آزمون های آزمایشی ارشد

 

 

 

آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت

کم کم به فصل داغ آزمون های آزمایشی ارشد موسسات مختلف نزدیک می شویم و این که کدام موسسه برای آزمون های آزمایشی مناسب است، بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور کدام است و یا اصلا آزمون آزمایشی لازم است یا نه موضوعاتی است که ذهن بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد مدیریت را درگیر کرده است. یک سری عوامل وجود دارد که در کیفیت و انتخاب آزمون آزمایشی ارشد مدیریت موسسات مختلف تاثیر گذار است. مواردی مانند طراحی سوالات، جامعه آماری، برنامه آزمون، قیمت و ... که مشاوران ارشد مدیریت 3 گام در این مطلب به بررسی تک تک آن ها پرداخته است. البته این نگرانی را هم نداشته باشید که اگر در یک موسسه ثبت نام کنید آزمون آزمایشی موسسات دیگر را از دست می دهید. چون هدف اصلی همه آزمون های آزمایشی یکسان است و فرق چندانی برای شما نخواهد داشت.

پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با فواید و چالش های آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت، آشنا شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت و رتبه برتر ارشد 3گام بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

طراحی سوالات استاندارد در آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت

طراحی سوالات استاندارد در آزمون های آزمایشی ارشد، مهم ترین عاملی است که یک آزمون آزمایشی باید داشته باشد. این که در طرح سوالات چقدر دقت شده و طراح سوالات چه کسانی هستند، مهم می باشد. گاهی دیده شده که از آزمون های سال های قبل مجددا استفاده می شود که در حال حاضر این مورد خیلی کمتر شده است. نکته مهم بعدی در این زمینه، کم غلط بودن سوالات و پاسخ نامه آن ها است! این که در سوالات کنکور سراسری هم سوال اشتباه وجود دارد، غیر قابل انکار است، ولی در سوالات برخی از موسسات تعداد این سوالات اشتباه بسیار زیاد است. برای اطلاع از سطح سوالات موسسات مختلف، می توانید از داوطلبانی که در آزمون های سال های گذشته موسسات شرکت کرده اند، پرس و جو کنید و یا سوالات سال های قبل را پیدا کرده و با هم مقایسه کنید. در نظر داشته باشید که سوالات زیاد خیلی ساده و یا خیلی سخت، آزمون را از حالت استاندارد خارج می کند. همچنین می توانید دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد مدیریت را از سایت 3گام داشته باشید.

 

جامعهی آماری آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت

جامعه‌ی آماری آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت، پارامتری است که موسسات مختلف، بسیار در تبلیغات خود از آن استفاده می‌ کنند و معمولا روی این بخش مانور زیادی می دهند؛ اما به این نکته مهم توجه کنید که مجموع جامعه آماری همه موسسات در کنار هم به سختی به یک دهم کل آمار شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد می‌ رسد. علاوه بر این اختلاف جامعه‌ی آماری موسسات مختلف باهم خیلی زیاد نیست؛ پس خیلی درگیر تبلیغات در این زمینه نشوید. تعداد شرکت کنندگان آزمون های آزمایشی بسیار کمتر از کنکور کارشناسی ارشد می باشد و از همین تعداد هم معمولا یک سری از داوطلبان در جلسه آزمون های آزمایشی حاضر نمی شوند. پس به امید این که بتوانید نتیجه‌ی آزمون‌های خود را به نتیجه اصلی بسط دهید در کنکور آزمایشی شرکت نکنید و در عوض سعی کنید که با خودتان در رقابت باشید و در هر آزمون آزمایشی نسبت به آزمون قبلی خود پیشرفت کنید. در ادامه به شرح برنامه آزمون های آزمایشی ارشد می پردازیم. 

