مشاور تخصصی کارشناسی ارشد رشته مشاوره - زینب کاظمی

خانم زینب کاظمی فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور تخصصی رشته مشاوره در 3گام می باشند.

زینب کاظمی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی مشاوره از دانشگاه خوارزمی و پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی با رتبه 130 کنکور و فارغ التحصیل با رتبه اول از گروه مشاوره توانبخشی دانشگاه علامه طباطبایی.

سابقه 7 سال فعالیت در زمینه مشاوره خانواده  در کلینیک های معتبر مشاوره و  6 سال مدیریت اجرایی در شهرداری تهران و کمیته امداد را دارم که درپایان نمونه ای از فعالیت پژوهشی و شغلی اینجانب اشاره شده است. 

در دوره لیسانس، بیشترین تمرکز من بر روی دروس تخصصی رشته مشاوره بوده است و با مطالعه ی کتب های مربوطه اطلاعات خود را به روز میکردم. دوره کارشناسی خود را در دانشگاه خوارزمی در رشته راهنمایی و مشاوره گذراندم و همچنین در کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی شرکت داشتم که این دوره ها علاقه ام را نسبت به رشته مشاوره و فعالیت در این حیطه شکل داد و شرکت  در کلاس های دکتر علی محمد نظری و دکتر کیانوش زهراکار که از اساتید مطرح رشته مشاوره هستند تجربیات بسیار ارزنده ای برایم رقم زد.  در مقطع کارشناسی مهم ترین موضوع برای من قوی کردن پایه علمی خود از طریق مطالعه کتب درسی و غیر درسی بوده است. در سال آخر کارشناسی در کنکور شرکت کردم تا با شرایط کنکور ارشد و نحوه سوال ها و نقاط قوت و ضعف خود آشنایی بیشتری پیدا کنم. بعد از اتمام دوره کارشناسی تمرکز خود را برای شرکت در کنکور اصلی ارشد گذاشتم. که بنظرم  برنامه ریزی دقیق، منظم، متعهد بسیار به اینجانب کمک کرد. در نهایت با موفقیت کنکور کارشناسی ارشد خود را پشت سر گذاشته و در گرایش مورد علاقه خود یعنی مشاوره توانبخشی دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شدم. در دوران ارشد به عنوان شاگرد اول گروه مشاوره توانبخشی فارغ التحصیل شدم و در دوره ارشد بیش از هشت مقاله با عناوین علمی پژوهشی، کنفرانس در زمینه مشاوره کار کردم. یکی از افتخارات من حضور در دوره ارشد در کلاس اساتیدی چون دکتر شفیع آبادی می دانم. همچنین در کارگاه های تخصصی چون مشاوره اعتیاد، مهارت پیش از ازدواج شرکت نموده است. و از زمان فارغ التحصیلی تا کنون در موقعیت های مختلف شغلی در زمینه مشاوره خانواده و تحصیلی فعالیت دارم. .

فعالیت در مجموعه 3گام یکی از افتخارات اینجانب است و با توجه به هدف و رسالت موسسه درجهت ارائه بهترین خدمات به داوطلبان تلاش کرده ام این مهم محقق شود. از آنجایی که نیاز به مشاوره و همراهی داوطلبین نسبت به سالهای گذشته اهمیت چشمگیر و غیر قابل انکاری پیدا کرده است و تعداد داوطلبان کنکور ارشد مشاوره با توجه به افزایش تعداد داوطلبین رشته مشاوره نسبت به سنوات قبلی و پذیرش رشته مشاوره از سایر رشته های غیرمرتبط و افزایش  اقبال عمومی نسبت به رشته مشاوره رشد قابل توجهی داشته است؛ این موضوع نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره را دربین داوطلبین بیش از پیش افزایش داده است و برای کاهش سردرگمی داوطلبین و روشن نمودن مسیر است تلاش کرده ایم با معرفی  بهترین و کاملترین منابع، بررسی شرایط داوطلب و انتخاب بهترین شیوه مطالعاتی متناسب با این شرایط و ایجاد انگیزش  در مسیر موفقیت داوطلب را همراهی کرده تا موفقیت او به ثمر بنشیند.

