مشاور تخصصی کنکور انسانی - فائزه سروش

فائزه سروش هستم، رتبه ۲۴۱ کنکور انسانی ۹۸ را کسب کردم و درحال حاضر دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شاهد و مدرس زبان عربی هستم.
‎زمانی که شما قصد شروع کردن برای کنکور را دارید معمولا سر درگم میشوید که چطور باید درس بخوانید و یا درس هارا به چه ترتیبی مطالعه کنید و درنهایت چطور مرور و جمع بندی داشته باشید.
‎این موضوع کاملا طبیعی هست، چون تا حالا فقط برای امتحانات تشریحی خوانده اید و تجربه کنکوری خواندن را ندارید.
‎خیلی از داوطلب ها هم هستند که کمیت مطالعه، آن ها را به اشتباه می اندازد و فکر میکنند هرکسی روزانه بالای ۱۰ ساعت مطالعه داشته باشد،قطعا رتبه خوبی بدست می آورد در حالیکه اینطور نیست و کیفیت مطالعه باید همگام با کمیت آن بالا رود تا نتیجه مطلوب کسب شود.


‎پس مسیر درست مطالعه برای کنکور چیست؟


‎قدم اول برنامه ریزی دقیق و مناسب برای هر فرد هست. برنامه باید متناسب با شرایط هر داوطلب تنظیم شود.مثل اینکه داوطلب فارغ التحصیل شده و یا دانش آموز است، رشته ای که به آن علاقمند است در کدام زیرگروه قراردارد، و یا سرعت مطالعه او ، منابعی که تهیه کرده و...همه مواردی هستند که نشان میدهد یک برنامه هرچقدر هم که خوب باشد به درد همه نمیخورد.
‎قدم بعد یادگرفتن روش های مطالعه هر درس، تکنیک های تست زنی،نکات آزمونی مثل تحلیل آزمون، مدیریت زمان در آزمون و...است
‎و یک نکته مهم دیگر،تهیه منبع برای کنکور است
‎منابع بسیار متنوعی در بازار هست که سطح هر کدام متفاوت است پس خیلی اهمیت دارد که در هر درس کتابی را تهیه کنید که در سطح علمی شما باشد تا بتوانید از درسنامه ها و تست های آن استفاده کنید
‎پس فکر نکنید هر منبعی که رتبه های برتر استفاده کرده اند برای هرکسی مناسب هست!
‎خود من چون کنکور نظام جدید را شرکت کردم و کتاب های تستی را بررسی کردم آشنایی کامل با منابع دارم و میتوانم در این زمینه شمارا راهنمایی کنم.
‎بعنوان حرف آخر...
‎من بعد از کنکور به خودم گفتم اگر تجربه ای که الآن دارم را از ابتدا داشتم قطعا نتیجه خیلی بهتری می گرفتم. به همین خاطر هم تصمیم گرفتم تجربه ام را با افراد با انگیزه و هدفمند به اشتراک بگذارم تا آن ها هم بتوانند به هدفی که دارند برسند. 
‎در این مدت هم برنامه ریزی کردن برای داوطلب های مختلف تجربه ام را بیشتر کرده است
این را بدانید که برای رسیدن به هر موفقیتی یک مسیر درست وجود دارد، پس فکر نکنید رتبه خوب آوردن در کنکور سخت و غیرقابل دسترس است، شما فرقی با بقیه رتبه برتر ها ندارید فقط باید این مسیر درست را پیدا کنید و با نقشه راه درست در اون مسیر حرکت کنید.

برای ارتباط با خانم سروش و دریافت مشاوره و برنامه ریزی با سیستم هوشمند 3گام به لینک زیر مراجعه نمایید.