 

 

برنامه ‌ی آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت

برنامه ی آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت، می تواند در استاندارد کردن آزمون آزمایشی تاثیرگذار باشد. شما می توانید مطالعات خود را با برنامه آزمون تنظیم کنید و به آن نظم بدهید؛ اما هر برنامه ای این قابلیت و مزیت را ندارد. 

برنامه آزمون باید در درجه اول شفاف و واضح باشد و خیلی کلی نباشد.

دقت کنید موسسه مورد نظر بر اساس سر فصل های کتب منبع اصلی کنکور کارشناسی ارشد برنامه را طراحی کرده باشد، نه براساس کتاب های همان موسسه! که برای شرکت در آزمون های آزمایشی مجبور به تهیه کتاب های فقط یک موسسه خاص شوید.

نکته مهم بعدی در برنامه آزمون های آزمایشی، حجم درس های مورد سوال و اهمیت آن در هر آزمون می باشد. معمولا فصول مهم با حجم زیاد در یک آزمون جمع می شود و ممکن است یک آزمون کاملا از مباحث کم اهمیت و با حجم کمتر طراحی شده باشد. معمولا این ضعف در اکثر آزمون ها دیده می شود.

اگر برنامه ریزی جامع و مناسب دارید و مطالعه را با آن پیش می برید، نیازی نیست که خود را با برنامه آزمون هماهنگ کنید. می ‌توانید از آزمون های جامع برای سنجش خود استفاده کنید.

 

می توانید برای برنامه ریزی جامع و مناسب همراه با مرورهای منظم، با سیستم هوشمند برنامه ریزی و مشاوره 3گام پیش بروید. 

 

 

قیمت آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت

مسلما شرایط اقتصادی هر داوطلب و قیمت آزمون های آزمایشی ارشد می تواند در انتخاب موسسات مختلف تاثیر گذار باشد. پیشنهاد ما در این زمینه این است که از تخفیفاتی که معمولا موسسات مختلف برای آزمون ها در نظر می گیرند استفاده کنید. همچنین توجه شما به قیمت تمام شده ی بسته ی آزمون آزمایشی باشد نه به تخفیفی که می گیرید به این نکته هم توجه کنید که آزمون های با قیمت خیلی پایین ممکن است از کیفیت کمتری برخوردار باشند و همچنین قیمت خیلی بالا لزوما دلیل بر کیفیت داشتن نیست و ممکن است صرفا به دلیل برند مطرح تر بودن باشد.

مدیریت زمان مهم ترین مهارتی است که می توانید در آزمون های آزمایشی تمرین کنید و برای آزمون کارشناسی ارشد آماده تر شوید. 

دقت کنید که اگر در بهترین! موسسه هم ثبت نام کنید اما سوالات را بعد از هر آزمون بررسی و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی نکنید، عملا آزمون آزمایشی کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت. پس فارغ از این که آزمون ازمایشی کدام موسسه را انتخاب کرده اید حتما به بررسی سوالات بعد از آزمون بپردازید. به عنوان مثال بررسی کنید دلیل غلط زدن یا نزدن یک سوال چه چیزی بوده و تست هایی که درست زده اید شانسی بوده است یا خیر!

 

 

 

در آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت شرکت کنم یا نه؟

در پاسخ به این سوال که آیا اصلا آزمون آزمایشی شرکت کنم یا نه باید گفت به طور کلی شرکت در چند آزمون آزمایشی به خصوص آزمون‌های جامع، به شرط بررسی و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف نه تنها مفید است بلکه لازم می باشد؛ چرا که شما می توانید قبل از کنکور کارشناسی ارشد به اشتباهات و نقاط قوت و ضعف خودتان چه در جلسه آزمون و چه در مطالعه پی ببرید.

اما اگر برای شرکت در آزمون دلایلی مثل بسط رتبه آزمون آزمایشی به کنکور کارشناسی ارشد، پیدا کردن سوالات صد در صد مشابه کنکور و... داشته باشید بهتر است که در تصمیم خود صرف نظر کنید.