بهترین روش مطالعه دروس میکروبیولوژی و ژنتیک

 

 

روش صحیح مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی شامل دروس میکروبیولوژی، ژنتیک، بیوشیمی و سلولی و مولکولی می باشد. در این مطلب مشاوران برنامه و روش 3گام در کارشناسی ارشد مجموعه زیست شناسی بهترین روش خواندن گرایش های میکروبیولوژی و ژنتیک را توضیح داده اند. برای اطلاع از روش صحیح مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی، با مشاور تخصصی و رتبه برتر این رشته در ارتباط باشید. بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی در کنکورهای سال های گذشته نیز یکی از اطلاعات کمیابی و با ارزشی است که مشاوران ما در اختیار شما قرار می دهند. 

 

 

گرایش میکروبیولوژی کارشناسی ارشد زیست سلولی و مولکولی

گرایش میکروبیولوژی کارشناسی ارشد زیست سلولی مولکولی، بی شک یکی از رشته های پرطرفدار می باشد که به دلیل بازار کار گسترده در صنایع مختلف و مراکز درمانی، مورد توجه بسیاری از داوطلبان این کنکور قرار گرفته است. همچنین دارای ضریب بالایی در سایر گرایش های مجموعه زیست سلولی و مولکولی است. از همین رو روش صحیح مطالعه  برای کنکور کارشناسی ارشد زیست سلولی مولکولی در درس میکروبیولوژی، با هدف تسلط به جنبه های مختلف کاربردی آن اعم از میکروبیولوژی محیطی، پزشکی، صنعتی و غیره حائز اهمیت می باشد.

 

روش مطالعه درس میکروبیولوژی برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زیست سلولی و مولکولی

در درس میکروبیولوژی، ویژگی های میکروارگانیسم ها و نحوه تکثیر و متابولیسم آن ها مورد مطالعه قرار می گیرد. این درس حفظی می باشد و دارای نکات ریز زیادی است؛ بنابراین مطالعه دقیق و مرور مکرر آن ضروری می باشد.

  • خلاصه نویسی هر مبحث با ذکر نکات مهم
  • مرور دوره ای خلاصه ها
  • تست زدن زیاد

 

گرایش ژنتیک کارشناسی ارشد زیست سلولی و مولکولی 

گرایش ژنتیک کارشناسی ارشد زیست سلولی و مولکولی، یکی از جذاب ترین گرایش هایی است که اکثر فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی علاقه مند به ادامه تحصیل در آن می باشند. به علت رقابت بالای داوطلبان، گستردگی مطالب و ضریب بالای این درس نسبت به سایر گرایش ها، اطلاع از روش صحیح مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد زیست سلولی مولکولی در درس ژنتیک، برای رسیدن به درصد بالاتر حائز اهمیت می باشد. 

 

 

روش مطالعه درس ژنتیک برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زیست شناسی سلولی مولکولی

انتخاب بهترین منابع کارشناسی ارشد مجموعه زیست شناسی که تمام سرفصل های مورد نظر کنکور را پوشش داده و در عین حال مطالب آن بروز باشد اولین قدم اساسی برای موفقیت در این درس می باشد. برای تسلط بر این درس پیشنهاد می شود برای هر سرفصل روشی صحیحی برای مطالعه در نظر گرفته شود.

مطالعه سرفصل مفهومی: مثل اصول مندلی و وراثت 

  • درک عمیق اصول و قوانین اصلی
  • حل مسئله و تمرین زیاد
  • یادگیری روش های میانبر کنکوری برای حل تست

مطالعه سرفصل حفظی: مثل ژنتیک مولکولی شامل مباحث همانندسازی، رونویسی و ترجمه

  • خلاصه نویسی مطالب بصورت مقایسه ای (مثلا در پروکاریوت و یوکاریوت) و با ذکر نکات اصلی
  • مرور دوره ای خلاصه ها
  • تست زدن زیاد

آشنایی با روش صحیح مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی، یکی از مهمترین اصولی است که در زمان بندی مطالعه شما تاثیر زیادی دارد. افرادی که به صورت اصولی مطالعه می کنند هم مطالب بهتر در ذهنشان نقش می بندد و هم می توانند زمان مطالعه خود را به درستی مدیریت کنند. برای دریافت یک جلسه مشاوره تخصصی حضوری یا تلفنی رایگان بر روی لینک زیر کلیک نمایید.