بازار کار ارشد رشته ژنتیک انسانی:

در معرفی ارشد رشته ژنتیک انسانی به داوطلبان باید گفت که بحث بازار کار از اهمیت بالایی برخوردار است. بازار کار این رشته با توجه به گسترش بیماری های ژنتیکی و امکان پیشگیری بااصلاح ژن های معیوب و... باعث استقبال شرکت کنندگان ارشد رشته ژنتیک انسانی شده است. دانش آموختگان این رشته می توانند در مراکز تحقیقاتی ژنتیک و شرکت های دانش بنیان، مشارکت در پروژه های دانشگاهی بین دانشگاهی و ملی در حوزه پژوهشی، همکاری در مطب پزشک و متخصص ژنتیک به عنوان مشاور، طراحی و اجرای پروژه های مرتبط با ژنتیک، ارائه خدمات تخصصی در مراکز تحقیقاتی و به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک به فعالیت بپردازند. دانش آموختگان ارشد رشته ژنتیک انسانی از نظر درآمد با دانش آموختگان ارشد علوم آزمایشگاهی تفاوتی ندارند اما در مقطع دکتری به دلیل اینکه تعداد پذیرش و تعداد دانش آموختگان کمتر است شانس و موقعیت بیشتری درجذب هیئت علمی دانشگاه را دارند. 

نکته بارز در مورد بازار کار رشته ژنتیک انسانی بحث رشته های مجاز برای کنکور ارشد ژنتیک انسانی است و بستگی دارد که شما با چه لیسانسی وارد این رشته شوید. اگر از بچه های علوم آزمایشگاهی باشید که تصمیم دارید ارشد ژنتیک انسانی شرکت کنید و قبول شوید، بعد از پذیرفته شدن، تفاوت فاحشی از نظر بازار کار با دوران لیسانس خود نخواهید داشت ولی بهترین قسمت ماجرا داشتن مجوز آزمایشگاه تک رشته ای ژنتیک بعد از مقطع دکترا می باشد که البته نیاز به سرمایه دارد.

بچه های غیر از علوم آزمایشگاهی، شرایط سخت تری را در بازار کار خواهند داشت. اولا به این دلیل که ژنتیک جنبه بالینی کمتری نسبت به گرایشی مثل بیوشیمی بالینی دارد و ثانیا ژنتیک انسانی بیشتر از نظر مشاوره ای حائز اهمیت تا مسئول فنی. بچه های غیر علوم آزمایشگاهی و کلا غیر وزارت بهداشتی که وارد ارشد ژنتیک انسانی وزارت بهداشت می شوند باید این را به فال نیک بگیریند که می توانند در یکی از جذابترین رشته های جهان به تحقیقات و مطالعه بپردازند.

یک مقایسه خیلی خوب بین بازار کار رشته های مختلف علوم آزمایشگاهی انجام شده است که می توانید از طریق لینک زیر آن را مطالعه کنید:

مقایسه بازار کار کارشناسی ارشد گرایش های علوم آزمایشگاهی

 

 

کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی وزارت بهداشت، یکی از رشته های پرطرفدار و البته سخت برای قبولی است. برای توضیحات بیشتر در این مورد می توانید مطلب تفاوت کارشناسی ارشد ژنتیک وزارت علوم و وزارت بهداشت را مطالعه کنید. بسیاری از کسانی که در کنکور ارشد وزارت بهداشت در رشته ژنتیک انسانی موفق بوده اند به وضوح عامل موفقیت خود را در برنامه ریزی مشخص، تعداد مرورهای بالا و استفاده از منابع خوب و البته پشتکار و تلاش خود و استفاده از راهنمایی های خوب کسانی که در سال های گذشته رتبه های خوب به دست آورده اند، عنوان کرده اند. موسسه 3گام با داشتن مشاوران مجرب و یک سیستم بسیار خاص در امر برنامه ریزی می تواند عوامل اصلی موفقیت رتبه های برتر را برای شما پیاده سازی کند. برای ورود به پنل مشاوره و برنامه ریزی می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.