آزمون آزمایشی ارشد حسابداری
آزمون آزمایشی ارشد حسابداری

 

 

 

جامع ترین آزمون آزمایشی ارشد حسابداری

ابتدای مطلب بد نیست یک آمار جالب را در مورد شرکت در آزمون آزمایشی برای کنکور ارشد بدانید:

 

بیش از 90 درصد داوطلبان، پس از اعلام نتایج و انتخاب رشته، (( فارغ از نتیجه ای که کسب کرده اند)) از شرکت در آزمون آزمایشی و هزینه برای آن پشیمان هستند.

 

حتما شما هم ازداوطلبان سال های گذشته مجموعه حسابداری شنیده اید که با شرکت در آزمون های آزمایشی موسسات مختلف، پول خود را دور ریخته اند! و به شما هم توصیه می کنند این کار را نکنید. که البته ما هم همین توصیه را به شما داریم.

 اما معمولا داوطلبان این تصور را پیش خود دارند که شرکت در آزمون آزمایشی ارشد حسابداری برای آن ها ضروری است و می توانند با شرکت در آن موفقیت خود در کنکور ارشد را رقم بزنند. در این بین ممکن است با جمله هایی مثل این آزمون آزمایشی معروف ترین موسسه است یا من فقط کنکورهای جامع را شرکت می کنم و.. ممکن است سعی کنند در این دام گرفتار نشوند!

اما  مشکل در اینجاست که یک نکته را در نظر نمی گیرند:

 

شرکت در آزمون آزمایشی ارشد استاندارد باعث موفقیت شماست نه صرفا شرکت در کنکور!

 

اما ما به عنوان مشاوران تخصصی کنکور ارشد حسابداری، وظیفه خود دیدیم که در مورد آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری که  هر سال در حال برگزاری هستند یک بررسی تخصصی داشته باشیم و ببینیم که چرا قبل از شرکت در آزمون آزمایشی ارشد این همه اشتیاق وجود دارد اما در آخر از هزینه پول و انرژی و زمان برای این کنکورها پشیمان می شوند.

البته بعد از بررسی چالش های آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری، به شما راهکارهایی برای استفاده بهینه از این آزمون ها داده می شود و طبق فاکتور های مختلف بهترین و جامع ترین آزمون آزمایشی به شما معرفی می شود پس تا آخر مطلب همراه ما باشید.

 

 

ویژگی های آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد

در قسمت بالا اشاره کردیم که تعداد زیادی از داوطلبان به خواسته هایی که از یک آزمون آزمایشی برای کنکور ارشد حسابداری دارند نمی رسند. در این قسمت به بررسی دلایل این موضوع می پردازیم.

معمولا 2 دلیل عمده برای بی استفاده شدن آزمون آزمایشی کنکور ارشد وجود دارد:

دلایل مربوط به موسسه برگزاری و طراحی کنکور شامل :

  • استاندارد بودن سوالات آزمون آزمایشی
  • انطباق با سرفصل های اصلی کنکور ارشد
  • برنامه آزمون های آزمایشی
  • جامعه آماری آزمون آزمایشی
  • کارنامه ها
  • هزینه
  • عوامل دیگر

و دلایل مربوط به خود داوطلب:

  1. شرکت نکردن در کنکور به دلایل مختلف
  2. عدم بررسی سوالات و آنالیز نقاط قوت و ضعف
  3. عدم برنامه ریزی برای رفع نقاط ضعف

در ادامه به صورت مجزا به هر کدام از این دلایل می پردازیم و در نهایت راهکاری برای استفاده بهتر از آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری به شما ارائه می دهیم.

