گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی

 

 

 

گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی

گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی به دلیل بازار کار نسبتا وسیع و متنوعی که داره، افراد زیادی رو جذب می کنه. دلیل گستردگی این فرصتای شغلی، بازار رقابتی ای هست که در حال حاضر شاهدش هستیم. میشه گفت که ارشد مدیریت بازرگانی پر طرفدارترین گرایش مجموعه مدیریته. تقریبا همه شرکتایی که تو بازار هستن و یا میخوان تازه وارد بازار بشن به شدت نیاز به یک واحد بازرگانی دارن تا بتونن موفقیت بیشتری توی بازار مربوط به صنعت خودشون داشته باشن. این موضوع باعث میشه فرصتای شغلی بیشتری برای گرایش بازرگانی به وجود بیاد. به همین دلیل مشاوران ارشد مجموعه مدیریت3گام اطلاعات مفیدی رو در مورد هر کدوم از زیر گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی و زمینه کاری دانش آموختگان این رشته ها، در این مطلب آماده کردن، تا شما بیشتر با این زیر گرایش ها آشنا بشین. شما هم قصد ادامه تحصیل در یکی از زیر گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی رو دارین؟ پس تا آخر این مطلب همراه ما باشین. همچنین پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت

بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت​

 

 

گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی شامل : بازاریابی، بازرگانی بین الملل، مدیریت استراتژیک، تجارت الکترونیک و بازرگانی داخلی هستن که تا حدودی به هر کدومشون می پردازیم.

 

 

اگه نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد گرایش های دیگه ارشد مدیریت دارین می تونین با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت ما در ارتباط باشین و راهنمایی های بیشتر رو دریافت کنین. 

 

 

 

ارشد مدیریت بازرگانی زیرگرایش بازاریابی

اگه قصد ادامه تحصیل در ارشد مدیریت بازرگانی زیر گرایش بازاریابی رو دارین، باید به عنوان یک مدیر بازاریابی بتونین با برنامه بازاریابی درست محصولاتو به روشای مختلف مثل تبلیغات به مصرف کننده ها معرفی کنین و اونارو متقاعد کنین که مشتری شرکتتون بشن. در درجه ی بعدی باید سعی کنین نیاز مصرف کننده رو تشخیص و برای رفع این نیازها، محصولاتی مرتبط ارائه بدین. چون همونطور که بالاتر اشاره شد بازار صنایع مختلف به دلیل افزایش چشمگیر تعداد شرکتا به شدت رقابتی شده و هر شرکتی بخواد موضع خودشو توی این بازار محکم تر کنه نیازمند اینه که بهتر شناخته بشه.

 

ارشد مدیریت بازرگانی زیرگرایش بازرگانی بین الملل

مدیریت بازرگانی زیرگرایش بازرگانی بین الملل، همونجوری که از اسمش هم پیداس یعنی داد و ستد بین چند کشور. از نظر علم اقتصاد، ما زمانی به بازرگانی بین الملل می پردازیم که توی تولید یه سری از ملزومات نسبت به بقیه کشورها مزیت رقابتی داریم و تولید اونا برامون به صرفه تره. یه سری از ملزومات هم هستن که تولیدشون برامون به صرفه نیست و کشورایی هستن که این ملزوماتو ارزانتر در دسترس ما قرار بدن.

 

 

 

زمینه کاری ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل

زمینه کاری ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل هم اینه که بیاد نیازای بقیه کشورا رو بسنجه و با استفاده از نقاط قوت تولید و مزیتای رقابتی کشور و شرکت خودش اون نیازهارو تامین کنه. مدیر بازرگانی بین الملل باید با کشورایی که فرهنگ، اقوام و رسوم و زبان مختلف دارن در ارتباط باشه. بنابراین یکی از مهم ترین مهارتایی که باید داشته باشه، بلد بودن زبانه. در کنار این حتما باید آشنایی خوبی با تفاوتای فرهنگی و اجتماعی داشته باشه و روابط عمومی بالا هم میتونه خیلی جاها به کمکش بیاد.

ارشد مدیریت بازرگانی زیرگرایش مدیریت استراتژیک

ارشد مدیرت بازرگانی زیرگرایش مدیریت استراتژیک، ابتدا فقط از گرایش های کنکور دکتری و جزء گرایش های پرطرفدار این مقطع بود. سپس از کنکور ارشد 95 در زیر گرایشای رشته مدیریت در کنکور ارشد هم قرار گرفت.  

جایگاه مدیریت استراتژیک در سازمان

جایگاه مدیر استراتژیک و مدیریت استراتژیک در سازمان رو میشه از اسمش هم حدس زد که کارشون چیدن استراتژیه. یعنی یه مدیر استراتژیک باید بتونه با توجه به اهداف کلی سازمان، چشم انداز سازمان رو تعیین و نقاط قوت و ضعف اون رو شناسایی کنه. همچنین برای بهبود سازمان دائما، در حال ارزیابی محیط داخلی و خارجی باشه. به طور کلی فردی که به عنوان مدیر استراتژیک در یک سازمان استخدام می شه باید بتونه یه مسیر هدفمند برای سازمان مشخص کنه. برای رسیدن به اهداف سازمان، مدیر استراتژیک باید یه سری مهارتا مثل ذهن خلاق، توانایی تجزیه و تحلیل بالا، دورنگر بودن، کلی نگر بودن و... رو داشته باشه.

 

 

ارشد مدیریت بازرگانی زیرگرایش تجارت الکترونیک

ارشد مدیریت بازرگانی تجارت الکترونیک به دلیل رشد چشمگیر فناوری توی سالهای اخیر و گرایش جامعه به سمت فناوری و آی تی، بازار کار خوب و رو به رشدی داره.

 امروزه کمتر کسی هست که نقش انواع فناوری رو تو زندگی انکار کنه و همه ی اقشار مردم دارن سعی میکنن به نوعی خودشون رو با این تغییرات هماهنگ کنن که عقب نمونن!

سازمانا و شرکتای مختلف هم از این قاعده مستثنی نیستن و برای اینکه بتونن توی عصر ارتباطات به فروش و در واقع بقای خودشون ادامه بدن باید از مزیتای این پیشرفت فناوری استفاده کنن. به نوعی میشه گفت اگه یه سازمان یا شرکت بخواد کارشو از بستر فضای مجازی دنبال کنه، از تجارت الکترونیک استفاده میکنه. یعنی تجارت الکترونیک به کار گیری و مطالعه نحوه به کارگیری ابزار آی تی در زمینه مارکتینگه.

 

ارشد مدیریت بازرگانی زیرگرایش بازرگانی داخلی

ارشد مدیریت بازرگانی زیرگرایش بازرگانی داخلی، به صورت محدود در چند دانشگاه کشور پذیرش دانشجو داره و به طور کلی از نظر واحدهای درسی تو 8 واحد تخصصی با بقیه زیرگرایش های مدیریت بازرگانی متفاوته.

 فارغ التحصیلای این رشته در مورد مجموعه قوانین و شرایط بازرگانی در داخل کشور آشنایی پیدا میکنن و میتونن توی سازمان های بازرگانی مشغول به کار بشن.

کانال تلگرام ارشد مدیریت به تازگی راه اندازی شده. با عضویت در آن می تونین به منبع گرانبهایی از مطالب مفید و ارزنده دست پیدا کنین.