تحلیل دروس و روش صحیح مطالعه کنکور ارشد کامپیوتر

 

 

 

تحلیل دروس و روش صحیح مطالعه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر

تحلیل دروس، بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی، یکی از بحثایی که در مشاوره درسی کنکور ارشد مطرح می شه. تحلیل دروس و روش مطالعه صحیح و اصولی مبتنی بر تحلیل های کنکوری می تونه بسیاری از مشکلات شما رو حل کنه. اگر اهمیت این مسئله رو بدونید و اون رو به کار ببرید، با سازماندهی بهتر مطالب در ذهنتون می تونید به نتیجه بهتری در کنکور برسید. مطلب تحلیل تغییر ضرایب دروس مجموعه مهندسی کامپیوتر ارشد هم به تغییر ضرایب دروس پرداخته که در سال های اخیر روی نتیجه کنکور تاثیر گذاشته است. مشاوران ارشد مهندسی کامپیوتر 3گام، برای آشنایی شما با تحلیل دروس کنکور ارشد کامپیوتر، این مطلب رو آماده کردن. مطالعه اصولی در کنار برنامه ریزی منظم رمز موفقیت داوطلبانه. اگه شما هم از اون دسته از داوطلبانی هستین که هنوز برای مطالعه خود برنامه منظمی ندارید و برای انتخاب بهترین منابع ارشد کامپیوتر سردرگم هستید، با یک مشاور تخصصی با تجربه مشورت کنید. دپارتمان ارشد مهندسی کامپیوتر 3گام، بر اساس خصوصیات شخصیتی، پایه درسی و شرایط هر داوطلب، روش صحیح مطالعه برای کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر را به شما آموزش می دهند. همچنین برای داوطلبانی که هنوز شروع به مطالعه نکرده اند نیز برنامه ریزی ویژه ای دارند. برای ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی  و استفاده از یه جلسه مشاوره تخصصی رایگان به لینک زیر مراجعه کنید. حتی اگر زمان کمی هم برای مطالعه دارین مشاورای ما با برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی تی به استقبالتون میان.

 

 

درس طراحی پایگاه داده 

اگه نقطه قوتتون درس طراحی پایگاه داده باشه، با چند روز خوندن، مرور کردن و بررسی تست های کنکورهای ارشد مهندسی کامپیوتر سال های قبل، می تونید کل تست هاش رو بزنید. اگه نقطه قوتتون پایگاه داده هم نباشه، باید بیش تر وقت بذارید. با تسلط به مباحث این درس می تونید صد بزنید! اگه حال و حوصله یا وقت خوندنش رو ندارید، حداقل کدهای اس کیو ال رو یه نگاه بندازید و مسلط بشید. 

 

درس طراحی کامپایلر 

کامپایلر یکی از درسای سختیه که تستاش تو کنکور خیلی آسونه! پس ارزش وقت گذاشتن داره. اگه پایتون تو درس نظریه زبان قوی باشه و علاقه هم داشته باشید، از این درس خوشتون میاد و مشکلی با این درس و تستاش ندارید. اگه شما هم جزء اون دسته از داوطلبان هستید که نظریه زبان رو دوست ندارن، یکم کار سخت میشه ولی باز دست از تلاش نکشید و حداقل فصل گرامر های بالا به پایین و مخصوصا گرامر های LL که خیلی مهمه رو بخونید و مسلط شید.

 

درس هوش مصنوعی 

درس هوش مصنوعی یکی از درسای مهم و کلیدی کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر است. بخشای مختلف این درس، ارتباط مفهومی زیادی با هم داره و تستای سختی هم میشه ازش داد؛ اما نگران نباشید، بخونید و بخونید و مسلط شید تا بتونید همه ی تستارو بزنید. همه ی فصلای درس هوش مصنوعی مهمه و ازشون سوال می یاد، پس همه رو بخونید. اگه این درس نقطه قوتتونه با دانش پیشینتون، درصد بالایی رو می تونید بزنید. اگر برنامه مرور منظمی هم داشته باشید، حتی احتمال داره این درس رو صد هم بزنید. اگه جزء داوطلبانی هستید که در این درس ضعیفید، باید وقت بذارید و بیشتر بخونید تا قوی بشید، ولی اگه وقت ندارید، حداقل فصل 1 و منطق رو بخونید.