 

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد - سوالات

مهم ترین ویژگی و استانداردی که یک آزمون آزمایشی باید داشته باشد طرح سوالات مناسب می باشد. در واقع طراحی سوالات در آزمون های آزمایشی می تواند ویترین کاملی از ویژگی های مثبت و منفی کنکور باشد. در این مورد شما می توانید قبل از ثبت نام در آزمون آزمایشی بخشی از دفترچه سوالات سال پیش موسسه مورد نظر خود را بخواهید و در درسی که تسلط بیشتری دارید استاندارد سوالات را مقایسه کنید. اما معمولا دیده شده موسسات اجازه دسترسی شما به سوالات سال های قبل را نمی دهند.

متاسفانه در کنکور بعضی از سوالات دیده شده که سوالات سال های قبل عینا در یک در س یا همه ی دروس یک کنکور تکرار شده است و زحمت طرح دوباره سوال را به خود نداده اند!

به دلیل اهمیت بالای استاندارد طراحی سوالات و عدم دسترسی داوطلبان و بعضا عدم تسلط کافی برای بررسی سوالات، می توانید اطلاعات بیشتر در مورد سوالات آزمون آزمایشی ارشد حسابداری موسسات مختلف را از مشاوران تخصصی حسابداری 3گام بگیرید.

 

 

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد - سرفصل ها

رعایت سرفصل ها در آزمون آزمایشی شاید به ظاهر ساده ترین کار ممکن باشد. منظور ما از سرفصل، سر فصل های مصوب وزارت علوم می باشد که برای کنکور ارشد رشته های مختلف از جمله ارشد حسابداری مشخص شده است.
تا به اینجا به ظاهر موسسات به راحتی می توانند سر فصل های مصوب ارشد حسابداری را در آزمون های آزمایشی رعایت کنند. اما مشکل دقیقا از جایی شروع می شود که برای اینکه بتوانند توسط آزمون آزمایشی کتاب هایشان را بفروشند و یا برعکس، نکاتی را در کتاب های خود می آورند و در آزمون های آزمایشی از آن سوال مطرح می کنند که به هیچ وجه در سر فصل های مصوب وجود ندارد و داوطلبان در واقع هم از نظر ذهنی دچار تنش می شوند هم زمان بسیاری را برای نکاتی که مورد نیاز نیست هدر می دهند.

موسسات مختلف در واقع با این کار می خواهد بگویند که نکته های خاص فقط در کتاب و آزمون آن ها مطرح می شود ولی قطعا این کار به سود داوطلبان نیست.

راه حل این موضوع شرکت در آزمون آزمایشی یک موسسه مستقل از انتشارات مختلف است! اما کدام آزمون این ویژگی را دارد؟!

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد - برنامه کنکور

برنامه آزمون های آزمایشی نقطه مشترک بین همه موسسات است. هرچقدر موسسات برگزار کننده آزمون آزمایشی در پارامترهای دیگر ادعای متفاوت بودن، بهترین بودن، اولین بودن و... را داشته باشند، باز هم می بینید که برنامه آزمون های آن ها یکی است که حتما تا بحال دیده اید.

در این برنامه ها دروس مختلف را به 4 بخش 25 درصدی تقسیم می کنند ( بماند که نابغه ای داشتیم که یک درس را به شش بخش 25 درصدی تقسیم کرده بود!) و هر 25 درصد را یکبار کنکور می گیرند و دو کنکور 50 درصد هم دارند البته فعلا کاری با کنکورهای جامع نداریم!

این برنامه که تقریبا همه موسسات از آن استفاده می کنند دو ایراد مهم دارد:

اول اینکه به دلیل فواصل زمانی که معمولا بین دو آزمون آزمایشی یکسان است، داوطلب فرصت نمی کند به نسبت اهمیت دروس زمان مناسبی را به هربخش اختصاص دهد. دلیل این موضوع هم این است که قطعا بخش های مختلف کتاب اهمیت یکسانی ندارند که زمان یکسانی برای آن ها گذاشته شود.