بخشی از فعالیت پژوهشی 

  • پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: اثربخشی رویکرد شناختی-وجودی برشادکامی و جهتگیری زندگی مادران دارای فرزند با نیاز ویژه. با کسب نمره عالی.
  • پایان نامه کارشناسی با عنوان: بررسی ارتباط بین سبک مقابله با استرس و رضایت زناشویی در کارمندان بانک. با کسب نمره عالی. 
  • سبک های پردازش اطلاعات حسی و هیجانی در افراد وابسته به مواد. Addiction and health. 2015.
  • بررسی رابطه متغیرهای تاب آوری و خودکارآمدی در دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار دانشگاه علامه طباطبایی. نخستین کنفرانس بین المللی روانشناسی و مشاوره (چالش ها و فرایندها) دانشگاه مرودشت. 24/2/1394.
  • بررسی ارتباط بین رضایت زناشویی و سلامت روان در کارمندان اتاق عمل بیمارستان های شهرستان ساری. اولین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه. 11 و 12/06/1394.
  • نقش بخشش و تجارب معنوی روزانه در پیش بینی تعارض زناشویی زنان شهرستان اردبیل. نخستین کنفرانس بین المللی روانشناسی و مشاوره شیراز. 24/02/1394
  • بررسی ارتباط بین سبک مقابله با استرس و رضایت زناشویی در کارمندان بانک. پنجمین کنگره انجمن روانشناسی ایران. 15 الی 17/02/1394.
  • اثربخشی هوش معنوی بر تاب آوری دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 6/6/1393.
  • رابطه ی بین هوش معنوی و هوش اجتماعی با رابطه استاد – دانشجو. اولین همایش کشوری چالشها و راهکارهای توسعه مشارکت دانشجو در نظام آموزشی مشهد. 7 و 8/12/1392.
  • پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانشجویان بر اساس خودمتمایزسازی و کارکرد خانواده. ششمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و دومین جشنواره ملی خانواده پژوهی دانشگاه شهیدبهشتی تهران. 17 و 18/02/1393.
  • گواهی حضور در نخستین کنفرانس بین المللی روانشناسی و مشاوره شیراز. 1394.
  • گواهی حضور در ششمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و دومین جشنواره ملی خانواده پژوهی دانشگاه شهیدبهشتی تهران.1393.
  •  گواهی حضور ادر ولین کنگره سراسری اعتیاد و رفتارهای پرخطر. دانشگاه خوارزمی. 1392.
  • گواهی حضور در اولین همایش کشوری چالشها و راهکارهای توسعه مشارکت دانشجو در نظام آموزشی مشهد1392.
  • گواهی حضور در کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. تهران. 1393.
  • گواهی حضور در دوره تربیت درمانگر مهارت مشاوره پیش از ازدواج زیرنظر دکتر علی محمد نظری.
  • گواهی حضور در درمان به روش مرور زندگی با جهت گیری هستی شناسی اسلامی دکتر معصومه اسمعیلی.
  • گواهی حضور در  تحلیل رفتار متقابل.
  • گواهی حضور در دوره گشتالت درمانی.
  • گواهی حضور در درمان وجودی
  • گواهی حضور  در درمان سیستمیک سوءاستفاده مصرف مواد.

از آنجا ایشان داشتن اطلاعات و آگاهی در مورد رشته تحصیلی را بسیار مهم می دانند لذا به داوطلبان کارشناسی ارشد مشاوره مطالعه مطالب زیر را توصیه می کنند:

معرفی کارشناسی ارشد مشاوره

برنامه و روش 3گام در کارشناسی ارشد مشاوره

مصاحبه با رتبه های برتر ارشد مشاوره 

مجموعه مشاوره به روش 3گام

مهم ترین تخصص ایشان در تنظیم یک برنامه ریزی دقیق و جامع برای داوطلب متناسب با شرایط آن داوطلب در رسیدن به رتبه برتر است.

