بازار کار گرایش های ارشد فیزیک

داوطلبان کنکور مجموعه فیزیک باید با مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد فیزیک نسبت به انتخاب گرایش مورد علاقه خود اقدام کنند. بازار کار گرایش های ارشد فیزیک از تنوع زیادی برخوردار است. فارغ التحصیلان گرایش های این رشته به دنبال مشاغل موجود در صنایع، بخش های تجاری، امور مالی، بخش های آموزشی و دیگر مناطقی که با علم فیزیک در ارتباط است، خواهند بود. آن ها نقش بسیار مهمی در بخش های مرتبط با فناوری و مهندسی ایفا می کنند. در ادامه مشاوران دپارتمان ارشد فیزیک 3گام، چندین شغل مرتبط با گرایش های ارشد فیزیک که شما قادر به اخذ آنان خواهید بود را معرفی کرده اند. در این زمینه می توانید مطلب معرفی ارشد فیزیک را که به گرایش ها و ظرفیت های این رشته پرداخته است، را مطالعه کنید. برای ارتباط با مشاور تخصصی و دریافت یک جلسه مشاوره تخصصی تلفنی یا حضوری رایگان در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما ثبت نام کنید.

 

 

بازار کار گرایش های ارشد فیزیک

 

بازار کار گرایش جامد یا ماده چگال

از میان گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه فیزیک، گرایش جامد یا ماده چگال عملا دارای جنبه تحقیقاتی بسیار زیاد است، اما در حالت عام همان بازار کار عادی رشته فیزیک را دارد. در کل اگر بتوانیم یک بازار کار تخصصی برای آن پیدا کنیم می توانیم آن را به حوزه های کارخانجات الکترونیک و صنایع برق ربط دهیم که البته با توجه به نبود دفاتر تحقیق و توسعه در صنایع برق کشور، این هم تعریفی بیش نیست و واقعیت ندارد. بیشتر باید به دنبال تدریس، هیئت علمی شودن و یا اخذ پذیرش برای دانشگاههای خارج از ایران بود.

 

بازار کار گرایش اپتیک و لیزر

اگر خوش شانس باشید می توانید در سازمان انرژی اتمی، صنایع دفاع و سازمانهای مربوطه استخدام شوید. اگر هم خوش شانس نباشید که بازار تدریس را خواهید داشت.

 

 

بازار کار گرایش فیزیک هسته ای

همانطور که میتوان حدس زد گرایش فیزیک هسته ای رابطه مستقیمی با تولید و به کارگیری انرژی هسته ای دارد که البته علی رغم اسم این گرایش، صنعت هسته ای کشور به ندرت از این گرایش استخدام میکند و بیشتر از رشته هایی همچون مهندسی هسته ای، مهندسی شیمی و ... نیروی انسانی خود را تأمین میکند. اگر دوست دارید دانشمند هسته ای شوید ترجیحاً به این گرایش وارد نشوید. همان مهندسی هسته ای یا ... به رویای شما نزدیکترند! بازار کار عمومی فیزیک نیز در این گرایش صدق می کند که در گرایشهای قبل آنقدر تکرار کردیم که تکرار مکررات می شود.

 

بازار کار فیزیک گرانش و کیهان شناسی

بازار کار خاصی در ایران برای آن وجود ندارد و می توانید به خاطر علاقه به سراغ این گرایش بیایید نه بازار کار. البته گرایشی است که در آنسوی آب ها از آن بسیار استقبال می شود. بازار تدریس فیزیک و ریاضی اما همچنان برایتان محفوظ است.

 

 

بازار کار گرایش نجوم و اخترفیزیک

عاشقان کیهان و نجوم به خاطر بازار کار این گرایش کار را انتخاب کنند ولی واقعا برای مطالعه و تحقیقات گرایش دوست داشتنی و ارزشمندیست. البته اگر از پس محاسبات سنگین آن بربیایید. بازار کار عمومی فیزیک نیز در این گرایش صدق می کند که در گرایشهای قبل آنقدر تکرار کردیم که تکرار مکررات می شود.

 

 

بازار کار گرایش ذرات بنیادی و نظریه میدان ها

لطفا فقط براساس علاقه این گرایش را انتخاب کنید نه براساس بازار کار. شیفتگان فیزیک نظری در این رشته به طور کامل می توانند اقناع شوند. کماکان بازار تدریس فیزیک برای  این دسته نیز وجود دارد. بازار کار عمومی فیزیک نیز در این گرایش صدق می کند که در گرایش های قبل آنقدر تکرار کردیم که تکرار مکررات می شود.

 

بازار کار فیزیک آماری و سامانه های پیچیده

این گرایش نیز بازار کار به خصوصی ندارد و اگر شانس بیاورید و پایان نامه شما مرتبط با یکی از فیلدهایی که شرکتهای تحقیقاتی و دانش بنیان در آن از همه بیشتر است باشد و در نتیجه باعث می شود تا شانس به دست اوردن شغل پژوهشی را داشته باشید که البته چندان هم زیرساختهای چنین پژوهشهایی وجود ندارد. همچنان بازار تدریس پاربرجاست.