و اما مشکل دوم و در واقع مشکل بزرگتر این است که داوطلب اگر به این سرفصل ها نرسد یا تسط کافی نداشته باشد عملا ضربه مطالعاتی زیادی می خورد. اما چرا؟

شما در نظر بگیرید از آمون 25 درصد اول، به هر دلیلی روی بعضی از مباحث به تسلط نرسیده اید. یا باید قید کنکور 25 درصد دوم را بزنید و درس های جا مانده را مطالعه کنید و یا باید سعی کنید به سر فصل های آزمون آزمایشی بعدی  برسید. در هر دوصورت شما از کنکور به صورت مناسب نمی توانید استفاده کنید.

معمولا در جواب مشکل بالا خیلی از دوستان و موسسات می گویند این سرفصل ها در کنکورهای پنجاه درصد جبران می شود ولی شما در نر داشته باشید فاصله بین آزمون آزمایشی 25 درصد اول تا آزمون آزمایشی پنجاه درصد اول حدود دو ماه است و شما قطعا همان مقداری را هم که مطالعه کرده اید و به تسلط رسیده اید  به دلیل برنامه بد کنکور و عدم مرور فراموش خواهید کرد.

پس تا حدودی می توان گفت کنکورهای 25 درصد و موضوعی از نظر تسلط و مرور نه تنها کمکی به شما نمی کنند بلکه به نوعی جلوی شمارا هم می گیرد. در مورد آزمون آزمایشی جامع ارشد حسابداری در ادامه و در قسمت انتخاب بهترین کنکور آژمایشی صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد - جامعه آماری

جامعه آماری آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری تبدیل به ابزاری برای تبلیغات و فریب داوطلبان کنکور شده است. اما در نظر داشته باشید جامعه همه آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری با هم شاید به یک دهم جامعه آماری کنکور ارشد حسابداری برسد. پس اختلاف 100 یا 200 نفری زیاد پارامتر مهمی نیست که شما از بقیه ویژگی های یک کنکور دست بکشید. البته طبیعتا هرچه جامعه آماری بالاتر باشد بهتر است اما قطعا در کنکور ارشد هیچ کدام از موسسات جامعه آماری به این گستردگی ندارند. و سعی کنید جامعه آماری در اولیویت های آخر انتخاب کنکور برای شما باشد.

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد - کارنامه

کارنامه آزمون آزمایشی یکی از بخش های مهم هر کنکور است که شما بتوانید نتیجه عملکرد خودتان را مشاهده کنید. اما دیده شده که بعضا موسسات روی سرعت انتشار کارنامه، ارائه کارنامه کامل، یا حتی ارائه کارنامه!!! مانور می دهند که این موارد از الزامات اولیه یک آزمون آزمایشی است و اگر نباشد جای تعجب دارد. البته داشتن یک کارنامه تحلیلی به شما کمک می کند که در سنجش و تحلیل نقاط قوت و ضعف خود بهترعمل کنید.

نا گفته نماند که کارنامه تحلیلی مد نظر ما در آزمون های آزمایشی ارائه نمی شود یا بسیار ناقص است که در بخش های بعدی به موارد لازم برای ارائه یک کارنامه تحلیلی مناسب خواهیم پرداخت.

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد – هزینه

در شرایط اقتصادی کنونی قطعا هزینه برای هر موردی باید با سنجش مناسب انجام شود. چه برسد به موردی مثل آزمون آزمایشی که در اول این مطلب به آن اشاره شد که خیلی ها از این هزینه ناراضی هستند. بعضا دیده شده موسسات قصد دارند هزینه تبلیغات و داشتن شعبات مختلف در کشور را از جیب داوطلبان پرداخت کنند.

در هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی چند نکته را مد نظر داشته باشید:

گرانترین یا ارزانترین آزمون آزمایشی لزوما دلیلی بر کیفیت بالا یا پایین یک کنکور نیست.

موسسات معمولا به دلایل مختلف تخفیف هایی ارائه می دهند که با وجود تخفیف قیمت بالاتری از سایر موسسات روی کنکور خود گذاشته اند پس سعی کنید همه کنکورها را باهم مقایسه کنید و صرفا با دیدن تخفیف برای کنکور هزینه نکنید.