تجربه، موفقیت و فن بیان بالا از ایشان مشاوری ساخته است که یک داوطلب با آسودگی خیال بتواند صفر تا صد برنامه ریزی و روش های مطالعه خود را به وی بسپارد

برای ارتباط با خانم کاظمی و دریافت برنامه از سیستم مشاوره و برنامه ریزی 3گام  به لینک زیر مراجعه نمایید. 

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد رشته مشاوره - عاطفه صمدی 

عاطفه صمدی هستم رتبه برتر کنکور ارشد در سال ۱۴۰۰ دوران کارشناسی خود را در رشته روانشناسی با معدل خوبی به پایان رساندم درطی سال های بعد از کارشناسی به دلیل علاقه زیاد به رشته های روانشناسی و مشاوره مطالعات شخصی در این زمینه داشته ام و کارگاه های مربوط به این حوزه را شرکت کردم با توجه به اینکه یکی از شروط دریافت مجوز که از سوی سازمان نظام روانشناسی ایران داشتن دو مدرک پی در پی از رشته های روانشناسی و مشاوره است در سال ۱۳۹۹ تصمیم به شرکت در کنکور ارشد را گرفتم تا به صورت جدی تر در این حوزه فعالیت کنم و توانستم با رتبه ۲۰ در کنکور قبول شوم در حال حاضر دانشجوی مشاوره خانواده در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران مشغول به تحصیل هستم با توجه به اینکه هر سال شاهد افزایش داوطلبان مشتاق در رشته مشاوره هستیم و رقابت در این رشته هرساله شدیدتر می شود بسیاری از آنان برای برنامه ریزی صحیح و انتخاب منابع مناسب سرگردان هستند و با توجه به اینکه وزارت علوم منابع مشخصی را برای کنکور ارشد معرفی نمی کند و این امر یعنی انتخاب منابع صحیح بسیار سرنوشت ساز است که اگر به درستی انتخاب نشود عملا داوطلب راه به بیراهه رفته و حتی ممکن است با تعداد ساعات مطالعه بالا هم نتواند به نتیجه ی دلخواه برسد. همچنین هر ساله با برگزاری کنکور و مشخص شدن سبک و سیاق سوالات میتوان منابع به روزتر و مرتبط تری را مشخص کرد. مثلا درسی مانند نظر یه ها ی مشاوره و روان درمانی که از اهمیت خاصی برخوردار است و نیز ضریب بالایی را در کنکور داراست و با توجه به نوع و سبک سیاق سوالات در سالهای اخیر مهم به نظر میرسد که با انتخاب صحیح منبع بتواند نقطه قوتی در قبولی داوطلب باشد. همچنین داشتن برنامه ریزی صحیح و دقیق که از اهداف 3گام است به همراه مشاوری که خود یک 3گامی بوده است و این مسیر را رفته می تواند داوطلبان را به مسیر موفقیت نزدیکتر گرداند. 

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد رشته مشاوره - سید محمد مهدی رئیس کرمی

