روش مطالعه اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد

روش مطالعه اقتصاد کلان

 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد اقتصاد را دارند باید بدانند درس اقتصاد کلان مانند اقتصاد خرد دارای ضریب 4 و یکی از پراهمیت ترین درس ها در آزمون سراسری ارشد اقتصاد است. داوطلبان آزمون ارشد اقتصاد ممکن است فارغ التحصیل کارشناسی این رشته باشند یا ممکن است که از رشته دیگر فارغ التحصیل شده باشند؛ تفاوت بین دو گروه در این است که فارغ التحصیلان اقتصاد هر چند که در تحصیل دوره کارشناسی ضعیف بوده باشند دارای درک نسبی از اقتصاد کلان نسبت به فارغ التحصیلان سایر رشته ها هستند؛ بنابراین نحوه مطالعه این دو دسته متفاوت است. در این مطلب مشاوران دپارتمان ارشد اقتصاد 3گام به طور مجزا روش مطالعه اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد را برای داوطلبان با پایه اقتصاد کلان قوی و داوطلبان با پایه اقتصاد ضعیف توضیح داده اند.

با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ارشد اقتصاد 3گام، می توانید از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان با مشاور تخصصی این رشته بهره مند شوید. همچنین برنامه و روش 3گام برای کارشناسی ارشد اقتصاد راهنمای خوبی برای داوطلبان این رشته خواهد بود.

 

 

کلیتی از درس اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد

در این قسمت به کلیتی از درس اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد می پردازیم. نکته بسیار مهم در مورد درس اقتصاد کلان این است که با چه دیدی به این درس نگاه کنیم؟!

شاید بهترین طرز نگاه کردن به اقتصاد کلان تفکیک فصل های مرتبط از فصل های غیر مرتبط باشد. این درس را می توانید همانند درختی تصور کند که یکسری از فصل ها تنه درخت را تشکیل می دهند و بقیه فصول شاخ و برگ خواهند بود.

فصولی که تنه این درخت را می سازند عبارت اند از: جریان دایره وار تولید و درآمد ملی، مدل های درآمد مخارج کینزی، تعادل درآمد

مخارج کینزی، سیاست های پولی و مالی، تقاضای کل، عرضه کل، تعادل عرضه و تقاضای کل و تأثیر سیاست های پولی و مالی و سایر فصول را می توان به صورت شاخه و برگ این درس در نظر گرفت.آزمون ارشد اقتصاد به هیچ وجه به این صورت نیست که چون فصلی جزء تنه است دارای تست های بیشتری نسبت به فصول شاخه و برگ می باشد؛ بنابراین خواهشاً برای آزمون ارشد اقتصاد با این دیدگاه که فصولی که تنه هستند را بخوانیم و فصولی که شاخه و برگ هستند را کنار بگذاریم، آماده نشوید. بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد از دیگر مطالبی است که توسط 3گام در دسترس داوطلبان قرار گرفته تا اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنند.

 

روش مطالعه اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد: داوطلبانی با پایه اقتصاد کلان قوی 

داوطلبانی با پایه اقتصاد کلان قوی چون با اصطلاحات تا حدودی آشنایی دارند می توانند تنه و شاخ و برگ را از هم تفکیک نمایند. زیرا تعریف اصطلاحاتی که در فصول تنه ذکر می شوند را می دانند.

  • انتخاب بهترین منابع کنکور ارشد اقتصاد به کمک مشاور تخصصی این رشته 
  • فصولی که در بالا به عنوان تنه معرفی شدند را پشت سر هم مطالعه نمایید و با دقت و کامل خلاصه نویسی کنید. در خلاصه نویسی ارتباط بین فصولی را که در مطالعه به آن ها دست پیدا می کنید با دقت یاداشت نمایید و تست های کمی را در هر فصل بزنید.
  • بعد از مطالعه فصولی که به عنوان تنه معرفی شدند به سراغ فصول شاخه و برگ بروید و آن ها را با دقت مطالعه و خلاصه نویسی نمایید و تست های کمی را در هر فصل بزنید.
  • بعد از اتمام مراحل بالا خلاصه ها را مطالعه نمایید و تست و تمرین زیاد انجام دهید و با نکات جدید خلاصه هایی خود را کاملتر کنید.

مشاوران تخصصی دپارتمان ارشد اقتصاد 3 گام با استفاده از سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی، برای داوطلبان دارای پایه قوی در اقتصاد کلان برنامه ای را به صورت فردی تنظیم می کنند که داوطلب تست های زیادی در این درس بزند.

 

 

روش مطالعه اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد: داوطلبانی با پایه اقتصاد کلان ضعیف

داوطلبان با پایه اقتصاد کلان ضعیف مانند افرادی که پایه اقتصاد کلان قوی دارند، نمی توانند فصول را از هم تفکیک کنند؛ چرا که در فصول با اصطلاحاتی روبرو می شوند که آن ها را نمی دانند و با آن ها آشنایی ندارند؛ بنابراین بهتر است این افراد:

  • منابع درست و مناسب را به کمک مشاور تخصصی این رشته انتخاب نمایند.
  • هر فصل را بخوانند، خلاصه نویسی آن را انجام دهند و تمرینات زیادی از هر فصل حل نمایند.
  • به سراغ منبع قوی تر بروند و خلاصه نویسی خود را کامل کنند.
  • با هر فصل خلاصه های خود را مطالعه  نمایند و به سراغ تست مربوط به هر فصل بروند.

مشاوران تخصصی دپارتمان ارشد اقتصاد 3 گام با استفاده از سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی، برای داوطلبان دارای پایه ضعیف در اقتصاد کلان، برنامه ریزی فردی که نیاز به مطالعه زیاد (حل تمرین نیز جزء مطالعه در نظر گرفته شده است) در اقتصاد کلان و تست کمتر دارد را تنظیم می نمایند.

تصمیم گیری در مورد روش مطالعه اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد

با توجه به مطالب بالا حال نیاز به تصمیم گیری در مورد روش مطالعه درس اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد است؛ بنابراین یک فرد باید تشخیص دهد که جزء کدام دسته از داوطلبان است. بسیاری از داوطلبان در این مرحله دارای تردید هستند و البته حق هم دارند! تشخیص این که در یک درس واقعاً دارای چه سطحی هستید، کار دشوار و مهمی است؛ چون نحوه مطالعه و در نتیجه موفقیت شما به آن بستگی دارد. برای انتخابی درست، یک مشاور متخصص یا یک فرد با تجربه در درس اقتصاد کلان، می تواند به شما در انتخابتان کمک نماید.

موسسه 3گام با دارا بودن مشاوران تخصصی و سیستم مشاوره و برنامه ریزی پیشرفته در هر رشته، می تواند در این مسیر به داوطلبان بسیار کمک کند و از انتخاب مسیر و نحوه مطالعه گرفته تا انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه آزمون به عنوان مکملی مطمئن برای کسب موفقیت و رسیدن به هدف با داوطلب باشد.