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد - سایر عوامل

عوامل دیگری هم هستند که در تبلیغات آزمون آزمایشی موسسات به چشم می خورد یا ذهن داوطلبان را مشغول می کند. برای مثال داشتن رتبه های برتر، بیشترین شباهت آزمون های آزمایشی با کنکور ارشد حسابداری و.. که باید در این موراد هم دقت نظر لازم را داشته باشید.

در مورد مصاحبه با رتبه های برتر ارشد حسابداری در آزمون آزمایشی دو نکته را در نظر داشته باشید:

اول اینکه یک داوطلب در مسیر رتبه برتر شدن قطعا خیلی کارها انجام داده که یکی از آن ها شرکت در آزمون آزمایشی ارشد است. پس صرفا اینکه یک رتبه برتر در آزمون آزمایشی ارشد حسابداری موسسه ای شرکت کرده دلیل کاملی برای خوب بودن آن کنکور نیست.

دوم اینکه در بررسی صحت این نوع تبلیغات جای بحث زیادی وجود دارد پس تا خودتان مستقیما از خود فرد نشنیده اید تبلیغات را باور نکنید.

در مورد شباهت آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری موسسات به کنکور هم در نظر بگیرید که:

موسسات شباهت سوالات آزمون آزمایشی  خود با کنکور را به این صورت می سنجند که اگر یک سوال از برد تابع داده باشند و در کنکور ارشد هم سوالی در مورد برد تبع آمده باشد، تطابق آزمون آزمایشی با کنکور ارشد را 100 درصد اعلام می کنند و دلیلی بر استاندارد بودن سوالات نیست.

 

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد - خود داوطلب

در بالا عواملی که باعث استاندارد شدن آزمون آزمایشی ارشد حسابداری می شود را بررسی کردیم. اما واقعیت این است که با رعایت همه فاکتور های بالادر یک آزمون آزمایشی باز هم ممکن است شرکت در این کنکورها به کار شما نیاید.

اما چرا؟

اول اینکه شما باید بدانید دلایل مناسب برای شرکت در آزمون آزمایشی ارشد چیست؟ که به آن اشاره می کنیم:

  • تمرین مدیریت زمان
  • تمرین تمرکز در کنکور
  • قرار گرفتن در شرایط کنکور
  • پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و بهبود آن ها تا روز کنکور

پس اگر داوطلبی هستید که :
تا لحظه آخر از زمان کنکور استفاده نمی کنید،

برنامه ریزی مناسبی برای رسیدن به سرفصل کنکور ندارید،

بعد از هر کنکور تحلیل مناسبی از کنکور ندارید

و نکاتی مشابه بالا نمی توانید استفاده مناسبی از آزمون آزمایشی ارشد حسابداری داشته باشید.

در نکته آخر یعنی تحلیل آزمون آزمایشی، یک کارنامه تحلیلی مناسب می تواند شما را در شناسایی نقاط قوت و ضعف یاری کند. که در قسمت بعد در مورد جامع ترین آزمون آزمایشی صحبت می کنیم که تمام ویژگی های بالا را یکجا داشته باشد!

 

 

 

آزمون آزمایشی ارشد حسابداری 3گام

در سال های اخیر شاهد ریزش بیشتر داوطلبان شرکت کننده در آزمون آزمایشی ارشد حسابداری موسسات مختلف بوده ایم. که خب با دلایلی که در بالا ذکر شد این افت تعداد نفرات طبیعی است.

حتی بعضا داوطلبان برای اینکه بتوانند خود را در شرایط کنکور قرار دهند سوالات سال های پیش را با زمان بندی پاسخ می دهند که به بررسی این موضوع هم می پردازیم.

همانطور که در ابتدای مطلب به شما قول داده بودیم در کنار این که ضعف آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری مختلف را به شما می گوییم راهکاری هم ارائه می دهیم که شما بتوانید به بهینه ترین حالت ممکن هم از مزایای یک آزمون آزمایشی استفاده کنید هم اینکه از آسیب های آن در امان باشید.

تا اینجای مطلب متوجه شدیم که آزمون آزمایشی ارشد حسابداری استاندارد باید:

  • سوالاتی مطابق با سرفصل های وزارت علوم و استاندارد داشته باشد و دقیقا مفهوم و نکته سوال مشخص باشد.
  • جامع باشد و کنکورهای 25 درصدی زیاد به کار داوطلبان نمی آید.
  • برنامه مناسب داشته باشد که داوطلبان فرصت داشته باشند نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنند و بهبود دهند.
  • کارنامه ی تحلیلی مناسب داشته باشد که آنالیز نقاط قوت و ضعف را برای داوطلبان آسان تر کند.
  • با کمترین قیمت و هزینه بیشترین کیفیت را داشته باشد.

شما چنین آزمون آزمایشی ای سراغ دارید؟ طبیعتا نه!

به همین دلیل دپارتمان حسابداری موسسه 3گام تصمیم بر ارائه آزمون آزمایشی جامعی کرده است که تمام نیازهای مطرح شده در بالا را پاسخ می دهد.

 اما چگونه ؟ در ادامه چند مورد از ویژگی های آزمون آزمایشی ارشد حسابداری 3گام را مشاهده می کنید.

استاندارد سوالات: در آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری 3گام، از دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد حسابداری سال های قبل استفاده شده است. یعنی تمام سوالات منطبق بر کنکور ارشد حسابداری و در نتیجه استاندارد هستند.

شما با تمرین همین سوالات در زمان مناسب و بهبود نقاط قوت وضعف نتیجه بسیار بهتری را در کنکور ارشد کسب خواهید کرد.

در نظر داشته باشید با این روش یکی از مهم ترین مشکلات شما هم حل خواهد شد. جون خیلی از داوطلبان فکر می کنند که باید به دنبال سوالات جدید و عجیب غریب باشند در صورتی که با وجود تغییرات چند سال اخیر در کنکور ارشد همچنان سبک و سیاق خیلی از سوالات مشابه است و شما با تسلط به آن ها می توانید حداقل درصد حود در کنکور را افزایش دهید.

با این آزمون آزمایشی مشکل انطباق با سرفصل های وزارت علوم هم حل می شود.

کارنامه: آزمون آزمایشی موسسه 3گام یک کارنامه و پاسخنامه منحصر به فرد به شما می دهد. در کارنامه 3گام این ویژگی ها را مشاهده می کنید:

آنالیز دقیق وضعیت شما در سرفصلهای هر درس

آنالیز سختی و آسانی سوالات

آنالیز حفطی، مفهومی و مسئله ای بودن سوالات مطرح شده

تحلیلی بودن این کارنامه به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعف خود را به راحتی شناسایی کنید و متوجه شوید سوالاتی که در آزمون آزمایشی ارشد حسابداری 3گام مطرح شده است از چه سرفصل هایی بوده است و درجه سختی این سوال چقدر بوده است.

هزینه آزمون آزمایشی: هزینه شرکت در این آزمون آزمایشی پایین ترین قیمت ممکن است و با هزینه بسیار کم می توانید در آن شرکت کنید.

دقت داشته باشید حاصل چندماه مطالعه شما به عنوان داوطلب کنکور کارشناسی ارشد حسابداری در بازه زمانی که به جمع بندی می پردازید مشخص می شود، یعنی نحوه جمع بندی، فوت کوزه گریی موفقیت شماست که بدون آن مطالبی که خوانده اید تثبیت نخواهد شد. یکی از مراحل جمع بندی، پاسخگویی به سوالات کنکورهای کارشناسی ارشد حسابداری سنوات گذشته است که هرچه بهتر به آن ها پرداخته شود تاثیر بیشتری در موفقیت شما خواهد داشت. اینکه بتوانید در شرایطی مشابه کنکور، در یک بازه زمانی مشخص 210 دقیقه ای به سوالات پاسخ دهید بسیار مهم است. مؤسسه 3گام با ایجاد بستری مناسب، فضا را برای شما به عنوان داوطلب کنکور کارشناسی ارشد حسابداری فراهم آورده است که بتوانید در این شرایط کرونایی در منزل بصورت آنلاین، کنکورهای سال گذشته کارشناسی ارشد حسابداری را با شرایطی مشابه جلسه واقعی کنکور پاسخ دهید.