سید محمد مهدی رئیس کرمی هستم. در مقطع لیسانس مهندسی عمران دانشگاه تهران خوندم . به دلیل علاقه و تجربه لذت بخش کمک به دانش آموزان کنکوری کنکور ارشد مشاوره شرکت کردم و چون خودم سال ها روی کار برنامه ریزی و حفظ انگیزه کار کرده بودم تونستم رتبه 1 کشوری و 1 سهمیه کنکور ارشد 99 بشم. طبیعتا سهمیه داشتم و میتونستم خیلی  نخونم اما هم دوست داشتم با رتبه خودم قبول بشم و هم اینکه روش هامو روی خودم امتحان کنم تا مطمئن بشم. کنکور دکتری مشاوره هم سال 1401 شرکت کردم که رتبه 5 کشور و 1 سهمیه شدم و در دانشگاه تهران پذیرفته شدم. به دلیل علاقه شخصی مشاوره مدرسه دانشگاه تهران رو انتخاب کردم و با معدل 19.59 نفر اول دوره شدم. سال اول کنکور به صورت شخصی به تعدادی از دوستان مشاوره های موردی دادم که خداروشکر تونستن موفق بشن. بعدا به صورت تخصصی وارد درس آمار و روش تحقیق شدم و این درس رو تدریس میکنم. همچنین در کلیلنیک مشاوره ، با دانش آموزا سرو کار دارم و کارم برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی هست کلا (:

رشته مشاوره برای کسایی که علاقه مند به شنیدن صحبت های دیگران و فهمیدن اونها و همدلی با اونها هستن خیلی لذت بخش خواهد بود. خیلی ها فکر میکنن مشاور کسی هست خیلی خوب حرف میزنه درحالی که کاملا غلطه و اتفاقا برعکسه و مشاور کسی هست که خیلی خوب میشنوه و البته بعد از خوب شنیدن خیلی مختصر و مفید حرف میزنه . پس اگر شما هم دوست داری بشینی حرف دل آدم ها رو بشنوی و بشون کمک کنی بیا حتما . اما بدون با خوندن چهارتا جزوه و تست نمیتونی موفق باشی. بیشتر بچه هایی که میان به دلیل گرفتن مشاوره های غلط ففط جزوه و تست میخونن و شاید هم رتبه های بیارن اما اولا در سال تحصیلی به مشکل میخورن و ثانیا بعدا نه میتونن به صورت حرفه ای کار کنن و نه میتونن در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدن و موفق باشن.

روش کار من در سه گام کاملا براساس رفرنس و متمرکز بر فصول مهم و پرتکراره . اگر با من جلو بیای خیلی فصل هارو چندبار میخونی و به اندازه نیاز تست هم میزنی. با خوندن بهترین و موثق ترین رفرنس ها به حدی قوی خواهی شد که تست های کاملا جدید رو میتونی خودت تحلیل کنی و جواب بدی. با توجه به زمان شروع میتونم بهت بگم که الان روی کدوم بخش ها تمرکز کنی بهتره اما طبیعتا هرچقدر زودتر شروع کنی بهتره . کنکور گاهی زمانش تغییر میکنه مثلا 1402 زمان کنکور اومده در اسفند یعنی  ماه وقت کمتر داری !

برای زبان انگلیسی برنامه و وقت خاص خودشو باشد گذاشت و اینکه عمومی و تخصصی کی خونده بشه و گرامر و واژگان هرکدوم چطوری خونده بشن مهمه ، برای آمار و روش تحقیق هم باید برنامه داشت چون خیلی تراز بالایی داره ، درس فنون و نظریه ها هردو ضریب 3 هستن پس مهم ترین درس ها هستن و براشون برنامه ویژه داریم ، شخصیت درس راحتیه و اگر بتونی خوب بخونی درصد بالایی میتونی بزنی ، مبانی یکم گسترده هست و با یک برنامه درست میشه به تست های زیادی از این درس جواب داد ، اما در کاربرد آزمون های روانی خیلی حفظیه و نباید وقتت رو اول کار روش هدر بدی ، همه این درس ها فصول مهم و کم اهمیت دارن که با برنامه ریزی آگاهانه و با توجه به وقت و فرصت هرکس براش برنامه ریزی انجام میشه

تجربه بنده پس نوشتن چند مقاله باعث شده با جامعه مشاوران آشنایی خوبی کسب کنم. پس بعد از اومدن رتبه ها هم میتونم بهت کمک کنم بهترین انتخاب رو براساس علایقت داشته باشی (: