسخ دادن به آنها حفظ فرمول های مربوط به مباحث مختلف ریاضی است. به طور کلی سطح سوالات هندسه نسبت به محاسبات عددی پایین تر و پاسخ دادن به آنها راحت تر است. از داوطلب با هر سطحی انتظار میرود که به 5 سوال هوش و الگوسازی پاسخ صحیح بدهد چرا که راه حل این سوالات ، شمارش اشکال یکسان است و میتوان به راحتی به آنها پاسخ داد . با توجه به میانگین نسبتا بالای این درس در بین دروس اختصاصی هنر ، از داوطلب متوسط و قوی انتظار می رود به نیمی از سوالات پاسخ صحیح بدهد.

به طور کلی از 30 سوال:

8 سوال از مباحث مربوط به محاسبات عددی، 17 سوال هندسه (که شامل : 1 سوال مثلث، 3 سوال چندضلعی ، 4 سوال دایره ، 3 سوال هندسه فضایی، 1 سوال تقارن و 5 سوال هوش و الگوسازی استو 5 سوال مربوط به مباحث فیزیک ( 1 سوال نور و آینه ، 1 سوال نیرو ، 1 سوال انرژی ، 1 سوال جرم حجمی و 1 سوال بار الکتریکی )طرح شده است.

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - خلاقیت تصویری

سطح سوالات این درس و همینطور بودجه بندی ، با سوالات نظام قدیم تفاوت زیادی نداشته است ولی برخلاف سایر دروس تخصصی، هیچ سوال مشترکی در سوالات نظام قدیم و جدید دیده نمیشود.

تحلیل سوالات این درس نشان میدهد که 5 تا 6 سوال در سطح ساده و بقیه ی سوالا سطح متوسط و سخت داشته اند . مانند هرسال اکثر سوالات مربوط به درک و شناخت عناصر بصری در تصاویر و همچنین شناخت سبک ها و مکاتب هنری می باشد . به علت مفهومی بودن سوالات این درس، ممکن است در 2 تا 3 سوال ، درک داوطلب از تصویر با درک طراح از تصویر تفاوت داشته باشد و بهتر است این دسته از سوالات که جای ابهام در آنها زیاد است، پاسخ داده نشوند.  تعدادی از سوالات، از مباحث مربوط به درس درک عمومی هنر طرح شده است (3 سوال ) . به طور کلی میتوان گفت که سطح سوالات در این درس متوسط بوده است و از داوطلب متوسط و قوی انتظار میرود که از 20 سوال ، به حداقل 12 تا 15 سوال پاسخ بدهد . میتوان به صورت کلی سوالات را به این طریق تقسیم بندی کرد :

10 سوال از مباحث ( درک تصاویر و شناخت عناصر بصری ) ، 5 سوال از مباحث ( سبک ها و مکاتب هنری ) 1 سوال از مباحث مربوط به ( آثار هنرمندان ) ، و 3 سوال از ( آرم و نشانه ) طرح شده است.

تحلیل کنکور هنر نظام جدید 99 - خلاقیت نمایشی

سوالات خلاقیت نمایشی نظام جدید با سوالات نظام قدیم این درس کاملا یکسان و منطبق است. تحلیل سوالات این درس نشان می دهد که تعداد سوالات از لحاظ بودجه بندی، با کنکور سال قبل تفاوت دارد . سوالات کنکور سال 98 نشان میدهد که تعداد سوالات مربوط به تئاتر و سینما یکسان و حدود 6 سوال مربوط به درک تصاویر بوده است . اما در کنکور 99 ، 11 سوال در مباحث تئاتر و فقط 4 سوال مربوط به مباحث سینمایی بوده است . سطح سوالات متوسط رو به بالا می باشد اما به نسبت سال اخیر ، سطح پایین تری دارد . پاسخ دادن به حدود 3 سوال از سوالات مربوط به درک تصاویر نیازی به دانش آنچنانی ندارد و جزو سوالات ساده طبقه بندی میشود . از داوطلب با سطح متوسط و قوی انتظار میرود که حداقل به 10 تا 12 سوال پاسخ صحیح بدهد.

سوالات را میتوان به طور کلی به این صورت طبقه بندی کرد : حدود 11 سوال مربوط به مباحث تئاتر، 4 سوال مربوط به مباحث سینما و 4 سوال مربوط به درک تصاویر سینمایی