 

درس سیگنال و سیستم

درس سیگنال و سیستم یکی از درسای جدید کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر است و اصلا هم سخت نیست. تسلط به این درس وقت زیادی می بره، پس بهتره هر چه زودتر شروع کنید. اگه این درس نقطه قوتتونه، حتما وقت بذارید اما اصولی! منطقی درس رو بخونید و سوالای کنکورهای ارشد مهندسی کامپیوتر سال های قبل رو نگاه بندازید و سعی کنید حل کنید. اگه دید سیگنالی پیدا کنید، این درس خیلی سریع و شیرین پیش میره. اگه می خواید در هوش یا معماری یه رتبه خوب بیارید، اصلا این درس رو رها نکنید؛ چون تستاش معمولا خوش فرم تر و وقت گذاشتن روش نسبت به مدار الکتریکی منطقی تره.

 

 

 

 

درس مدار منطقی

درس مدار منطقی یکی از درس های آسون کنکوره که اکثرا وقت می ذارن. شما هم وقت بزارید! 

اگه پایتون در این درس قویه، مرور کنید و جاهایی که ضعف دارید رو تمرین کنید. بعد از تسلط به همه ی مباحث، به سراغ تست های کنکورهای سالای قبل برید و تنوع رو زیاد کنید تا انشاالله بتونید 100% بزنید. اگه هم پایتون قوی نیست، چون مدار منطقی درس آسونیه باز هم بخونید و تلاش کنید تا به مباحثش مسلط بشید. 

 

 درس معماری کامپیوتر 

درس معماری یکی از درسای کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر که سوالاش اصلا بروز نیست. پس اگه پایه مدار منطقی تون قویه، برید سراغ تست های سالای قبل و سعی کنید به مباحث مطرح شده داخل تست ها مسلط بشید. وقت تون رو با خوندن درس نامه ها تلف نکنید و فقط اگه مشکل داشتین یا واسه مرور یه نگاهی به اونها هم بندازید. بعضی مباحث مثل پایپلاین و طراحی گیت های منطقی هم هست که سعی کنید به هر نحوی که شده خوب بهشون مسلط شید!

 

درس نظریه زبان ها و ماشین ها

درس نظریه یکی از درسای مهمه که دید محاسباتی کامپیوتری میده و خیلی هم قشنگه!

اگه این درس نقطه قوتتونه، سعی کنید باز یه مرور داشته باشید، ریزه کاری ها رو بخونید و تست ها نمونه هم بزنید که انشالله صد درصدش رو بزنید. اگه هم ضعیفید و نگاه محاسباتی کامپیوتری رو دوست ندارین که کلا بیخیالش بشید و رو درسای دیگه وقت بذارید که این کار توصیه نمیشه؛ چون اگه خوب کار کنید واقعا درس آسونیه اگه هم دوسش دارید که باید وقت بزارید. این درس هم تمام قسمتاش مهمه، پس همشو بخونید.

 

درس شبکه های کامپیوتری

این درس هم درس آسونیه و هم حفظی مفهومی!

اگه کتابی دیدید که فرمول های ریاضی داشت کلا ولش کنید چون قدیمیه. الان اگه سوال بدن سوال مفهومی میدن و اگه حل کردن هم داشته باشه با همون مفاهیم و ریاضیات ساده، کلش رو می تونید بزنید؛ پس وقتتون رو تلف نکنید و مفهومی بخونید و مسلط شید. اگه به این درس علاقه ندارید و یا وقت نمی کنید که بخونیدش، حداقل روزنامه وار بخونید که ضرر نکنید. پنج فصل اول کتاب راس، منبع خیلی مهمیه برای این درس.

 

 

 

درس ساختمان داده و الگوریتم  

درس های ساختمان داده و الگوریتم از درسای استراتژیک هستن. یعنی اگه وقت بذارید و خوب بزنید رتبتون رو می کشه پایین!

اگه این دو درس نقطه قوتتونه یه مرور کنید و بعد تست بزنید؛ اما هیچ وقت از جاهایی که مسلط نیستید غافل نشید و سعی کنید بهش مسلط بشید تا انشالله صد بزنید. اگه پایتون متوسطه، با نسبت بیش تری بخونید که بتونید واقعا مسلط شید و در این صورت زدن درصد بالا کاری نداره. اگه هم ضعیفید بهتره هر چه زودتر شروع کنید و نگاه ساختمان داده ای  و الگوریتمی خودتون رو تقویت و سعی کنید درکش کنید. مبحث پیچیدگی زمانی و حافظه ای خیلی مهمه؛ اما اگه نمی تونید ولش کنید و فقط شمای کلی داشته باشید.

 

درس سیستم عامل 

این درس به سوال های غلطش تو کنکور معروفه اما باز ارزش وقت گذاشتن داره.

ترکیبی از مفاهیم و مسایل محاسباتیه که یه کم این درس رو مشکل کرده، اما هیچ کاری نشد نداره. اگه قوی هستید، مفاهیم رو مرور کنید و نحوه حل مسایل رو بخونید و تست بزنید، بعد می تونید تستاش رو مثل آب خوردن بزنید. اگه قوی نیستید اول سعی کنید به مفاهیمش مسلط بشید و بعد سوالا و نحوه حل شون رو نگاه بندازید. احتمالا به صرف مسلط بودن به مفاهیم یکی دو تا تست، می تونید بزنید.

 

درس ساختمان گسسته 

درس ساختمان گسسته یکی از درسای مهم ریاضیات کنکوره که اکثرا می زنن. 

مباحث اولش ترکیباته که با درس آمار و حتی ساختمان داده مشترکه و اگه خوب خونده بشه به درد اونا هم می خوره.

در این درس اگه پایتون قویه باز بخونید و مرور کنید و از مباحثی که ضعیفید غافل نشید. همچنین اگه  تست ها سال های قبل و همچنین سوالات متنوع رو حل کنید، انشالله می تونید خوب بزنید. اگه پایتون ضعیفه حداقل ترکیبیات رو بخونید و مسلط بشید. 

 

 

درس آمار و احتمال 

درس آمار و احتمال هم یکی از درس های مهم و شیرین ریاضیات کنکوره.

 ترکیبیات یکی از قسمتای مهمه و چون با درسای دیگه مشترکه، حتما براش وقت بذارید. متغیر های تصادفی و توابع توزیع احتمال هم خیلی مهمه که اگه مطالعه کنید ضرر نمی کنید. قسمتای آخر رگرسیون و این جور چیزا هم یه نگاه روزنامه وار داشته باشید که اگه سوال آسونی اومد بزنید. بقیه مباحث هم به صورت دقیق بررسی کنید و بخونید.اما همه ی مباحث باید با روش درست مطالعه بشه.

 

درس زبان انگلیسی 

سوالای زبان سه تا بخشه. یکی بخش کلماته که معمولا از 504 کلمه مهم و کلمات تافله و حدودا 10 تاست. خوندن این دو تا منبع خیلی منطقیه، چون با زمان کم توی کنکور این تعداد سوال رو میشه زد. بخش بعد گرامر زبانه که اون هم اگه خونده بشه قابل زدنه. بعد متن های تخصصیه که برای تسلط، نیاز به خوندن متن های زیاد داره. اگه پایتون قوی باشه راه آسونی در پیش دارید ولی اگر پایتون قوی نیست، حداقل کلمات رو بخونید.

 

دروس ریاضی 1 و 2 

انتظار میره پایه بچه ها توی این دروس قوی باشه، چون از دبیرستان باهاشون آشنا هستند؛ اما این هم یه حدسه احتمالا چون تازه این درس اومده پس بخونید تا حدودی و سر فصل ها رو پوشش بدید. اگه هم ضعیفید جوری بخونید که اگه سوال آسون اومد بتونید بزنید و به همین نسبت اگه این هدف رو داشته باشید نباید زیاد وقت بذارید.  

 

درس معادلات 

درس معادلات هم تازه به کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر اضافه شده. پس احتمال میره سوال آسون مطرح بشه؛ پس اگه تا حدودی سرفصل ها رو پوشش بدید، سطحی بخونید و چند تا سوال آسون رو بزنید، ضرر نمی کنید. حتما لاپلاس رو یاد بگیرید که همه جا مشکل گشاست !

 

درس مهندسی نرم افزار

این درس هم یه درس حفظیه محضه ! اما قشنگه.

کتاب پرسمن رو اگه می خونید، اصولی بخونید. ببینید کدوم فصلاش مهمتره، الکی همشو نخونید و وقت تلف نکنید.