 

 

یکی از مزایای این بسته کنکورها، آنالیز دقیقی است که به شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال:

  1. در درس حسابداری مالی که رویکرد طراحان سوالات به سمت استانداردهای حسابداری تغییر کرده است، آنالیز ارائه شده به شما نشان می دهد تا چه میزان در پاسخگویی به این دسته از سوالات موفق بوده اید و میزان تسلط شما بر استانداردهای حسابداری چقدر است و تسلط شما بیشتر در حوزه سوالات مفهومی است یا مسئله ای و باید باقیمانده زمان خود تا کنکور را به کدام یک از مباحث یا منابع اختصاص دهید.
  2. از سال گذشته تعداد سؤالات ریاضی و آمار تقریبا برابر شده است و نحوه ی توزیع سؤالات نیز بگونه ای تغییر داشته است که اهمیت مباحث در این دو درس مانند سال های گذشته نیست. شما با درک این موضوع که کدام مباحث نقاط قوت شما را در این دو درس تشکیل می دهند، می توانید به بیشترین تسلط در آن ها برسید، مباحث حذفی خود را تعیین کرده و در صد خود را در این درس تضمین نمایید؛ بنابراین با استفاده از نتایج کنکورها و یک جلسه مشاوره تخصصی، می توانید وضعیت خود را در این درس که نقش بسزایی در قبولی شما در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری دارد، بهبود ببخشید.
  3. در درس حسابداری صنعتی که طی چند سال اخیر تمام فصول تقریبا هم ارزش شده اند، این موضوع حائز اهمیت است که در کدام مباحث تسلط شما کافی و کدام مباحث همچنان به مرور و مطالعه احتیاج دارد، که آنالیز ارائه شده این موضوع را برای شما کاملا مشخص می نماید. درس حسابرسی، معضل این روزهای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد حسابداری است، چراکه بیشترین تغییر را نسبت به سال های گذشته داشته است و به سمت مفهومی شدن رفته است. کنکورها این تغییرات را به شما ارائه کرده و با تعیین نوع سوالات اعم از مفهومی یا حفظی، نشان می دهد  که تا چه حد مطالعه شما مفهومی، کافی و مناسب جهت پاسخگویی به سوالات این درس بوده است. بنابراین هرچه سریعتر وضعیت و آنالیز خود را از کنکورها متوجه شوید، فرصت بیشتری برای رفع نقاط ضعف خود در این درس خواهید داشت.

تحلیل عملکرد داوطلب در آزمون آزمایشی و ارائه راهکار توسط مشاور تخصصی ( بسیار مهم):

اصلی ترین ویژگی شرکت در آزمون های آزمایشی ارشد حسابداری 3گام، دریافت آنالیز از مشاور تخصصی بعد از برگزاری کنکور است.

در واقع شما پس از پاسخگویی به سوالات درخواست مشاوره می دهید و در زمان مشخص شده مشاور با شما تماس می گیرد و ضمن ارائه تحلیلی دقیق از عملکرد شما در آزمون آزمایشی، راهکاری برای ادامه مطالعه و برنامه ریزی به شما ارئه می دهد.

این ویژگی را قطعا در هیچ آزمون آزمایشی دیگری دریافت نخواهید کرد.

 

 

 

دقت کنید که برای ورود به صفحه آزمون آزمایشی باید ثبت نام کنید یا از قبل ثبت نام کرده باشید